interactieve regiokaart en kalender

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

effe

17 sep 2010, 11:30

Hallo,
in 'n webste die ik aan 't opbouwen ben, zou men 'n interactieve kaart willen voegen ; je klikt op vb Brussel en de info komt in 'n soort tekstballon of er opent en site over Brussel.

Hiernaast zou er ook een kalender inkomen die, als men op 'n datum klikt, alle activiteiten van de dag terugvindt of gewoon een kalender waarin de beheerder items kan voeren.

Willen jullie me verderhelpen ajb ?
tnx[/b]

coderunner

17 sep 2010, 21:47

Beste effe,

Om interactieve kaarten te maken moet je een afbeelding hebben en de gewenste coordinaten ingeven en met een script deze laten uitlezen met bv. onmouseover.
Google eens op "javascript interactive map" en bekijk de broncode van de pagina's

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

effe

18 sep 2010, 09:49

hallo,
dank voor je antwoord.
'k Ben idd gaan googlen, maar hoe scheid ik het kaf van het koren ? Heb je soms 'n suggestie ?

tnx

effe

18 sep 2010, 13:42

hallo,
dank voor je antwoord.
'k Ben idd gaan googlen, maar hoe scheid ik het kaf van het koren ? Heb je soms 'n suggestie ?

tnx

coderunner

18 sep 2010, 14:50

Beste effe,

I.v.m.interactieve kaart
Bv. hier en hier vind je een voorbeeld van zo'n interactieve kaart maar dan met een onclick popup i.p.v. met een onmouseover.
Ik vermoed dat Google ook zoiets heeft maar ik weet daar geen rechtstreekse link van. Kijk maar eens naar dit voorbeeld.

I.v.m. de kalender moet je googlen op "javascript event calendar"
Hier staat een voorbeeld met de te gebruiken code.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.