Wie was er in Duitsland in het leger? Zoek hier je kazerne!
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Ik heb contact met Hugo Neirinck
Geef maar een seintje mocht je hem kennen.
Het Genieterke
Geef maar een seintje mocht je hem kennen.
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
willibrordus - Lid geworden op: 18 dec 2008, 21:49
Nu pas deze site ontdekt. Prachtig. Ik was in 1966 in Arnsberg, het jaar van het wereldkampioenschap voetbal. De foto van de kazerne is subliem. Ik herinner mij plots veel dingen. Het gebouw waar wij in gelogeerd waren, de refter, de kantine van de 6Ttr, het "oefenplein", de magazijnen, het munitiedepot...alles komt terug. Ik was bij de 101Cie QM, en was bediende van de CSM. Dit doet deugt dit nog eens te zien.
Bedankt.
Bedankt.
hou het simpel
-
ROGERO - Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:14
Beste
Was in 1965 in 't leger nl in Aken -Lagerfeld of zoiets, even buiten de
stad Aken bu de TTr (Communicatie troepen)
Graag bericht over de toenmalige rekruten.
't was een barakken kazerne met een moderne kantine en
cinemazaal.
tot wederhoren
rogero
Was in 1965 in 't leger nl in Aken -Lagerfeld of zoiets, even buiten de
stad Aken bu de TTr (Communicatie troepen)
Graag bericht over de toenmalige rekruten.
't was een barakken kazerne met een moderne kantine en
cinemazaal.
tot wederhoren
rogero
-
johnradar - Lid geworden op: 09 feb 2009, 23:24
Dag Norbert,norri schreef:Hallo.Ik ben norbert en heb mijn dienst gedaan in 69 -70.Ik ben binnen gegaan in lombartsijde en na 6maanden naar eesentho verhuisd.Ik was er kantinier.Meschien is er iemand die mij nog kent want ik had s'avonds toch steeds een volle kantiene.Laat eens iets horen.Dank u.
Heb uw bericht nu maar ontdekt, want alle oud gedienden van lombardsijde zitten op de site 62A Lombardsijde.
Ik zal u waarschijnlijk gekend hebben, mijn gegevens worden onderaan automatisch weergegeven.
Groeten De Schacht Johnny
Oostende
LEGERDIENST
- TURNHOUT 01 NOV 68 tot 30 Jan. 69
- LOMBARDSIJDE FEB 69 ingedeeld 62A B Batt.
- VERHUIS Korbach SEP/OKT 69
AFGEZWAAID 30 OKT 69
AFGEZWAAID 30 OKT 69
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Ik "lag" eerst een drietal maand in Lombardsijde, waar ik werd opgeleid. Eind april moest ik naar Essentho, 62 A. Heb er "gewerkt" als vuurleider.
Mijn legerdienst heb ik gelaten ondergaan, het moest nu eenmaal. Het liefst van al was ik in Duitsland, daar bestond een hechtere familiale band, ook met de beroeps.
Nee, ik heb niet "bijgetekend". Eind 1974 ben ik afgezwaaid.
Der Peet

Mijn legerdienst heb ik gelaten ondergaan, het moest nu eenmaal. Het liefst van al was ik in Duitsland, daar bestond een hechtere familiale band, ook met de beroeps.
Nee, ik heb niet "bijgetekend". Eind 1974 ben ik afgezwaaid.
Der Peet
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
YNA - Lid geworden op: 24 mar 2009, 20:34
Hallo,
Ik zou ook eens graag weten wie er zijn legerdienst in Euskirchen, Duitsland heeft gedaan in de lichting '62 -'63. Ik was vrachtwagenchauffeur. Misschien kom ik zo iets van de maten 18e QMT.te weten.
Bedankt op voorhand !
YNA
Ik zou ook eens graag weten wie er zijn legerdienst in Euskirchen, Duitsland heeft gedaan in de lichting '62 -'63. Ik was vrachtwagenchauffeur. Misschien kom ik zo iets van de maten 18e QMT.te weten.
Bedankt op voorhand !
YNA
Wees blij en geniet.
-
Luc Verlinde - Lid geworden op: 24 okt 2010, 14:22
Ik was vanaf okt.74 tot juni 75 in 202de te Ludenscheid Hellersen
Alle info is welkom.
Alle info is welkom.
-
DIETE - Lid geworden op: 17 sep 2007, 15:59
johnradar schreef:Dag Norbert,norri schreef:Hallo.Ik ben norbert en heb mijn dienst gedaan in 69 -70.Ik ben binnen gegaan in lombartsijde en na 6maanden naar eesentho verhuisd.Ik was er kantinier.Meschien is er iemand die mij nog kent want ik had s'avonds toch steeds een volle kantiene.Laat eens iets horen.Dank u.
Heb uw bericht nu maar ontdekt, want alle oud gedienden van lombardsijde zitten op de site 62A Lombardsijde.
Ik zal u waarschijnlijk gekend hebben, mijn gegevens worden onderaan automatisch weergegeven.
Oostende
Ken je wel....maar van de basket of niet?
Diete
-
gdk - Lid geworden op: 21 apr 2008, 10:26
ik was van 1960 tot 1961 in westhoven 1ste Genie, van 1962 tot 1963 te Kassel bij de 2de Jager ge kaserneert, radiooperator staf Co onder Lt Noel, zijn er nog jagers van die tijd, moeten ook al op ouderdom zijn zoals ik, ben al +20 jaren wonende in Thailand.
ZO mijn BESTE WENSEN VOOR AL DIE KOLLEGAS VAN TOEN.
Sorry voor het vlaams schrijven van mij, heb niet veel mogelijkheden om Vlaams te spreken
Georges De Keyzer
ZO mijn BESTE WENSEN VOOR AL DIE KOLLEGAS VAN TOEN.
Sorry voor het vlaams schrijven van mij, heb niet veel mogelijkheden om Vlaams te spreken
Georges De Keyzer
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
gdk schreef : "Sorry voor het vlaams schrijven van mij, heb niet veel mogelijkheden om Vlaams te spreken "
Waarom sorry?? Uw vlaams is toch prima .Er zitten hier op het forum mensen die de ganse dag vlaams spreken en zo goed als elke dag hier iets posten , maar die vééél fouten schrijven.
En op een foutje wordt hier niet gekeken hoor , het is de inhoud die telt.Niet elke senior heeft de kans gehad om te studeren!!
Waarom sorry?? Uw vlaams is toch prima .Er zitten hier op het forum mensen die de ganse dag vlaams spreken en zo goed als elke dag hier iets posten , maar die vééél fouten schrijven.
En op een foutje wordt hier niet gekeken hoor , het is de inhoud die telt.Niet elke senior heeft de kans gehad om te studeren!!
-
johnradar - Lid geworden op: 09 feb 2009, 23:24
Diete ik ga nog altijd naar basket Oostende maar is het de kleine john 1m73 of de grote John 1m84, ik ben die laatste grote john ik heb nooit basket gespeeld , kleine john die zelf basket heeft gespeeld zie ik daar ook bij alle matchen we zijn sedert onze 12 jaar vrienden.DIETE schreef:johnradar schreef:Dag Norbert,norri schreef:Hallo.Ik ben norbert en heb mijn dienst gedaan in 69 -70.Ik ben binnen gegaan in lombartsijde en na 6maanden naar eesentho verhuisd.Ik was er kantinier.Meschien is er iemand die mij nog kent want ik had s'avonds toch steeds een volle kantiene.Laat eens iets horen.Dank u.
Ga eens naar volgende site heb daar foto's geplaatst van mij en andere miliciens, (jammer genoeg hun naam vergeten) van in Lombarsijde en Korbach.
http://anciens62a.net/
Oostende
Ken je wel....maar van de basket of niet?
Diete
Sorry late antwoord nog maar gezien
LEGERDIENST
AFGEZWAAID 30 OKT 69
AFGEZWAAID 30 OKT 69