Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies

Reini

20 sep 2010, 12:53

Zeer waar allemaal SW . Niets menselijks is ons vreemd .
Men kan zich wel afvragen of dat geëvolueerde brein van ons op dat gebied een pro is .
Het maakt het allemaal wat moeilijker soms .
Cappa schreef daar al iets terechts over : een zeker onevenwicht tussen beide hersengedeelten .
Een mooi voorbeeld is bv. de vecht -of vluchtreactie die wordt opgeroepen bij bepaalde voorvallen , die eigenlijk niet nodig meer is .
Er volgt geen lichamelijk actie op het gebeuren , die zou toelaten dat de stress kan verwerkt worden ; een groot probleem voor de hedendaagse mens .
Gast

20 sep 2010, 13:27

Een probleem voor de hedendaagse mens, Reini? Maar neen toch. Gewoon allemaal zieke hersenen. Met een goed pilleke of een gepaste chip is straks alles verholpen. :lol:

roel

20 sep 2010, 16:29

Op het moment dat het moderne "Jantjes wil is wet" weer vervangen wordt door het oeroude en degelijke "Vaders wil is wet" zal 't gedaan zijn met pillen en drugs.
(Hetgeen de pillenindustrie zich uiteraard nie kan veroorloven).

Reini

20 sep 2010, 18:46

Silver Wolf schreef
Pas in 1987 begon de verovering van de markt door het uitvinden van 2 zogenaamde nieuwe ziektes; ADHD en ADD.

Blij dat ik het ook eens van een ander hoor .
Men wil kinderen maar ze moeten wél volmaakt zijn ; en stil , en rustig .
Anders zijn ze ziek .
Vroeger was het net andersom : als wij stil en rustig waren , dan waren we ziek !!! Het kan verkeren , zei Bredero . :o

ebenhaezer

11 okt 2010, 21:42

Ik had veel in te halen met lezen , maar deze laatste postings vind ik heel positief , gelukkig toch nog mensen die de waarheid betreffende opvoeding durven onder ogen zien .
Maar ik moet even iets verduidelijken over de Heilige Geest . Als ik zeg dat Hij in het HART woont , dan is dat gewoon een UITDRUKKING ! God woont niet in een ORGAAN , maar komt in ons leven , in ons bewustzijn . Die plaats is niet te omschrijven , Hij is GEEST .
Niet iedere christen ontvangt de H.G. , alleen een ECHTE of WARE christen ontvangt Hem , en alleen God doorgrondt het hart ; dat is het onderscheid .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef

11 okt 2010, 23:55

Het spijt me Ebenhauzer , maar met je laatste gedachte kan ik niet akkoord gaan .

In mijn oud gebeden-boekje van het jaar stillekes, staan er WEL degelijk een litanie en gebeden om de H.Geest over je hoofd te laten komen of om in je hert te laten nederdalen .

Vermits het hier de laatste tijd taboe is om hier nog gebedjes neer te planten en omdat het hartstikke moeilijk is om deze nog terug te vinden op het Web , zie hier enkele tittels :

Gebeden om de zeven gaven van de H.Geest af te smeken plus Liatnie .

Dan is er nog het bekende ( ?? ) Sequentia .

--------------------------------------VENI, SANCTE SPIRITUS .

Dus direkt gaan beweren dat je ware christen ( uitverkoren ? ) moet zijn om de H.Geest gewaar te worden, zoals een altijd waaiende bries van genade, is voor mij een beetje overdreven . Iedere christelijke gelovige kan deze gebeden met een oprecht verlangen uitspreken .

mvg- werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer

12 okt 2010, 16:56

Natuurlijk mag iedere christen vragen om de H.G. te ontvangen , en Hij werkt ook altijd in hun hart , maar WOONT daarom nog niet in hen allen . Als dat verlangen oprecht is zal de Heer dat zeker geven , dat is duidelijk . Ik maakte wel een groot onderscheid tussen WARE chr. of NAAMchristenen of MEELOPERS , daar ligt een onderscheidt natuurlijk , en dat herkent de Heer alleen . Zo zie ik dat toch .
Gast

12 okt 2010, 17:05

Stel je nu eens voor Ebenhaezer dat de Heer dat niet bij jou ziet. Jij kan misschien wel denken, hopen dat die heilige geest is neergedaald in jou hart. Maar stel dat jij je vergist. En dat jou geloof niet de kwantiteit van oprechtheid heeft die je Heer wenst en hij dus niet de heilige geest stuurde Wat dan?

ebenhaezer

12 okt 2010, 19:07

armandine schreef:Stel je nu eens voor Ebenhaezer dat de Heer dat niet bij jou ziet. Jij kan misschien wel denken, hopen dat die heilige geest is neergedaald in jou hart. Maar stel dat jij je vergist. En dat jou geloof niet de kwantiteit van oprechtheid heeft die je Heer wenst en hij dus niet de heilige geest stuurde Wat dan?

ARMANDINE , het is geen kwestie van ' denken of hopen ' , het is een ZEKERHEID , die de H.G. jezelf geeft , en daar kàn je niet aan twijfelen , net zo min als je kunt twijfelen dat je leeft . De Heer verwacht ook geen ' groot ' geloof , maar wel een eerlijk en oprecht geloof in Hem , vooral echte liefde en dankbaarheid voor Zijn reddingswerk . Veel liefs , EB.
Gast

12 okt 2010, 19:19

ebenhaezer schreef:
armandine schreef:Stel je nu eens voor Ebenhaezer dat de Heer dat niet bij jou ziet. Jij kan misschien wel denken, hopen dat die heilige geest is neergedaald in jou hart. Maar stel dat jij je vergist. En dat jou geloof niet de kwantiteit van oprechtheid heeft die je Heer wenst en hij dus niet de heilige geest stuurde Wat dan?

ARMANDINE , het is geen kwestie van ' denken of hopen ' , het is een ZEKERHEID , die de H.G. jezelf geeft , en daar kàn je niet aan twijfelen , net zo min als je kunt twijfelen dat je leeft . De Heer verwacht ook geen ' groot ' geloof , maar wel een eerlijk en oprecht geloof in Hem , vooral echte liefde en dankbaarheid voor Zijn reddingswerk . Veel liefs , EB.
Waar hebt ge het over EB ? Ge weet nog eens niet wat de betekenis is van H.Geest. Wat komt ge hier dan af met ZEKERHEID ? Wat hebben ze u allemaal in je hoofd gestoken zeg ! Beschrijf me dat begrip eens ?
Gast

12 okt 2010, 19:24

ebenhaezer schreef:
Oh dan behoort een oprecht Moslim evengoed tot jullie kudde. Ze zijn er nml. even erg van overtuigd als jij en hebben totaal dezelfde mening hoe Allah werkt en denkt, verwacht en beloond en bestraft
Gast

12 okt 2010, 19:44

armandine schreef:
ebenhaezer schreef:
Oh dan behoort een oprecht Moslim evengoed tot jullie kudde. Ze zijn er nml. even erg van overtuigd als jij en hebben totaal dezelfde mening hoe Allah werkt en denkt, verwacht en beloond en bestraft
Ach Armandine, laat zitten, die is al veel te ver weg. Snapt nog eens je vraag niet. Ziet enkel nog zichzelf .

ebenhaezer

13 okt 2010, 18:30

armandine schreef:
ebenhaezer schreef:

ARMANDINE , het is niet ' onze ' kudde , maar overal ter wereld volgelingen van de Heer , dus ZIJN VOLGELINGEN !
Natuurlijk kunnen ook Moslims ware gelovigen zijn , dat zei ik toch : ze kunnen uit alle groeperingen komen . Maar nog eens ALLEEN GOD KENT HEN .
Ik zeg ook niet dat ik volmaakt ben , ook ik moet nog groeien in het geloof , en ook ware gelovigen moeten waken en bidden om staande te blijven . Wie een vriend van God is , is een vijand van den boze . Hopelijk is dit nu duidelijk . Gr; EB.
Gast

13 okt 2010, 18:45

Is Allah van de Moslims dezelfde God als die van een Christen?

werewoef

13 okt 2010, 22:03

Voor allen wie deze topic leest kan ik hier het originele gebed van de - Hernieuwing van de doopgeloften- neer planten .

Blijkbaar kunde dit nergens, toch niet via mijne zoekrobot, terug vinden op het 'tNet .

Dus als iemand dit wenst te kennen . Nogal een lang gebed , wil ik het hier neer schrijven op een speciaal topic .

Het zal er wel niet lang bliven staan omdat er waarschijnlijk protest gaat aangetekend worden . Misschien zelfs wel een banning ; maar çoit, dat risico neem ik erbij .

Tis eigenlijk een belangrijk gebed , dat je toch zou moeten lezen als volwassene gelovige, vooraleer je de beslissing neemt om je te laten ontdopen .

Niks te danken en mvg -werewoef
AMEN en AUM