De On - Line Bikers (3) Het motorrijders forum
-
Fadre - Lid geworden op: 08 jun 2007, 20:39
Nee Softail met de boordcomputerSoftail schreef:Wauw, da zijn veel bochten!
Hey, die gemiddelde snelheid, was dat gemeten met of zonder snelweg?
Da's geen rijden, da's vliegen!![]()
![]()
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.
-
redtail - Lid geworden op: 06 aug 2007, 19:32
Wel ja Softail,Softail schreef:Wauw, da zijn veel bochten!
![]()
de km's waren er en de bochtjes......het waren er enorm veel
we hebben er idd een stevig tempo op nagehouden,
maar als je Gastrijder R als koprijder kiest weet je dat je dat te wachten staat en zeker als duo S er niet bij is
Moet je weten dat we maar pas om 9u15 de motoren gestart hebben
en thuis gekomen zijn rond 18u15 met tijdens de rit toch ook wel 3 ferme stops
Samenvatting....twas snel....plat( juist ni volledig)....vooral adrenaline vol en ongelooflijk veel fun
RT
-
den buldog - Lid geworden op: 08 jan 2008, 18:17
ja Redtail volledig mee akkoord . da adrenaline gevoel , de reuk van verbrande rubber en hier en daar wa onverbrande andere gassen da geft ne kick en ik geef het toe das kicken . als ge het zelf nog nooit ni hebt gedaan kunt ge er ni over mee klappen , en zoals mene vriend PPG altijd zegt AAN NE MOTO ZEN MAAR 2 DINGE TOF BOCHTE PAKKE EN VERSNELLE en zooo ist ook als we het eerlijk willen toegeve .
maar ja motorijden beleeft ieder volgens zijn eigen gevoel , voor mij moet het ook ni altijd zo hard gaan maar soms geft het nen boost .
dat kudde rijden , allemaal achter mekaar aan 50/ km is het ook ni, allemaal gedaan en soms valt ge bijna in slaap , dan kunt ge beter met de velo gaan rijden . en dan zoals anderen in een dorpje binnen rijden en willen gezien worden , ja als da een moto gevoel is dan hoeft het ver mij ni meer . ik zeg er wel bij VER MIJ . alleman doe wa hij ni laten kan
maar ik heb zo mijn vriendjes ver as we is wille doorrijden en die hebbe allemaal da adrenaline gevoel ook al zen we 50 +
groetjes den buldog

maar ja motorijden beleeft ieder volgens zijn eigen gevoel , voor mij moet het ook ni altijd zo hard gaan maar soms geft het nen boost .
dat kudde rijden , allemaal achter mekaar aan 50/ km is het ook ni, allemaal gedaan en soms valt ge bijna in slaap , dan kunt ge beter met de velo gaan rijden . en dan zoals anderen in een dorpje binnen rijden en willen gezien worden , ja als da een moto gevoel is dan hoeft het ver mij ni meer . ik zeg er wel bij VER MIJ . alleman doe wa hij ni laten kan
maar ik heb zo mijn vriendjes ver as we is wille doorrijden en die hebbe allemaal da adrenaline gevoel ook al zen we 50 +
groetjes den buldog
-
Benson - Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Wel voor de kudderijders zoals onze maat buldog zegt is het komende
Zaterdag 16 october ( als het weer het toelaat)
de 7de rit van de friends en deze gaat naar de noorderkempen
Voor een drankje en een hapje zijn er de nodige stopplaatsen voorzien.
Samenkomst om 9u en vertrek 9u 30
Café Familia
Adolf Mortelmansstraat , 18
2160 Wommelgem
Voor wie dat nog ni weet zijn ik sta om 8u 45 op de grote parking met fruitwinkel aan het rond punt te Wommelgem en vertrek daar om 9u naar zaal Familia
Rijden al mee :
- Benson & Fatima
Wie nog
En denk er aan om langs de naftstatie te gaan.

Zaterdag 16 october ( als het weer het toelaat)
de 7de rit van de friends en deze gaat naar de noorderkempen
Voor een drankje en een hapje zijn er de nodige stopplaatsen voorzien.
Samenkomst om 9u en vertrek 9u 30
Café Familia
Adolf Mortelmansstraat , 18
2160 Wommelgem
Voor wie dat nog ni weet zijn ik sta om 8u 45 op de grote parking met fruitwinkel aan het rond punt te Wommelgem en vertrek daar om 9u naar zaal Familia
Rijden al mee :
- Benson & Fatima
Wie nog
En denk er aan om langs de naftstatie te gaan.

Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.
-
Softail - Lid geworden op: 31 aug 2007, 22:17
Ja slimmeke.Fadre schreef:Nee Softail met de boordcomputerSoftail schreef:Wauw, da zijn veel bochten!
![]()
D'r is weer genoten zo te lezen, en het weer was prima.
Ik bedoel alleen maar, dat een gemiddelde snelheid van 105Km p/u gemeten over een traject in de Ardennen zonder snelweg, onmogelijk is.
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking..
-
ja softail als gij het zegt maar der was wel gene harley bij he
-
Benson - Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Ik heb vroeger toen ik nog ni tot de jaren van verstand was gekomen ook met racemachienen gereden met snelheden van meer dan 250/u .
Nu kan ik daar nog eens van dromen want daar mijn ogen en reactievermogen op mijn 60 jaar sterk achteruit zijn gegaan doe ik ni meer mee aan die waaghalzerij en door de drukte van het verkeer speel je ook met je eigen en andere mensen hun leven .
Maar een traject in de ardennen rijden tegen 105/u gemiddeld is zoals softail kom te zeggen onmogelijk zonder er de grote wegen of autostrade bij te nemen.
Waar het nog doenbaar is zal ik ook wel eens ferm aan de gashandel draaien maar daar ben ik de zoveelste maal voor beloond en heb ik vorige week weer een boete mogen betalen voor overdreven snelheid .
Nu kan ik daar nog eens van dromen want daar mijn ogen en reactievermogen op mijn 60 jaar sterk achteruit zijn gegaan doe ik ni meer mee aan die waaghalzerij en door de drukte van het verkeer speel je ook met je eigen en andere mensen hun leven .
Maar een traject in de ardennen rijden tegen 105/u gemiddeld is zoals softail kom te zeggen onmogelijk zonder er de grote wegen of autostrade bij te nemen.
Waar het nog doenbaar is zal ik ook wel eens ferm aan de gashandel draaien maar daar ben ik de zoveelste maal voor beloond en heb ik vorige week weer een boete mogen betalen voor overdreven snelheid .
Laatst gewijzigd door Benson op 12 okt 2010, 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
-
Louke - Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Ja jongens, nu wordt het hier plezant. Ik zeg nu jongens want de vrouwtjes zullen aangezien hun intelligentie wel al afgehaakt hebben bij een gemiddelde snelheid van 105 km/uur door de Ardennen. Alhoewel ik dat hier ook met een serieus klontje suiker pak.
Toch kan ik Den Buldog wel enigzins volgen als hij spreekt van kudderijden aan 50 à 70 km/uur. Dat bedoelde ik o.a. als ik zei dat het vermoeiend is zo in groep te rijden. Maar ja, de ene geniet van de kik van de snelheid terwijl de andere meer belangstelling heeft voor het landschap. Het laatste is wel wat goedkoper, want aan 105 km/uur op de E40 bij wegenwerken door Erpe-Mere rijden tijdens het bouwverlof kost je 140,00 euro volgens mijn ervaring, het verkeer en de staat van de weg nodigde nochtans uit voor heel wat sneller te rijden. Gelukkig heb ik mij wat kunnen inhouden.
De laatste weken ben ik alleen gaan toeren in het Limburgse en het zuiden van het Antwerpse, ritjes van 140 km aan het trage tempo die de verkeersborden toelieten, om daarna telkens een laatste tussenstop te maken in het "Groenveld" nu welbekend door enkele O.L.B.
Bij een ritje door West-Vlaanderen is een tussenstop bij de Paters ook een aanrader, die Trappist van 10% is heel lekker, wat Frankje zeker zal beamen.

Groetjes.
Toch kan ik Den Buldog wel enigzins volgen als hij spreekt van kudderijden aan 50 à 70 km/uur. Dat bedoelde ik o.a. als ik zei dat het vermoeiend is zo in groep te rijden. Maar ja, de ene geniet van de kik van de snelheid terwijl de andere meer belangstelling heeft voor het landschap. Het laatste is wel wat goedkoper, want aan 105 km/uur op de E40 bij wegenwerken door Erpe-Mere rijden tijdens het bouwverlof kost je 140,00 euro volgens mijn ervaring, het verkeer en de staat van de weg nodigde nochtans uit voor heel wat sneller te rijden. Gelukkig heb ik mij wat kunnen inhouden.
De laatste weken ben ik alleen gaan toeren in het Limburgse en het zuiden van het Antwerpse, ritjes van 140 km aan het trage tempo die de verkeersborden toelieten, om daarna telkens een laatste tussenstop te maken in het "Groenveld" nu welbekend door enkele O.L.B.
Bij een ritje door West-Vlaanderen is een tussenstop bij de Paters ook een aanrader, die Trappist van 10% is heel lekker, wat Frankje zeker zal beamen.

Groetjes.
-
Kalieber - Lid geworden op: 22 nov 2007, 19:30
Wij zijn verleden week terug gekomen van 4 dagen toeren in Sauerland en 105 km /u is toch wel heel snel als er veel bochten zijn . Ik had er wel willen bij zijn . Maar als het altijd moet gaan volgens de wet dan is er ook niet veel meer aan en dan moeten we wandelschoenen kopen in plaats van nieuwe banden .
-
redtail - Lid geworden op: 06 aug 2007, 19:32
Niet aan gedacht,maar had mogelijk geweest,we zijn opgereden via Hasselt en dan richting St Truiden...Huy. Spijtig , was ook iets voor u geweestKalieber schreef:Wij zijn verleden week terug gekomen van 4 dagen toeren in Sauerland en 105 km /u is toch wel heel snel als er veel bochten zijn . Ik had er wel willen bij zijn . Maar als het altijd moet gaan volgens de wet dan is er ook niet veel meer aan en dan moeten we wandelschoenen kopen in plaats van nieuwe banden .
RT
-
dit is ver de doordrammers ????
op de autostrade reden we tussen de 130 -140/ uur
dusDIE 105 WAS WEL OP GEWONE BANEN DUS NU EINDE DISCUSIE ????
ja Kalieber U hadden we er graag bij gehad .
den buldog
den buldog
-
Softail - Lid geworden op: 31 aug 2007, 22:17
Het heeft niks met doordrammen te maken, ge moet uw ongelijk kunnen toegeven, liefst zonder GROTE letters te gebruiken (= schreeuwen in forumstijl).den buldog schreef:dit is ver de doordrammers ????
den buldog
Er is dikwijls een misverstand over een gemiddelde van een rit.
Het gemiddelde begint te tellen vanaf het moment dat ge voor de eerste keer inschakeld, gas geeft en wegrijd.
Uiteraard word alleen de rijtijd geteld!
Indien op de autostrade niet harder is gereden, dan 130 - 140, en op de gewone "rechte" baan 105, dan is het gemiddelde ZEKER niet haalbaar.
Op b.w de autosnelweg zou minsten 380 km p/u moeten worden gereden, en b.w op de gewone "rechte" baan 220Km p/u, zelfs dan is met al die bochten in de Ardennen, een gemiddelde van 105 p/u amper haalbaar.
Ik begrijp dat jullie in de Ardennen flink hard door de talrijke bochten zijn gevlogen, en ik geloof best dat jullie enthousiast zijn en genoten hebben.
Ik ben (in jullie ogen) uiteraard maar een beginnend amateurke, die nooit in de ardennen of bergen heeft gereden, nooit plat in bochten is gegaan, die alleen maar een trage Harley rijd, maar ik weet ook zeker dat jullie totaal geen benul hebben van een gemiddelde over een totale rit.
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking..