NEW-YORK
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
New-York --
Zoek een afbeelding van meer dan 700x700 , die je desnoods nog kan verkleinen
Maak een zwart grondvlak van 700x700 , waarom een grote omdat je dan een groter aantal afbeeldigen rond je cirkel kan plaatsen
Teken een elips in't rood maat . Waarom een ovaal i.p.v. cirkel omdat je een beter zicht hebt over de getallen
350,55,50,50,0,360
halve breedte , straal cirkel 5 om de rand niet te raken,straal cirkel, straal cirkel, de getallen van een ganse elips
Tot hier is het al OK
Transform > flip > transform Vergeten
Teken een elips in't zwart maat
300,105,50,50,0,360
halve breedte min de straal , straal cirkel 5 de straal,straal cirkel, straal cirkel, de getallen van een ganse elips
Dat was dus ook prima gedaan , maar je bent gestopt omdat het niet verliep zoals je dacht . Ik maak hier uit dat je ALLES goed doet maar dat je Uw trontinetteke weg gooit en met de Space Shutle wil gaan

Waarom dat omkeren en draaien van je afbeelding
omdat je Uw getallen niet moet wijzigen vermits de tekening onder en boven op de zelfde plaats moet komen te staan
Misschien helpt dit nog een beetje bij je getallen
Denk aan een kruiswoord raadsel of aan 't spelletje duikboot , bij een kruiswoord krijg je twee gegevens en daar moet je dan hetr woord invullen . Zo is het ook in IMs je geeft twee getalen in BV: 88, 50 dat wil dan zeggen dat gezien van Links naar recht en van boven naar beneden het 88ste vakje (pixel) en de 50ste (pixel) één vakje op je afbeelding aanwijst
Dus hieronder gewoon verder doen zoals je leest . Natuurlijk kan ik ook fouten maken bij de uitleg
en dat maakt het juist zo moeilijk
Ik heb het al zo dikwijls verteld in't begin was het voor mij ook moeilijk hoor , als je eens wist wat we hier bij de oefenaars deden
gewoon een afbeelding plaatsen en de kous was af . Toen was de kunst om zo snel mogelijk een afbeelding te vinden die bij het gesprek best paste
Kan nog een ding zeggen Courage en lukt het niet gewoon vragen , het komt wel hoor daar ben ik zeker van
Transform > flip > transform
Draw > draw
Transform > flop > transform
Draw > draw
Draw > draw
Teken een elips in't rood
350,350,260,260,0,360
halve breedte , halve hoogte ,straal cirkel, straal cirkel, de getallen van een ganse elips
Zorg dat je cirkel een beetje overlapt
Transparant maken
Fuzz = 30% > Medhot = Replace > Paint type = Matte . Klik naast het getekende
Output > Format = Gif > output . Zorg dat je het Urladres van je tekening hebt
Terug bladeren tot je weer bij je tekening bent , en hier de gekende overplakken tot je rond bent . Rotate = 20.0 of naar wens als je getal maar een deel is van 360
Je afbeelding er over plakken met compose = Atop > Rotate = 0.0 (vergeet niet je rotate vak op nul te plaatsen)
Voor de liefhebbers
Resize =700x500 of 500x700 naar keuze

Zoek een afbeelding van meer dan 700x700 , die je desnoods nog kan verkleinen
Maak een zwart grondvlak van 700x700 , waarom een grote omdat je dan een groter aantal afbeeldigen rond je cirkel kan plaatsen
Teken een elips in't rood maat . Waarom een ovaal i.p.v. cirkel omdat je een beter zicht hebt over de getallen
350,55,50,50,0,360
halve breedte , straal cirkel 5 om de rand niet te raken,straal cirkel, straal cirkel, de getallen van een ganse elips
Tot hier is het al OK
Transform > flip > transform Vergeten
Teken een elips in't zwart maat
300,105,50,50,0,360
halve breedte min de straal , straal cirkel 5 de straal,straal cirkel, straal cirkel, de getallen van een ganse elips
Dat was dus ook prima gedaan , maar je bent gestopt omdat het niet verliep zoals je dacht . Ik maak hier uit dat je ALLES goed doet maar dat je Uw trontinetteke weg gooit en met de Space Shutle wil gaan

Waarom dat omkeren en draaien van je afbeelding
Misschien helpt dit nog een beetje bij je getallen
Denk aan een kruiswoord raadsel of aan 't spelletje duikboot , bij een kruiswoord krijg je twee gegevens en daar moet je dan hetr woord invullen . Zo is het ook in IMs je geeft twee getalen in BV: 88, 50 dat wil dan zeggen dat gezien van Links naar recht en van boven naar beneden het 88ste vakje (pixel) en de 50ste (pixel) één vakje op je afbeelding aanwijst
Dus hieronder gewoon verder doen zoals je leest . Natuurlijk kan ik ook fouten maken bij de uitleg
Ik heb het al zo dikwijls verteld in't begin was het voor mij ook moeilijk hoor , als je eens wist wat we hier bij de oefenaars deden
Kan nog een ding zeggen Courage en lukt het niet gewoon vragen , het komt wel hoor daar ben ik zeker van
Draw > draw
Transform > flop > transform
Draw > draw
Draw > draw
Teken een elips in't rood
350,350,260,260,0,360
halve breedte , halve hoogte ,straal cirkel, straal cirkel, de getallen van een ganse elips
Zorg dat je cirkel een beetje overlapt
Transparant maken
Fuzz = 30% > Medhot = Replace > Paint type = Matte . Klik naast het getekende
Output > Format = Gif > output . Zorg dat je het Urladres van je tekening hebt
Terug bladeren tot je weer bij je tekening bent , en hier de gekende overplakken tot je rond bent . Rotate = 20.0 of naar wens als je getal maar een deel is van 360
Je afbeelding er over plakken met compose = Atop > Rotate = 0.0 (vergeet niet je rotate vak op nul te plaatsen)

Voor de liefhebbers
Resize =700x500 of 500x700 naar keuze