De HISTORISCHE JEZUS
-
Gast
WW, bedoel je daarmee Absint-dranken ? En wat zijn doodzondige vleselijke gedachten ?Zie bv Boissons spiritueux . Wil daarom niet zeggen dat als je genoeg op hebt van deze benevelende dranken, dat je er bijwijlen een geestig gevoel van krijgt en geestelijke gedachten . Pas op, hé, ik zei geestelijke gedachten en niet die doodzondige vleselijke gedachten ...
werewoef
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Je hoeft niet alles te herhalen, hé, maar ik heb nog niets gelezen over het DNA onderzoek van Judah.talisman schreef:. Het DNA van Juda klopt wel degelijk met Joshua en Mariamne. Maar dat laten die Bijbelfanaten angstvallig uit hun kritiek, de bedriegers!
En denk nu niet dat ik het hier allemaal nog eens ga herhalen he. Lees het zelf !
Als het DNA-onderzoek al zou uitwijzen dat de Judah die er begraven ligt een zoon is van de Jezus en Maria die daar mede begraven zijn is dat nog geen bewijs dat het de zoon is van de Bijbelse Jezus Christus.
Maria wordt in alle geschriften aangeduid als Maria Magdalena, waarom wordt ze ANDERS op haar kistje genoemd ?
Daar staat ook niet op vermeld dat ze de vrouw van Jezus was. Er zijn slechts twee van de zes inscripties die een relatie vernoemen :
- Jezus, zoon van Jozef (dat ook al niet klopt, de bijbelse Jezus werd nooit zoon van Josef genoemd);
- en Judah, zoon van Jezus; waarom staat er dan niet .... en van Mariamne.... bij te lezen ? Mariamne hoeft dus zijn moeder niet te zijn !
Mariamne was dan wel een variant voor Maria, maar is het daarom de bijbelse Maria, er zijn zoveel koeien die 'blaar' heten nietwaar ?
Welke familieverhouding was er tussen Mattheus, begraven in hetzelfde graf, en Jezus ?
Een paar simpele aanduidingen zoals hierboven vermeld lijken al voldoende om ernstig te twijfelen aan het huwelijk van Jezus en Maria
Ach wellicht zullen we dit soort verhalen moeilijk kunnen uitroeien zolang er van die lichtgelovigen bestaan.
Is jouw geest beneveld talisman, absinth gedronken ? Krijg jij daar geestelijke gedachten van
-
Gast
BV:
Natuurlijk niet, den 'bijbelsen' is met haar en pluimen naar de hemel gelanceerd.Als het DNA-onderzoek al zou uitwijzen dat de Judah die er begraven ligt een zoon is van de Jezus en Maria die daar mede begraven zijn is dat nog geen bewijs dat het de zoon is van de Bijbelse Jezus Christus.
Misschien omdat de auteurs van het sprookje mis waren ? Misschien omdat Maria HELEMAAL niet bestaat als joodse naam ? En stond daar dan geen graffotootje bij ??Maria wordt in alle geschriften aangeduid als Maria Magdalena, waarom wordt ze ANDERS op haar kistje genoemd ?
O wat erg he ?Daar staat ook niet op vermeld dat ze de vrouw van Jezus was.
Nu dat je het zegt ! Was hij niet de zoon van God de Duif ?Er zijn slechts twee van de zes inscripties die een relatie vernoemen :
- Jezus, zoon van Jozef (dat ook al niet klopt, de bijbelse Jezus werd nooit zoon van Josef genoemd).
Ik meen me te herinneren dat dat zoontje Jude noemde. Maar DNA-onderzoek zou toch hebben uitgewezen dat hij de zoon was van Yehosua en Mariamne. Maar in het sprookjesboek komt geen Yehusua in voor. Daar is enkel sprake van Jezus.- en Judah, zoon van Jezus; waarom staat er dan niet .... en van Mariamne.... bij te lezen ? Mariamne hoeft dus zijn moeder niet te zijn !
Maar er is toch maar één koei zo stom als BV hoor, dàt staat buiten kijf.Mariamne was dan wel een variant voor Maria, maar is het daarom de bijbelse Maria, er zijn zoveel koeien die 'blaar' heten nietwaar ?
Je zal Yehosua bedoelen ? Matteus Corvinus kan het niet zijn, gezien die pas geboren is in 1443. De auteur van een evangelie ook al niet, want wie heeft dan dat sprookje geschreven. Misschien als je het boek eens leest...Welke familieverhouding was er tussen Mattheus, begraven in hetzelfde graf, en Jezus ?
Oooo, maar misschien waren het maar gewoon 'samenwonenden'.Een paar simpele aanduidingen zoals hierboven vermeld lijken al voldoende om ernstig te twijfelen aan het huwelijk van Jezus en Maria
Wel, daar ben ik het met u eens zie. Je moest eens weten hoeveel er nog de bijbel kopen. En nu met die quiz, iedereen wil mee volgen tot het varkentje met een lange staart.Ach wellicht zullen we dit soort verhalen moeilijk kunnen uitroeien zolang er van die lichtgelovigen bestaan.
O, nu gaan we die toer op ? Die'n ezel waar Jezus op zat, dat was jij toch niet toevallig ?Is jouw geest beneveld talisman, absinth gedronken ? Krijg jij daar geestelijke gedachten van
-
Zeg talisman, in de grond besef je misschien wel dat je antwoorden volledig NAAST de kwestie zijn, ze zijn zelfs kinderlijk te noemen ! Wie ga je daar mee overtuigen
want ik vrees dat er meer serieus voor nodig is. Maar ja, WAAR ga je dat halen en BIJ WIE
Ten einde gelopen waarschijnlijk , bronnen uitgeput waarschijnlijk ?
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 29 okt 2010, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
Was dat tegen jou dat ik het had ? Sinds wanneer noemen ze je WW ? Er zit verlies op he BV ? Toch eens laten nakijken.bluevelvet schreef:Zeg talisman, besef je wel welke antwoorden je hier geeft ? Volledig NAAST de kwestie man !
Je had het daarjuist toch zelf over absinth en beneveld en geestelijk ..... aiaiaiaiai toch, miserie miserie
-
Oh, is er een nieuw reglement in voege gegaantalisman schreef:Was dat tegen jou dat ik het had ? Sinds wanneer noemen ze je WW ? Er zit verlies op he BV ? Toch eens laten nakijken.bluevelvet schreef:Zeg talisman, besef je wel welke antwoorden je hier geeft ? Volledig NAAST de kwestie man !
Je had het daarjuist toch zelf over absinth en beneveld en geestelijk ..... aiaiaiaiai toch, miserie miserie
-
Gast
Wat heeft dàt er nu weer mee te maken. Weer den boel aan het ondersneeuwen ? En, als eens een serieus boek gelezen ? Zo te zien bakt ge er niet zoveel van he ?bluevelvet schreef:Oh, is er een nieuw reglement in voege gegaantalisman schreef:Was dat tegen jou dat ik het had ? Sinds wanneer noemen ze je WW ? Er zit verlies op he BV ? Toch eens laten nakijken.bluevelvet schreef:Zeg talisman, besef je wel welke antwoorden je hier geeft ? Volledig NAAST de kwestie man !
![]()
-
Gast
BV je vergeet mijn vraag. In welke organisaties kan ik de Jezusvolgers in terugvinden? Wat geloven die dan en wat niet?armandine schreef:en wie zijn dat dan?bluevelvet schreef: Elders had ik het al over wie er in de voetsporen van Jezus treedt, alleszins niet de RKK
-
Leonard moet alleen maar op zijn eigen woorden letten om die goed over te laten komen .... maar 2000 jaar oude geschriften, tja ? ?Silver Wolf schreef: ONS BOMMA, wil alvast pagina 100 vieren, die allicht vandaag of ten laatste morgen op deze prachtige topic verschijnt.
Ze steekt meteen een zeer toepasselijk kankerstokje aan, want volgens haar wordt hier behoorlijk wat gekankerd.
En Jeezeken bedoelde het toch allemaal zo goed...!?
Maar ja, als onze aarts-(domme ?)-bisschop Léonard er nog niet in slaagt, om zijn woorden goed begrepen laten over te komen, wat dan met 2.000 jaar oude geschriften ?
COURAGE !
SW
Zeker al gelezen wat er binnenkort gaat gebeuren met de 30.000 fragmenten of zo'n negenhonderd manuscripten van 2000 jaar oud ? Google gaat de Israëlische Autoriteit voor Antiquiteiten helpen bij het on line zetten van de beroemde ongeveer 2000 jaar oude Dode Zeerollen.
De eerste fragmenten worden verwacht in de lente van 2011.
De Dode Zeerollen moeten zo voor ieder op elk moment toegankelijk zijn.
Men mag zich dan ook aan vertalingen van de teksten op internet verwachten.
Moet ik nu aannemen dat dat een goeie zaak zal zijn of zal het aanleiding tot twistpunten geven ? ?
Afwachten maar, ik kijk er naar uit !
-
talisman, wat denk je, snappen de ONgelovigen er dan wel iets vantalisman schreef:De meeste gelovigen snappen nog niet eens wat er in hun boekske staat, laat staan of ze iets van die Dode Zeerollen zullen begrijpen.
Zo te zien geven ze toch wel heel veel commentaar alsof ze er alles van weten.
Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat onze huidige bijbels (O.T.) wel heel sterk de manuscripten van de Dode Zeerollen benaderen. Waaruit nogmaals blijkt dat de overschrijvingen of kopieën heel nauwkeurig werden uitgevoerd !
-
Zie mijn antwoord van Do 28 Oct, 15.20 uurarmandine schreef:BV je vergeet mijn vraag. In welke organisaties kan ik de Jezusvolgers in terugvinden? Wat geloven die dan en wat niet?armandine schreef:en wie zijn dat dan?bluevelvet schreef: Elders had ik het al over wie er in de voetsporen van Jezus treedt, alleszins niet de RKK
-
Gast
BV, ziet ge daar in mijn posting ONgelovige staan ? Ziet eens goed. Nee toch he ? Wat is me dàt weer een vergelijk!! Ik had het toch over enkel en alleen Ge-lo-vi-gen he ? Het zijn toch dié die boekske zouden,... moeten, .. snappen. Pffff... En wat merk ik hier elken dag weer opnieuw.. let wel, ge zijt géén uitzondering he, dat die gelovigen noegallen begrijpen van wat er in hun koppeke geklopt is... noe-ga-ballen ! En dan moeten we toch niet geen ogenblikske verwachten dat ze van een allegaartje teksten, van zowat alle geloofsstromingen bij de joden uit die'n tijd, met de hoofdmoot Esseense, die zo esoterisch zijn als de hel, daar dan nog de inhoud van zullen begrijpen ?bluevelvet schreef:talisman, wat denk je snappen de ONgelovigen er dan wel iets vantalisman schreef:De meeste gelovigen snappen nog niet eens wat er in hun boekske staat, laat staan of ze iets van die Dode Zeerollen zullen begrijpen.![]()
Zo te zien geven ze toch wel heel veel commentaar alsof ze er alles van weten.
Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat onze huidige bijbels (O.T.) wel heel sterk de manuscripten van de Dode Zeerollen benaderen. Waaruit nogmaals blijkt dat de overschrijvingen of kopieën heel nauwkeurig werden uitgevoerd !
En ge hebt ergens gelezen... Watte gelezen? Dat de joden hunnen bijbel ( tenach ) van de christelijken bijbel ( O.T.) hebben afgeschreven ? Of hebt ge - ergens - gelezen dat de christenen betere overschrijvers zijn dan de joden ?? En gij zou dan iets moeten snappen van wat er in de Qumran teksten staat ?? Lees eens een boek.
-
Gast
BV, sabbel ondertussen hier wat op:
http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/feest ... visie.html
http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/feest ... visie.html
-
Gast
Aangezien BV weigert te antwoorden (waarschijnlijk omdat ze zelf niet goed weet wie of wat ze volgt)zullen we dat dan maar zelf eens doen.talisman schreef:GEEN ANTWOORD DUS !!bluevelvet schreef:Zie mijn antwoord van Do 28 Oct, 15.20 uurarmandine schreef:BV je vergeet mijn vraag. In welke organisaties kan ik de Jezusvolgers in terugvinden? Wat geloven die dan en wat niet?armandine schreef:en wie zijn dat dan?bluevelvet schreef: Elders had ik het al over wie er in de voetsporen van Jezus treedt, alleszins niet de RKK
Het is belangrijk dat we het geloof van Jezusvolgers volgers van het NT, eens goed op een rijtje zetten. Het is dan ook goed om het Christen geloof eens naast het oorspronkelijke Joodse geloof te plaatsen. Zo zien we duidelijk waar er wijzigingen in gebracht zijn Of hoe de zaken werden verdraaid.
Een wereld van verschil ingevoerd door Paulus
-
Gast
Armandine, dit is wéér eens een artikel dat op één lijn zit met wat ik hier al ten moede heb gepost: Het is Paulus, en niet Jezus die het christendom heeft uitgevonden. Herinner u dat ik ook meermaals heb beweerd dat de joden zich een breuk zouden lachen met wat de JG's geloven en worden wijs gemaakt. Deze linken zijn uiteraard ook zeer leerzaam voor Ebenhaezer en co. Herinner u ook het anti-semitisch karakter waarin DR placht te posten.