Godsdienstarcheologie - (Deel 3 van Talisman)
-
Gast
bluevelvet schreef:
En jij als Christene kent blijkbaar het Jodendom als geen ander. Nog beter zelfs dan de Joden zelf?BEGRIJPE WIE KAN !
Zou de Joodse visie over Jezus en de Farizeeërs de correcte visie moeten zijn zoals ons sommigen hier willen doen geloven ?
En dan zien we hier het antisemithisme in al haar glorie te voorschijn komen. Niet de Joden zijn het uitverkoren volk, maar de Christenen zijn dat.Waarom ? Omdat de Joden de ter dood veroordeling van Jezus in de schoenen van de Romeinen willen schuiven
-
Gast
Is dat Kiek totaal ontgaan dat hij is gekruisigd, een Romeinse terechtstelling exclusief voor staatsvijanden. Was het op last van de joden, was hij gestenigd. Maar de waarheid hieromtrent is niet belangrijk, als die ellendelingen maar de joden de schuld kunnen geven. Stink al vreselijke naar Jehova's. Kan de moderator daar eens geen venster open zetten zeg!armandine schreef:bluevelvet schreef:En jij als Christene kent blijkbaar het Jodendom als geen ander. Nog beter zelfs dan de Joden zelf?BEGRIJPE WIE KAN !
Zou de Joodse visie over Jezus en de Farizeeërs de correcte visie moeten zijn zoals ons sommigen hier willen doen geloven ?
En dan zien we hier het antisemithisme in al haar glorie te voorschijn komen. Niet de Joden zijn het uitverkoren volk, maar de Christenen zijn dat.Waarom ? Omdat de Joden de ter dood veroordeling van Jezus in de schoenen van de Romeinen willen schuiven
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
talisman schreef:BV:En waar heeft Talisman dat geschreven ? In leugens zijt ge wel een uitblinker he ?De meeste Joden waren Farizeeërs. Zij zouden het gezicht gaan bepalen van het Jodendom in de loop der geschiedenis.".
Tiens, dan toch de Farizeeërs die het belangrijkste waren van alle joodse strekkingen in die tijd, de Sadducceeërs, de Essenen, enz..... talisman wil on wijsmaken van niet !
Herlees wat je geschreven hebt :
Volgens mijn posting zagen de Farizeeërs een bedreiging in Jezus en daarom moest hij van het toneel verdwijnen....talisman schreef: En hier, nog zo'n goeie:Als hij een bedreiging vormde, en terecht, was het wel voor de Sadduceeën, de stromannen van Herodus. Erg he, als ge de geschiedenis door een WC-rolletje moet bekijken.Na een tijdje hadden de Farizeeën begrepen dat ze niet konden uithalen naar Jezus, en dat het gehele volk hem achterna liet. Ze zagen in feite in Jezus een bedreiging voor hun eigen status en Jezus moest verdwijnen.
Je stelde dat de bedreiging van de Sadduceeën kwam.....
Wat maak jij er toch een mengelmoes van, tja, als jouw bronnen hier en daar en zowat overal verspreid liggen
-
Gast
BV:

Ge moet verdorie met een zéér laag IQ zitten. Waarom zouden in godsnaam de farizeeërs een bedreiging voor Jezus hebben gevormd ?? Waren zij het die de Tempel in handen hadden, of waren dat de Sadduceeën ?? Waar kwam het volk tegen in opstand, de Sadduceeën of de meer gematigde Farizeeêrs die zich van politiek afzijdig hielden. De linken nog niet gelezen of mag dat ook al niet van uw sekte ? Zijt ge met mijn voeten aan "t spelen of zijt ge écht zo dom ? Ge hebt blijkbaar ook den Dolf net gemist he ? Hopelijk zijn de dagen getelt voor uw soort.Volgens mijn posting zagen de Farizeeërs een bedreiging in Jezus en daarom moest hij van het toneel verdwijnen....
Je stelde dat de bedreiging van de Sadduceeën kwam...
-
En dan zien we hier het antisemithisme in al haar glorie te voorschijn komen. Niet de Joden zijn het uitverkoren volk, maar de Christenen zijn dat.talisman schreef: Omdat de Joden de ter dood veroordeling van Jezus in de schoenen van de Romeinen willen schuiven
Is dat Kiek totaal ontgaan dat hij is gekruisigd, een Romeinse terechtstelling exclusief voor staatsvijanden. Was het op last van de joden, was hij gestenigd. Maar de waarheid hieromtrent is niet belangrijk, als die ellendelingen maar de joden de schuld kunnen geven. Stink al vreselijke naar Jehova's. Kan de moderator daar eens geen venster open zetten zeg!
-------------------------------------------------------------------------------------
En is het jou ontgaan talisman, dat de hogepriesters , GEEN Romeinen nietwaar, onder valse beschuldigingen Jezus overleverden aan Pilatus, en toen die hoorde dat hij Galileeër was hem naar Herodes zond. Het waren de hogepriesters en de schriftgeleerden die Jezus voortdurend beschuldigden bij de ondervraging door Herodes en NIET de Romeinen ! Herodes vond hem trouwens eveneens onschuldig en zond hem zonder te veroordelen TERUG naar Pilatus.
En het volk ? Het volk drong aan met luide stem en eisten dat hij ter dood veroordeeld werd.
Laat het antisimethisme hier maar buiten talisman, steek je daar niet achter weg, dat is voor niets niet nodig
In de vroege geschiedenis waren de Joden het uitverkoren volk, nu komt het 'uitverkoren volk' uit alle naties, uit alle volkeren.... dat heeft Jezus mogelijk gemaakt.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Bluevelvet schreef: In de vroege geschiedenis waren de Joden het uitverkoren volk, nu komt het 'uitverkoren volk' uit alle naties, uit alle volkeren.... .
Met komplete volkeren uit te moorden, hele landen te verwoestenen enz., zo kan ik tot morgen doorgaan, heeft dat een zéér treffende gelijkenis met de ideologie en werkwijze van het Derde Rijk onder de toenmalige "jezus "met de zoetgevooisde naam Adolfus Hitler!!!
Mvg,
P.Siemons
Met komplete volkeren uit te moorden, hele landen te verwoestenen enz., zo kan ik tot morgen doorgaan, heeft dat een zéér treffende gelijkenis met de ideologie en werkwijze van het Derde Rijk onder de toenmalige "jezus "met de zoetgevooisde naam Adolfus Hitler!!!
Mvg,
P.Siemons
Laatst gewijzigd door Paul Siemons op 30 okt 2010, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neen en neen, talisman ! Het gaat hier niet om het volk, het volk moest niet verdwijnen, Jezus moest verdwijnen. Pilatus zelf zegt deze woorden : "Uw volk en uw overpriesters hebben u aan mij uitgeleverd. Wat hebt gij gedaan ?" (Joh. 18:35)talisman schreef:BV:Ge moet verdorie met een zéér laag IQ zitten. Waarom zouden in godsnaam de farizeeërs een bedreiging voor Jezus hebben gevormd ?? Waren zij het die de Tempel in handen hadden, of waren dat de Sadduceeën ?? Waar kwam het volk tegen in opstand, de Sadduceeën of de meer gematigde Farizeeêrs die zich van politiek afzijdig hielden. De linken nog niet gelezen of mag dat ook al niet van uw sekte ? Zijt ge met mijn voeten aan "t spelen of zijt ge écht zo dom ? Ge hebt blijkbaar ook den Dolf net gemist he ? Hopelijk zijn de dagen getelt voor uw soort.Volgens mijn posting zagen de Farizeeërs een bedreiging in Jezus en daarom moest hij van het toneel verdwijnen....
Wie wilden dan de dood van Jezus in eerste instantie ? De Joden of de Romeinen ?
-
Gast
BV ge snapt er de ballen van. Moest je wat meer lezen op deftige sites ipv op sektesites zou je die vragen niet moeten stellen. Je blijft maar kakelen als kip zonder kop. Er werden hier al vele links aangegeven. Heb je ze al gelezen? Of wil je gewoon wat aandacht hebben?
-
Gast
En uit welke naties dan? Horen de Islamiten er ook bij en de Joden en de Katholieken dus ook? En hoe gaat uwen God Jezus dat klaarspelen? Wat is dan de voorwaarde volgens jou?bluevelvet schreef:
In de vroege geschiedenis waren de Joden het uitverkoren volk, nu komt het 'uitverkoren volk' uit alle naties, uit alle volkeren.... dat heeft Jezus mogelijk gemaakt.
-
Gast
DR:
Totaal over gelezen dat die hogepriesters de stromannetjes waren van Herodes de Grote en nadien naar de pijpen van de Romeinen dansten ?? Och ja, je mág dat niet lezen.. En nu een goeie; Herodes Antipas zijn pa zou wél alle baby's vermoord hebben in de hoop dat de messias ( koning van Israël ) er bij zou zitten en nu is die plots onschuldig. Baaideweee, in werkelijkheid wás Antipas helemaaaal niet in Jeruzalem. Jezus heeft wél voor de nodige opschudding gezorgd met als messias op BV zijn intrede te doen. Duidelijker kon niet, dit was zuivere provocatie.En is het jou ontgaan talisman, dat de hogepriesters , GEEN Romeinen nietwaar, onder valse beschuldigingen Jezus overleverden aan Pilatus, en toen die hoorde dat hij Galileeër was hem naar Herodes zond. Het waren de hogepriesters en de schriftgeleerden die Jezus voortdurend beschuldigden bij de ondervraging door Herodes en NIET de Romeinen ! Herodes vond hem trouwens eveneens onschuldig en zond hem zonder te veroordelen TERUG naar Pilatus.
Ho kijk, en enkele dagen ervoor werd hij als koning ingehaald en nu moest hij dood ? Wat had hij het volk misdaan ? Moesten die auteurs dan schrijven in tijd van bezetting door de Romeinen en schreven voor de Griekssprekende bevolking, het waren de Romeinen ? Ach laat maar, dat kan uw hersencel nooit vatten.En het volk ? Het volk drong aan met luide stem en eisten dat hij ter dood veroordeeld werd.
Maar het is toch zonneklaar dat u een anti-semiet bent. De erkende geloofsgemeenschappen zijn het er unaniem over eens dat het de Romeinen waren en niet de joden die de dood van jezus op hun C.V. mogen plaatsen. Dit ontkennen staat gelijk met antisemitisme, net zoals de ontkenning van de hollecaust. BV, ik denk dat u een neo-nazi bent.Laat het antisimethisme hier maar buiten talisman, steek je daar niet achter weg, dat is voor niets niet nodig
-
Gast
ZIEG HEIL... ZIEG HEIL,...ZIEG HEIL.bluevelvet schreef:Neen en neen, talisman ! Het gaat hier niet om het volk, het volk moest niet verdwijnen, Jezus moest verdwijnen. Pilatus zelf zegt deze woorden : "Uw volk en uw overpriesters hebben u aan mij uitgeleverd. Wat hebt gij gedaan ?" (Joh. 18:35)talisman schreef:BV:Ge moet verdorie met een zéér laag IQ zitten. Waarom zouden in godsnaam de farizeeërs een bedreiging voor Jezus hebben gevormd ?? Waren zij het die de Tempel in handen hadden, of waren dat de Sadduceeën ?? Waar kwam het volk tegen in opstand, de Sadduceeën of de meer gematigde Farizeeêrs die zich van politiek afzijdig hielden. De linken nog niet gelezen of mag dat ook al niet van uw sekte ? Zijt ge met mijn voeten aan "t spelen of zijt ge écht zo dom ? Ge hebt blijkbaar ook den Dolf net gemist he ? Hopelijk zijn de dagen getelt voor uw soort.Volgens mijn posting zagen de Farizeeërs een bedreiging in Jezus en daarom moest hij van het toneel verdwijnen....
Wie wilden dan de dood van Jezus in eerste instantie ? De Joden of de Romeinen ?
-
Gast
Ach Armandine, dat Nazi-konijn komt dan toch weer met wat gereutel. Laat maar zitten.armandine schreef:BV ge snapt er de ballen van. Moest je wat meer lezen op deftige sites ipv op sektesites zou je die vragen niet moeten stellen. Je blijft maar kakelen als kip zonder kop. Er werden hier al vele links aangegeven. Heb je ze al gelezen? Of wil je gewoon wat aandacht hebben?
-
talisman schreef:
Maar het is toch zonneklaar dat u een anti-semiet bent. De erkende geloofsgemeenschappen zijn het er unaniem over eens dat het de Romeinen waren en niet de joden die de dood van jezus op hun C.V. mogen plaatsen. Dit ontkennen staat gelijk met antisemitisme, net zoals de ontkenning van de hollecaust. BV, ik denk dat u een neo-nazi bent.
Ach ja, voor jou is alles zonneklaar, je denkt immers niet goed na en gaat soms ijlings te keer in je antwoorden !
Sedert wanneer zijn de erkende (?) geloofsgemeenschappen er unaniem over eens dat het de Romeinen waren...... enz.
Van waar komt dat idee ? Ben benieuwd ? Ik weet wel dat er een toenaderingspoging is om alle religies op elkaar af te stemmen, maar het zal niet lukken, zo zegt de bijbel !
Over welke erkende heb je het dan en door wie erkend ?
Je mag van mij denken wat je wilt talisman !
Uit je manier van schrijven en discussiëren is er ook het een en ander of te leiden hoor. Al eens bekeken hoe menslievend jij bent tgo forumgenoten
-
Gast
Leg eens uit, want nu word ik pas benieuwd.bluevelvet schreef: ? Ik weet wel dat er een toenaderingspoging is om alle religies op elkaar af te stemmen, maar het zal niet lukken, zo zegt de bijbel !
:
-
Gast
Je zou je moeten schamen ! Haat zaaien tegenover de joden, en dat onder het mom van een religie wat er geen is, maar een gevaarlijke sekte. Tegenover individuen als jij kan met enkel afkeer hebben. Dit is een discussieforum waar jij alle discussie uit de weg gaat. Jij hoort hier niet.bluevelvet schreef:talisman schreef:
Maar het is toch zonneklaar dat u een anti-semiet bent. De erkende geloofsgemeenschappen zijn het er unaniem over eens dat het de Romeinen waren en niet de joden die de dood van jezus op hun C.V. mogen plaatsen. Dit ontkennen staat gelijk met antisemitisme, net zoals de ontkenning van de hollecaust. BV, ik denk dat u een neo-nazi bent.
Ach ja, voor jou is alles zonneklaar, je denkt immers niet goed na en gaat soms ijlings te keer in je antwoorden !
Sedert wanneer zijn de erkende (?) geloofsgemeenschappen er unaniem over eens dat het de Romeinen waren...... enz.
Van waar komt dat idee ? Ben benieuwd ? Ik weet wel dat er een toenaderingspoging is om alle religies op elkaar af te stemmen, maar het zal niet lukken, zo zegt de bijbel !
Over welke erkende heb je het dan en door wie erkend ?
Je mag van mij denken wat je wilt talisman !
Uit je manier van schrijven en discussiëren is er ook het een en ander of te leiden hoor. Al eens bekeken hoe menslievend jij bent tgo forumgenotenAmai zunne mijne frak