Mijmeringen 3
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Gustilpe,
Erg deze kou voor de daklozen,maar wie zijn wij voor daar iets aan te doen,het is altijd het zelfde,ze wachten tot het vriest en dan weten ze dat er niet genoeg plaats is voor opvang,waarom kunnen ze dat niet vroeger voorzien,weet je ze tellen gewoon niet mee in deze maatschappij,spijtig

Groetjes~~Assa
Erg deze kou voor de daklozen,maar wie zijn wij voor daar iets aan te doen,het is altijd het zelfde,ze wachten tot het vriest en dan weten ze dat er niet genoeg plaats is voor opvang,waarom kunnen ze dat niet vroeger voorzien,weet je ze tellen gewoon niet mee in deze maatschappij,spijtig

Groetjes~~Assa
Groetjes van assa
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Elisa, Yna, Assa, bo'ke, Neske,
zeer wel bedankt voor het bezoekje in woord en beeld,
ik ben er telkens heel blij mee jullie te mogen terugvinden!
Dat er gauw een oplossing mag komen voor daklozen en illegalen,
ik zie in de krant dat er vier kazernes leegstaan hoelang nog wachten om ze te bevolken?
Hou het warm!
warme (binnen) groeten,
gustilpe
zeer wel bedankt voor het bezoekje in woord en beeld,
ik ben er telkens heel blij mee jullie te mogen terugvinden!
Dat er gauw een oplossing mag komen voor daklozen en illegalen,
ik zie in de krant dat er vier kazernes leegstaan hoelang nog wachten om ze te bevolken?
Hou het warm!
warme (binnen) groeten,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Observatie op en rond de trein
15’ voor tijd staat de trein klaar op het perron, een heel lange trein!
Het is berenkoud, ik stap op en observeer!
Een jongen slungelachtig met een riem van zijn boekentas nonchalant over zijn schouder komt langzaam de trappen op, hij blijft een poosje staan, wacht hij op iemand? Na een wijle stapt hij toch op de trein, aarzelt waar hij gaat zitten, hij vindt uiteindelijk een plaats hoewel de wagon op mijzelf na nog leeg is, gooit zijn rugzak van zich af en strekt zijn benen languit.
Ondertussen zie ik op het perron een jong koppeltje, beiden met hun schooltas op de rug, ze hebben elkaar blijkbaar heel lief, leunen dicht tegen elkaar aan, het meisje probeert te kussen, de jongen aarzelt, ze dalen de trappen af, halfweg blijven ze staan, daar kussen ze naar hartenlust. Het meisje gaat verder, de jongen komt terug naar boven en stapt de trein op, hij ziet er zielsgelukkig uit, hij straalt.
Twee meisjes van vreemde origine beiden met hoofddoek, ik denk bij mijzelf waarschijnlijk Marokkanen, nemen plaats links van mij. Ze praten Frans, ze zien er niet uit als scholieren maar lijken ouder. Ze halen een belegd stokbrood boven, ik vraag mij af wat het beleg zou zijn, ik zie sla en wortelen, zou er vlees tussen liggen varkensvlees? Waarschijnlijk is dat verboden volgens hun geloof. Waar gaan ze naartoe? Wat kwamen ze eigenlijk doen in een Vlaamse stad? Ze hebben een fijne dag gehad, dat zie je zo, het is hen gegund!
Een oudere man met lange baard, een afgedragen tas op zijn rug, komt de trein binnen, hij lijkt arm en sjofel te zien aan zijn kledij, hij kijkt schichtig rond blijkbaar niet goed op zijn gemak alvorens plaats te nemen, zoekt hij misschien iemand?
Een viertal tieners stappen luidruchtig op, een zak chips in de hand. Een haalt er zijn GSM boven en begint te bellen, de anderen trekken aan zijn mouw, ze lachen en roepen…. enkele giechelende meisjes volgen en zetten zich bij hen neer, nu is de pret helemaal van de dam.
Op het perron staan een paar scholieren met friet en cola. Waarom vraag ik mij af, de school is uit, straks zijn ze thuis, kunnen ze niet wachten om iets te eten?
Buiten voor het station zag ik hetzelfde fenomeen, het was aanschuiven aan het frietkraam, in de stationsbar zag ik jongeren aanschuiven voor een belegd broodje, hebben scholieren zoveel geld op zak?
Het valt mij op dat veel jongeren lijden aan overgewicht, dat zag ik niet enkel op het perron en op de trein maar ook op straat voor het stationsgebouw waar een massa scholieren staan te wachten, op wie op wat?
Ik oordeel niet, ik stel vast!
De trein komt op het voorziene tijdstip in beweging, na 15’ ben ik op mijn bestemming!
gustilpe
15’ voor tijd staat de trein klaar op het perron, een heel lange trein!
Het is berenkoud, ik stap op en observeer!
Een jongen slungelachtig met een riem van zijn boekentas nonchalant over zijn schouder komt langzaam de trappen op, hij blijft een poosje staan, wacht hij op iemand? Na een wijle stapt hij toch op de trein, aarzelt waar hij gaat zitten, hij vindt uiteindelijk een plaats hoewel de wagon op mijzelf na nog leeg is, gooit zijn rugzak van zich af en strekt zijn benen languit.
Ondertussen zie ik op het perron een jong koppeltje, beiden met hun schooltas op de rug, ze hebben elkaar blijkbaar heel lief, leunen dicht tegen elkaar aan, het meisje probeert te kussen, de jongen aarzelt, ze dalen de trappen af, halfweg blijven ze staan, daar kussen ze naar hartenlust. Het meisje gaat verder, de jongen komt terug naar boven en stapt de trein op, hij ziet er zielsgelukkig uit, hij straalt.
Twee meisjes van vreemde origine beiden met hoofddoek, ik denk bij mijzelf waarschijnlijk Marokkanen, nemen plaats links van mij. Ze praten Frans, ze zien er niet uit als scholieren maar lijken ouder. Ze halen een belegd stokbrood boven, ik vraag mij af wat het beleg zou zijn, ik zie sla en wortelen, zou er vlees tussen liggen varkensvlees? Waarschijnlijk is dat verboden volgens hun geloof. Waar gaan ze naartoe? Wat kwamen ze eigenlijk doen in een Vlaamse stad? Ze hebben een fijne dag gehad, dat zie je zo, het is hen gegund!
Een oudere man met lange baard, een afgedragen tas op zijn rug, komt de trein binnen, hij lijkt arm en sjofel te zien aan zijn kledij, hij kijkt schichtig rond blijkbaar niet goed op zijn gemak alvorens plaats te nemen, zoekt hij misschien iemand?
Een viertal tieners stappen luidruchtig op, een zak chips in de hand. Een haalt er zijn GSM boven en begint te bellen, de anderen trekken aan zijn mouw, ze lachen en roepen…. enkele giechelende meisjes volgen en zetten zich bij hen neer, nu is de pret helemaal van de dam.
Op het perron staan een paar scholieren met friet en cola. Waarom vraag ik mij af, de school is uit, straks zijn ze thuis, kunnen ze niet wachten om iets te eten?
Buiten voor het station zag ik hetzelfde fenomeen, het was aanschuiven aan het frietkraam, in de stationsbar zag ik jongeren aanschuiven voor een belegd broodje, hebben scholieren zoveel geld op zak?
Het valt mij op dat veel jongeren lijden aan overgewicht, dat zag ik niet enkel op het perron en op de trein maar ook op straat voor het stationsgebouw waar een massa scholieren staan te wachten, op wie op wat?
Ik oordeel niet, ik stel vast!
De trein komt op het voorziene tijdstip in beweging, na 15’ ben ik op mijn bestemming!
gustilpe
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Gustilpe,
Jij nam even de tijd om het sociaal gedrag
van vooral jongeren te observeren en stelde vast
dat hun levensstijl geheel anders is dan bij
de volwassen.
Hun leefwereld is zeer interessant vind ik,
ook al is het niet allemaal om victorie te kraaien ...
graag gelezen
een lieve groet
bo'ke
Jij nam even de tijd om het sociaal gedrag
van vooral jongeren te observeren en stelde vast
dat hun levensstijl geheel anders is dan bij
de volwassen.
Hun leefwereld is zeer interessant vind ik,
ook al is het niet allemaal om victorie te kraaien ...
graag gelezen
een lieve groet
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
Gustilpe
De jeugd observeren waarom niet,het is de moeite waard
ze zijn anders dan wij,maar zeker niet slechter,er zijn altijd uitzonderingen,dat was vroeger ook zo
en de centen,het is gemakkelijker geld meegeven,dan bokes maken

Groetjes~~Assa
De jeugd observeren waarom niet,het is de moeite waard
ze zijn anders dan wij,maar zeker niet slechter,er zijn altijd uitzonderingen,dat was vroeger ook zo
en de centen,het is gemakkelijker geld meegeven,dan bokes maken

Groetjes~~Assa
Groetjes van assa
-

Met Siebrecht, 17 maanden, even buiten, grote pret....

....tot hij gevallen was, zijn wantje verloor, en pas ontdekte hoe koud sneeuw wel is!
weekendgroeten aan wie voorbijkomt,
gustilpe
-
Gustilpe
Eerste kennis met de sneeuw van Siebrecht,mooi
een lachend gezichtje,en dat wenen hoort erbij hé
wat zijn ze lief de kleintje,geniet er maar van

Groetjes~~Assa
bedankt voor jou bezoekje,met een mooi werkje
Eerste kennis met de sneeuw van Siebrecht,mooi
een lachend gezichtje,en dat wenen hoort erbij hé
wat zijn ze lief de kleintje,geniet er maar van

Groetjes~~Assa
bedankt voor jou bezoekje,met een mooi werkje
Groetjes van assa
-
Assa,
een mooi wintermorph!
Sneeuw mooi op plaatjes en van achter het raam,
als je er door moet is het anders hé!
Leve de zomer
Yna,
een specialleke
ik zou niet weten hoe daaraan te beginnen!
Mooi!
Beiden heel erg bedankt!
Een fijn weekend, hou het warm!
gustilpe
een mooi wintermorph!
Sneeuw mooi op plaatjes en van achter het raam,
als je er door moet is het anders hé!
Leve de zomer
Yna,
een specialleke
ik zou niet weten hoe daaraan te beginnen!
Mooi!
Beiden heel erg bedankt!
Een fijn weekend, hou het warm!
gustilpe
-
Winterkou
Ik sukkel door de koude ochtend
Zet stap voor stap voorzichtig neer
De wind vergezelt mij hortend
IJzig oosters zo hij mij flankeert.
Doch dapper stap ik verder door
Langs spoor door veld en wei
Op weg geen enkel mensenspoor
Een trein gestaag komt dichterbij.
Geraak ik goed en gaaf weer thuis
Ik kijk voortdurend achter mij
Hoever nog ik voel mij niet pluis
En sneeuw zorgt voor een glijpartij!
Verkleumd, vermoeid kom ik er aan
De woning straalt haar warmte uit!
Wat heb ik mijzelf wel aangedaan
Verkrampt en rood is nu mijn huid.
Een deken brengt weldra soelaas
Mijn bloed doorstroomt mijn ad’ren
De kachel lacht wat ben je dwaas
Ga nooit weer in zo’n kou kad’ren.
gustilpe
Ik sukkel door de koude ochtend
Zet stap voor stap voorzichtig neer
De wind vergezelt mij hortend
IJzig oosters zo hij mij flankeert.
Doch dapper stap ik verder door
Langs spoor door veld en wei
Op weg geen enkel mensenspoor
Een trein gestaag komt dichterbij.
Geraak ik goed en gaaf weer thuis
Ik kijk voortdurend achter mij
Hoever nog ik voel mij niet pluis
En sneeuw zorgt voor een glijpartij!
Verkleumd, vermoeid kom ik er aan
De woning straalt haar warmte uit!
Wat heb ik mijzelf wel aangedaan
Verkrampt en rood is nu mijn huid.
Een deken brengt weldra soelaas
Mijn bloed doorstroomt mijn ad’ren
De kachel lacht wat ben je dwaas
Ga nooit weer in zo’n kou kad’ren.
gustilpe