Katana's hoekje nr 3

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Volhouden zolang als het nog kan

Stop er mee
5
18%
Merci katana
5
18%
Volhouden zolang als het nog kan
18
64%

Totaal aantal stemmen: 28

Mathieu

04 dec 2010, 22:21

katana schreef:Belastingsverhoging in voorstel Di Rupo verworpen door Dewever :lol:

Vind ik helemaal normaal, wij moeten niet opdraaien voor de schulden van de walen. Dat zich zichzelf eens leren bedruipen, maar dat komen ze allemaal om van den honger.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

katana

05 dec 2010, 09:58

Vandaag De Zevende Dag .

Een gesprek met Bart De Wever .Wat hij vindt hij van het asiel-en migrantenbeleid ?

Plus live muziek van Bart Peeters !
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Choerrel

05 dec 2010, 10:03

katana schreef:Vandaag De Zevende Dag .

Een gesprek met Bart De Wever .Wat hij vindt hij van het asiel-en migrantenbeleid ?

Voor Bart De Wever zou ik thuisblijven, maar voor die andere tafelspringer zeker niet.

katana

05 dec 2010, 10:55

De Standaard

' Bulgaarse Roma welkom in Belgiê'

Opvallend nieuwsbericht op de website van de Bulgaarse krant Standart;' Bulgaarse Roma welkom in Belgiê. Het land laat weten dat er werk is in ons land.

Standart citeert als bron het Russische persagentschap RIA Novisti.
Fazal

05 dec 2010, 12:21

Hele dorpen "vertrekkensklaar" richting België !!!!

In haar weekend editie van oktober 2010 bracht "De Tijd" het verbijsterende relaas van de manier waarop dit land is verworden tot het beloofde land voor Oost-Europeanen, die met valse papieren aan een verblijfsvergunning komen, en daarmee meteen naar het OCMW stappen. De zogenaamde Belgiëroute, zoals de weg naar het Belgische OCMW ondertussen wordt genoemd, blijkt bijzonder populair.

Een verhuis naar België legt de Oost-Europese gelukzoekers – niet zelden Roma – dan ook geen windeieren, becijferde "De Tijd": “Samenwonende volwassenen met minderjarige kinderen ten laste hebben recht op een leefloon van 987,09 euro. Hun inwonende meerderjarige kinderen elk op 493,54 euro. Idem voor inwonende ouders of grootouders en hun eveneens inwonende kinderen.” En de krant rekent verder: “Niet zelden verzamelt een uitgebreide familie 3.500 euro aan leeflonen. Bovendien hebben ze als leefloner recht op verhoogde kinderbijslag en uiteraard ook op medische bijstand.”

Daar blijft het overigens niet bij. Eenmaal in dit land een verblijfsvergunning verworven, kan betrokkene immers ook zijn familie laten overkomen. Door het uitermate lakse Belgische beleid inzake gezinshereniging kunnen overgebrachte familieleden op hun beurt een partner, ouders en/of kinderen uit het thuisland laten overkomen. “In de praktijk betekent dit dat soms hele families zich komen aanmelden bij het OCMW”, aldus De Tijd.

De grote aantrekkingskracht van dit land ligt in de unieke combinatie van een laks immigratiebeleid, een falende controle op het verblijf én het sociale zekerheidssysteem. In tegenstelling tot andere Europese landen, die in hun sociale wetgeving expliciet bijstand aan buitenlanders uitsluiten die werkloos zijn of nog niet hebben bijgedragen aan de staat, worden EU-onderdanen in dit land volledig gelijkgesteld aan de eigen staatsburgers. Daardoor heeft iedereen recht op een leefloon, medische zorg of bejaardenzorg. “Bij ons kan iemand die hier nog geen dag gewerkt heeft, aanspraak maken op een leefloon van 740 euro per maand (voor alleenstaanden)”, zo stelt De Tijd. Op de vraag waarom dat zo is, kreeg de krant bij bevoegd staatssecretaris Philippe Courard (PS) geen antwoord.
Wellicht omdat daar ook geen zinnig antwoord op te geven is.

“Terwijl onze buurlanden alsmaar strenger worden om misbruik uit te sluiten, werkt ons land als een magneet”, zo concludeert de krant niet zonder reden. “Het is de vierde wereld van Oost-Europa die hier neerstrijkt” en – bij ongewijzigd beleid – zal blijven neerstrijken. Nog steeds volgens De Tijd zouden in een land als Slowakije hele dorpen Roma vertrekkensklaar staan richting België. Ondertussen trekken inspectiediensten en OCMW’s voor de zoveelste keer aan de alarmbel met de duidelijke boodschap dat de draagkracht van ons sociale stelsel steeds meer onder druk komt te staan.

De Tijd: weekend editie oktober 2010.

Mathieu

05 dec 2010, 17:10

Vind het wel straf toen De Wever en Co estijds vol hielden dat dat soort beleid een drama zou teweeg brengen was hij een zeveraar' zei toen Di Ruppo) En nu moet diezelfde dwaze walenkop zeggen dat het inderdaad een dramatiche wending heeft aangenomen hier in ons land.

Mathieu

05 dec 2010, 17:13

PS : Katana ben je nu erop geraakt?

Mathieu

05 dec 2010, 17:16

Fazal we geraken er nooit méér van af als de lorejassen in Bxl niet heel dringend drastische maatregelen gaan nemen. De uitgeprocedeerde moet gewoon, met geweld als het niet anders kan of wil, terug naar zijn land gestuurd worden. En niet gelijk nu een papier tekenen waarin hij het bevel krijgt om binnen de vijf dagen het grondgebied te hebben verlaten. Goed wetende dat wanneer hij nadien wordt opgepakt terug eenzelfde papier onder de neus gestoken krijgt.
Gast

05 dec 2010, 20:58

Fazal heeft wel een héééél apart gevoel voor kolder... :roll:

katana

06 dec 2010, 11:07

canteclaer schreef:Fazal heeft wel een héééél apart gevoel voor kolder... :roll:
Is over te nemen door onze leiders , aanbevolen door katana :o

katana

06 dec 2010, 11:46

Choerrel schreef:

Voor Bart De Wever zou ik thuisblijven, maar voor die andere tafelspringer zeker niet.
En ben je thuis gebleven :?: :)

Choerrel

06 dec 2010, 11:51

Nee zulle, mijn zondagmiddag is voorbehouden aan mijn vrienden in de stamkroeg.

Mathieu

06 dec 2010, 13:42

katana schreef:
Choerrel schreef:

En ben je thuis gebleven :?: :)

Ik heb het eerst gezien om één uur, de wederuitzending. het meest lachende vond ik toen de verantwoordelijke voor het migratiebeleid daar met hun zessen aan tafel zaten. En juist gelijk kleine kinderen de schuld van het falen en het ontwikkelen van het huidige drama desbetreffende, op elkanders rug afschoven. Kleine kinderen die dat doen , geef je een klap op hun kont en zet ze een half uur op starf en het is vergeven. Dat kan je bij die grote kalveren wel niet doen.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 07 dec 2010, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

06 dec 2010, 15:31

Mathieu schreef:Fazal we geraken er nooit méér van af als de lorejassen in Bxl niet heel dringend drastische maatregelen gaan nemen. De uitgeprocedeerde moet gewoon, met geweld als het niet anders kan of wil, terug naar zijn land gestuurd worden. En niet gelijk nu een papier tekenen waarin hij het bevel krijgt om binnen de vijf dagen het grondgebied te hebben verlaten. Goed wetende dat wanneer hij nadien wordt opgepakt terug eenzelfde papier onder de neus gestoken krijgt.
Mathieu, je hebt overschot van gelijk.
Ik heb het hele boeltje, zonder er een eigen mening aan toe te voegen er maar eens ingeplakt. Ik vond dat mijn eigen mening daarover al overal genoeg werd verkondigd.
't Belziekske is óvervòl, dat moeten nu eindelijk de meest aanbeden ministers al toegeven.
Wie ben ik dan, om daar nòg maar eens, een eigen, en steeds dezelfde mening, aan toe te voegen!?

@Canteclaer:
Je hebt kolder, en kolder he!? De hele hetze hierrond is al kolder op zichzelf!
Akkoord Canteclaer?

Mathieu

07 dec 2010, 13:40

En Katana nog steeds zin in een Duveltje?