Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef

08 dec 2010, 23:53

Reini, waarom zou Ebenhauzer geen levend teken van God gezien hebben ? :!: :?:

Datte moette mij toch eens uitleggen zie...

Waarom zou Ebenhauzer niet kunnen zijn zoals velen die de altijd durend koelende bries van de Heilige Geest om zich heen voelen .En waarom zou hij, Eb
enhauzer, God niet hebben waarnemen door een of andere zaak ...??

Reini, zeide gij misschien soms zo een klein beetje zo, een waarzegster met een kristalen bol ? Het zou toch kunnen . En surtout het weze je gegund .Eerlijk waar .

Jezus zeide echter dat het niet goed is om tekenen van God persé te willen zien maar men ( de minsen ) heeft het ook over het zien van tekenen aan de wand .

Zo zijn er b.v duidelijk en genoeg tekenen aan de wand dat het hele klimaat door de de mensen verstoord is en dat Moeder Natuur daarvan ernstige oprispingen krijgt en nog zal krijgen .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Reini

09 dec 2010, 10:25

WW vroeg zich peinzend af

Reini, zeide gij misschien soms zo een klein beetje zo, een waarzegster met een kristalen bol ? Het zou toch kunnen . En surtout het weze je gegund .Eerlijk waar .

Dat heb ik nu altijd willen horen zie . Eerlijk waar .:)
Het rare is WW , dat , als ik bepaalde veronderstellingen of oordelen heb , die heel dikwijls achteraf kloppen ....
Ik veronderstel dus bij deze , dat er niks na de dood komt . U weze gewaarschuwd .

ebenhaezer

10 dec 2010, 18:33

TALISMAN , je vraagt : de 100 % van wat ? Wel , de 100 % ZEKERHEID van wat ze zo naarstig onderzochten ! het bestaan van God , het ontstaan van de mens , de betrouwbaarheid van de Bijbel , enz . Daar ging het toch over ? Gr. EB.

REINI , hé dame , hoe weet jij dat allemaal ? Dat vroeg WEREWOEF zich ook al af . Ken je mij dan zo goed ?
Natuurlijk schonken mijn ouders mij het leven , dat ontken ik toch nergens ! Wel zeg ik dat God de eerste mens schiep , en wij zijn allemaal nakomelingen .
Men kan God zien door inzicht of doorzicht te hebben in omstandigheden of gebeurtenissen , net zoals men door de regels heen dingen kan lezen , die weliswaar niet zwart op wit geschreven zijn , maar er toch ingelegd zijn voor wie het zien kan . Nog nooit zoiets ontdekt ?
REINI , als je pijn hebt komt dat idd. door de werking van je zenuwen en je hersenen , waardoor je dat écht voelt . Organen hebben geen gevoel , dat weet je toch .
Ik heb je ook nooit willen kwetsen hoor , hoe kom je daarbij ? Ik voel écht met je mee , omdat ook ik dergelijke dingen meemaakte .
Dat er na de dood niets is ? hoe weet je dat ? toch nog niet al eens gestorven misschien ? Toch maar niet te zeker zijn hoor , 't kon wel eens anders zijn !

ROLIJA , sinds wanneer spelen alle ' BIJBELLOVERS ' mee aan T.V. film - afleveringen ? Wordt eens nuchter man ; je kijkt te veel naar Politie films , denk ik ! En al zouden er milliarden kijkers zijn , ' WITSE ' blijft een film en dat is TONEEL , vergeet dat niet .

Met vriendelijke groet aan allen , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Reini

10 dec 2010, 20:14

EBeke , ge hebt mij geen pijn gedaan hoor . Misverstandje. Maar weet je , ik ben gewoon de incarnatie van de ongelovige Thomas , om even in bijbelse termen te blijven : de enigste mens die zijn tijd ver vooruit was .
Durfde als een kritisch zijn .
Dus zolang ik hier geen god zie verschijnen , geloof ik niet in zijn bestaan.
Verder wijst er niets op dat , moest ie ergens wonen en macht uitoefenen op deze wereldbol , er ook maar IETS gedaan wordt voor alle ellende op de aardkloot .
Je kan wel danken voor al je eigen voordelen , maar kijk verder dan je neus lang is .
Meer miserie dan welzijn .
Gast

10 dec 2010, 20:26

Reini schreef:EBeke , ge hebt mij geen pijn gedaan hoor . Misverstandje. Maar weet je , ik ben gewoon de incarnatie van de ongelovige Thomas , om even in bijbelse termen te blijven : de enigste mens die zijn tijd ver vooruit was .
Verder wijst er niets op dat , moest ie ergens wonen en macht uitoefenen op deze wereldbol , er ook maar IETS gedaan wordt voor alle ellende op de aardkloot .
Je kan wel danken voor al je eigen voordelen , maar kijk verder dan je neus lang is .
Maar dan is dat weer je eigen schuld omdat ge niet gelovig bent. :lol:

Clausewitz

11 dec 2010, 10:10

EB:
Wel zeg ik dat God de eerste mens schiep , en wij zijn allemaal nakomelingen .
Conform met de cultuur van de nomaden in het Midden-Oosten waar nu nog altijd de man eerst komt en de vrouw tot de huisraad behoort. :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

Paul Siemons

11 dec 2010, 10:27

Clausewitz schreef:EB:
Conform met de cultuur van de nomaden in het Midden-Oosten waar nu nog altijd de man eerst komt en de vrouw tot de huisraad behoort. :lol:
Voorbeeldje:
Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is. (Exodus 20:17)

Mvg,
P.Siemons
Gast

11 dec 2010, 11:09

Paul Siemons schreef:
Voorbeeldje:
Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is. (Exodus 20:17)

Mvg,
P.Siemons
Over kamelen wordt er niet gesproken.
Gast

11 dec 2010, 11:46

Clausewitz schreef:
talisman schreef:
Paul Siemons schreef:
Voorbeeldje:
Mvg,P.Siemons
Over kamelen wordt er niet gesproken.
Die waren in de tijd van Abraham nog niet gedomesticeerd. :wink:
Heel juist Clausewitz. Vraag is in welke tijd men Abraham kan situeren. In elk geval werd de kameel nog niet gedomesticeerd voor 1000 v.C. Dit beestje hebben de Assyriërs meegebracht in de 7de eeuw, wat al enige aanwijzing is dat Genesis dan maar pas geschreven is. Kon die auteur natuurlijk niet weten dat kamelen toen nog niet in het plaatje paste.

janx

11 dec 2010, 15:41

Even opgezocht en dit gevonden in wiki
Gedomesticeerde dieren zijn o.a.:

Soort Datum Locatie
hond 15000 v.Chr. Meerdere locaties
geit 10000 v.Chr. [4] Azië en Midden-Oosten
schaap 8000 v.Chr.[5] Azië en Midden-Oosten
varken 8000 v.Chr.[6] China
koe 8000 v.Chr.[7][8] India, Midden-Oosten, en Sub-Sahara Afrika
kat 7000 v.Chr.[9] Middellandse Zee
kip 6000 v.Chr.[10] Zuidoost-Azië
cavia 5000 v.Chr.[11] Peru
ezel 5000 v.Chr.[12], [13] Egypte
waterbuffel 4000 v.Chr. China
paard 4000 v.Chr. Oekraïne
lama 3500 v.Chr. Peru
zijdevlinder 3000 v.Chr. China
rotsduif 3000 v.Chr.??? Egypte, Middellandse Zee
kameel 2500 v.Chr.??? Centraal-Azië
dromedaris 2500 v.Chr.??? Arabië
banteng ??? Zuidoost-Azië, Java
gayal (gaur) ??? Zuidoost-Azië
jak 2500 v.Chr. Tibet
gans 1500 v.Chr.??? Europa
anser cygnoides (Chinese gans) 1500 v.Chr.??? Oost-Azië
Alpaca 1500 v.Chr.??? Peru
Eend ?? China
muskuseend ???. Zuid-Amerika
rendier 1000 v.Chr. Siberië
parelhoen ?? Afrika
karper Oost-Azië
fret 1500 - 500 v.Chr. Europa
kalkoen 500 v.Chr.??? Mexico
goudvis ??? China
konijn 1600 Europa

Er staat inderdaad een vraagteken bij de kameel.
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

11 dec 2010, 16:21

Leuk lijstje Janx.
Dit komt niet uit Wiki, maar van archeoloog Neil Silberman:

De verhalen over de aartsvaders zijn vol kamelen
, gewoonlijk kudden kamelen, maar kamelen worden, zoals in het verhaal over de verkoop van Jozef als slaaf door zijn broers ( Genesis 37:25 ) ook genoemd als lastdieren in een karavaan. Op grond van archeologisch onderzoek weten we intussen dat men kamelen pas op zijn vroegst tegen het eind van het tweede millennium voor onze jaartelling als lastdieren ging gebruiken en dat men ze in het Nabije Oosten pas VER NA 1000 v.C. algemeen als zodanig ging inzetten. En uit een nog opmerkelijker detail - de kamelenkaravaan die in het verhaal van Jozef ' gom, balsem en hars ' vervoerde - blijkt een duidelijke bekendheid met de voornaamste producten van de lucratieve Arabische handel, dei onder de controle van het Assyrische rijk bloeide in de 8ste en 7de eeuw v.C.
Uit opgravingen te Tell Jemmeh in de zuidelijke kustvlakte van Israêl - een uiterst belangrijke stapelplaats op de voornaamste karavaanroute tussen Arabië en de Middelandse Zee - bleek dan ook,dat in de 7de eeuw v.C. het aantal kamelenbotten een drastische toename vertoonde. Trouwens precies in die tijd vertellen Assyrische bronnen dat er kamelen werden gebruikt als lastdieren.
De combinatie van kamelen, Arabische handelswaar en Filistijnen, alsmede van andere plaatsen en volkeren die in de verhalen over de aartsvaders in Genesis worden genoemd - zijn uiterst belangrijk. Alle aanwijzingen duiden erop dat de verhalen vele eeuwen NA DE TIJD waarin volgens de Bijbel de aartsvaders leefden werden geschreven. Deze en andere anachronismen lijken erop te wijzen dat dit intensieve schrijfproces plaats vond in de 8ste en 7de eeuw v.C.
( dit is geschreven in 2001 )

ebenhaezer

12 dec 2010, 15:25

Fazal schreef:Het leven is één en al toneel EB, waarvan (volgens u) uw god de regisseur zou zijn!?
Laat mij niet lachen madam. Dat nog iemand steevast in zoiets gelooft, is al triestig genoeg! :(

FAZAL , dat is waar , het leven is één en al toneel , daar lijkt het toch op ! Maar niet God is de regisseur , Hij gaf ons een vrije wil , weet je nog ? De mens met al zijn slimheid , vooral de machthebbers dan , regelden alles naar hun wil en wijsheid , hier op aarde ; et voila de resultaten ! Gr . EB.

ebenhaezer

12 dec 2010, 15:54

Reini schreef:EBeke , ge hebt mij geen pijn gedaan hoor . Misverstandje. Maar weet je , ik ben gewoon de incarnatie van de ongelovige Thomas , om even in bijbelse termen te blijven : de enigste mens die zijn tijd ver vooruit was .

Bedankt REINI , voor de rechtzetting ! Verder is het weinig waarschijnlijk dat je God of de Heer Jezus , hier eens zult zien verschijnen ; alhoewel ! Sommigen zoals SIGIUS , mochten dat wel al eens ervaren , en wie ben ik om dat tegen te spreken ? Voor God is niets onmogelijk .
Dat Hij niets doet aan de ellende op deze aarde ? Misschien denkt Hij : ze hebben Mij niet nodig , dat ze dan maar hun gang gaan , ze weten het immers toch beter ! Eén ding weet ik wel , we zullen Hem eenmaal allemaal ZIEN , de dag van VERANTWOORDING ! Ik kijk weldegelijk verder dan mijn neus lang is hoor ( lol ) ! Vr. gr. EB.

ebenhaezer

12 dec 2010, 16:10

Paul Siemons schreef:Ebenhaezer schreef: Toch maar niet te zeker zijn hoor , 't kon wel eens anders zijn !

En gij zijt dan wel zekers??
Nog altijd niet doort dat héél dat cirqueske van "het hiernamaals" uitgevonden is om de snullen in het gareel te houden?
Dat ze daar zoveel honderden jaren geleden in slaagden kan goed zijn maar diegenen die daar anno 2010 nog in "geloven" zijn rijp voor het zothuis!!

Mvg,
P.Siemons

Hallo PAUL , jawel ik ben rotsvast overtuigd dat ik na dit leven hier , voor de Heer zal verschijnen en in Zijn heerlijkheid mag verblijven , samen met allen die in Hem geloofd hebben ! Daar valt niet aan te tornen " Wie in Mij geloofd , heeft eeuwig leven ", dat staat voor mij nog steeds vast ( tot nu toe : anno Dec. 2010 ) , omdat Gods Zoon Jezus Christus voor mij geen sprookje is , maar een realiteit , een werkelijkheid ! Gr . EB.

ebenhaezer

13 dec 2010, 10:29

Eén ding weet ik wel , we zullen Hem eenmaal allemaal ZIEN , de dag van VERANTWOORDING
Jij moet een verschrikkelijk schuldcomplex hebben om zo al roepend te verlangen naar verantwoordiging over al je zonden. :lol:

CLAUSEWITZ , het ging er over , dat we eenmaal toch allen God zullen ZIEN !
Maar wat jij daar naar voor brengt , is wat anders ; weet je waarom jij het grote verschil niet ziet tussen Gods Heiligheid en wij als zondige mensen ? Je hebt er geen idee van hoe rein en heerlijk de hele Godheid is ( Vader , Zoon en H.G. ) ! Als je dat eens wilde bestuderen dan zou ook jij die schitterende Schoonheid zien tegenover ons , kleine zondige mensjes ! Nog nooit het verschil gezien van een splinternieuwe auto en een versleten ouwe kar ? Eens doen hoor ! Het is de moeite waard hoor , Hem leren kennen ! Het veranderd je hele leven , zodanig dat we al groeiend in geloof en vertrouwen op Hem gaan gelijken , en dat is heel wat anders ! Vr . gr. EB.