welke kazerne is dit?
-
de willy - Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:27
Ja, iets verder dan Passendale op de weg naar Porz, was er een kapel waar we 's zondags in ,de voormiddag, naar de mis gingen.
Veertig jaar geleden allemaal!
willy
Veertig jaar geleden allemaal!
willy
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.
Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
-
de willy - Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:27
Blijkbaar moet er toen al niets meer van overgebleven zijn, behalve die kapel.
Want er zit er geen enkel beeld van in mijn hoofd.
Bedankt voor je toelichting.
willy
Want er zit er geen enkel beeld van in mijn hoofd.
Bedankt voor je toelichting.
willy
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Kijk eens naar deze foto voor de inplanting van de Kwartieren:

De kazerne Nieuwpoort is nog volledig intact, het "Personalamt der Bundeswehr" heeft er zijn intrek genomen.
De Duitsers noemen dit de Mudra-kazerne.
Het Genieterke

De kazerne Nieuwpoort is nog volledig intact, het "Personalamt der Bundeswehr" heeft er zijn intrek genomen.
De Duitsers noemen dit de Mudra-kazerne.
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Dedju Genieterke
, nu ben ik toch te laat, maar hier toch enkele details meer.
Dezelfde foto als deze van Genieterke maar op het kwartier Nieuwpoort ingezoomt.

Bij het cijfer 1, daar was het postkantoor BPS4
Bij het cijfer 2, daar was de Club Regenboog met in de verlenging de bowling baan.
Bij het cijfer 3, daar was de kapel.
Bij het cijfer 4, dat was de ingang van het kwartier Nieuwpoort, de pijl wijst naar het wachtlokaal.
Bij het cijfer 5, daar was het openlucht zwembad.
Hier nog een foto van de ingang van het kwartier Nieuwpoort.

In het kwartier Nieuwpoort was hoofdzakelijk het 5e Genie te vinden hetwelke in 1960 ontbonden werd, daarna werden daar nog enkele nieuwe eenheden gevormd waaronder die 119 Cie citernen.
Met die citernen aanhangwagens, die zeer hoog op poten stonden omdat ze door bestaande Magirus tractoren moesten getrokken worden, zijn enkele ongelukken gebeurd omdat ze door hun hoogte in bochten probleemloos omkipten.

Groetjes
Danny
Dezelfde foto als deze van Genieterke maar op het kwartier Nieuwpoort ingezoomt.

Bij het cijfer 1, daar was het postkantoor BPS4
Bij het cijfer 2, daar was de Club Regenboog met in de verlenging de bowling baan.
Bij het cijfer 3, daar was de kapel.
Bij het cijfer 4, dat was de ingang van het kwartier Nieuwpoort, de pijl wijst naar het wachtlokaal.
Bij het cijfer 5, daar was het openlucht zwembad.
Hier nog een foto van de ingang van het kwartier Nieuwpoort.

In het kwartier Nieuwpoort was hoofdzakelijk het 5e Genie te vinden hetwelke in 1960 ontbonden werd, daarna werden daar nog enkele nieuwe eenheden gevormd waaronder die 119 Cie citernen.
Met die citernen aanhangwagens, die zeer hoog op poten stonden omdat ze door bestaande Magirus tractoren moesten getrokken worden, zijn enkele ongelukken gebeurd omdat ze door hun hoogte in bochten probleemloos omkipten.

Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
elvee - Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32
Welke milicien die in Westhoven heeft verbleven zou "de paps" niet kennen ? Die instelling behoort toch wel tot het collectief geheugen !
Als het eten eens wat winder was geweest, of gewoon om eens ergens anders te zijn, dan was de paps zeker in trek. De uitbater heette Harry, en sprak ook Nederlands. De populairste schotel was inderdaad frieten, met zoete Duitse mayonnaise.
Ikzelf heb van einde september 1969 tot einde augustus 1970 mijn dienstplicht gedaan in kwartier Brasseur, waar de maaltijden van zeer treffelijke kwaliteit waren. De keuken stond toen onder leiding van chef Van Ermen en chef Stijl, die altijd probeerden er het beste van te maken.
De dag dat ik aankwam in Brasseur, waren het mosselen met frieten, een feestmaaltijd in vergelijking met wat in het opleidingscentrum van Turnhout werd voorgeschoteld.
Als het eten eens wat winder was geweest, of gewoon om eens ergens anders te zijn, dan was de paps zeker in trek. De uitbater heette Harry, en sprak ook Nederlands. De populairste schotel was inderdaad frieten, met zoete Duitse mayonnaise.
Ikzelf heb van einde september 1969 tot einde augustus 1970 mijn dienstplicht gedaan in kwartier Brasseur, waar de maaltijden van zeer treffelijke kwaliteit waren. De keuken stond toen onder leiding van chef Van Ermen en chef Stijl, die altijd probeerden er het beste van te maken.
De dag dat ik aankwam in Brasseur, waren het mosselen met frieten, een feestmaaltijd in vergelijking met wat in het opleidingscentrum van Turnhout werd voorgeschoteld.
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
C.E. - Lid geworden op: 22 nov 2004, 17:17
Ja,waar is de tijd???
Men zei vroeger altijd,als je over vroeger begint wordt je oud,zou dat waar zijn.
Men zei vroeger altijd,als je over vroeger begint wordt je oud,zou dat waar zijn.
HP Intel(R) Core(TM) i5-4590T CPU @ 2.00 GHz RAM 8.00 GB / Windows 10 / Avast Free / Edge / Printer Canon Pixma MG4250 / Malwarebytes / CCleaner / Telenet Wigo
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Neen C.E. niet wordt maar ....C.E. schreef:Ja,waar is de tijd???
Genieterke, ik was er mij niet zeker van die foto's reeds gezien te hebben, maar met oud te zijn is men ook vergeetachtig geworden hé
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender