1966/67 Westhoven 16 Cie

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Icarus

17 dec 2010, 18:00

Mijn naam is Puype Eddy
woonde dan in Oostkamp
Stamnr.66/51534
Afgezwaaid okt. '67
Was bij de 16de cie Genie. Kazerne Passendaele, als ik mij nog goed herinner.
(bij frituur Paps, met zijn lekkere Goulash)
Was chauffeur MAN. Ook zes weken meegewerkt operatie Innovation.
Onze CSM noemde Espeels en had de bijnaam : kop en kl...n. Onze commandant was Maj.Musique.
Enkele die ik me nog herinner : Talloen van ergens aan de kust die in de keuken werkte.
Ook nog Francois (Van) Tisseghem, die me gitaar leerde spelen. Hugo Vandenberghe uit Kuurne.
Er was nog een loper Mertens genaamd.
Heb een tijd geleden nog kontakt gehad met een onderofficier van ons peloton, maar door PC crash alles kwijt.
Als hij terug kontakt wil opnemen ?
Er was ook nog een zekere Floreal, onderoff.
Hoop hier iemand terug te vinden die me nog kent !
icarus.eddy@telenet.be

elvee

21 dec 2010, 22:44

Wanneer over Westhoven wordt gesproken, valt zeer dikwijls de naam van de beroemde frituur bij de paps.
Die instelling moet wel veel belang hebben gehad bij de miliciens die in Westhoven hun dienstplicht hebben vervuld.
Iedereen die in Westhoven heeft verbleven kent ongetwijfeld deze belangrijke uitwijkplaats !

redfox

22 dec 2010, 16:27

hallo,ik lag op de zelfde kamer als die mannen,dat je daar noemt,de loper mertens,vantissegem,met zijn muziek,en ronny lapin,en nog een coifeur.ja en kop en kloten,de vetzak(sorry)lag ji ook op die kamer????die kamer dat waren allemaal speciale diensten.en de chafeur van de kapitein.tegen mijn zieden ze papa,soms.st 66/51040.denk ik.
die buroo van kop en kloten,wij zaten daarnaast met de ttr.
groeten
ps ken je nog namen van die kamer??

LUDOVIKSKE11

13 jan 2011, 15:26

Ik was van het 1ste Genie van nov 66 tot oct 67 en kende frituur bij de paps goed. Ging er s'avonds 20 à 40 pakken frieten halen aan 20 frank en verkocht ze in de kazerne voor 25 frank na de cinema. Een ramp als de filmlas gebroken was, want dan moest ik ze op de chauffage leggen met dekens over, om ze warm te houden.
Maar iedereen had zo'n honger dat ik ze toch altijd kwijtraakte.
Speciale tijden waren dat :D