Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx

13 dec 2010, 12:54

Vraag ook eens dat ventje wat die denkt van het seksueel misbruik in de kerk, als jij toch zeker weet dat je er ooit voor gaat staan.... Moet je dat zeker vragen. O ja weet het mij eens te zeggen dan.
Hij zal kunnen zeggen, de kerk? die is niet van mij maar van de mens.
De wellust van die dienaren van die verfoeilijke kerk is mede ontstaan wegens het niet voldoen aan de levenswetten die man en vrouw hebben om een eenheid te vormen, elkaar te dienen en lief te hebben en trouw te zijn. Wee zij die dit hebben veroorzaakt.
Iedere ziel heeft liefde nodig en zoekt het indien het ontbreekt. Mede door het nog onbewust zijn en het willen invullen van de verlangens naar liefde vergijpt deze mens zich aan leventjes. Ook zij, de onbewusten, zullen ervaren de gevolgen van hun daden. Bedenk dat elk kwetsend woord, gedachte en daad voor eeuwig zijn en zullen moeten worden gereinigt door eigen inzet en wilskracht alvorens te kunnen wonen in een rijk zonder kwaadaardigheid en ziekten.

'tja ... als dit het antwoord zou zijn, dan hebben we allen nog veel te doen. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini

13 dec 2010, 13:15

Hij zal kunnen zeggen, de kerk? die is niet van mij maar van de mens.
De wellust van die dienaren van die verfoeilijke kerk is mede ontstaan wegens het niet voldoen aan de levenswetten die man en vrouw hebben om een eenheid te vormen, elkaar te dienen en lief te hebben en trouw te zijn. Wee zij die dit hebben veroorzaakt.
Iedere ziel heeft liefde nodig en zoekt het indien het ontbreekt.

Met deze gedachte kan ik het volkomen eens zijn Janx .
De rest is jouw FANTASY :wink: maar dat hebben kunstenaars nodig .

janx

13 dec 2010, 21:58

hi... Fantasie wat is het eigenlijk? vele zaken die een honderd jaar geleden totaal niet voor te stellen was zou je ook als fantasie bestempelen? Stel dat ik honderd jaar terug had gezegt ( via een briefwisseling dan) dat kinderen via een apparaatje hele dagen kontact met elkaar zouden hebben en dat we konden zien, in je eigen woonplek, wat er zich afspeelt aan de anderkant van de aarde? En wat te denken als er gezegt zou zijn dat we in wagens rond rijden zonder paard er voor en dat we konden zien op een glasplaatje waar we waren en dat er gezegt werd waarheen je moest? Had je dat dan ook als fantasie afgedaan Reini?
Gewoon eerlijk zijn hoor. :wink:

Clausewitz

13 dec 2010, 23:13

janx schreef:hi... Fantasie wat is het eigenlijk? vele zaken die een honderd jaar geleden totaal niet voor te stellen was zou je ook als fantasie bestempelen? Stel dat ik honderd jaar terug had gezegt ( via een briefwisseling dan) dat kinderen via een apparaatje hele dagen kontact met elkaar zouden hebben en dat we konden zien, in je eigen woonplek, wat er zich afspeelt aan de anderkant van de aarde? En wat te denken als er gezegt zou zijn dat we in wagens rond rijden zonder paard er voor en dat we konden zien op een glasplaatje waar we waren en dat er gezegt werd waarheen je moest? Had je dat dan ook als fantasie afgedaan Reini?
Fantasie is een ander woord voor verbeelding ook inbeelding.De mens beeldt zich goden in als hij geen andere verklaring vindt .Alle electronische,mechanische... uitvindingen zijn des mensen en hebben met godsbespiegelingen niks te maken.Gewoon evolutie van het menselijk genie van het Steentijdperk naar de Cybernetica-eeuw.
Wie bewaakt de bewakers.

janx

13 dec 2010, 23:19

Clausewitz schreef:
janx schreef:hi... Fantasie wat is het eigenlijk? vele zaken die een honderd jaar geleden totaal niet voor te stellen was zou je ook als fantasie bestempelen? Stel dat ik honderd jaar terug had gezegt ( via een briefwisseling dan) dat kinderen via een apparaatje hele dagen kontact met elkaar zouden hebben en dat we konden zien, in je eigen woonplek, wat er zich afspeelt aan de anderkant van de aarde? En wat te denken als er gezegt zou zijn dat we in wagens rond rijden zonder paard er voor en dat we konden zien op een glasplaatje waar we waren en dat er gezegt werd waarheen je moest? Had je dat dan ook als fantasie afgedaan Reini?
Fantasie is een ander woord voor verbeelding ook inbeelding.De mens beeldt zich goden in als hij geen andere verklaring vindt .Alle electronische,mechanische... uitvindingen zijn des mensen en hebben met godsbespiegelingen niks te maken.Gewoon evolutie van het menselijk genie van het Steentijdperk naar de Cybernetica-eeuw.
Dank je wel Reini.... :lol:

Reini

14 dec 2010, 10:37

Zo is dat janx : Claus had het niet beter kunnen verwoorden .
Sluit me volledig bij hem aan .
Toen men sprak over de reis naar de maan in mijn jeugd , heb ik nooit gedacht : "dat is onmogelijk" . Wel dat ze nog een hoop werk voor de boeg hadden .
Wij begrijpen ook nu ( de meesten van ons toch ) niet hoe een LCD tv werkt , hoe een pc zijn kunsten vertoont .
Maar we weten dat het werk van mensen is .
Het geen jij voelt Janx , is een overtuiging vanuit jouw geest , die je niet hard kan maken ; bewijs het en ik ga met je mee .
Probeer jezelf er eens van te overtuigen dat het mooie grote hoofd dat we hebben , zo geëvolueerd is , dat al die ingewikkelde hersenstoffen ons iets schonken : iets wat de meeste dieren niet hebben : bewustzijn en kracht om te denken . Wat jij dus geest noemt .

janx

15 dec 2010, 00:01

Reini schreef:Het geen jij voelt Janx , is een overtuiging vanuit jouw geest , die je niet hard kan maken ; bewijs het en ik ga met je mee .
Probeer jezelf er eens van te overtuigen dat het mooie grote hoofd dat we hebben , zo geëvolueerd is , dat al die ingewikkelde hersenstoffen ons iets schonken : iets wat de meeste dieren niet hebben : bewustzijn en kracht om te denken . Wat jij dus geest noemt .
Er is geen bewijs van een gevoel van de ene mens naar de ander over te brengen dat moet ik gewoon zeggen dat het zo is. De reden daarvan is dat niemand de gevoelskracht exakt kan overbrengen naar een ander tenzij je gelijk gestemd bent. Daar zijn voorbeelden van dat mensen die ver van elkaar zijn toch iets naar elkaar kunnen overbrengen. Veelal wordt dat ingevingen genoemd wat het in feite ook is. Het wordt je ingegeven en je kunt het ontvangen wegens gelijk gestemdheid qua gevoel. Voor het overige moeten wij ons gevoel dmv van uitbeelding, spraak, muziek en letteren naar elkaar overbrengen wat veelal niet werkt alleen bij de vrij normale levensomstandigheden en de gewone bekende zaken zal dat kunnen. Hoe zo'n verschil is het niet iets te lezen wat je zelf ook hebt mee gemaakt of dat je het gewoon maar moet aannemen dat het zo zal zijn zonder die eigen ervaring?
Dat gevoel waar ik het over heb dat is mede je geestes gesteldheid en niet gestuurt van uit het brein. Het brein is enkel de vertolker van je gevoel naar je lichaamfunctie's zoals houding, spraak. zang en schrift.
Tuurlijk is het geen bewijs wat ik nu schrijf maar het is best het overdenken waard eigenlijk zou ik zeggen laat je gevoel het eens verwerken.

:wink:

Clausewitz

15 dec 2010, 10:14

Janx:
De reden daarvan is dat niemand de gevoelskracht exakt kan overbrengen naar een ander tenzij je gelijk gestemd bent. Daar zijn voorbeelden van dat mensen die ver van elkaar zijn toch iets naar elkaar kunnen overbrengen.
Is het telepathie Janx? :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

Reini

15 dec 2010, 11:05

Janx , het geheim zou zo te verklaren zijn dat menselijke breinen veel meer hetzelfde werken dat voordien gedacht .
Oops , weeral een klap voor dat egoïstiche idee dat we allemaal zo uniek zijn . :wink:
Ik ben toch blij dat je het woord telepathie niet in je schrijven opnam .
De rede doet zijn intrede ... mooi he janx , maak er eens een liedje over .

Clausewitz

15 dec 2010, 11:57

janx schreef:Alles heeft een naam gekregen Claus. Als je het zo benoemd mij prima hoor! heb je er ervaring mee? :lol:
Ja maar alleen met heel zeldzame échte vrienden heb je 'atomes crochus'.
Wie bewaakt de bewakers.

janx

15 dec 2010, 14:16

Reini schreef:Janx , het geheim zou zo te verklaren zijn dat menselijke breinen veel meer hetzelfde werken dat voordien gedacht .
Er zijn geen geheimen Reini, enkel onwetendheid. Ene ja ... we weten niet alles denk ik zo maar.
Reini schreef: Oops , weeral een klap voor dat egoïstiche idee dat we allemaal zo uniek zijn . :wink:
?. Ben jij dan niet uniek Reini, waar is jouw gelijke dan?
Reini schreef: Ik ben toch blij dat je het woord telepathie niet in je schrijven opnam .
De rede doet zijn intrede ... mooi he janx , maak er eens een liedje over .
:lol: veel te moeilijke woord ....... teledinges ...
Rede en intrede, zou je kunnen vertalen naar, de wijsheid komt met de jaren. Maar zo als ik het ervaar klopt het niet helemaal. En daar ga je mij gelijk in geven. En dat schaar ik dan weer onder, velen hebben een overeenkomstig denken bij een gelijksoortige trigger. :wink:

ebenhaezer

22 dec 2010, 15:13

Toch is er in de mens zoiets dat doorheen zijn geest werkt , zodat er opeens een heel blij of een heel droevig gevoel komt , denkend aan een vér geliefde of een bekende vriend(in) . Dat kan ook een waarschuwing zijn om iets niet te doen , of ergens niet te gaan ; of zelfs dat je gedrongen wordt om bij iemand te komen . Dat hebben al meerdere mensen meegemaakt ; zelf heb ik wel eens meegemaakt dat ik ergens naartoe wilde gaan , maar ' iets ' zei me om niet te gaan , en later bleek dan dat dit een beschermende waarschuwing geweest was ! Dergelijke dingen hebben ook veel verdrukte gelovigen meegemaakt , dat werd ook soms beschreven in tijdschriften of boeken .
Ook in de Bijbel lezen we dergelijke dingen . We kunnen het niet verklaren maar het werkt wel doorheen onze geest , soms tot waarschuwing of tot hulp . Men moet er wel gevoelig voor zijn , denk ik . Persoonlijk geef ik dat de naam van : de werking van de H.Geest van God . Maar zo is er ook de boze geest van satan , die in onze tijd ook niet stil zit . Daarom ook , is het werkelijk de moeite waard om christen te zijn !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

22 dec 2010, 16:22

ebenhaezer schreef:Toch is er in de mens zoiets dat doorheen zijn geest werkt , zodat er opeens een heel blij of een heel droevig gevoel komt , denkend aan een vér geliefde of een bekende vriend(in) . Dat kan ook een waarschuwing zijn om iets niet te doen , of ergens niet te gaan ; of zelfs dat je gedrongen wordt om bij iemand te komen . Dat hebben al meerdere mensen meegemaakt ; zelf heb ik wel eens meegemaakt dat ik ergens naartoe wilde gaan , maar ' iets ' zei me om niet te gaan , en later bleek dan dat dit een beschermende waarschuwing geweest was ! Dergelijke dingen hebben ook veel verdrukte gelovigen meegemaakt , dat werd ook soms beschreven in tijdschriften of boeken .
Ook in de Bijbel lezen we dergelijke dingen . We kunnen het niet verklaren maar het werkt wel doorheen onze geest , soms tot waarschuwing of tot hulp . Men moet er wel gevoelig voor zijn , denk ik . Persoonlijk geef ik dat de naam van : de werking van de H.Geest van God . Maar zo is er ook de boze geest van satan , die in onze tijd ook niet stil zit . Daarom ook , is het werkelijk de moeite waard om christen te zijn !
En hébben atheïsten dat " voorgevoel " niet ? Ik dacht van wél. Weeral een reden om geen christen te zijn. O ja, hoe zit het met die voorspelling van Jesaja ? Is me nog steeds niet duidelijk hoor EB.

FransV

22 dec 2010, 16:30

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Toch is er in de mens zoiets dat doorheen zijn geest werkt , zodat er opeens een heel blij of een heel droevig gevoel komt , denkend aan een vér geliefde of een bekende vriend(in) . Dat kan ook een waarschuwing zijn om iets niet te doen , of ergens niet te gaan ; of zelfs dat je gedrongen wordt om bij iemand te komen . Dat hebben al meerdere mensen meegemaakt ; zelf heb ik wel eens meegemaakt dat ik ergens naartoe wilde gaan , maar ' iets ' zei me om niet te gaan , en later bleek dan dat dit een beschermende waarschuwing geweest was ! Dergelijke dingen hebben ook veel verdrukte gelovigen meegemaakt , dat werd ook soms beschreven in tijdschriften of boeken .
En hébben atheïsten dat " voorgevoel " niet ? Ik dacht van wél. Weeral een reden om geen christen te zijn. O ja, hoe zit het met die voorspelling van Jesaja ? Is me nog steeds niet duidelijk hoor EB.
Atheisten zijn de " vurigste" gelovers !
vandaag nuchter de dag doorbrengen
Gast

22 dec 2010, 17:18

FransV schreef:
talisman schreef:
Atheisten zijn de " vurigste" gelovers !
Verklaar u nader..