Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Helemaal geen illusie Fazal . Het langdurig kijken naar het beeld zorgt dat het een tijdje op je netvlies blijft hangen . Bekend fenomeen toch en volkomen natuurlijk .Fazal schreef:Ben toch even benieuwd of iemand die verschijning hier heeft kunnen zien!?
Ongelooflijk hoe deze illusie werd gemaakt.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
BOY GEORGE , bedankt voor je reactie ! Dat jij de dingen heel anders ziet , is heel normaal , we staan immers op een verschillende grondvesting .
Voor mij is God en Zijn Woord een vaste waarde ,en als men van iets overtuigd is , dan is er geen twijfel , daarom GEEF IK NIET OP ! dat siert mij dus , dank u !
De Heer LIEFHEBBEN , is heel iets anders als wat wij hier kennen als verliefdheid of hunkeren naar . LIEFDE voor God is heilig , is rein en ontsagwekkend , het is een opkijken met bewondering naar een Groot en Machtig Opperwezen , die LEEFT en ER IS voor al dezijnen ; met een zuivere Liefde voor heel Zijn Schepping ! Dat anderen dat NIET zo zien , is logisch omdat ze niet van Hem houden en Hem niet kennen .
Wijzen , heksen en vooral christenen , werden veroordeeld omwille van hun overtuiging , wat natuurlijk onrechtvaardig was . Gelukkig hebben de meeste landen toch ingezien dat vrijheid van godsdienst een menswaardig recht is .
Bedankt voor je eerlijke antwoorden , dat siert u !
Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Voor mij is God en Zijn Woord een vaste waarde ,en als men van iets overtuigd is , dan is er geen twijfel , daarom GEEF IK NIET OP ! dat siert mij dus , dank u !
De Heer LIEFHEBBEN , is heel iets anders als wat wij hier kennen als verliefdheid of hunkeren naar . LIEFDE voor God is heilig , is rein en ontsagwekkend , het is een opkijken met bewondering naar een Groot en Machtig Opperwezen , die LEEFT en ER IS voor al dezijnen ; met een zuivere Liefde voor heel Zijn Schepping ! Dat anderen dat NIET zo zien , is logisch omdat ze niet van Hem houden en Hem niet kennen .
Wijzen , heksen en vooral christenen , werden veroordeeld omwille van hun overtuiging , wat natuurlijk onrechtvaardig was . Gelukkig hebben de meeste landen toch ingezien dat vrijheid van godsdienst een menswaardig recht is .
Bedankt voor je eerlijke antwoorden , dat siert u !
Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal
Toch blij dat je het hebt gezien Reini!Reini schreef:Helemaal geen illusie Fazal . Het langdurig kijken naar het beeld zorgt dat het een tijdje op je netvlies blijft hangen . Bekend fenomeen toch en volkomen natuurlijk .Fazal schreef:Ben toch even benieuwd of iemand die verschijning hier heeft kunnen zien!?
Ik durf te wedden dat o.m. ebenhaezer, dat niet heeft gezien.
Durf je niet EB, of hou je niet van illusies?
En, al zou het geen illusie zijn, het ziet wel degelijk zo uit, en, want het is daarvoor speciaal gemaakt.
-
Gast
Maar nee gij, Eben ziet dat constant.Fazal schreef:Toch blij dat je het hebt gezien Reini!Reini schreef:Helemaal geen illusie Fazal . Het langdurig kijken naar het beeld zorgt dat het een tijdje op je netvlies blijft hangen . Bekend fenomeen toch en volkomen natuurlijk .Fazal schreef:Ben toch even benieuwd of iemand die verschijning hier heeft kunnen zien!?
Ik durf te wedden dat o.m. ebenhaezer, dat niet heeft gezien.
Durf je niet EB, of hou je niet van illusies?
En, al zou het geen illusie zijn, het ziet wel degelijk zo uit, en, want het is daarvoor speciaal gemaakt.
-
Fazal
Bah nee, ze weet niet hoe hij eruit ziet, maar ze is ervan overtuigd dat hij mooi moet zijn! !
Nu krijgt ze de kans om hem te zien, maar die kans bewaart ze blijkbaar liever voor later!?
Al is het maar om haar eigen illusie hoog te houden.
Nu krijgt ze de kans om hem te zien, maar die kans bewaart ze blijkbaar liever voor later!?
-
Fazal schreef:Bah nee, ze weet niet hoe hij eruit ziet, maar ze is ervan overtuigd dat hij mooi moet zijn! !
Met onzin houd ik mij niet bezig jongens ! Er zijn interessantere dingen in mijn leven , nl; het lezen in de Bijbel , dat is een onuitputbare bron , telkens weer ontdek ik nieuwe dingen waardoor mijn geloof en vertrouwen verder groeien . " Meer en meer , geeft ons de Heer , Hij schenkt overvloedig zegen telkens weer ".
Vr.gr. EB.
-
Fazal
Laat het bijgeloof maar groeien EB.ebenhaezer schreef: Met onzin houd ik mij niet bezig jongens ! Er zijn interessantere dingen in mijn leven , nl; het lezen in de Bijbel , dat is een onuitputbare bron , telkens weer ontdek ik nieuwe dingen waardoor mijn geloof en vertrouwen verder groeien . " Meer en meer , geeft ons de Heer , Hij schenkt overvloedig zegen telkens weer ".
Vr.gr. EB.
Maar, als je telkens weer nieuwe dingen in die bijbel ontdekt, komt dat waarschijnlijk omdat je al het vorige dat je vroeger hebt gelezen, al lang vergeten bent !?
Enne btw, welke zegen heeft hij u zoal geschonken afgelopen jaar?
Met onzin houdt ze zich niet bezig schrijft ze!? En wat is dat hierboven dan wel?
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Eb schreef oa :
Hij schenkt ons overvloedig zegen telkens weer ...
Zou beter zijn : schenkt ons overvloedig regen en sneeuw , telkens weer .
Vertel hem dat het een beetje teveel van het goede is , meid ...
Gij hebt bij hem een voetje voor .
Hij schenkt ons overvloedig zegen telkens weer ...
Zou beter zijn : schenkt ons overvloedig regen en sneeuw , telkens weer .
Vertel hem dat het een beetje teveel van het goede is , meid ...
Gij hebt bij hem een voetje voor .
-
Fazal
Tja, als iemand al onzin van onzin niet meer kan onderscheiden, dan is volgens mij, het leven voor deze persoon véél te serieus geworden.
En met wat kan men best lachen? Met onzin natuurlijk.
Maar ik begrijp, dat eens men zover heen is, dat men in slaap valt met het hoofd ergens tussen twee helften van de bijbel, en die klapt dan toevallig dicht, dat het niet meer zo evident is om nog te 'kunnen' lachen.
En met wat kan men best lachen? Met onzin natuurlijk.
Maar ik begrijp, dat eens men zover heen is, dat men in slaap valt met het hoofd ergens tussen twee helften van de bijbel, en die klapt dan toevallig dicht, dat het niet meer zo evident is om nog te 'kunnen' lachen.
-
Gast
ik zie dat fundamentalisme veel beter afgebeeld in BV en Antoon haar/zijn schrijven die proberen de historiciteit van de Bijbel met hand en tand te verdedigen . Moslimfundamentalisten denken ook van de Koran dat het alle wetenschap reeds bevat.
Ebenhaezer is eerder een oprecht Christelijk gelovige, zoals het ons ook met de Westerse paplepel werd ingegeven. Zij heeft haar ouderdom ook, waarom zou ze nog zoeken naar de waarheid? Zij is gelukkig in haar geloof en wil dit geluk met anderen delen. Ik respecteer dat voor wat het is. Alleen jammer dat zij niet beseft dat het hier een discutieforum is en geen belijdensforum.
Ebenhaezer is eerder een oprecht Christelijk gelovige, zoals het ons ook met de Westerse paplepel werd ingegeven. Zij heeft haar ouderdom ook, waarom zou ze nog zoeken naar de waarheid? Zij is gelukkig in haar geloof en wil dit geluk met anderen delen. Ik respecteer dat voor wat het is. Alleen jammer dat zij niet beseft dat het hier een discutieforum is en geen belijdensforum.
-
armandine schreef:ik zie dat fundamentalisme veel beter afgebeeld in BV en Antoon haar/zijn schrijven die proberen de historiciteit van de Bijbel met hand en tand te verdedigen . Moslimfundamentalisten denken ook van de Koran dat het alle wetenschap reeds bevat.
ARMANDINE , bedankt voor het welgemeende begrip voor mijn geloofsovertuiging , dat getuigt van mensenkennis ; ik zoek idd. niet meer naar de waarheid , daar ik deze gevonden heb in Christus Jezus ; maar Hem beter leren kennen duurt een levenlang , zo veelzijdig is Hij .
Er is maar één iets dat mijn geloof zou kunnen afbreken , en dat is wanneer de Heer Zelf mij zou teleurstellen , zodat ik mij bedrogen voel , maar dat is in al mijn levensjaren nog niet gebeurd . Het is een kwestie van alles in het leven te leren begrijpen en doorgronden , daarvoor is vooral zelfkennis en Bijbelonderzoek nodig .
Tussen haakjes , ik lees in het ' Kramers ' Woordenboek , dat discutie betekent : gedachtenwisseling , beraadslaging , bespreking . Zou ook Kramer zich vergissen in dat woord ?
M.vr. gr. EBENHAEZER .
-
Gast
Dat is ook zo, Ebenhaezer. Maar als ik met jou van gedachten zou wisselen over Jezus dan zou ik dat moeten doen op een kritische manier over het Christendom en de Bijbelinhoud. Niet om af te breken maar om de waarheid naar boven te halen van wat erin staat.ebenhaezer schreef: Tussen haakjes , ik lees in het ' Kramers ' Woordenboek , dat discutie betekent : gedachtenwisseling , beraadslaging , bespreking . Zou ook Kramer zich vergissen in dat woord ?
M.vr. gr. EBENHAEZER .
Jij leest de Bijbel geloofsmatig en voor jou is de Bijbel altijd waar. Ik niet. Dus ga ik enkel in discutie met personen die de Bijbel anders benaderen.
Een geloofsmatige benadering kan je volgens mij enkel met andere gelovigen doen en dat doe je dan om het geloof bij elkaar te verdiepen. Maar ik ben geen gelovige..vandaar....
-
ARMANDINE , ik begrijp je best , maar dan begrijp ik niet goed de zin van dit Forum . Het kan toch niet zijn dat alleen gelijkgezinden er aan deelnemen ? Dan zou geen discusie nodig zijn . Maar je verliest één ding uit het oog , de Bijbel is niet alleen onjuist bewezen door geleerden enerzijds , maar ook als de waarheid door andere geleerden anderzijds . Ontelbare onderzoekingen zijn er geweest en zijn er wellicht nog , aan weerszijden . Ik ga akkoord dat alles niet voor de 100 % zeker is aan weerszijden , maar het is aan ieder mens persoonlijk om te kiezen , wie je het meeste vertrouwen geeft , of aan geen van beide .
Maar dat hindert toch niet om met elkaar er over van gedachten te wisselen ? en toch vrienden te blijven ; dan zou niemand hoeven weg te blijven of zich gekwetst te voelen . Ik heb daar gelukkig geen last van , dat glijdt gewoon over mijn schouders , het maakt mij alleen maar vrolijk of meelijdend .
Ik weet dat jij dat kunt begrijpen , maar het misschien moeilijk vindt , omdat ik soms te radikaal ben , dat geef ik toe ; ik probeer mij te matigen hoor !
Met vriendelijke groet , EBENHAEZER .
Maar dat hindert toch niet om met elkaar er over van gedachten te wisselen ? en toch vrienden te blijven ; dan zou niemand hoeven weg te blijven of zich gekwetst te voelen . Ik heb daar gelukkig geen last van , dat glijdt gewoon over mijn schouders , het maakt mij alleen maar vrolijk of meelijdend .
Ik weet dat jij dat kunt begrijpen , maar het misschien moeilijk vindt , omdat ik soms te radikaal ben , dat geef ik toe ; ik probeer mij te matigen hoor !
Met vriendelijke groet , EBENHAEZER .
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
EB.talisman schreef:EB:Geef dan eens een woordenboek waar DISCUSSIE een andere betekenis heeft ?Tussen haakjes , ik lees in het ' Kramers ' Woordenboek , dat discutie betekent : gedachtenwisseling , beraadslaging , bespreking . Zou ook Kramer zich vergissen in dat woord ?
Tussen haakjes , ik lees in het ' Kramers ' Woordenboek , dat discutie betekent : gedachtenwisseling , beraadslaging , bespreking . Zou ook Kramer zich vergissen in dat woord?
Ze is zo overtuigd van haar eigen gelijk dat ze zelfs nieuwe woorden fabriceert.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Gast
Tot er iemand tussen komt met psychotische nonsens die tot nu toe noooooit aan enige discussie heeft deel genomen. Die weigerd ook maar iets te lezen wat niet in haar fabeltjes past. En iedereen die dat probeert duidelijk te maken is haar antwoord:Maar dat hindert toch niet om met elkaar er over van gedachten te wisselen ?
Zelfs de betekenis van het woord ' discussie '. Ook de woordenboeken hebben het mis.Ik heb daar gelukkig geen last van , dat glijdt gewoon over mijn schouders