Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx

21 jan 2011, 22:36

Reini schreef:Maar als ik jouw posting tracht te doorzien, besluipt me toch weer de gedachte dat er voor jou een piepklein godje bezig was , at the beginning.
Ik kan met je mee voelen hoor ...hi. maar het is geen piepklein godje, zoals ik het zie, dat moet je toch ondertussen van mij hebben begrepen na de vele postings die ik geplaatst heb. Je weet toch wat ik genoeg aanhaal ´ Alles is Één en die Éne is Alles ´. Dat is niet niks hoor. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini

21 jan 2011, 23:29

Alles is Één en die Éne is Alles Zei Janx

Ik weet het hoor , dat jij niet gelooft in de man met de witte baard en zo , maar toch . Kunnen we misschien overgaan dan tot de orde van de dag en zeggen : die ENE is moeder natuur ? Mooi toch .
Want LEVEN kan echt niet , dat is slechts nadat er 1 celletje er in slaagde van zich te ontdubbelen . En dat was moeder natuur die de stoffen had om dat te verwezenlijken .
De rest zijn sprookjes . Voor grote mensen en piepeltjes die hun angsten moeten bezweren.
Kom janx treedt toe tot de Verlichting for the second time. Please man . :wink:

bluevelvet

21 jan 2011, 23:44

Hé reini, als ik kou heb krijg ik kippenvlees, stam ik dan af van een KIP ? :lol: :lol:

Reini

22 jan 2011, 00:14

bluevelvet schreef:Hé reini, als ik kou heb krijg ik kippenvlees, stam ik dan af van een KIP ? :lol: :lol:
Waarschijnlijk niet van de kip, alhoewel, kiekens zonder kop waren hier al eens rond .
Maar het kippenvlees is weer de nagel op de kop; vanuit dierlijke aard zetten de mensenhaartjes zich omhoog om minder warmte te verliezen.
Straf he, je slaat al lachend de nagel op de kop.
Een gezegde is; "een zot zegt al lachend de waarheid ."

dhr.antoon

22 jan 2011, 08:38

Hé reini, als ik kou heb krijg ik kippenvlees, stam ik dan af van een KIP ?

schreef BV

Dat denken de orthodoxe evolutionisten, gelukkig is er een kentering, meer en meer schrijvende gezaghebbende evolutionisten geven toe dat zij in troebel water vissen.

Clausewitz

22 jan 2011, 10:32

dhr.antoon schreef:
schreef BV Dat denken de orthodoxe evolutionisten, gelukkig is er een kentering, meer en meer schrijvende gezaghebbende evolutionisten geven toe dat zij in troebel water vissen.
Welke? Wat zijn gezaghebbende evolutionisten? Diegene die jouw sprookjes bevestigen? :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

Reini

22 jan 2011, 10:59

dhr.antoon schreef:

schreef BV

Dat denken de orthodoxe evolutionisten, gelukkig is er een kentering, meer en meer schrijvende gezaghebbende evolutionisten geven toe dat zij in troebel water vissen.
Toon toch , heeft hier iemand ooit geschreven dat wij van een kieken afstammen , spreek voor jezelf hé man.
Je hebt oogkleppen op man , je zou gaan denken dat jij van een paard afstamt. Die doen ze oogkleppen aan om ze de boze reële wereld niet te tonen. Ze worden anders wat bang zie je . Herkenbaar ? :wink:

Clausewitz

22 jan 2011, 11:16

bluevelvet schreef:Hé reini, als ik kou heb krijg ik kippenvlees, stam ik dan af van een KIP ? :lol: :lol:
Aan je gebruikelijk bijbels gekakel te zien is dat ook zo.Je staat dan wel op de krea-mesthoop. :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

bluevelvet

22 jan 2011, 12:51

Reini schreef:
Waarschijnlijk niet van de kip, alhoewel, kiekens zonder kop waren hier al eens rond .
Maar het kippenvlees is weer de nagel op de kop; vanuit dierlijke aard zetten de mensenhaartjes zich omhoog om minder warmte te verliezen.
Straf he, je slaat al lachend de nagel op de kop.
Een gezegde is; "een zot zegt al lachend de waarheid ."

Das straf..... :lol:
Nog straffer : naar mijn weten hebben wij wij nog geen vacht hé reini !
Bij dieren met een vacht gaat er inderdaad minder warmte verloren wanneer de haren recht overeind komen te staan.
Ook bev. katten kunnen zich de haren rechtzetten om imponerend over te komen tgo een tegenstander.....
Zie je dat al bij de mens gebeuren, wij hebben immers geen vacht ?
Uitgaande van evolutie natuurlijk is dit wel een lachertje geblazen, jong toch, hoe ZOT moet men wel zijn om deze theorie te blijven in stand houden met belachelijk insinuaties zoals ik hieronder nog een paar zal aanduiden !

"De mens heeft in het verre verleden afstand genomen van de apen, doordat hij leerde koken"Hoogleraar biologische antropologie Richard Wrangham van de universiteit van Harvard.

Doordat de mens kampvuren aanlegde en maaltijden gezamenlijk bereidde en opat, ontstond bovendien het huishouden als samenlevingsvorm. Dat groepsverband was ook nuttig tegen gevaren die de mens bedreigden. Het zorgen voor elkaar en het groepsleven hebben de intelligentie van de mens doen evolueren, aldus de bioloog".

Ons eten en manier van bereiden maakte het verschil groter tussen aap en mens. Het gezamenlijk huishouden deed de rest. We aten waarschijnlijk ook elkaars vlooien op aan het kampvuur..... Lees meer , na de kokende aap hebben we de lachende aap, de juichende aap....

Wat gaan ze nog allemaal verzinnen om mensen het geloof van aap-achtige naar mens aan te smeren :idea:

En dit komt van wat men noemt HOOGleraren .... AUB zeg !

Er staat in de bijbel geschreven: ‘Ik zal de wijsheid van de wijzen vernietigen, het verstand van de verstandigen zal ik teniet doen.’

Voor wie en tot welk nut werden deze woorden opgeschreven denk je ?
Waarschijnlijk begreep de schrijver dit niet in zijn tijd, maar meer en meer begrijpen wij de zin van deze verzen !

rolija

22 jan 2011, 13:33

Wat een mooie gekopieerde boel van

http://www.willibrordbijbel.nl/?p=page&i=69215,69233 :D :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Reini

22 jan 2011, 15:28

rolija schreef:Wat een mooie gekopieerde boel van

Ja waar zou het anders halen Rolija ?
BV begrijpt niet , kan het ook niet , dat het juist mogelijk was door kleine vooruitgangen voordeel te boeken , al waren deze eerste mensen al lang geen aap meer hoor .
Zo gaat het in evolutie altijd : kleine mutaties die soms een voordeel brengen in het organisme blijven behouden .
De eerste mens heeft waarschijnlijk het vuur niet echt uitgevonden : hij zag de bossen branden in zijn tijd , zag dat er dieren geroosterd werden en dat ze lekker waren en goed verteerden . Dan kan je zelf met een brandende tak een vuurtje gaande houden , later ondervindt men dat een vonk tussen 2 stenen ook vuur kan doen ontstaan.
Doordat de mens onder de vorm van vlees meer eiwitten binnen kreeg, begon zijn brein ook beter en groter te ontwikkelen.
Ze begrijpt ook niet dat het haar op ons lichaam een overblijfsel is van lang vervlogen tijden toen we nog dieren waren, en dat dit echt naar boven komt staan vanuit onze instincten, (als dat nodig is) en die instincten nog altijd hard nodig zijn om te overleven . En dit alles : dierlijk !!!!!

bluevelvet

22 jan 2011, 18:24

Reini schreef:
rolija schreef:Wat een mooie gekopieerde boel van

Ja waar zou het anders halen Rolija ?
BV begrijpt niet , kan het ook niet , dat het juist mogelijk was door kleine vooruitgangen voordeel te boeken , al waren deze eerste mensen al lang geen aap meer hoor .
Zo gaat het in evolutie altijd : kleine mutaties die soms een voordeel brengen in het organisme blijven behouden .
De eerste mens heeft waarschijnlijk het vuur niet echt uitgevonden : hij zag de bossen branden in zijn tijd , zag dat er dieren geroosterd werden en dat ze lekker waren en goed verteerden . Dan kan je zelf met een brandende tak een vuurtje gaande houden , later ondervindt men dat een vonk tussen 2 stenen ook vuur kan doen ontstaan.
Doordat de mens onder de vorm van vlees meer eiwitten binnen kreeg, begon zijn brein ook beter en groter te ontwikkelen.
Ze begrijpt ook niet dat het haar op ons lichaam een overblijfsel is van lang vervlogen tijden toen we nog dieren waren, en dat dit echt naar boven komt staan vanuit onze instincten, (als dat nodig is) en die instincten nog altijd hard nodig zijn om te overleven . En dit alles : dierlijk !!!!!
En jij, reini, begrijpt de zin niet ik ik aanhaalde, indien van wel, leg eens uit ?

Uit je posting maak ik op dat je niets van mutaties begrepen hebt. Spijitg want dan jou je weten dat miljoenen en miljoenen mutaties niet voldoende zouden zijn om in de 4,5 miljard jaar dat de aarde, volgens jullie dan toch bestaat, er nu al de 'moderne mens' zou rondlopen. Deze bewering doet je de uiteindelijk de das om.
Wil jij afkomstig zijn van een mensaap, ik niet ! Sta me toe daar zelf over te beslissen en geen HAAR :P op mijn hoofd die daar aan denkt !

Paul Siemons

22 jan 2011, 19:21

Bluevelvet schreef: Wil jij afkomstig zijn van een mensaap, ik niet ! Sta me toe daar zelf over te beslissen en geen HAAR op mijn hoofd die daar aan denkt !

Spijtig hé Bluevelvet,hoe dat gij daar nu eens NIET kunt over beslissen!!
Dus als ge nog eens naar een dierenpark gaat kan je je verre neven en nichten met een ander oog gaan bekijken!
Onze goede vriend Charles Darwin heeft dat allemaal haarfijn voor U uitgeplozen waar ge vandaan komt op deze ronde aardbol van een dikke 4,5 miljard jaren oud!

Mvg,
P.Siemons

Reini

22 jan 2011, 19:55

Paul Siemons schreef:Bluevelvet schreef: Wil jij afkomstig zijn van een mensaap, ik niet ! Sta me toe daar zelf over te beslissen en geen HAAR op mijn hoofd die daar aan denkt !

Spijtig hé Bluevelvet,hoe dat gij daar nu eens NIET kunt over beslissen!!
Dus als ge nog eens naar een dierenpark gaat kan je je verre neven en nichten met een ander oog gaan bekijken!
Onze goede vriend Charles Darwin heeft dat allemaal haarfijn voor U uitgeplozen waar ge vandaan komt op deze ronde aardbol van een dikke 4,5 miljard jaren oud!

Mvg,
P.Siemons
Zo is dat Paul , ik wilde het ook zeggen maar je was me voor : BV jij kan daar niet over beslissen , men heeft het voor jou uitgevogeld .
Dus geen kieken zonder kop , maar wel een zijspoor van de slimme aap; wees blij.
Ach , heb jij wel een idee hoe lang 4,5 miljard jaar duurt ? Ik kan me nog geen duizend jaar voorstellen .
Wat me het meest stoort aan jou is het feit dat je mensen met het juiste inzicht , die de bewijzen aanbrengen , gewoon staat uit te lachen .
In feite ben je dan een geëvolueerde aap met het brein van een kieken.
Je hebt dus HAAR en PLUIMEN , ergens .

Clausewitz

22 jan 2011, 20:02

BV:
Er staat in de bijbel geschreven: ‘Ik zal de wijsheid van de wijzen vernietigen, het verstand van de verstandigen zal ik teniet doen.’
Dát past perfect op mensen die vast geloven dat de aarde nog maar 6000 jaar bestaat. :lol:
Wie bewaakt de bewakers.