Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies

Paul Siemons

25 jan 2011, 20:11

Ebenhaezer schreef: De Bijbel bevat zoveel moois en diepe wijsheden

INDERDAAD!!!!!

Aangaande uw slaaf of uw slavin, die gij zult hebben, die zullen van de volken zijn, die rondom u zijn; van die zult gij een slaaf of een slavin kopen.

Geen bastaard zal in de vergadering des HEEREN komen; zelfs zijn tiende geslacht zal in de vergadering des HEEREN niet komen.

En door u zal Ik in stukken slaan den man en de vrouw; en door u zal Ik in stukken slaan den oude en den jonge; en door u zal Ik in stukken slaan den jongeling en de jonkvrouw.

Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

Maar hun bogen zullen de jongelingen verpletteren, en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks; hun oog zal de kinderen niet verschonen.

Toen zeide Hazael: Waarom weent mijn heer? En hij zeide: omdat ik weet, wat kwaad gij den kinderen Israels doen zult; gij zult hun sterkten in het vuur zetten, en hun jonge manschap met het zwaard doden, en hun jonge kinderen verpletteren, en hun zwangere vrouwen opensnijden.

Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe

En de HEERE, uw God, zal haar in uw hand geven; en gij zult alles, wat mannelijk daarin is, slaan met de scherpte des zwaards

Mvg,
P.Siemons
Fazal

25 jan 2011, 20:49

ebenhaezer schreef: het is blijkbaar prettiger om de dingen uit hun verband te rukken , of moedwillig verkeerd uit te leggen en daardoor de schrijvers van Gods Woord onrecht aan te doen . De Bijbel bevat zoveel moois en diepe wijsheden voor het leven , maar dat gaat voor de meesten echt verloren . Toch is het echt de moeite waard om christen te zijn .
Sorry hoor ebenhaezer, maar zou het o.a. jij niet zijn die de bijbel niet verstaat!? U nooit afgevraagd? Of moet men volgens u de bijbel inderdaad echt letterlijk nemen? Dan is het volkomen normaal dat er onzin wordt uitgekraamd. Maar vraag u dan ook eens diepzinnig af 'wat voor onzin', en door 'wie'!? :roll:

ebenhaezer

27 jan 2011, 17:02

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: het is blijkbaar prettiger om de dingen uit hun verband te rukken , of moedwillig verkeerd uit te leggen en daardoor de schrijvers van Gods Woord onrecht aan te doen . De Bijbel bevat zoveel moois en diepe wijsheden voor het leven , maar dat gaat voor de meesten echt verloren . Toch is het echt de moeite waard om christen te zijn .
Sorry hoor ebenhaezer, maar zou het o.a. jij niet zijn die de bijbel niet verstaat!? U nooit afgevraagd? Of moet men volgens u de bijbel inderdaad echt letterlijk nemen? Dan is het volkomen normaal dat er onzin wordt uitgekraamd. Maar vraag u dan ook eens diepzinnig af 'wat voor onzin', en door 'wie'!? :roll:

FAZAL , maak je geen zorgen over mij ! Ik lees al # 70 jaar in Gods Woord , en dat heeft mijn hele leven , zo geleidelijk aan mooi en nuttig gemaakt : voor mijzelf , mijn gezin , familie en omgeving . Ik heb voor zovér ik weet geen vijanden , en als er toch een paar zijn zoals hier op het Forum , dan botsen ze tegen een verdraagzaam en liefdevol mens ! maar dat dank ik dan ook écht aan mijn Heer en God , want ik zie mezelf heel gewoon en eenvoudig . Alle Eer komt Hem alleen toe . Veel liefs , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer

01 feb 2011, 14:48

Clausewitz schreef:EB:
Ik lees al # 70 jaar in Gods Woord , en dat heeft mijn hele leven , zo geleidelijk aan mooi en nuttig gemaakt : voor mijzelf , mijn gezin , familie en omgeving .
Kun jij al zolang lezen?Ben je écht zeker dat het geen doodgewone mensenwoorden zijn van 2000 jaar geleden? :lol:

Jawel CLAUSEWITZ , toen ik # 10 jaar was kon ik al lezen , jij niet ? Ik schreef wel : ' ongeveer 70 jaar ' , of ken je dat tekentje niet : # ? Bij mij thuis was het de gewoonte dat de kindjes al vroeg leerden lezen in de Kinderbijbel , vandaar ...!
Sorry voor mijn late antw. , we waren enkele dagen weg . Vr. gr. EB.

Zondervrees

02 feb 2011, 11:25

ebenhaezer schreef:[…] of ken je dat tekentje niet : # ? […]
wikipedia schreef:Het kardinaalteken, ook hekje genoemd, is een teken op het toetsenbord van een computer of het toetsenblok van een telefoon. Het heeft verschillende betekenissen en toepassingen.

* Het teken is vooral bekend door het gebruik ervan op telefoons, als afsluitsymbool of als teken voor een nieuw begin. Bijvoorbeeld: "Typ uw code in, gevolgd door het hekje."
* In het Engels wordt het ook vaak gebruik om een nummer mee aan te duiden. Bijvoorbeeld: #12 betekent number 12. In het Nederlands en de meeste andere Europese talen is dit gebruik niet bijzonder gangbaar.
* In de geneeskunde wordt het kardinaalteken gebruikt als afkorting van fractuur.
* Het teken wordt in de wiskunde soms gebruikt om het aantal elementen van een verzameling (de kardinaliteit van een verzameling) aan te duiden.
* Ook wordt het teken soms gebruikt om een paragraaf aan te geven. 'Meer informatie over dit onderwerp vindt u in H.2, #4' (Hoofdstuk 2, paragraaf 4).
* Schakers typen het teken om schaakmat aan te geven, als handzame vervanging van de dubbele obelisk ‡ die zowel bij handgeschreven schaaknotatie als in typografisch verzorgde teksten gebruikt wordt.
* In de muzieknotatie wordt een erop gelijkend teken gebruikt, het kruis, om een noot met een halve toon te verhogen.
Ik vermoed dat je "±" bedoelde?
Ni Dieu, Ni Maître

ebenhaezer

19 feb 2011, 15:27

Deze Topic bewijst ook de waarheid er van , als we zien hoe in al de voorbije eeuwen het christendom nog steeds niet uitgestorven is ; en er nog steeds duizenden dat worden . Of zouden ze dat voor de lol doen ? De waarheid is , dat Christus , die de oorsprong er van is , LEEFT en WERKT !
Dat neemt natuurlijk niet weg , dat ook andere godsdiensten bestaan en toenemen , maar hun god is niet GESTORVEN én OPGESTAAN , en beloofde TERUG TE KOMEN , dàt is uniek en de moeite waard !

Met vr. gr. EBENHAEZER .

Zondervrees

19 feb 2011, 16:02

ebenhaezer schreef:[…] als we zien hoe in al de voorbije eeuwen het christendom nog steeds niet uitgestorven is […]
Hoe ouder het sprookje, hou belangrijker? En het is belangrijk dat de god van dat sprookje gestorven en opgestaan is? Hoeveel van die 'echte' sprookjes had je gewild? En als er een morgen een sprookje opdaagt met honderd goden erin die allemaal gestorven en verrezen zijn, dan moet dat toch zeker ook waar zijn?
Ni Dieu, Ni Maître
Fazal

19 feb 2011, 17:30

ebenhaezer schreef:Deze Topic bewijst ook de waarheid er van , als we zien hoe in al de voorbije eeuwen het christendom nog steeds niet uitgestorven is ; en er nog steeds duizenden dat worden . Of zouden ze dat voor de lol doen ? De waarheid is , dat Christus , die de oorsprong er van is , LEEFT en WERKT !
Dat neemt natuurlijk niet weg , dat ook andere godsdiensten bestaan en toenemen , maar hun god is niet GESTORVEN én OPGESTAAN , en beloofde TERUG TE KOMEN , dàt is uniek en de moeite waard !

Met vr. gr. EBENHAEZER .
Inderdaad, 'bijgeloof' heeft al altijd- en zal altijd blijven bestaan.
Enne, wat moet die goeie god (zal wel zijn zoon geweest zijn zekerst!?) hier TERUG KOMEN doen? Om iets af te maken waar hij vorige keer niet is in geslaagd?
Of bestaat er zoiets als een hobby van hier telkens opnieuw terug komen om te sterven om dan nadien weer op te staan???
Ik mag enkel hopen dat hij deze keer zijn WERK goed zal doen, en de gehele mensheid van haar zonden te verlossen. Alhoewel, al die zonden welke in die tussentijd zijn gebeurd, zullen zelfs door god himself, niet meer kunnen worden uitgewist.
Maar als je dan echt zinnens bent hier terug te komen lieve heer, breng dan eens wat goed weer mee, als het even kan! 'Dàt' zou tenminste uniek zijn, en zeker de moeite waard.

Dank bij voorbaat.

Fazal. :wink:

ebenhaezer

03 mar 2011, 18:04

Zondervrees schreef:
ebenhaezer schreef:[…] als we zien hoe in al de voorbije eeuwen het christendom nog steeds niet uitgestorven is […]
Hoe ouder het sprookje, hou belangrijker? En het is belangrijk dat de god van dat sprookje gestorven en opgestaan is? Hoeveel van die 'echte' sprookjes had je gewild? En als er een morgen een sprookje opdaagt met honderd goden erin die allemaal gestorven en verrezen zijn, dan moet dat toch zeker ook waar zijn?

ZONDERVREES , denk eens goed na man , als je het christendom echt een SPROOKJE wilt noemen , zie jij die christenen dan ook echt als sprookjesmensen of kabauters ? Dat zijn weldegelijk echte levende mensen hoor ! die heel goed weten wat een sprookje is en wat werkelijkheid is . Zo dwaas zijn mensen nu ook niet hoor ! Je moet je eens afvragen of jouw gedachten nog wel normaal zijn !!! . Beste gr. EB.

ebenhaezer

04 mar 2011, 15:39

Paul Siemons schreef:Ebenhaezer schreef: Zo dwaas zijn mensen nu ook niet hoor ! Je moet je eens afvragen of jouw gedachten nog wel normaal zijn !!!
¨

...zei de geïndoctrineerde idioot tegen een normaal functionerend persoon!!
Ik hoor precies Khadaffi van Libië bezig!!!
"Ik ben goed bezig en al de anderen zijn verkeerd"!!8O 8O

Mvg,
P.Siemons

PAUL , die posting was niet aan jou gericht maar aan Zondervrees , dus krijg je ook zijn antwoord , heel toepasselijk voor jou : PRACHTIG HOEVEEL RESPECT JIJ HEBT VOOR ANDERSDENKENDEN ; Toch lieve groetjes hoor , EB .

ebenhaezer

04 mar 2011, 15:51

ZONDERVREES , heb je dat ontdekt toen jij jouw gedachten even controleerde ? want die ' respectloosheid ' slaat wel op jezelf hoor ! ( Andersdenkenden hun geloofsovertuiging zomaar SPROOKJES noemen !!! )
Maar ik kan alles gemakkelijk vergeven en vergeten hoor , dat leerde ik van mijn Heiland en Verlosser , en daar ben ik heel blij om . Christenzijn heeft zo op verschillende tereinen veel voordelen ! en dat is zeker de moeite waard .

Met vr. gr. EBENHAEZER .

ebenhaezer

11 mar 2011, 16:14

Er zijn altijd twee mogelijkheden : of God bestaat en Zijn Zoon is de Verlosser , OF Hij bestaat niet en er is geen Verlosser .
Als ik mij aan die eerste mogelijkheid houd , dan is dat voor mijzelf goed en een zekerheid . Maar als het tweede de waarheid zou zijn , dan is er voor mij eigenlijk niets verloren , dan gebeurt er niets na dit leven , of leef ik verder in een ander leven zoals sommigen denken .
Dus is voor mij toch het zekerste , dat ik mijn overtuiging houd en geen risico neem , dat is dan toch de moeite waard .

M. vr. gr. EBENHAEZER .

Zondervrees

11 mar 2011, 16:29

ebenhaezer schreef:ZONDERVREES , heb je dat ontdekt toen jij jouw gedachten even controleerde ? want die ' respectloosheid ' slaat wel op jezelf hoor ! ( Andersdenkenden hun geloofsovertuiging zomaar SPROOKJES noemen !!! )[...]
Vraagje: moet ik meer respect hebben voor jou dan voor mensen die in kaboutertjes of Zeus geloven? Zo neen, waarom vind jij dan dat ik jouw geloof niet met de sprookjes over kaboutertjes of de mythes over Zeus mag vergelijken?
Voor de rest zie ik dat je een beroep doet op de rede en daar de (geeuw) weddenschap van Pascal bijhaalt. Wist je niet dat die redenering alreeds verschillende malen vakkundig onderuit gehaald is?
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

11 mar 2011, 16:32

Even een aanvulling: EB gaat er van uit dat als haar god en zijn verlossende zoon niet bestaan, dat er dan géén god is. Wat een respect voor al die gelovigen die een ander godsbeeld hebben. Lijkt wel of EB zegt dat die miljarden anderen in sprookjes geloven... Respect!
Ni Dieu, Ni Maître

ebenhaezer

12 mar 2011, 15:57

ZONDERVREES , men moet voor IEDEREEN respect kunnen opbrengen ! Ieders mening is persoonlijk en toegelaten . Dat men voor de één meer respect heeft dan voor de ander is een goed recht hoor ! Je hoeft voor mij niet meer respect te hebben dan voor een ander , als je maar vredelievend bent is dat al goed oké ! Maak het maar niet te ingewikkelt , het leven is daar te kort voor .
Wat mij betreft , ik heb voor ieders geloof en overtuiging oprecht respect , al geloven ze in sprookjes , dat mag . Maar ik persoonlijk geloof Gods Woord , dat zegt : er is maar één God en één Verlosser , en ook dat mag . Als anderen geloven in goden die niet de Schepper God is , dat is hun goed recht , dat aanvaard ik , wij hebben immers een vrije wil en dus vrije keuze . Dàt is voor mij : respect hebben !

Vr. gr. EBENHAEZER .