Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Angel4

27 jan 2011, 09:29

Goedemorgen lieve allemaal,

De nacht was wederom een kwelling maar ik blijf hopen dat het eens weer anders (beter) zal zijn.

Wij mogen (om toch alsnog te antwoorden) wel aanbouwen Rudy en Veertje maar ook tot een bepaalde lengte hoor.
De hoogte in mogen we niet maar dat zou ook van de gekke zijn.

Ed is alweer naar de camping, mijn moeder heeft vandaag hulp (vaste dag Donderdag) van de thuiszorg en ik ga hier aan het werk.

Wens iedereen een hele fijne dag toe.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

ghyra

27 jan 2011, 14:11

Afbeelding

Angel ook fijn aan het prutsen :wink: bij jullie ook de zon??
hier wel......ed heeft er ook zin in,wilt het vlug afhebben
zodat jullie kunnen gaan genieten :wink:
fijne middag,,,,voor straks smakelijk.
doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

RIEKSKE

27 jan 2011, 19:04

Afbeelding

fijne avond angelique
maar dat zal wel lukken he mateke
knuffie riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

ghyra

27 jan 2011, 21:09

Afbeelding

fijne avond ..later
een goede nacht zonder spoken,
geen pijn en nare dromen.....
tot morgen....doeiiiiiiiiiiiii
groetjes GHYRA

Angel4

27 jan 2011, 22:20

Goede avond lieve allemaal,

Mooi weer vandaag maar ik had het de hele dag wel koud.
Tja, het één of het ander.
Ed moet morgenochtend om 8uur al op de camping zijn want dan wordt de dakbedekking en het hout enz. voor de veranda gebracht.
Arme Ed .... hij is wel de klos hoor.
Mijn moeder is weer lekker kattig dus dat betekend dat ze wel goed gaat.
Toch huilt ze veel, heel veel en ik weet wel dat huilen goed is maar zoveel ????
Ik ga afsluiten en wens iedereen een hele goede nacht toe.

Afbeelding

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

28 jan 2011, 00:02

Lieve Angel en Ed,
De nacht was wederom een kwelling maar ik blijf hopen dat het eens weer anders (beter) zal zijn.
Tja, je bent echt wel niet de enige hoor!
Maar dat is niet voor iedereen te begrijpen... Dat molentje in je hoofd... dat niet te stoppen is....
Gelukkig begrijp je je moeder... ze moet niet je leven bepalen... maar toch... je kan ze niet in de steek laten.... Dat bewonder ik in jullie!!!!

We willen jullie beiden nog een fijne nact wensen... en morgen... gezond weer op..

Liefs,
Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE

28 jan 2011, 06:31

Afbeelding

goede morgen angelique
kom je goede dag wensen
ook ed die weer aan de slag gaat aan jullie huisje
sterkte
liefs riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

reline

28 jan 2011, 08:25

Goeiemorgen Angel,

Sliep je vannacht beter, geen nare dromen en gepieker?
Jou moeder die zoveel huilt en tgt. een beetje van zich afbijt......heel waarschijnlijk heeft ze het nu heel moeilijk met denken aan alles wat er gebeurde.
Misschien praat ze er wel graag over, misschien ook niet.
Ik hoop dat haar vlug terug beter gaat.

En Ed die de koude moet trotseren.....gelukkig is er in de wagen een kachel en kan hij er zich lekker opwarmen...en het is wel koud, maar er is ons een hele zonnige dag belooft...dat heb jij graag hé...en achter glas is dat helemaal super!

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

ghyra

28 jan 2011, 09:29

Afbeelding

goede morgen angel...hier ook koud......-5 nu :roll:
maar de zon komt eraan....
fijne dag.......en ed zo vroeg op pad
.......
:wink:
groetjes GHYRA

Angel4

28 jan 2011, 09:49

Goedemorgen lieve allemaal,

Weer een akelige nacht (angstig, benauwd ect) maar gek he, het went en het spreekwoord (alles went) blijkt dan nog eens waar te zijn ook :)

Ja, ik weet nu beter hoe met mijn moeder om te gaan en we gaan nu ook wat beter met elkaar om ..... gelukkig.

Hier schijnt de zon zo mooi .... koud maar zonnig en dat het ik veel liever dan wat warmer en regenachtig.
Een mooi weer dag dus.

Wens iedereen een hele fijne dag toe.

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

28 jan 2011, 12:07

Lieve Angele en Ed,

toch eigenaardig die nachtelijke angsten... Het zal inderdaad wel wennen, maar moet best vermoeiend zijn...

Voor Ed zal het nu ook wel bemoedigend zijn nu hij ziet dat de werken goed opschieten!

Momenteel is het hier ook berekoud, maar het zonnetje schijnt en dat vrolijkt wel op...

Nog een fijne dag...

Liefs,

Veertje & Falcon

Angel4

28 jan 2011, 13:03

Lieve Falcon en Veertje,

Nu raak ik toch een beetje de kluts kwijt.
Ik dacht dat het "normaal" was (die nachten) na het "verliezen" van een dierbare?
En aangezien ik dacht dat het normaal was en het wel over zou gaan heb ik me er maar gewoon bij neergelegd en neem het dan ook een beetje als normaal.
Het is niet normaal want iedere nacht met de dood bezig zijn is volgens mij ook niet gezond.
Misschien omdat het een hele impact op me heeft achter gelaten dat ik mijn vader zag sterven?
De eerste mens die ik echt zag sterven maar dan ook nog eens mijn vader.
Weet je ..... ik kan nog steeds niet huilen, spreken wil ik er wel over maar zou niet weten wat en hoe ...... het is moeilijk.

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

28 jan 2011, 13:22

Lieve Angel,

ik wist niet dat die "angstige" nachten specifiek over het verlies van je vader gingen...
Er werd de laatste tijd niet meer over gesproken... maar je zit nog volop in je rouwproces. Je vermeldde het enkele dagen geleden nog van je moeder... toen die een paniektelefoon deed...
Jullie zullen nog regelmatig die downs kennen, maar niet meer zo sterk en frekwent als in het begin... Het is trouwens nog geen jaar geleden dat je Papsje is heen gegaan...
Ik vind het wel goed wat je nu schreef... de eerste maal dat je iemand hebt zien overlijden en dan nog je vader... Dat laat inderdaad diepe, onuitwisbare beelde achter in je hoofd... Voor mij is het vandaag precies 4 jaar geleden dat ik hetzelfde heb meegemaakt en ik zie die beelden nog echt voor ogen... Bij mij is het niet zo zeer angst, maar onbegrip, aanvaarden dat zoiets is kunnen gebeuren...
En toch... we hebben het je vroeger nog gezegd... je moet er over praten... Het moet wel van jezelf komen want niemand (durft) er iets over te vragen, bang dat men je kwetst... en dat is net verkeerd...

Dus lieve Angel, als je er behoefte aan hebt... schrijf het hier dan neer... en blijf er niet alleen mee zitten...

Sterkte....

Liefs,

Veertje & Falcon

Angel4

28 jan 2011, 14:10

Bij mij is het niet zo zeer angst, maar onbegrip, aanvaarden dat zoiets is kunnen gebeuren...
Bij mij is het ook geen angst want na de dood van mijn vader heb ik geen angst meer voor de dood.
Ik noem het voor het gemak angst denk ik, nooit aan gedacht eigenlijk.
Wel is het benauwend, soms zo erg dat ik echt mijn bed uit moet gaan omdat mijn hart dan echt te zwaar gaat, te veel pijn doet, het echt niet meer kan verdragen.
Het is ook inderdaad absolute onbegrip.
Waarom we sterven ga ik me niet afvragen, dat is iets wat net zo normaal is als een geboorte ....... het is zo.
Maar alles er omheen, ik weet niet hoe ik het kan/moet beschrijven.
Ik ben inderdaad iedere nacht (en ook overdags zit die sfeer in mijn hoofd) met de dood bezig.
Niet dat ik steeds mijn vader zie want die ervaring is onuitwisbaar geworden en het doet pijn, de ene keer meer dan de andere keer en de laatste tijd weer heel heftig.
Ik weet overigens van jou en Veertje, jullie schuldgevoelens destijds (die waren niet terecht volgens mij), jullie pijn maar toch ook fijn dat jullie dit op deze manier samen delen (als ik begrepen heb dat jullie dat ook idd doen).
Ed is een zwijger, die hele familie zijn zwijgers ...... ik begrijp hen niet, ze zwijgen over hen die zijn overgegaan terwijl we eigenlijk het beste over ze kunnen spreken lijkt me, we mogen ze niet verzwijgen lijkt me, ze leven nog voort in onze harten.
Ik kan er dus niet met Ed over spreken en ook niet met mijn moeder want mijn moeder heeft mijn vader geclaimt en wat van haar is (ja, ook mensen) deelt ze niet met andere, ze deelde alleen met mijn vader.
Helaas hoor want ik denk dat wanneer er wat meer over gesproken zou worden men meer kwijt zou raken en niet zo diep in het enorme verdriet zou vast blijven zitten.
Het is wel goed dat dit topic destijds nog niet is gesloten want vaak (al mag het dan niet opvallen) heb ik zo'n behoefte aan even hier te gaan zitten ..... niet lezen .... niet schrijven ..... gewoon het gevoel dat ik er niet alleen voor sta hebben.
Ik zou het niet als pijnlijk ervaren wanneer jullie (bijvoorbeeld) vragen voor me zouden hebben wat betreft de dood van mijn vader.
Ik begrijp wat je bedoeld want ook ik heb daar respect voor en durf niet meteen op de man af aan iemand te vragen hoe en wat.
Niet goed eigenlijk ..... dat gedrag want we komen er allemaal voor te staan en hebben allemaal iemand (elkaar) nodig, steun, warmte en vooral in de zin van erover praten.

.
Groetjes,
Angel4

RIEKSKE

28 jan 2011, 15:40

Afbeelding

sterkte angelique
ik ben niet zo een prater
maar weet dat ik aan jou denk
en ik hoop dat je eens gaat huilen lieverd
nu krop je alles op
en dat is niet goed