Email formulier met automatisch txt-file
-
Magistermagic - Lid geworden op: 17 feb 2011, 12:55
Na met succes de pagina gelezen en uitgevoerd te hebben van Coderunner over het formulier bij skynet wou ik vragen om het formulier aan te passen.
Vroeger zat ik bij telenet (7 jaar geleden), maar waar ik nu woon is alles belgacom. Ik heb dus een account bij users.skynet.be.
Ik had graag gehad, zoals vroeger dat de mensen die hun gegevens opzenden naar mij, dat dit gebeurd via een automatische pagina die op de webruimte staat als: mailfile.txt
hieronder plaats ik de code zoals ze nu op mijn webruimte staat en daar dan onder.... hoe het vroeger was en werkte, maar blijkbaar bij skynet niet werkt.
Het heden:
vroeger:
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!
Vroeger zat ik bij telenet (7 jaar geleden), maar waar ik nu woon is alles belgacom. Ik heb dus een account bij users.skynet.be.
Ik had graag gehad, zoals vroeger dat de mensen die hun gegevens opzenden naar mij, dat dit gebeurd via een automatische pagina die op de webruimte staat als: mailfile.txt
hieronder plaats ik de code zoals ze nu op mijn webruimte staat en daar dan onder.... hoe het vroeger was en werkte, maar blijkbaar bij skynet niet werkt.
Het heden:
Code: Selecteer alles
<form method="post" action="http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi" />
<p> <input type="hidden" name="lang" value="nl" />
<input type="hidden" name="to" value="Magistermagic@hotmail.com" />
<input type="hidden" name="next" value="http://users.skynet.be/Erwins_Hoekje/Gastenboek/jstantw.htm" />
<input type="hidden" name="mailfile" value="http://users.skynet.be/Erwins_Hoekje/Gastenboek/mailfile.txt" /> </p>
<p><input type="checkbox" name="Dhr.">Dhr. <input type="checkbox" name="Mevr.">Mevr.</p>
<p><input type="text" size="20" name="naam"> <input type="text" size="20" name="voornaam" /></p>
<p><input type="text" size="40" name="straat"> <input type="text" size="6" name="huisnummer" /></p>
<p><input type="text" size="6" name="postcode"> <input type="text" size="20" name="plaats" /></p>
<p><input type="text" size="30" name="telefoon" /></p>
<p><input type="text" size="30" name="email" /></p>
<p><input type="submit" value="Versturen" /></p>
vroeger:
Code: Selecteer alles
<form name="autoSumForm" action="/cgi-bin/form.cgi " method="POST">
<p><input type="hidden" name="DEBUG" value="0" />
<input type="hidden" name="MAILFILE" value="/Uit-Beelden/Mailmap/mailfile.txt" />
<input type="hidden" name="MAILTO" value="pruvoost.erwin1@telenet.be" />
<input type="hidden" name="naam-TEST" value="^\D+$" />
<input type="hidden" name="subject" value="Bestelling" />
<input type="hidden" name="postcode-MAX" value="9999" />
<input type="hidden" name="postcode-MIN" value="1000" />
<input type="hidden" name="woonplaats-TEST" value="^\D+$" />
<input type="hidden" name="REPLYFAULT" value="/Uit-Beelden/Mailmap/ftantw.htm" />
<input type="hidden" name="REPLYOK" value="/Uit-Beelden/Mailmap/jstantw.htm" />
<input type="hidden" name="voornaam-TEST" value="^\D+$" /></p>
<p><input type="text" size="20" name="naam" /> <input type="text" size="20" name="voornaam" /></p>
<p><input type="text" size="30" name="adres" /></p>
<p><input type="text" size="4" name="postcode" /> <input type="text" size="20" name="woonplaats" /></p>
<p><input type="text" size="10" name="telefoon" /></p>
<p><input type="text" size="30" maxlength="60" name="MAILFROM" /></p>-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste Magistermagic,
Het gebruik van een layout sjabloon om de email te versturen gaat niet op de servers van Skynet daar deze een ander script gebruiken dan de Telenet servers. Ook kan je er geen "next" pagina tonen waarop de ingevulde gegevens zichtbaar zijn. Dit zal een gewone bedank pagina worden.
Er bestaat wel een mogelijkheid ("work-around")
1- om de layout van de verstuurde email er "iets" ordelijker te laten uitzien al zullen er steeds zaken blijven opstaan die jij niet nodig acht.
Dit gebeurt met een javascript. Het basisidee is dat je een 2de hidden formulier maakt met 1 hidden field. In dat ene hidden field steek je dan de waarden met de opmaak en dat verstuur je dan via het cgi-script.
2- om de verzonden gegevens ook op een extra pagina te tonen maar dat moet ook d.m.v. een javascript gebeuren.
mvg,
Coderunner
Het gebruik van een layout sjabloon om de email te versturen gaat niet op de servers van Skynet daar deze een ander script gebruiken dan de Telenet servers. Ook kan je er geen "next" pagina tonen waarop de ingevulde gegevens zichtbaar zijn. Dit zal een gewone bedank pagina worden.
Er bestaat wel een mogelijkheid ("work-around")
1- om de layout van de verstuurde email er "iets" ordelijker te laten uitzien al zullen er steeds zaken blijven opstaan die jij niet nodig acht.
Dit gebeurt met een javascript. Het basisidee is dat je een 2de hidden formulier maakt met 1 hidden field. In dat ene hidden field steek je dan de waarden met de opmaak en dat verstuur je dan via het cgi-script.
2- om de verzonden gegevens ook op een extra pagina te tonen maar dat moet ook d.m.v. een javascript gebeuren.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Magistermagic - Lid geworden op: 17 feb 2011, 12:55
Dank u wel voor de uitleg!
het lijkt me een beetje heel omslachtig dat ik het maar zo zal laten, alleen met de bedankt-pagina.
In iedere geval bedankt voor de uitstekende info!
Groetjes... Erwin
het lijkt me een beetje heel omslachtig dat ik het maar zo zal laten, alleen met de bedankt-pagina.
In iedere geval bedankt voor de uitstekende info!
Groetjes... Erwin
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
@moderator : probleem opgelost!
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.