Katana's hoekje nr 3

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Volhouden zolang als het nog kan

Stop er mee
5
18%
Merci katana
5
18%
Volhouden zolang als het nog kan
18
64%

Totaal aantal stemmen: 28
Gast

26 feb 2011, 11:27

katana schreef:.../...Van voren heb ik wel nieuwe banden moeten leggen , ze waren versleten langs den binnenkant , moest ook uitgelijnd worden :roll:.../...
Kijken ze nu ook al naar de binnenkan van de banden? Een hele karwei vermoed ik om dat te controleren.... :roll: :roll: :roll:

katana

26 feb 2011, 12:16

canteclaer schreef:
katana schreef:.../...Van voren heb ik wel nieuwe banden moeten leggen , ze waren versleten langs den binnenkant , moest ook uitgelijnd worden :roll:.../...
Kijken ze nu ook al naar de binnenkan van de banden? Een hele karwei vermoed ik om dat te controleren.... :roll: :roll: :roll:

Als er problemen zijn met de uitlijning , is het normaal dat er binnen of voorkant , abnormale slijtage is te vinden , dus aan te raden als er iets mis gaat , let op,de autokeuring merkt dat onmiddellijk 8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Gast

26 feb 2011, 12:32

dus niet écht naar de binnekant van de banden... :lol: :lol:

Mathieu

26 feb 2011, 22:13

canteclaer schreef:dus niet écht naar de binnekant van de banden... :lol: :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu

26 feb 2011, 22:14

katana schreef:Voilà sé : mijn auto vier jaar oud moest naar de autokeuring , goedgekeerd met glans , mijn Ford Cmax , en dit tot 2013 , er stond slechts 44500 km op den teller , vroeger was het anders , heb miljoenen km afgelegd, maar toen was ik nog actief ..

Van voren heb ik wel nieuwe banden moeten leggen , ze waren versleten langs den binnenkant , moest ook uitgelijnd worden :roll:
Naar 't schijnt is de uitlijning noodzakelijk , hoe het komt , waarschijnlijk door de goede wegen en vluchtheuvels in ons dierbaar land :lol:

Moet er op de mijne tegen de nieuwe controle in mei 4 laten leggen. Moet er wel direct aan toevoegen dat ik met deze vier banden ( originele die er op lagen toen ik hem kocht) 95.000 km gedaan heb.

Mathieu

26 feb 2011, 22:15

katana schreef:Voilà sé : mijn auto vier jaar oud moest naar de autokeuring , goedgekeerd met glans , mijn Ford Cmax , en dit tot 2013 , er stond slechts 44500 km op den teller , vroeger was het anders , heb miljoenen km afgelegd, maar toen was ik nog actief ..

Van voren heb ik wel nieuwe banden moeten leggen , ze waren versleten langs den binnenkant , moest ook uitgelijnd worden :roll:
Naar 't schijnt is de uitlijning noodzakelijk , hoe het komt , waarschijnlijk door de goede wegen en vluchtheuvels in ons dierbaar land :lol:
Gelijk welke oneffenheid dat je wat hard oprijdt kan daar de oorzaak van zijn, dus ook de drempel van je eigen garage ( als er die is) Maar ik heb daar een oplossing voor : ik laat mijn banden steeds uitlijnen bij De Condé. Deze geeft 2 maal gratis controle op de uitlijning : op 5000 km en op 10.000 km na het uitlijnen. Dus je betaalt éénmaal en je kan je banden laten uitbalanceren en uitlijnen en dan nog eens tweemaal controleren.

katana

27 feb 2011, 09:52

Mathieu schreef:

Gelijk welke oneffenheid dat je wat hard oprijdt kan daar de oorzaak van zijn, dus ook de drempel van je eigen garage ( als er die is) Maar ik heb daar een oplossing voor : ik laat mijn banden steeds uitlijnen bij De Condé. Deze geeft 2 maal gratis controle op de uitlijning : op 5000 km en op 10.000 km na het uitlijnen. Dus je betaalt éénmaal en je kan je banden laten uitbalanceren en uitlijnen en dan nog eens tweemaal controleren.

Zie op mijn voertuigenrapport van De Condé inderdaad kilometerstand 44514 - 59000 gratis nazicht dus éénmaal en geen tweemaal , ben dus weer in 't zak gezet :lol:

katana

28 feb 2011, 10:40

Spijtig :roll:

De slotshow van Kom op tegen Kanker was op één een televisie-show van groot gehalte .
Wel jammer , dat er niet gerept werd over Marie-Roze Morel , alhoewel de opbrengst van haar boek 'Leve het Leven' integraal gestort werd op de rekening van deze actie.

PS Weer de wil van Allah misschien :?: :(

katana

02 mar 2011, 11:26

HLN.BE Duitse sateliet kan eind dit jaar op aarde neerstorten

De Duitse regering wil niemand alarmeren, maar eind dit jaar kan een ontmantelde Duitse sateliet op Aarde neerstorten ."Rosat zal ergens tussen oktober en december naar Aarde terugkomen en de kans bestaat dat het 2,4 ton wegende apparaat niet volledig zal opbranden in de dampkring",schrijft Der Spiegel.
Dat betekent dat het heel wat ravage kan aanrichten als het in een dichtbevolkt gebied neerstort .

Als dat zo is ,niet in Leopoldsburg of Diest , maar liefst in Brussel :lol:

pitteke

02 mar 2011, 14:56

beste Katana, het verwonderd mij dat er nog niemand gereageerd heeft op het artikel in de kranten betreffende de opslag van 20 tot 40 euro per maand voor het betalen van eindfactuur, gas en electriciteit.
zou het niet beter zijn dat we met zijn allen eens zouden vragen om dit bedrag van onze tweemaandelijkse factuur af te trekken en dat wij dat bedrag zelf op onze rekening te zetten tot dat wij de eindrekening krijgen.
winst voor ons en geen renteloze lening aan die maatscchappij.
pitteke.
is en blijft een vlaming.

katana

02 mar 2011, 16:04

pitteke schreef:beste Katana, het verwonderd mij dat er nog niemand gereageerd heeft op het artikel in de kranten betreffende de opslag van 20 tot 40 euro per maand voor het betalen van eindfactuur, gas en electriciteit.
zou het niet beter zijn dat we met zijn allen eens zouden vragen om dit bedrag van onze tweemaandelijkse factuur af te trekken en dat wij dat bedrag zelf op onze rekening te zetten tot dat wij de eindrekening krijgen.
pitteke.
Beste Pitteke,

Katana heeft geen gasverwarming , maar mazoutverwarming , nog een groter probleem nu en electriciteit , ze moeten zelf maar het voorschot bepalen , de eindfaktuur moet wel kloppen.
Als gepesioeneerde in de basse klasse , denk ik de belgische staat is ook crimineel als ze 21% btw heft , kan ook 6 % en de import betaalt niets 'kost en inwoon gratis ' :)

katana

04 mar 2011, 11:10

Gaston en Leo

Katana herleeft en heeft een puur genot , als hij deze gasten op VTM bezig ziet met hun fratsen ; geeft levensvreugde voor een ouderwetse senior als hij :lol:

Heb op google ' Leo Martin Ik zeg U Geen Vaarwel. maar Tot Ziens 1959 Deel 1 gevonden heerlijk deze video 7.29 , te mogen zien en beluisteren ...
Kan dit niet hier neerpoten , misschien zijn er andere die dat wel kunnen , mijn dank als dit verwezenlijkt wordt,en misschien deel 2 ook ?....

katana

06 mar 2011, 09:15

Vandaag De Zevende Dag

CD&V-voorzitter Wouter Beke is net begonnen als koninklijk onderhandelaar
Wat zijn de kansen ?
Een debat met Philippe Muyters (N-VA), John Crombez(sp-a) ,Stefaan Van Hecke(Groen),Bruno Valkeniers (Vlaams Belang) ,Annemie Turtelboom(Ooen VLD) en Stefaan De Clerck (CD&V).

Ben eens benieuwd , hoe de kansen liggen bij 't gezelschap, van de jonge Leopoldsburgenaar :)

Misschien ook een debat aan den toog van het etablisement , waar Choerrel elke zondag voormiddag om 11 uur aangenaam vertoefd ? :lol:

Mathieu

06 mar 2011, 22:20

Heb er niets van gezien, was het interressant om volgen misschien?

Mathieu

06 mar 2011, 22:24

pitteke schreef:beste Katana, het verwonderd mij dat er nog niemand gereageerd heeft op het artikel in de kranten betreffende de opslag van 20 tot 40 euro per maand voor het betalen van eindfactuur, gas en electriciteit.
pitteke.

Pitteke ik heb ook nog niemand iets horen zegge op de opslag van 1500 € dat de bedienden van Europa in Bxl zichzelf wer hebben toegekend. En er zijn zelfs gazetten die de meing vragen van de kijker en die spreken van 3000 €
Laatst gewijzigd door Mathieu op 07 mar 2011, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.