Katana's hoekje nr 3

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Volhouden zolang als het nog kan

Stop er mee
5
18%
Merci katana
5
18%
Volhouden zolang als het nog kan
18
64%

Totaal aantal stemmen: 28

Mathieu

06 mar 2011, 22:37

katana schreef:HLN.BE Duitse sateliet kan eind dit jaar op aarde neerstorten

De Duitse regering wil niemand alarmeren, maar eind dit jaar kan een ontmantelde Duitse sateliet op Aarde neerstorten ."Rosat zal ergens tussen oktober en december naar Aarde terugkomen en de kans bestaat dat het 2,4 ton wegende apparaat niet volledig zal opbranden in de dampkring",schrijft Der Spiegel.
Dat betekent dat het heel wat ravage kan aanrichten als het in een dichtbevolkt gebied neerstort .Als dat zo is ,niet in Leopoldsburg of Diest , maar liefst in Brussel :lol:
Liefs van al heb ik dat ze dat zelf op hun hoofd terecht krijgen dan weten ze dat ook weer.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

katana

07 mar 2011, 10:12

O mijn God , dank U , dat U mij ,mijn Lady toevertrouwde , ze zorgt en kijft goed op mij , in slechte en goede dagen, ze is mijn chou chou , mijn froe froe, mijn jartellen vrouwtje , mijn alles beter weter ... :)
Hopelijk vieren wij in augustus onze gouden bruiloft in 't klooster van Zelem , met alles erop en er aan :D

Een bericht , zo maar .....
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Choerrel

07 mar 2011, 10:18

katana schreef:O mijn God , dank U , dat U mij ,mijn Lady toevertrouwde , ze zorgt en kijft goed op mij , in slechte en goede dagen, ze is mijn chou chou , mijn froe froe, mijn jartellen vrouwtje , mijn alles beter weter ... :)
Hopelijk vieren wij in augustus onze gouden bruiloft in 't klooster van Zelem , met alles erop en er aan :D

In 't klooster van Zelem ben ik getrouwd.
Mijn huwelijksfoto's zijn lijk The Sound of Music: mijn schoonvader in militair en vanachter niks dan nonnen.

katana

07 mar 2011, 10:42

Choerrel schreef:
katana schreef:O mijn God , dank U , dat U mij ,mijn Lady toevertrouwde , ze zorgt en kijft goed op mij , in slechte en goede dagen, ze is mijn chou chou , mijn froe froe, mijn jartellen vrouwtje , mijn alles beter weter ... :)

Mijn huwelijksfoto's zijn lijk The Sound of Music: mijn schoonvader in militair en vanachter niks dan nonnen.

Katana is getrouwd ( feestviering)in 't kasteel Meerlaer, het zogezegde 'Waringhuis' uit de de tv serie ' Wij Heren van Zichem' :lol:

PS De vrouwen waren twee boerendochters , zussen , en mijn andere schoonbroer was de Walter , je weet wel nog , toen katana als oudste de hand moest vragen van de dochter(s) , en er volledige stilte was toen (spanning) en Walter een oostvlaming , militair toen , gekazerneerd in Leopoldsburg , zijn karabijn bovenhaalde ( was destijds op logement daar) en een muis die de stilte doorbrak onder een kast verdween , één welgemeend schot en de muis was geveld en de stilte en de spanning doorbroken .... :lol:
Walter was de held en katana nam toen het woord , hij vroeg de hand van de dochters en de hereboer, stemde toe ..

air

07 mar 2011, 14:18

katana schreef: Gaston en Leo

Katana herleeft en heeft een puur genot , als hij deze gasten op VTM bezig ziet met hun fratsen ; geeft levensvreugde voor een ouderwetse senior als hij :lol:

Heb op google ' Leo Martin Ik zeg U Geen Vaarwel. maar Tot Ziens 1959 Deel 1 gevonden heerlijk deze video 7.29 , te mogen zien en beluisteren ...
Kan dit niet hier neerpoten , misschien zijn er andere die dat wel kunnen , mijn dank als dit verwezenlijkt wordt,en misschien deel 2 ook ?....
Is het dit Katana?

Deel 1:
http://www.youtube.com/watch?v=d6tdNJRrNUM

Deel 2:
http://www.youtube.com/watch?v=bFrQnNgFTu4

Deel 3:
http://www.youtube.com/watch?v=NcZ4ITZDghc
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

katana

07 mar 2011, 15:56

air schreef:
katana schreef: Gaston en Leo

Katana herleeft en heeft een puur genot , als hij deze gasten op VTM bezig ziet met hun fratsen ; geeft levensvreugde voor een ouderwetse senior als hij :lol:

Heb op google ' Leo Martin Ik zeg U Geen Vaarwel. maar Tot Ziens 1959 Deel 1 gevonden heerlijk deze video 7.29 , te mogen zien en beluisteren ...
Kan dit niet hier neerpoten , misschien zijn er andere die dat wel kunnen , mijn dank als dit verwezenlijkt wordt,en misschien deel 2 ook ?....
Is het dit Katana?

Deel 1:
http://www.youtube.com/watch?v=d6tdNJRrNUM

Deel 2:
http://www.youtube.com/watch?v=bFrQnNgFTu4

Deel 3:
http://www.youtube.com/watch?v=NcZ4ITZDghc

Bedankt beste air,

Nu kan katana eens luisteren en er van genieten en diegene die in katana's hoekje meeloeren , veel genot en plezier :)

air

07 mar 2011, 16:09

Graag gedaan Katana. :)
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

Mathieu

07 mar 2011, 22:55

katana schreef:
Choerrel schreef:

Katana is getrouwd ( feestviering)in 't kasteel Meerlaer, het zogezegde 'Waringhuis' uit de de tv serie ' Wij Heren van Zichem' :lol:

PS De vrouwen waren twee boerendochters , zussen , en mijn andere schoonbroer was de Walter , je weet wel nog , toen katana als oudste de hand moest vragen van de dochter(s) , en er volledige stilte was toen (spanning) en Walter een oostvlaming , militair toen , gekazerneerd in Leopoldsburg , zijn karabijn bovenhaalde ( was destijds op logement daar) en een muis die de stilte doorbrak onder een kast verdween , één welgemeend schot en de muis was geveld en de stilte en de spanning doorbroken .... :lol:
Walter was de held en katana nam toen het woord , hij vroeg de hand van de dochters en de hereboer, stemde toe ..

Ben je dan met meer dan één getrouwd, dat wist ik niet. :wink: :wink: :roll:

Mathieu

07 mar 2011, 22:58

En ik gun het je van ganser harte.

katana

08 mar 2011, 10:51

Mathieu schreef:
katana schreef:
Choerrel schreef:

Ben je dan met meer dan één getrouwd, dat wist ik niet. :wink: :wink: :roll:

Nee beste Mathieu , katana doet niet aan veelwijverij , één zuster is getrouwd met de Walter en één zuster met katana..
Wij hebben het bruiloftfeest gezamelijk gevierd en nu zullen wij onze goude bruiloft samen vieren :D

Mathieu

08 mar 2011, 11:32

Nog eens, hopelijk is het mooi weer en genieten jullie van volle tuigen van dat dik verdiend feest. :lol: :lol:

Mathieu

09 mar 2011, 10:25

Van den hak op den tak springend : heeft iemand ook gezien gisteren in het nieuws hoeveel procent van de prijs dat we betalen aan de pomp voor een liter brandstof ( benzine of diesel) de heren van de staat in hun zakken steken. We zouden eens allemaal één maand met de fiets moeten gaan en alle wagens laten staan,( is wel een onbestaand voorstel) kijken wat ze dan zouden zeggen.

katana

09 mar 2011, 10:38

Mathieu schreef:Van den hak op den tak springend : heeft iemand ook gezien gisteren in het nieuws hoeveel procent van de prijs dat we betalen aan de pomp voor een liter brandstof ( benzine of diesel) de heren van de staat in hun zakken steken. We zouden eens allemaal één maand met de fiets moeten gaan en alle wagens laten staan,( is wel een onbestaand voorstel) kijken wat ze dan zouden zeggen.

De auto minder gebruiken ziet katana wel zitten, maar de prijs van de huishoudolie is niet meer te betalen, heb nog 700 liter ongeveer en daarna geen verwarming meer en de zomer is nog steeds niet in zicht.
Bij koude avonden , dan maar air-condition aanzetten op warme lucht , maar dat is ook kostelijk aan electriciteit .... 8)

Kan er iemand zeggen wat het goedkoopst is , de verwarming aanzetten ,nu , of de airco :?: :idea:

Mathieu

10 mar 2011, 20:02

Dat zou ik niet hardop durven zeggen Katana. Wij hebben hier nog een gasrollr staan waar een veiligheid opzit qua zuurstof. Dus van het moment dat de zuurstof op geraakt in de woonkamer, maar er is nog genoeg zuurstof aanwrezig om te ademen gaat dat vuur gewoon uit. Wij gebruikten dat vroeger om in de sombere dagen de voortent van de caravan warm te houden. Moet wel zeggen dat ik nog ongeveer 1000 liter mazout heb en dat ik in het slechtste geval ( putteke winter met sneeuw) 450 liter mazout verbruikte per maand. Dus kan nog effen verder.

katana

12 mar 2011, 10:58

Gelezen op deredactie.be ; Geen archeologisch onderzoek van Veemarkt Diest

Er komt geen archeologisch onderzoek aan de veemarkt in Diest.Daar is de stad zelf blij om.Uit vooronderzoek blijkt dat er te weinig elementen zijn om archeologische opgravingen te verantwoorden.

De stad wil een ondergrondse parking bij de veemarkt bouwen en dit kan er nu snel komen volgens het stadsbestuur. Er zal plaats zijn voor 250 wagens.

In Leuven kampt burgemeester TOEBAK , met de zelfde problemen , ondanks zijn gemor, het Fochplein blijft een diepe graafput :lol:

Het verschil in Diest is Jan Laurys (CD&V ) burgemeester en in Leuven is het Tobback een sos burgemeester :lol: