Katana's hoekje nr 3

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Volhouden zolang als het nog kan

Stop er mee
5
18%
Merci katana
5
18%
Volhouden zolang als het nog kan
18
64%

Totaal aantal stemmen: 28

Choerrel

12 mar 2011, 11:01

En een zeer goede burgemeester. Onder zijn legislatuur werd ervoor gezorgd dat er in Diest geen overstromingen meer zijn en gebeurt er iets in de stad. Hierbij wordt hij uitstekend gesteund door schepen Geert Cluckers.
En nee, ik ben geen CD&V'er, maar ere wie ere toekomt.

katana

12 mar 2011, 11:38

Choerrel schreef:En een zeer goede burgemeester. Onder zijn legislatuur werd ervoor gezorgd dat er in Diest geen overstromingen meer zijn en gebeurt er iets in de stad. Hierbij wordt hij uitstekend gesteund door schepen Geert Cluckers.

Katana is ook geen CD&V'er , maar is ook fier op Wouter Beke CD&Ver , een Kampenaar, Markske zoals ze zeggen , maar hij heeft bagage :lol:
Dit onderscheid ons Choerrel , denk ik, of ... :D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mathieu

12 mar 2011, 21:22

katana schreef:Gelezen op deredactie.be ; Geen archeologisch onderzoek van Veemarkt Diest

Er komt geen archeologisch onderzoek aan de veemarkt in Diest.Daar is de stad zelf blij om.Uit vooronderzoek blijkt dat er te weinig elementen zijn om archeologische opgravingen te verantwoorden.

De stad wil een ondergrondse parking bij de veemarkt bouwen en dit kan er nu snel komen volgens het stadsbestuur. Er zal plaats zijn voor 250 wagens.

In Leuven kampt burgemeester TOEBAK , met de zelfde problemen , ondanks zijn gemor, het Fochplein blijft een diepe graafput :lol:

Het verschil in Diest is Jan Laurys (CD&V ) burgemeester en in Leuven is het Tobback een sos burgemeester :lol:

Ik vind dat Tobback een zwakkeling geworden is. vroeger als minister was zijn woord wet en werd alles toegepast zoals het hoorde. En nu neemt hij beslissingen die juist het tegenovergesteld effect hebben van vroeger.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu

12 mar 2011, 21:24

katana schreef:
Choerrel schreef:En een zeer goede burgemeester. Onder zijn legislatuur werd ervoor gezorgd dat er in Diest geen overstromingen meer zijn en gebeurt er iets in de stad. Hierbij wordt hij uitstekend gesteund door schepen Geert Cluckers.

Katana is ook geen CD&V'er , maar is ook fier op Wouter Beke CD&Ver , een Kampenaar, Markske zoals ze zeggen , maar hij heeft bagage :lol:
Dit onderscheid ons Choerrel , denk ik, of ... :D

Alhoewel dat hij nog alles te bewijzen heeft Katana. Laten we echter hopen dat hij slaagt dan hebben we ten minste weer een fatsoenlijke regering. Maar dat is nog afwachten.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Choerrel

12 mar 2011, 21:24

Tobback kan eenvoudig weg niet meer mee met zijn tijd. Hij zou beter opstappen. Maar wie gaat hem opvolgen????? Zijn zoon???

katana

13 mar 2011, 09:01

Vandaag De Zevende Dag .

Een debat over het dragen van de hooftddoek , naar aanleiding van affaire Hema in Genk.
De deelnemers van het debat zijn nog niet gekend.
Is dit wel een debat waard ?
In dit land krijgt de islam al veel , er is vrijheid voor te betogen ( is zaterdag al geweest in Genk).
Voor de katholieken is de vrijheid beperkt ' zie al banning van alle kruisbeelden ' 8)

Choerrel

13 mar 2011, 09:11

katana schreef:Vandaag De Zevende Dag .

Een debat over het dragen van de hooftddoek , naar aanleiding van affaire Hema in Genk.
In dit land krijgt de islam al veel , er is vrijheid voor te betogen ( is zaterdag al geweest in Genk).
Voor de katholieken is de vrijheid beperkt ' zie al banning van alle kruisbeelden ' 8)
Wie gaat daar zijn gedacht durven zeggen? Bij het minste heb je een klacht van De Witte van het Centrum van de Schande aan uw broek.

katana

13 mar 2011, 10:00

Geweldige papegaai zingt "Waar is Da Feestje ? "( video ) - Hbvl.be

Gelezen in Hbvl.be en gehoord op You Tube.

Paulie is een uiterst getalenteerde papegaai. Het dier dat bij een gezin in Roeselare woont,kan de gekste zinnen uit de tv-series nazeggen en zelfs de bekende generiek van 'FC De Kampioenen' zingen, en nog veel meer , zelfs 'Chris Van den Durpel' nadoen en nog veel meer .
Voor het nageslacht is dit een genoegen , om dat steeds te mogen beluisteren
:)
Misschien kan Air dit verwezenlijken , als 't kan, een dikke merci ......

katana

13 mar 2011, 10:08

Choerrel schreef:
katana schreef:Vandaag De Zevende Dag .

Wie gaat daar zijn gedacht durven zeggen? Bij het minste heb je een klacht van De Witte van het Centrum van de Schande aan uw broek.

Dat is een goede vraag , maar er zal wel iemand komen die niet bevreesd is , hoopt katana nog :)

katana

17 mar 2011, 11:53

Wat hoor ik daar ' dinsdag l.l niet gezien bij Goedele' een pedoseksueel die de kijkers deden walgen ..
Dat de Nederlanders hier na toe gehaald worden om de Vlamingen te ergeren en uit te dagen met hun vieze praat door Goedele , is volgens mij een poging om ons nog meer te doen kotsen enwalgen.
Dat wijf , kent geen grenzen meer , het moet , kijkers uitdagen en walgen door persversiteit beneden de gordel

:twisted:
Gast

17 mar 2011, 21:18

Kijkcijfers en naam maken is alles wat telt, bekijk een programma eens vanuit die hoek, je gaat er anders over denken.

MichelN

18 mar 2011, 09:25

Mathieu schreef:Ik vind dat Tobback een zwakkeling geworden is. vroeger als minister was zijn woord wet en werd alles toegepast zoals het hoorde. En nu neemt hij beslissingen die juist het tegenovergesteld effect hebben van vroeger.
Onzin, Tobback fulmineert al maanden tegen dat gezoek naar potscherven op het Fochplein. Dat hele gedoe kost bovendien - naast de onverantwoorde vertraging van de werkzaamheden en de inkomstenderving van de handeaars in de omgeving - ook nog eens een half miljoen euro extra die de stad zelf zal moeten ophoesten.

Het probleem is dat hij VERPLICHT is door de Vlaamse overheid die archeologen hun gang te laten gaan omdat de stad anders geen toestemming krijgt om de werken te laten uitvoeren.
Het is zeker niet de eerste keer dat hij uithaalt naar de onzinnige regeltjes die de Vlaamse overheid aan steden en gemeenten oplegt en hen als dusdanig handenvol geld kost.

Mvg,
MichelN

katana

18 mar 2011, 11:59

MichelN schreef:
Mathieu schreef:Ik vind dat Tobback een zwakkeling geworden is. vroeger als minister was zijn woord wet en werd alles toegepast zoals het hoorde. En nu neemt hij beslissingen die juist het tegenovergesteld effect hebben van vroeger.
Onzin, Tobback fulmineert al maanden tegen dat gezoek naar potscherven op het Fochplein. Dat hele gedoe kost bovendien - naast de onverantwoorde vertraging van de werkzaamheden en de inkomstenderving van de handeaars in de omgeving - ook nog eens een half miljoen euro extra die de stad zelf zal moeten ophoesten.

Het probleem is dat hij VERPLICHT is door de Vlaamse overheid die archeologen hun gang te laten gaan omdat de stad anders geen toestemming krijgt om de werken te laten uitvoeren.
Het is zeker niet de eerste keer dat hij uithaalt naar de onzinnige regeltjes die de Vlaamse overheid aan steden en gemeenten oplegt en hen als dusdanig handenvol geld kost.

Mvg,
MichelN
Dat is klare taal denk ik, maar het fijne en diepliggende wordt nooit ontbloot door de politiekers , zij hebben op alles een antwoord , het is altijd iemand anders geweest..
Hoogtijd dat dit probleem eens grondig ontbloot wordt door ' Goedele' op den tv . :lol:

MichelN

18 mar 2011, 13:29

katana schreef:Hoogtijd dat dit probleem eens grondig ontbloot wordt door ' Goedele' op den tv . :lol:
Wel, sta mij toe het daar niet mee eens te zijn, Katana, "Goedele" mag dan wel doorgaan als de Queen-of-Begijnendijk-van-de-losse-babbel en de open "preute", veel meer dan wat vrijblijvend getoeter over ernstige maatschappelijke problemen - oesje, dat de VTM zich daar over ontfermt mag al een klein wonder heten - komt ze helaas niet vanwege de driemaal heilige kijkcijfers.

In een ver verleden - van Mike en Guido - heeft het er heel even naar uit gezien dat met Kanaal 2 ruimte werd geschapen voor een "serieuze" commerciële zender, helaas was die illusie sneller over dan een maartse regenbui.

Mvg,
MichelN
Gast

18 mar 2011, 19:08

MichelN schreef:

Mvg,
MichelN
Is erfgoed verkwisting?
Ben het helemaal niet eens met die rooie cultuurbarbaar...Goedkope politieke populistische praat...
Ik ben fier om mijn geschiedenis, en wil er zo veel mogelijk over weten, voordat de beleg-industie er nog een hoop appartementen bovenop patst... :oops: :roll: