Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

rolija

31 mar 2011, 08:25

De Bijbel zegt : "Mensen zonder God dissen leugens op; zij zijn ontspoord vanaf hun geboorte, zij dwalen van jongs af aan. Ze spuwen gif als een adder, ze zijn doof als een slang" (Psalm 58:4-5).

Dat diene zo gezegde god :lol: Ook eens kijkt hoe het komt dat er zo veel Mensen niet geloven in zijn sprookjes :idea: Denk je nu dat de honderd duizenden slachtoffers van kindermisbruik nog geloven indiene pee. Ik heb het al een paar maal aan gehaald, de bijbel en god is er voor Mensen, die geen hou vast hebben in hun leven en hun troost zoeken in een boekje, troost dat ze nergens vinden omdat ze nooit volwassen geworden zijn .

mvg,

Rolija
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Klaartje

31 mar 2011, 09:11

Als die God (heeft vele namen) het leven zelf is en zo benoemd wordt, heb ik geen probleem mee, maar schrijf die "entiteit" niet toe als alle liefde en goedheid, want dat is het niet; daarom is er zoveel contraversie in dit gegeven.
Wij mensen zijn nietige kwetsbare wezens en velen worden door diezelfde mensen "gebrainwashed" met allerlei straffe verhalen die de dominantie van zulk "opperwezen" nog maar steeds eens erg in de verf blijven zetten.
Door dit alsmaar steeds als liefde en goedheid te bestempelen schept men een verkeerd beeld en haken velen af van deze leer en hun volgelingen, het strookt van geen kanten - het leven kan heel wreed zijn.

Maar er blijven blijkbaar wezens die deze verhalen nodig hebben en hun even kunnen sussen in de vaak grote miserie van deze aardkloot 8O :roll: :(
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Clausewitz

31 mar 2011, 10:09

BV:
Ze spuwen gif als een adder, ze zijn doof als een slang" (Psalm 58:4-5).
Een adder spuwt niet.Nogmaals een bewijs dat de bijbel een verhaal is van ongeletterden.
Wie bewaakt de bewakers.

janx

31 mar 2011, 10:42

Zondervrees schreef:
janx schreef:Mijn God , die trouwens ook de jouwe is, […]
Gelieve jouw waandenkbeelden niet aan anderen op te dringen.
Maar Zondervrees je kunt toch niet ontkennen dat jij ook een deel van het leven bent? Dat is toch geen waandenkbeeld van mij. Ik dring niets op konstateer alleen ... Dat jij dat nu ontkent is meer dan vreemd. :wink:
En wat is een naam ?' God' of ' Leven' dat zijn letters maar het zijn in deze wereld is toch realiteit?
Alles is Één en die Éne is Alles.

socrates

31 mar 2011, 10:49

Is er een god op Mars, Venus, Mercurius, Saturnus, Orion 5, Healy... ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

socrates

31 mar 2011, 10:53

Is er een god op Mars, Venus, Mercurius, Saturnus, Orion 5, Healy... ?

janx

31 mar 2011, 11:01

socrates schreef:Is er een god op Mars, Venus, Mercurius, Saturnus, Orion 5, Healy... ?
Er is alleen maar Leven en de kosmos in zijn geheel is leven .... en het Leven is die God. Daarmee is je vraag beantwoord denk ik.
Alles is Één en die Éne is Alles.

martien55

31 mar 2011, 11:09

bluevelvet schreef: De Bijbel zegt : "Mensen zonder God dissen leugens op; zij zijn ontspoord vanaf hun geboorte, zij dwalen van jongs af aan. Ze spuwen gif als een adder, ze zijn doof als een slang" (Psalm 58:4-5).

Wat denk je van deze tekst wayti ?
Dat je een adder bent, BV. Dubbele punten: een adder is ook een slang.
Een geëvolueerde slang, dat dan weer wel.
Evolution is a fact of life. Deal with it.

socrates

31 mar 2011, 11:10

What's in a word ????

rolija

31 mar 2011, 11:11

janx schreef:
socrates schreef:Is er een god op Mars, Venus, Mercurius, Saturnus, Orion 5, Healy... ?
Er is alleen maar Leven en de kosmos in zijn geheel is leven .... en het Leven is die God. Daarmee is je vraag beantwoord denk ik.
Dus in de kosmos hebben ze dezelfde god :lol: :lol: Jawadde jongens nog wat meer bijbels lezen, misschien verplicht maken om op de bijbel te zetten zoals op een pakje sigaretten

" De bijbel lezen kan de gezondheid schaden :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Zondervrees

31 mar 2011, 11:21

janx schreef:
Zondervrees schreef:
[...] Ik dring niets op konstateer alleen ... Dat jij dat nu ontkent is meer dan vreemd. :wink:
En wat is een naam ?' God' of ' Leven' dat zijn letters maar het zijn in deze wereld is toch realiteit?
Al is jouw godsbeeld mij misschien 'sympathiek', toch is jouw god de mijne niet, al was het maar omdat ik geen enkele god erken. Door te zeggen dat jouw god ook de mijne is dring je jouw godsbeeld aan mij op.
De naam van die god is irrelevant.
Ni Dieu, Ni Maître

bluevelvet

31 mar 2011, 11:59

Clausewitz schreef:BV:
Ze spuwen gif als een adder, ze zijn doof als een slang" (Psalm 58:4-5).
Een adder spuwt niet.Nogmaals een bewijs dat de bijbel een verhaal is van ongeletterden.
De opgegeven verzen komen uit het Groot Nieuws Bijbel 1996

Clausewitz, je "spuwt" belachelijke onzin, je gaat aan het essentiële van de boodschap voorbij. Wat uit de mond komt kan vergeleken worden met gif (Psalm 140:3) Je bent nochtans niet ongeletterd, en daarom is het nog zo erg. Weet je, de wijsheid van de wereld is dwaasheid in de ogen van God. Ik begrijp waarom.

Andere vertalingen zijn :

Statenvertaling :
De goddelozen zijn vervreemd van de baarmoeder aan; de leugensprekers dolen van moeders buik aan.
Zij hebben vurig venijn, naar gelijkheid van vurig slangenvenijn; zij zijn als een dove adder, die haar oren toestopt.

Herziene Statenvertaling :
De goddelozen zijn van God vervreemd vanaf de baarmoeder;
de leugenaars dwalen vanaf de moederschoot.
Zij hebben vurig vergif, het lijkt op vurig slangengif;
zij zijn als een dove adder, die zijn oren dichtstopt.

Willibrordvertaling :
Ontaard zijn die schurken vanaf de moederschoot, dwaallichten, leugenaars vanaf hun geboorte. Hun gif lijkt op het gif van een slang, van een dove slang die de oren sluit.

Nieuwe bijbelvertaling :
Van de moederschoot af zijn ze van God vervreemd,
van hun geboorte af dwalen die leugenaars. Giftig zijn ze als een bijtende adder, doof als een slang die zijn oren sluit.

NBG vertaling :
De goddelozen zijn van de geboorte aan afvallig, de leugensprekers dwalen van de moederschoot aan. Hun venijn is gelijk het venijn van een slang; als een dove adder, die haar oor toesluit.

King James :
The wicked are estranged from the womb: they go astray as soon as they be born, speaking lies. Their poison is like the poison of a serpent: they are like the deaf adder that stoppeth her ear.

bluevelvet

31 mar 2011, 12:04

martien55 schreef:
bluevelvet schreef: De Bijbel zegt : "Mensen zonder God dissen leugens op; zij zijn ontspoord vanaf hun geboorte, zij dwalen van jongs af aan. Ze spuwen gif als een adder, ze zijn doof als een slang" (Psalm 58:4-5).

Wat denk je van deze tekst wayti ?
Dat je een adder bent, BV. Dubbele punten: een adder is ook een slang.
Een geëvolueerde slang, dat dan weer wel.
Proficiat martien55. Jij laat hierbij duidelijk zien hoe jij 'discussieert' !

martien55

31 mar 2011, 12:05

Kortom, een zooitje.

Die "christenen" krijgen het niet eens voor elkaar een fatsoenlijk gelijkluidende vertaling in elkaar te zetten. Sterker nog, ieder maakt weer zn eigen "dingetje".

Geen wonder dat er 300 verschillende stromingen zijn. Geen wonder dat ze alle driehonderd zeggen dat ze de waarheid in pacht hebben.

Stelletje dove slangen. Of waren het nou adders? Nou ja, doof in ieder geval.
En venijn spuwend.
DAT zien we hier regelmatig gedemonstreerd.

Mensen die niet geloven vergelijken met slangen en venijn spuwende adders?
De GODVERGETEN arrogantie zeg.
Evolution is a fact of life. Deal with it.

bluevelvet

31 mar 2011, 12:07

Zondervrees schreef:
janx schreef:
Zondervrees schreef:
[...] Ik dring niets op konstateer alleen ... Dat jij dat nu ontkent is meer dan vreemd. :wink:
Al is jouw godsbeeld mij misschien 'sympathiek', toch is jouw god de mijne niet, al was het maar omdat ik geen enkele god erken. Door te zeggen dat jouw god ook de mijne is dring je jouw godsbeeld aan mij op.
De naam van die god is irrelevant.
Jij wil misschien geen godsbeeld opdringen maar een wereldbeeld dat niet de mijne is :wink: