Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Zondervrees

31 mar 2011, 21:11

bluevelvet schreef:Er is maar één God, Schepper van hemel en aarde, met welke naam ze HEM ook aanroepen. […]
Dus jij hebt de arrogantie te zeggen dat alleen jouw god de enige echte god is en dus ook de god van iedereen, of je er nu in gelooft of niet?
Ni Dieu, Ni Maître

Klaartje

31 mar 2011, 21:21

Natuurlijk is er maar één God..... maar die heeft zoveel namen :wink:
Wat men goed noemt zijn gewoon de natuurkrachten en die zijn natuurlijk velerlei, maar vallen onder dezelfde noemer :)
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

janx

31 mar 2011, 21:29

rolija schreef:
janx schreef:
socrates schreef:Is er een god op Mars, Venus, Mercurius, Saturnus, Orion 5, Healy... ?
Er is alleen maar Leven en de kosmos in zijn geheel is leven .... en het Leven is die God. Daarmee is je vraag beantwoord denk ik.
Dus in de kosmos hebben ze dezelfde god :lol: :lol: Jawadde jongens nog wat meer bijbels lezen, misschien verplicht maken om op de bijbel te zetten zoals op een pakje sigaretten

" De bijbel lezen kan de gezondheid schaden :D
Hieruit blijkt beste Rolija dat je niet hebt begrepen wat ik bedoel met het woordje ( dus drie letters) GOD. Ik kan je zeggen dat wat jij aanduid met god beslist niet is wat ik bedoel. Het door jouw zo verfoeide boek met de naam bijbel heeft daar helemaal niets mee te maken. En ik snap helemaal niet waar jij connectie ziet in hetgeen ik schrijf en de door jouw aangehaalde boek de bijbel. Ben je nu zo erg gefocust op het woordje god dat je er onmiddelijk, zonder verder na te denken wat er bedoeld kan worden, je gif uitspuigt die is ontstaan vanuit een verleden door mensen die dat bij je hebben veroorzaakt? Dit is niet vervelend bedoeld hoor en vind het zeer erg voor je. En wat er met je is gebeurt is niet meer goed te maken dat snap ik goed maar dat is geen reden om ondoordacht te reageren. Of denk je dat ik het verkeert zie?
Laatst gewijzigd door janx op 01 apr 2011, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet

31 mar 2011, 22:55

Clausewitz schreef:
martien55 schreef:
bluevelvet schreef:Er is maar één God, ook al geloof je er niet in, toch is hij ook jouw God ! Willen of niet ! Maar ik zal niet AANdringen :roll:
:twisted:Hardleers. :twisted:
Ik herhaal:Dat je een adder bent, BV. Dubbele punten: een adder is ook een slang.Een geëvolueerde slang, dat dan weer wel.
Misschien is ze wel een reïncarnatie van de slang uit de hof van Eden. :lol:
Geloof jij in reïncarnatie dan ? ?

janx

01 apr 2011, 00:33

Geloof jij in reïncarnatie dan ?
:lol: ikke wel hoor!
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet

01 apr 2011, 00:49

bluevelvet schreef: De Bijbel zegt : "Mensen zonder God dissen leugens op; zij zijn ontspoord vanaf hun geboorte, zij dwalen van jongs af aan. Ze spuwen gif als een adder, ze zijn doof als een slang" (Psalm 58:4-5).

Wat denk je van deze tekst wayti ?
Voor alle duidelijkheid :
Met bovenstaande verzen richtte ik mij tot wayti.

Waarom reageren diegenen die niet in het bestaan van God geloven noch in de bijbel zo fel op die verzen ?

martien55

01 apr 2011, 00:55

??????????????????????

Je maakt mensen voor gif spuwende addrs uit en dan vraag je je af waarom mensen daar "zo fel op reageren"???
martien schreef:k herhaal:Dat je een adder bent, BV. Dubbele punten: een adder is ook een slang.Een geëvolueerde slang, dat dan weer wel.
HOEPEL TOCH OP MENS!

Met je geschoffeer en kletspraatjes!

Er is hier NIEMAND die je werkelijk nog met de nek aankijkt!

Ga toch ergens anders je Jehovah verhaaltjes slijten! HAAL DIE VOET TUSSEN DE DEUR VANDAAN!
HOEPEL TOCH OP!
WEGWEZEN NU!
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Evolution is a fact of life. Deal with it.

bluevelvet

01 apr 2011, 01:56

martien55 schreef:??????????????????????

Je maakt mensen voor gif spuwende addrs uit en dan vraag je je af waarom mensen daar "zo fel op reageren"???
martien schreef:k herhaal:Dat je een adder bent, BV. Dubbele punten: een adder is ook een slang.Een geëvolueerde slang, dat dan weer wel.
HOEPEL TOCH OP MENS!

Met je geschoffeer en kletspraatjes!

Er is hier NIEMAND die je werkelijk nog met de nek aankijkt!

Ga toch ergens anders je Jehovah verhaaltjes slijten! HAAL DIE VOET TUSSEN DE DEUR VANDAAN!
HOEPEL TOCH OP!
WEGWEZEN NU!
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
martien55, waarom zo agressief ? Ik sta achter elk woord in de bijbel. Moet ik als gelovige die verzen negeren ? Wat soort van gelovige ben ik dan ?
Het kan zijn dat sommige teksten je niet bevallen, maar waarom voel jij je persoonlijk aangesproken ?

De kracht van de tong is algemeen geweten :
"Daar is een, die woorden als steken van een zwaard onbedachtelijk uitspreekt; maar de tong der wijzen is medicijn," Spreuken 12: 18.

"Maar de tong kan geen mens temmen; zij is een onbedwingelijk kwaad, vol van dodelijk venijn. Door haar loven wij God en den Vader, en door haar vervloeken wij de mensen, die naar de gelijkenis van God gemaakt zijn. Uit denzelfden mond komt voort zegening en vervloeking. Dit moet, mijn broeders, alzo niet geschieden"
Jacobus 3: 8-10.

Ik heb dit topic geopend, en niemand verplicht je te komen lezen als je het zelf niet wil ! Waarom je zo druk maken, moet ik soms uit MIJN topic ophoepelen :roll: :roll:

Zondervrees

01 apr 2011, 06:22

bluevelvet schreef:[…] Ik sta achter elk woord in de bijbel. Moet ik als gelovige die verzen negeren ? Wat soort van gelovige ben ik dan ? […]
Een kontendraaister. Zie ook hier.
Ni Dieu, Ni Maître

socrates

01 apr 2011, 10:40

Zondervrees schreef:
bluevelvet schreef:[…] Ik sta achter elk woord in de bijbel. Moet ik als gelovige die verzen negeren ? Wat soort van gelovige ben ik dan ? […]
Een kontendraaister. Zie ook hier.
Als aanhanger van de Vrije Markt en als bewonderaar van onze “captains of Industry,” kan ik enkel ook mijn enorme bewondering uiten voor een mens als Jezus van Nazareth. Wie slaagde er ooit al in om, zoals hij, zoon van een nederige schrijnwerker, een vissersclubje van 14 man, te laten uitgroeien tot een 2 duizend jaar oude multinational. Het recept voor dit succesnummer staat woord voor woord opgetekend in het “Nieuwe Testament”. Toch is geen enkele hedendaagse manager er tot nog toe in geslaagd een dergelijke buitenmatige prestatie neer te zetten. Ik kan dan ook enkel besluiten dat die Jezus werkelijk een ongewoon mens was met een uniek brein. Wellicht dan toch een product van een god zoals Blue Velvet het ons nu al jaren vruchteloos probeert aan het verstand te brengen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Clausewitz

01 apr 2011, 10:44

Socrates
Wie slaagde er ooit al in om, zoals hij, zoon van een nederige schrijnwerker, een vissersclubje van 14 man, te laten uitgroeien tot een 2 duizend jaar oude multinational.
En een reusachtig fortuin te vergaren.
Wie bewaakt de bewakers.

martien55

01 apr 2011, 10:52

bluevelvet schreef:martien55, waarom zo agressief ?
Alsjeblieft zeg, hou je niet van de domme.
Liegen mag niet.
Je weet HEEEEEL goed wat er hier aan de hand is.

Je noemt mensen "gifspuwende adders". Dat is walgelijk.
Ik sta achter elk woord in de bijbel.
Vandaar dat ik zeg dat je een misselijk makende discriminerende persoon bent.
Moet ik als gelovige die verzen negeren ?
Je moet begrijpen dat de bijbel NOOIT als boodschap discriminatie en botte veroordeling kan hebben.
Wat soort van gelovige ben ik dan ?
Een domme farizeeër.
Het kan zijn dat sommige teksten je niet bevallen,
JOUW interpretatie bevalt me niet.
maar waarom voel jij je persoonlijk aangesproken ?
Omdat je PRECIES datgene doet met de bijbelteksten, daardoor in het verleden zoveel ellende is ontstaan met de bijbel in de hand.
Ik heb dit topic geopend, en niemand verplicht je te komen lezen als je het zelf niet wil !
Wat voor recht claim je als topicopener dan?
Dat je maar vrijelijk mensen mag afschilderen als "gifspuwende adders"?
Waarom je zo druk maken, moet ik soms uit MIJN topic ophoepelen :roll: :roll:
Ja graag.
Ja graag.
Ja graag.

In ieder geval zou je het soort discriminerende zienswijzen over anderen voor je kunnen houden.

Of ga lekker in Japan de mensen helpen of de centrale blussen.

martien55

01 apr 2011, 14:06

Dus geloven in de bijbel, als je dat wil en de wetenschap zn evolutie theorie laten.

En niet andersdenkenden voor rotte vis uitmaken.

wayti

01 apr 2011, 18:56

De Bijbel zegt : "Mensen zonder God dissen leugens op; zij zijn ontspoord vanaf hun geboorte, zij dwalen van jongs af aan. Ze spuwen gif als een adder, ze zijn doof als een slang" (Psalm 58:4-5).
Wat denk je van deze tekst wayti ?
Er staan zoveel comprimerende teksten in de Bijbel BV dat het steeds moeilijker wordt om aan te nemen dat deze door God geinspireerd is. Tenzij God een doodgewone mens zou zijn net als wij vol haat, jaloezie en alle andere verkeerde menselijke eigenschappen. Zo staat er in de Koran dat alleen de mohammedanen de juiste religie hebben en de ongelovigen moeten vernietigd worden. In de Talmut staat dan weer dat alleen de Joden Helig zijn en alle andere gelovigen varkens. En dat zijn dan zogezegd HEILIGE boeken... In mijn leven heb ik jammer genoeg ondervonden dat zowel de gelovige als de ongelovige gif spuiten naar elkaar en het licht in elkaars ogen niet kunnen zien. Terwijl infeite iedereen in liefde met elkaar zou moeten leven willen wij het koninkrijk Gods op aarde meemaken.

Mvg: Wayti
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Clausewitz

01 apr 2011, 19:09

wayti schreef:
De Bijbel zegt : "Mensen zonder God dissen leugens op; zij zijn ontspoord vanaf hun geboorte, zij dwalen van jongs af aan. Ze spuwen gif als een adder, ze zijn doof als een slang" (Psalm 58:4-5). Wat denk je van deze tekst wayti ?
Er staan zoveel comprimerende teksten in de Bijbel BV dat het steeds moeilijker wordt om aan te nemen dat deze door God geinspireerd is. Tenzij God een doodgewone mens zou zijn net als wij vol haat, jaloezie en alle andere verkeerde menselijke eigenschappen. Zo staat er in de Koran dat alleen de mohammedanen de juiste religie hebben en de ongelovigen moeten vernietigd worden. In de Talmut staat dan weer dat alleen de Joden Helig zijn en alle andere gelovigen varkens. En dat zijn dan zogezegd HEILIGE boeken... In mijn leven heb ik jammer genoeg ondervonden dat zowel de gelovige als de ongelovige gif spuiten naar elkaar en het licht in elkaars ogen niet kunnen zien. Terwijl infeite iedereen in liefde met elkaar zou moeten leven willen wij het koninkrijk Gods op aarde meemaken.Mvg: Wayti
Jammer van je laatste zin Wayti want je tekst was pertinent juist.Dát koningrijk is la grande illusion waarmee ze de gelovigen in slaap wiegen.
Wie bewaakt de bewakers.