Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Wayti schreef: Er staan zoveel comprimerende teksten in de Bijbel BV dat het steeds moeilijker wordt om aan te nemen dat deze door God geinspireerd is.
En dat is dan nog héél voorzichtig uitgedrukt!!
Maar eigenlijk zou je je tekst moeten corrigeren Wayti:
...steeds moeilijker wordt om aan te nemen dat deze door iemand die zich een god waande geinspireerd zou zijn.
Mvg,
P.Siemons
En dat is dan nog héél voorzichtig uitgedrukt!!
Maar eigenlijk zou je je tekst moeten corrigeren Wayti:
...steeds moeilijker wordt om aan te nemen dat deze door iemand die zich een god waande geinspireerd zou zijn.
Mvg,
P.Siemons
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
De Bijbel dient nochtans als geheel te worden aanzien. De keuze ligt niet bij ons te aanvaarden wat wij goed vinden of weggooien wat ons niet bevalt ! De bijbel geeft ons ook een duidelijk beeld van hoe God werkelijk is !wayti schreef:Er staan zoveel comprimerende teksten in de Bijbel BV dat het steeds moeilijker wordt om aan te nemen dat deze door God geinspireerd is. Tenzij God een doodgewone mens zou zijn net als wij vol haat, jaloezie en alle andere verkeerde menselijke eigenschappen. Zo staat er in de Koran dat alleen de mohammedanen de juiste religie hebben en de ongelovigen moeten vernietigd worden. In de Talmut staat dan weer dat alleen de Joden Helig zijn en alle andere gelovigen varkens. En dat zijn dan zogezegd HEILIGE boeken... In mijn leven heb ik jammer genoeg ondervonden dat zowel de gelovige als de ongelovige gif spuiten naar elkaar en het licht in elkaars ogen niet kunnen zien. Terwijl infeite iedereen in liefde met elkaar zou moeten leven willen wij het koninkrijk Gods op aarde meemaken.De Bijbel zegt : "Mensen zonder God dissen leugens op; zij zijn ontspoord vanaf hun geboorte, zij dwalen van jongs af aan. Ze spuwen gif als een adder, ze zijn doof als een slang" (Psalm 58:4-5).
Wat denk je van deze tekst wayti ?
Mvg: Wayti
De Talmoed (of de Koran) is nu niet bepaald een referentie om naar te verwijzen als het om het Woord van God gaat. De bijbel legt uit dat niemand er iets af of aan toevoegen mag.
Uit Wikipedia :
De Talmoed (תלמוד) (= mondelinge leer) is na de Tenach (Wet, Profeten en Geschriften - het "Oude Testament") het belangrijkste boek binnen het jodendom. Het bevat de commentaren van belangrijke rabbijnen en andere schriftgeleerden op de Tenach, veelal in de vorm van discussies tussen voor- en tegenstanders van een bepaald standpunt. Door deze aanvankelijk mondelinge traditie van uitlegging en verklaring van de Wet en profeten vanaf de tijd van Mozes is er zo een zeer uitgebreid samenstelsel van alle mogelijke uitleggingen, wetsprecedenten, anekdotes, legenden en mythen verzameld.
Ieder mens, gelovig of niet, is een zondig mens en beiden komen te kort om in perfect harmonie te leven, al doen wij nog zo goed ons best !
-
martien55 - Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28
Daar gaan we weer...bluevelvet schreef:Ieder mens, gelovig of niet, is een zondig mens en beiden komen te kort om in perfect harmonie te leven, al doen wij nog zo goed ons best !
HOU HET EFFE LEKKER BIJ JEZELF, WIL JE!!
Evolution is a fact of life. Deal with it.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
? God in werkelijkheid? ik weet niet goed of ik nu moet lachen of huilen. Dus jij meent te kunnen weten dmv de bijbel hoe God werkelijk is?Bluevelvet schreef: De bijbel geeft ons ook een duidelijk beeld van hoe God werkelijk is !
Dan ben jij de eerste op aarde die dat mij kan vertellen... dus ga je gang maar;
Wie is God
wat is God
Gewoon je eigen woorden gebruiken en geen bijbelse teksten a.u.b. dan kan ik het beter begrijpen, wat en wie God is omdat jij het nu wel weet.
Ik kan het slechts bij grove benadering daar iets van voorstellen wat God kan zijn.
Dus help mij hierin door in hedendaagse taal en begrippen mij dat uit te leggen.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
eliana - Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Ik geloof in geen enkele evolutie theorie. Ik heb begrip voor degenen die Darwins theorie aanhangen. God is de maker en de schepper van het heelal en staat boven alles op dit planeet. God roept de mens op om zich te bekeren en te verzoenen. Want deze aarde blijft niet eeuwig bestaan.
God alleen kan de mens veranderen en geen Darwin die in zijn graf licht en niks voor de mensheid kan doen. God die blijft tot in alle eeuwigheid en de mens is van God afhankelijk. Ieder zijn eigen keuze wel of niet met God in zijn of haar leven.
God zegt in Zijn Woord; De hemel en de aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zeker niet. Mattheus 24:34,35
Laat je met Christus verzoenen.
God alleen kan de mens veranderen en geen Darwin die in zijn graf licht en niks voor de mensheid kan doen. God die blijft tot in alle eeuwigheid en de mens is van God afhankelijk. Ieder zijn eigen keuze wel of niet met God in zijn of haar leven.
God zegt in Zijn Woord; De hemel en de aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zeker niet. Mattheus 24:34,35
Laat je met Christus verzoenen.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Eliana schreef: God alleen kan de mens veranderen en geen Darwin die in zijn graf licht en niks voor de mensheid kan doen.
Maandag direct naar je huisarts die je onmiddelijk zal doorverwijzen naar een goede psychiater: je bent er meer dan rijp voor!!!
Mvg,
P.Siemons
Maandag direct naar je huisarts die je onmiddelijk zal doorverwijzen naar een goede psychiater: je bent er meer dan rijp voor!!!
Mvg,
P.Siemons
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ja vooral omdat ze denkt dat Darwin in zijn graf LICHT heeft .Paul Siemons schreef:Eliana schreef: God alleen kan de mens veranderen en geen Darwin die in zijn graf licht en niks voor de mensheid kan doen.
Mvg,
P.Siemons
Dat is niet normaal. Of hij moest, als kenner, glimwormpjes hebben meegenomen;
Laatst gewijzigd door Reini op 02 apr 2011, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
eliana - Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Ik heb geen psychiater meer nodig want God is de Allerhoogste Psychiater die meer mensen wens te helpen. En God is de Allerhoogste Dokter en geneesheer. We moeten blij zijn dat er doktoren zijn die de wijsheid hebben ontvangen om mensen tijdelijk te kunnen helpen.Paul Siemons schreef:Eliana schreef: God alleen kan de mens veranderen en geen Darwin die in zijn graf licht en niks voor de mensheid kan doen.
Mvg,
P.Siemons
Ik wens je Gods genade toe en zijn zegen over je leven. Geniet van het prachtig weertje.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
-
Dat hoeft ook niet.eliana schreef:Ik geloof in geen enkele evolutie theorie.
Het is een wetenschappelijke theorie, de best onderbouwde theorie die er is.
De wetenschap gaat gewoon door, eliana, met of zonder jou.
En die wetenschap heeft dan weer niets met jou of met jouw geloof van doen.
Ik zou er ZEKER niet in "geloven". dat kun je beter doen in een God of Allah of zoiets.
In "geen enkele"? Zijn er meer dan 1 dan? Hoeveel dan?
"Begrip"???Ik heb begrip voor degenen die Darwins theorie aanhangen.
Nou, ik heb ook begrip voor gelovigen.
Maar nogmaals, het heeft niets met "begrip" te maken.
Heb je ook "begrip" voor mensen die vinden dat de relativiteitstheorie een juiste beschrijving is van de aantrekkingskracht tussen twee massa's?
Heb je eigenlijk wel enig idee wat die evolutietheorie inhoudt?
Nou noem je wel twee heeel verschillende dingen in 1 zin, heelal en 'deze planeet".God is de maker en de schepper van het heelal en staat boven alles op dit planeet.
Maar de big bang theorie of de huidige kosmologische inzichten staan een Schepper niet in de weg. Het "hoe" staat los van een Schepper.
Prima. En dat kan met of zonder Darwin of Einstein of Newton of Aristoteles.God roept de mens op om zich te bekeren en te verzoenen.
Dat klopt. Over 4 miljard jaar is de zon opgebrand en dan zal de aarde verzwolgen worden door de rode reus die de zon dan is.Want deze aarde blijft niet eeuwig bestaan.
Maak nou om te beginnen es verschil tussen het biologische aspect en het psychologische/spirituele. Dat zijn we al een stuk verder.God alleen kan de mens veranderen en geen Darwin die in zijn graf licht
Maar mn lieve, je dacht toch niet dat de evolutietheorie de PRETENTIE had iets voor 'de mensheid te doen"? Dat is toch helemaal niet de pretentie van wetenschap?en niks voor de mensheid kan doen.
En dat heeft dus verder allemaal geen BAL met evolutie te maken.God die blijft tot in alle eeuwigheid en de mens is van God afhankelijk. Ieder zijn eigen keuze wel of niet met God in zijn of haar leven.
Fijns.God zegt in Zijn Woord; De hemel en de aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zeker niet. Mattheus 24:34,35
Zeker. En dat kan met of zonder evolutie theorie.Laat je met Christus verzoenen.
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Dus Eliana vroeger had je wel een psychiater nodig, en door de hulp van god niet meer....En God is de Allerhoogste Dokter en geneesheer, en de ziekenhuizen liggen vol zieken, maar ja dat zullen geen vrienden zijn van god dan ? Sorry hoor maar het wordt hier met de dag gekker op het forum, wij hebben hier echt te doen met gebrainwashte zieke Mensen !!!Ik heb geen psychiater meer nodig want God is de Allerhoogste Psychiater die meer mensen wens te helpen. En God is de Allerhoogste Dokter en geneesheer. We moeten blij zijn dat er doktoren zijn die de wijsheid hebben ontvangen om mensen tijdelijk te kunnen helpen.
Ik wens je Gods genade toe en zijn zegen over je leven. Geniet van het prachtig weertje.
Mvg,
Rolija
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
cappa schreef:8,3 op de schaal van Ria.martien55 schreef:Hoog ria gehalte.eliana schreef:Ik wens je Gods genade toe en zijn zegen over je leven. Geniet van het prachtig weertje.
Great.
Een "Riaschaal".
Ik ben er voor.
Eben scoort een 8.1?
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
BV:
Grenzeloze pretentie gepaard aan totale indoctrinatie door haar sekte.De Talmoed (of de Koran) is nu niet bepaald een referentie om naar te verwijzen als het om het Woord van God gaat. De bijbel legt uit dat niemand er iets af of aan toevoegen mag.
Wie bewaakt de bewakers.