CADI Dellbrück 1968
-
Ramuntxo - Lid geworden op: 21 feb 2006, 10:13
Is er van de Commando Artillerie 1ste Divisie in Dellbrück 1968 nu echt niemand meer in leven ?
Komt er van de toenmalige Panciera-bezoekers niemand op seniorennet ?
Niemand die het liedje "En we sch.... op den 2den TTR" nog zingt ?
Waar zijn de helden die 's nachts op het carpark de wacht liepen ?
Of beter : op wacht sliepen ?
Komt er van de toenmalige Panciera-bezoekers niemand op seniorennet ?
Niemand die het liedje "En we sch.... op den 2den TTR" nog zingt ?
Waar zijn de helden die 's nachts op het carpark de wacht liepen ?
Of beter : op wacht sliepen ?
-
lofty - Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Ah ja man jeanneke en wat waren er al niet van herbergen en andere in de straat van de kazerne.
Op youtube staat zelfs een filmpje over Dellbruck mocht je het nog niet gezien hebben eens kijken ook met google maps kan je de straat en omgeving nog eens herbekijken.
Grtz,
Marcel
Op youtube staat zelfs een filmpje over Dellbruck mocht je het nog niet gezien hebben eens kijken ook met google maps kan je de straat en omgeving nog eens herbekijken.
Grtz,
Marcel
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
ik "lag" van april '66 tot april '69 (ontbinding van het bataljon) bij de 2TTr , Cie Uitbating , en werkte in Bensberg op het CTR (transmissiecentrum) van het HK 1 Div (hoofdkwartier 1e divisie) in de kazerne Burkel.
Het café van Jeanneke (inderdaad een Antwerpse) is mij héél goed bekend , het was ons stamcafé.Daar heb ik trouwens mijn vrouw leren kennen(met wie ik nog altijd getrouwd ben)
Het café van Jeanneke (inderdaad een Antwerpse) is mij héél goed bekend , het was ons stamcafé.Daar heb ik trouwens mijn vrouw leren kennen(met wie ik nog altijd getrouwd ben)
-
robertbo - Lid geworden op: 17 okt 2006, 18:36
Moeten elkander dan waarschijnlijk gekend hebben, Flupke2. Heb in Dellbruk gelegen van juni67 tot eind jan68 (als milicien), bij 2ttruitbating, en gewerkt in Bensberg, als hersteller electronische toestellen.
Jeanneke herinner ik mij wel van naam, maar die café op den hoek van de Berg.Gladbacherstrasse en de Dellbrucker Hauptstrasse (ben de naam hiervan al lang vergeten) was mij toendertijd wel beter bekend.
Jeanneke herinner ik mij wel van naam, maar die café op den hoek van de Berg.Gladbacherstrasse en de Dellbrucker Hauptstrasse (ben de naam hiervan al lang vergeten) was mij toendertijd wel beter bekend.
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51

dit ben ik , samen met mijn toenmalige vriendin , ondertussen al 43 jaar mijn echtgenote .Misschien herken je me daar??

Dit is een foto van "den berre" Van damme , was in dezelfde periode radiooperator in Bensberg.

Deze is Eric Deroo , destijds telexoperator in Bensberg.

Rechts op de foto Frans Goossens , hij was destijds CSM bediende in de Cie Uitbating .Foto genomen tijdens carnaval , naast hem staat mijn vrouw.
-
robertbo - Lid geworden op: 17 okt 2006, 18:36
Bedankt voor het antwoord, en de foto's. En proficiat met Uw echtgenote (een rasechte Dellbruckenaarster ?).
Maar helaas, we moeten destijds tot verschillende clans behoord hebben, en verschillende café's bezocht hebben. Want eigenlijk herinner ik mij er niemand van. Alhoewel de gelijkenissen, zoals 07/67-01/68, 2ttr, cie uitbating, standplaats Dellbruck, werkplaats Bensberg... Mijn geheugen is blijkbaar tekort, en/of de Chinese muur tussen miliciens en beroeps indertijd, te groot (alhoewel ik nog verschillende maanden in Dellbruck, een kamer heb gehad in het gebouw der beroeps-oo's).
Herinner ik mij wel vaag, den chef van onze atelier in Bensberg, Adj. Laureyssens en mijne directe collega Windey (maar ben nu eenmaal slecht in het onthouden van namen).
Maar helaas, we moeten destijds tot verschillende clans behoord hebben, en verschillende café's bezocht hebben. Want eigenlijk herinner ik mij er niemand van. Alhoewel de gelijkenissen, zoals 07/67-01/68, 2ttr, cie uitbating, standplaats Dellbruck, werkplaats Bensberg... Mijn geheugen is blijkbaar tekort, en/of de Chinese muur tussen miliciens en beroeps indertijd, te groot (alhoewel ik nog verschillende maanden in Dellbruck, een kamer heb gehad in het gebouw der beroeps-oo's).
Herinner ik mij wel vaag, den chef van onze atelier in Bensberg, Adj. Laureyssens en mijne directe collega Windey (maar ben nu eenmaal slecht in het onthouden van namen).