Nieuw hoekje voor Angel4

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

22 apr 2011, 18:59

Lieve Angel en Ed,

we blijven met jullie meehopen hoor... nog niet opgeven wat Arie betreft...

Jullie zijn wel aan grootse plannen bezig hé... Maar het is wel een beetje normaal denk ik... Als er dan toch zoveel verandert in je leven moet je maar opeens alles op een rijtje zetten! Als jullie je daar gelukkig bij voelen... waarom niet?
We leven met jullie mee... en houdt ons vooral op de hoogte... ben benieuwd!
Tja, en Ed zal nu ook eindelijk (letterlijk en figuurlijk) zijn rust hebben teruggevonden... Genieten jullie daar maar van!!!!

We wensen jullie nog een fijne avond en een rustige nacht (op je waterbedje :wink: )

Liefs,

Veertje & Falcon

P.s.: Riekske, lukt het een beetje?
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Angel4

23 apr 2011, 10:20

Goedemorgen lieve allemaal,

Ja Falcon en Veertje, er is zoveel in ons leven veranderd dat we inderdaad het roer helemaal willen omgooien en tot nog toe voelen we ons beide goed hier op de camping (ondanks het "verlies" van onze geliefde Arie).
Gisteren waren we in Lelystad om te kijken of hij daar misschien heen was gelopen maar tja, dat kan niet in 5 dagen maar daar wil je even niet aan denken.
Toen we in Lelystad aangekomen waren voelde we ons beide niet op onze gemak.
Er is daar zoveel gebeurd, zoveel verdrietige en nare dingen, we voelen ons daar helemaal niet meer op ons gemak, in tegendeel zelfs, we voelen ons aangevallen en opgejaagd ..... bedreigd.
Ook vreemd dat toen mijn ouders in Lelystad kwamen wonen voor ons onze vrijheid voorbij was (gevoelsmatig en toch ook in werkelijkheid), ik heb volgens mij regelmatig geschreven dat ik er niet aan toe kwam om te leven omdat wij er moesten zijn voor mijn ouders en deze zijn (waren) heel erg veeleisend.
Nu is mijn vader er niet meer maar dat veeleisende is niet minder geworden, het tegendeel is juist waar.
Ook heb ik verteld (een week of 3 geleden) dat mijn moeder weer eens zo tekeer ging en ik weer de slechterik was, zij de verbinding tussen ons verbrak enz. enz. .... het aloude en bekende gif dat mijn moeder altijd richting haar kinderen heeft gespuugd en waarom?????
Nooit hebben we daar enig idee van gehad, nooit kunnen begrijpen waarom alleen tegen ons drie en dan tegenover vreemde zo vriendelijk en vol begrip en "warmte" (in zover dat ze dit kon want ze is geen warm persoonlijkheid) en daarom ook is ze al vroeg mijn broer en zus kwijt geraakt, ze zijn weggebleven voor haar hatelijkheden, ze konden er niet meer tegen.
Waarom ik dan wel gebleven ben???
Ik was eenzaam en was al blij als ik dacht dat ik goed deed, dat mijn ouders (als ik alles voor hen deed) toch een beetje om me gaven.
Dom van me, echt dom.
Mijn ouders hebben (zoals mijn zus dat tot haar dood heeft herhaald) om niemand gegeven en zich veel mensen tot hun vijand gemaakt en waarom??
Geen idee.
Nu, zelfs na het overlijden van mijn vader heeft mijn moeder het voor elkaar gekregen de zus van mijn vader weg te jagen en nu mij ook want ik kan er ook niet meer tegen nu ik steun van Ed krijg, Ed mij de ogen opend door me in te laten zien dat ik met me laat sollen (mijn hele leven) en laat kwetsen.
Jammer allemaal want mijn moeder is al 87 jaar en nu pas heeft ze het echt te ver doorgedreven en staat het me heel erg tegen om nog met haar om te gaan.
Ik neem dit mezelf kwalijk maar aan de andere kant heeft zij ons verbroken onlangs en via Ed laten weten dat ik de persoon zal moeten wezen die haar moet gaan behagen om weer "vrienden" te mogen wezen.
Ik wil/kan geen "vrienden" meer met mijn moeder zijn en besef dat we dit nooit zijn geweest ..... helaas.
Het zit me toch niet lekker Rudy en Veertje .... ze wil gewoon alleen maar kwaadaardig zijn (ik ken haar niet anders) tegen iedereen die haar niet bevalt en zo raakt ze heel veel mensen kwijt die echt om haar gegeven hebben want na een half jaar (toen ze gebroken had met mijn tante) vond ze het vreemd dat mijn tante geen kontakt meer met haar opnam.
Ook zit ze nu, na de dood van mijn vader te hopen dat mijn broer weer naar haar terug zal komen en vroeg ze mij mijn broer op te sporen.
Al was hij op te sporen dan weet ik nog zeker dat hij haar nooit meer wil zien maar dat wil ze niet horen.
Ze vit het weer op mij uit en zie wat er van is gekomen.
Wat moet er nu straks gebeuren als ook zij ziek is en over zal gaan?
De crematie?
Hoe zal ik dat nu allemaal weer gaan beleven?
Ik weet het, ik stel deze vragen aan jullie maar verwacht geen antwoord.
Het antwoord verwacht ik van mezelf en zal waarschijnlijk vanzelf komen wanneer de tijd daar is.

Nou, dit was zware kost voor zo'n mooie lentedag .... sorry daarvoor maar ik moest het gewoon een schrijven .... voor mijn eigen gevoel.

Ik wens iedereen een hele fijne zonnige dag en ga zo weer op de fiets mijn Arie zoeken.

Riekske, waar ben je ????
Hoe is het met je ???

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

ghyra

23 apr 2011, 17:25

Afbeelding

angel hallo,nog niets van arie......nee zeker de hoop niet opgeven...
fijne dagen,zit nu ff op lappie buiten,camping.....
groetje4sssssssssssssssssss.......
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

RIEKSKE

23 apr 2011, 17:53

hallo lieverd
een hele hap wat je schreef
maar laat nu niet meer met je sollen
het is goed geweest
denk nu eindelijk is aan julie
aan ed die het leven deeld met jou
en die jou lief heeft
om mij moet je geen zorgen maken
je hebt genoeg aan je hoofd
hopelijk vind je je poesje nog terug
ik zou ophouden met zoeken meisje
als dan komt ze vanzelf terug denk ik zo
ik wens je fijne dagen op de camping
en met dit mooie weertje
knuffeltje riekske
sterkte angelique
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

falcon1

23 apr 2011, 20:36

Lieve Angele & Ed,

inderdaad, weer een heel verhaal... maar eigenlijk een mooie, korte samenvatting van alles wat je al verteld hebt. Je hebt nu wel de hoofdpunten aangehaald, die je nog steeds dwars zitten en onbegrijpelijk zijn voor jou naar je moeder toe...

Ik zou dit nu eigenlijk niet mogen zeggen, maar ik denk dat je moeder ergens met een persoonlijkheidsstoornis zit... ze kan er zelf niet aan doen omdat ze zelf niet weet hoe haar reacties bij anderen overkomen... dat wordt ook wel een empathie of inlevingsvermogen genoemd. Iedereen leert wel in zijn opvoeding dat je rekening moet houden met gevoelens van anderen... en daarom zeg, of doe je, sommige dingen niet...
Het spijtige is dat ze het zelf niet kunnen en hun omgeving zich aan hen moet aanpassen. Zoiets moet je natuurlijk kunnen... En in jullie geval werd de druk op jullie relatie en leven té groot... Dat kunnen jullie niet blijven dragen... Hoe het komt? Daar moet je je momenteel geen verdere vragen bij stellen... jullie zijn geen therapeuten...
Maar jullie hebben wel een goede keuze gedaan om voor jullie relatie te kiezen...

Genoeg hierover... nu genieten van elkaar en je nieuwe stekkie... Er zullen jullie nog wel mooie momenten te wachten staan! Nieuwe dingen ontdekken... nieuwe ervaringen... misschien nieuwe vrienden....

Nog een fijne avond en een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon...

RIEKSKE

24 apr 2011, 09:46

Afbeelding
angelique en ed
kom jullie fijne paasdagen wensen
geniet van het mooie weer
en hele dikke traan

ghyra

24 apr 2011, 11:03

Afbeelding

hallo angel......wens jullie een vrolijk pasen.
geniet van nu,kijk niet teveel achterom........
leef nu.......samen met ed.......
een zonnige dag........en ari komt wel hoor......
doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....dikke pakkerd....
groetjes GHYRA

falcon1

24 apr 2011, 13:42

Lieve Angel en Ed,

we wensen jullie fijne paasdagen...

Liefs,

Veertje & Falcon

Angel4

24 apr 2011, 14:21

Lieve allemaal,

Ook jullie allemaal een hele fijne pasen toegewenst, geniet van het mooie weer en van elkaar.

Rudy, ik heb het opgezocht (persoonlijkheidsstoornis) maar ik vind het niet als mijn moeder klinken.
Mijn moeder heeft wel een hele hoge pet op van zichzelf en alleen zij heeft gelijk en niemand anders.
Daarnaast heeft ze er altijd voor gezorgt (en helemaal bewust) dat het haar en mijn vader aan niets ontbrak, zelfs ten koste van haar kinderen maar daar heb ik geen probleem mee gehad, de andere wel.
Dan heeft ze zelf altijd (tot haar 50e) in de Psychiatrie gewerkt en ook hele zware gevallen en ik denk niet dat wanneer je zelf aan een persoonlijkheidsstoornis lijdt je daarvoor in aanmerking komt want ze had een leidinggevende functie over een groep mensen in een huis (zonder toezicht van derde).
Maar ik zal er nu over stoppen want weet je, ik heb haar niet op de wereld gezet en ik weet van mezelf dat ik hun (mijn ouders) altijd goed gedaan heb en als ze klaagt ligt het aan haar en niet aan mij.

Nu wens ik jullie toch echt nog heerlijke dagen toe en een knuffeltje voor iedereen.

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

24 apr 2011, 19:06

Lieve Angel en Ed,

groot gelijk heb je... je hebt gedaan wat je kon en hebt jezelf niks te verwijten... Ik hoop dat je hierdoor wel de nodige gemoedsrust vindt.

Dus geniet er van!

Nog niets gehoord van Arie?

Nog een fijne avond en straks een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon

Angel4

24 apr 2011, 19:47

Goede avond lieve allemaal,

Nee Rudy en Veertje, helaas niets meer van Arie gehoord maar we blijven hopen en alhoewel we al zo vaak in de omgeving zijn wezen zoeken gaan we vanavond laat weer zoeken, in een straal van pl.m. 2 km rond de camping lopen.

Iedereen een hele fijne avond toegewenst en voor straks .... slaap lekker.

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

24 apr 2011, 23:09

Lieve Angel & Ed,

wat erg... maar ver weg zal ze wel niet zijn... Misschien heeft iemand hen wel geprobeerd om in huis te nemen en wordt ze extra goed verzorgd... Dan kan het zijn dat jullie haar/hem binnenkort terug gaan tegenkomen...
Geloof me... een katje is echt wel iets speciaal...
Als je ze niet terug vindt zal ik er later wel wat meer over vertellen...

Maar laat het niet echt aan je hartje komen... geniet nog van je leven op de camping!

Nog een fijne avond , en morgen een fijne dag...

Liefs,

Veertje & Falcon

RIEKSKE

25 apr 2011, 10:12

Afbeelding

lieve angelique
kom jullie fijne tweede paasdag wensen
lieverd hou op met zoeken
als dan komt ze vanzelf terug
of kijk ff aan de bomen op de camping

gevonden een poesje

als iemand die vind geven ze die echt wel terug

sterkte lieverd

ons debby een hondje
was dement heel ernstig
en was ook weg gelopen
en de dierenambulanz heeft die gevonden toen der tijd
en ik kon ze ophalen na lange tijd
ik was er helemaal kapot van
maar ze kwam wel terug lieverd :?
en hele dikke traan

ghyra

25 apr 2011, 21:26

Afbeelding
hallo angel...nog niets???
fijne avond allemaal.....later
een goede nacht zonder spoken,
geen pijn en nare dromen.....
doeiiiiiiiiiiiiiiiii...knuffiee terug :
wink:
groetjes GHYRA

falcon1

25 apr 2011, 22:03

Lieve Angel en Ed,

hopelijk een beetje kunnen genieten vandaag...
We wensen jullie een fijne avond, een rustige nacht, en voor morgen... gezond weer op...

Liefs,

Veertje & Falcon.

P.s.: misschien dat ik er een paar daagjes niet ga zijn... maar moet terug enkele dagen gaan werken in Limburg....