OM NA TE DENKEN ( vervolg ) .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
socrates schreef:Hoe zo dat is hij niet ? Als ik werkgever was en iemand zou zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor wat mijn personeel (mis)doet, dan zou ik mij helemaal niet schamen, waarom ook, wat is daar nu gemeen aan ?ebenhaezer schreef:socrates schreef:Als God de werkgever is van al die "kinderverkrachters" alla Vangheluwe, dan is hij als werkgever, verantwoordelijk voor zijn personeel. A fortiori omdat hij toch al van tevoren weet wat die viezeriken gaan uitspoken.
SOCRATES , ' als...' , maar dat IS Hij niet ! Ik zou me toch schamen om zo iets gemeens van God te zeggen die je niet eens kent . Zou jij willen dat men zoiets van jou zegt ?
SOCRATES , God is niet de WERKGEVER van al die KINDERVERKRACHTERS ! Om DEZE gedachte moest jij je schamen , dat bedoel ik , ja zoiets vind ik gemeen ! God is Heilig , ook al vindt jij dat niet , toch zeg je zo'n dingen niet . Je kunt op z'n minst respect opbrengen voor een anders mening ! Maar ik vergeef het je graag want al doende LEERT men !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Reini schreef:EB schreef:
maar ik weet dat het zo niet is ; toch goed geprobeert hoor !_________________
Leg dat eens wat beter uit Eb : geloven is niet weten, duidelijk verschil denk ik .
Om dat er bv een bepaald proces in uw hoofd gaande is, dat u wijsmaakt dat er een god in de hemel is die alles bestiert, wil nog niet zeggen dat dit DE WAARHEID is, Niet ?
Dat is tenslotte de vraag van 100 miljoen....![]()
Ik wil dat geloof niet afnemen hoor. Als u daar nood aan hebt om juist en braaf te kunnen leven, wie zijn wij om u dat af te pakken?
REINI , dat hoeft voor jou niet de waarheid te zijn , voor mij is dat geen proces in mijn hoofd , maar een overtuiging in mijn hart : een zeker weten door ondervinding in mijn leven , waardoor het mijn geloof geworden is ; niet uit ' nood ' , maar uit oprechte liefde voor God . Ben blij dat je mij dat gunt !
-
Fazal schreef:Ik blijf het boeiend vinden hier te komen lezen.
Ttz, hoe sommige mensjes zich hier zo belachelijk kunnen komen maken!
Ik zie niet in wat zij hierbij kunnen winnen. Maar ikzelf, kan er zelfs niet meer om lachen. Heb ik nooit gekund trouwens, maar het relaas van sommigen hier, loopt werkelijk de spuigaten uit. Nogmaals, beleef uw geloof in en bij uzelf, en belast er anderen niet mee. Een zgz overtuiging in iets dat niet kan bewezen worden, is een discussie niet waard. Niemand heeft er iets bij te winnen! Het wordt hier echter langs om gekker. Dààrom kan ik niet laten al die onnozelheden hier te komen lezen. Ik amuseer mij kostelijk, maar terzelfdertijd erger ik mij eraan. En kom nu niet af met dat ik hier niet hoef te komen lezen, want ook ik, heb het recht hier te komen lezen, plus, mijn eigen mening hierover te verkondigen! En dat zal ik dan in het vervolg ook niet laten! Niemand verplicht er mij toe, maar ook niemand kan mij dat verbieden. Onzin is en blijft onzin, en ik blijf erbij, de grootste onzin is 'hier' te vinden. Dus, wààarom zou ik het laten!? Doe maar zo verder BV, EB en consoorten. Maar aanvaard tegenspraak, meer bepaald, bied uw andere wang dan ook maar aan. Anders is er niets meer om op te slaan.
Sta in voor de gevolgen, en hang de martelaar niet uit. En gedenk hierbij, dat ook niemand u vraagt naar de onzin dat jullie hier "durven" schrijven.
FAZAL , ik lees hier : " MAAR IKZELF , KAN ER ZELFS NIET MEER OM LACHEN , HEB IK NOOIT GEKUNT TROUWENS "
en " IK AMUSEER MIJ KOSTELIJK , MAAR TERZELFDERTIJD ERGER IK MIJ ER AAN ".
Iets niet in orde met jou , Fazal ? Een dokter nodig ? ( dit is mijn andere wang ! )
-
petrol schreef:Ik heb geen tijd om me met welles en nietes godsgezever bezig te houden.Ik heb andere katten te geselen.ebenhaezer schreef:petrol schreef:Ik ben God nog nooit tegen gekomen.
PETROL , ik ook niet , maar dat verhindert mij niet om in Hem te geloven !
Het amusement verder.
PETROL , van zever gesproken ! Het was wel jouw uitspraak hé : IK BEN GOD NOG NIET TEGEN GEKOMEN . Wat zijn dan wel die andere katten ?
-
Fazal
Beste ebenhaezer, hoe kan je jezelf zo belachelijk maken.ebenhaezer schreef:
FAZAL , ik lees hier : " MAAR IKZELF , KAN ER ZELFS NIET MEER OM LACHEN , HEB IK NOOIT GEKUNT("D)" TROUWENS "
Iets niet in orde met jou , Fazal ? Een dokter nodig ? ( dit is mijn andere wang ! )
Dàt, is waar ik niet kan mee lachen.
Een grap is om mee te lachen, maar zulke onnozelheden zijn nu eenmaal geen grappen.
Hoe wil je dan dat ik er 'zou' kunnen mee lachen.
Enerzijds heb ik medelijden met zulke figuren (juist omdàt zij zichzelf zo belachelijk maken) , anderzijds vind ik dat zij het zelf maar moeten weten.
Maar verwacht aub niet, dat ik u serieus ga nemen. Een dokter kan zoal zo weinig, ik vrees dat zo'n sterke overtuiging als de uwe, zelfs niet meer te behandelen is, helaas.
Noem het maar een serieuze (door uzelf opgedrongen) afwijking van "objectief" 'gezond' verstand.
-
Fazal schreef:Beste ebenhaezer, hoe kan je jezelf zo belachelijk maken.ebenhaezer schreef:
FAZAL , ik lees hier : " MAAR IKZELF , KAN ER ZELFS NIET MEER OM LACHEN , HEB IK NOOIT GEKUNT("D)" TROUWENS "
Dàt, is waar ik niet kan mee lachen.
Een grap is om mee te lachen, maar zulke onnozelheden zijn nu eenmaal geen grappen.
Hoe wil je dan dat ik er 'zou' kunnen mee lachen.
Enerzijds heb ik medelijden met zulke figuren (juist omdàt zij zichzelf zo belachelijk maken) , anderzijds vind ik dat zij het zelf maar moeten weten.
Maar verwacht aub niet, dat ik u serieus ga nemen. Een dokter kan zoal zo weinig, ik vrees dat zo'n sterke overtuiging als de uwe, zelfs niet meer te behandelen is, helaas.
Noem het maar een serieuze (door uzelf opgedrongen) afwijking van "objectief" 'gezond' verstand.
FAZAL , ik vrees dat geen dokter hier nog helpen kan , maar troost je : tijd geeft raad , met een beetje welwillendheid en nadenken , komt alles nog wel goed ! Of ... misschien komt er nog eens een tijd dat iedereen hetzelfde zal moeten denken , en van hetzelfde zal moeten overtuigd zijn , ONDER DWANG . Zoals in vele Ismamietisch landen ! Dank God dat we hier nog vrij mogen denken en kiezen !
-
Fazal
Dat zou je als overtuigde gelovige wel willen zekerst!?EB schreef:Of ... misschien komt er nog eens een tijd dat iedereen hetzelfde zal moeten denken , en van hetzelfde zal moeten overtuigd zijn , ONDER DWANG . Zoals in vele Ismamietisch landen !
Zo zijn alle discussies van de baan. Dan hoeven zelfs de gelovigen geen twijfels meer te hebben, van hetgeen zij nu steeds meer en meer zichzelf te overtuigen door met niet-gelovigen een discussie aan te gaan! Want alle antwoorden staan in hunnen bijbel. Ze hoeven er niet eens over na te denken. En dienen bijbel, heeft natuurlijk al het gelijk van de wereld.
Is ook wel altijd te zien hoe je het bekijkt. Want dat bijbelke is niet overal en altijd, zo duidelijk als het laat geloven. Waarom zouden er anders discussies over zijn!? En vooral, waarom zou een mens zich zo veel moeite moeten getroosten om dat boek in klare taal te begrijpen!? Waarom staan er zovele dingen in, welke voor verschillende uitleg vatbaar zijn!? Waarom moet men de bijbel persé 'bestuderen' om hem (naar eigen mening dan nog) te interpreteren!? Of ... zou god onderscheid maken door analfabeten bvb achteruit te schuiven!? Heeft die here Jezus, zoals jullie hem beschrijven dan niet gezegd: "laat de onnozele kindertjes tot mij komen"!? Neenee, natuurlijk was hij geen pedofiel! Waarom zei Jezus ook: "zalig zijn de armen van geest"!? Waarom willen jullie nu door het bestuderen v/d bijbel persé slimmer zijn dan hij!? Want in feite zou de bijbel méér dan klare taal moeten schenken, en dat voor iedereen! Dus niet voor de bijbelgeleerden alleen, zoals sommigen het lef hebben om anderen ook dat, te laten geloven!? Heeft god ons soms verplicht te leren lezen? NEEN!
Allah blijkbaar wel, gezien de Islamieten geloven dat men als Moslim de Koran van buiten dient te kennen, en dan nog liefst van voren naar achteren en van achteren naar voren. Ze hoeven zelfs niet eens te kunnen lezen, anderen lezen het hen wel voor! Ik schreef het ergens al, miljioenen gekken lopen er hier rond. En het zijn er blijkbaar nog véél te weinig als we al die zever moesten geloven!!!
Weet je wat EB? Neem een poederke van 't wit kruis zoals weleer, dan heb je ook geen dokter meer nodig! 't Is verdorie nog waar ook wat die Jezus zei: "zalig zijn de armen van geest"! En voor de kinderkes, zal het weer rap 28 december zijn. Dus wie moet hier worden getroost? Vraag het u zelf maar af. Dàt, is het enige waar zelfs jij enigszins wat wijzer kunt door worden, tenzij zelfs dat, u absoluut niet meer interesseert. Uw broodje lijkt toch al gebakken!
Enfin, als jij dàt 'denkt', en voor zolang het nog duurt, wees er dan maar gelukkig mee.
Ach nee ..., dat was ze al.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Die tijd hebben we hier ook gehad, in naam van die god van jou. En dat we nu mogen denken wat we willen is niet bepaald te danken aan die god of zijn volgelingen, integendeel. Wel aan diegenen die jij ziet als tegenstanders van die god.ebenhaezer schreef:[…] Of ... misschien komt er nog eens een tijd dat iedereen hetzelfde zal moeten denken , en van hetzelfde zal moeten overtuigd zijn , ONDER DWANG . Zoals in vele Ismamietisch landen ! Dank God dat we hier nog vrij mogen denken en kiezen !
Ni Dieu, Ni Maître
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
't Is verdorie nog waar ook wat die Jezus zei: "zalig zijn de armen van geest"!
Ik geloof nooit dat die rebel dat gezegd heeft ; slimme toevoegingen aan dat bijbelke,- zoveel malen herschreven dat zelfs een slimme kat er haar jongen niet in terugvindt- zodat men de onnozelaarkes hun religie kon opdringen.
Ik geloof nooit dat die rebel dat gezegd heeft ; slimme toevoegingen aan dat bijbelke,- zoveel malen herschreven dat zelfs een slimme kat er haar jongen niet in terugvindt- zodat men de onnozelaarkes hun religie kon opdringen.
-
Nee FAZAL , ik ben DANKBAAR dat we in een vrij land leven , zeker als christen ! Dedankt voor jouw zienswijze , dat respecteer ik , dat is jouw vrijheid . De Bijbel is in lang vervlogen tijden geschreven , en moet dus steeds aangepast worden aan de huidige tijd , dat is normaal . Het is een geestelijk boek , en dat vraagt geestelijk inzicht , en daar hoef je niet geleerd voor te zijn . Alleen een gelovig hart zal het verstaan .
Mijn broodje is evenmin gebakken als dat van iedereen , zolang we hier op aarde zijn , moeten we leren en afleren , dat is zo ; verleiding en gevaar staan steeds voor iedereen aan de deur !
Ik ben God dankbaar dat er dokters zijn , en daar ga ik nu van profiteren en mij een nieuwe heup laten zetten ( slijtage kan nu gelukkig verholpen worden ) . En weet je , de Heer is met mij ! Tot volgende week , met vr. gr. EBENHAEZER .
Mijn broodje is evenmin gebakken als dat van iedereen , zolang we hier op aarde zijn , moeten we leren en afleren , dat is zo ; verleiding en gevaar staan steeds voor iedereen aan de deur !
Ik ben God dankbaar dat er dokters zijn , en daar ga ik nu van profiteren en mij een nieuwe heup laten zetten ( slijtage kan nu gelukkig verholpen worden ) . En weet je , de Heer is met mij ! Tot volgende week , met vr. gr. EBENHAEZER .
-
Jan van Vlaanderen - Lid geworden op: 03 apr 2011, 12:31
Het lijk van Osama werd tot nog toe niet getoond, om diverse redenen.
Het lichaam van ene Jezus werd nooit teruggevonden. Ondanks pogingen van de toenmalige anti-Jezus strekkingen van Farizeërs, Schriftgeleerden en opstandelingen.
Waarom zouden die het "lege graf" niet tot op de bodem gaan onderzoeken?
Waarom waren de eerst min of meer "timide" en nog twijfelende apostelen plots tot onwrikbare "believers" geworden, zo zeker van hun zaak ( geloof ) dat ze zich lieten afslachten?
Om over na te denken, tenzij...alles fabeltjes zijn. Chronieken incluis.
Het lichaam van ene Jezus werd nooit teruggevonden. Ondanks pogingen van de toenmalige anti-Jezus strekkingen van Farizeërs, Schriftgeleerden en opstandelingen.
Waarom waren de eerst min of meer "timide" en nog twijfelende apostelen plots tot onwrikbare "believers" geworden, zo zeker van hun zaak ( geloof ) dat ze zich lieten afslachten?
-
Gast
Misschien zochten ze wel op de verkeerde plaats.. wie weet.Jan van Vlaanderen schreef:Het lijk van Osama werd tot nog toe niet getoond, om diverse redenen.
-
Choerrel - Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08
Binnen drie dagen verrijst hij misschien ook.Jan van Vlaanderen schreef:Het lijk van Osama werd tot nog toe niet getoond, om diverse redenen.