Nieuw hoekje voor Angel4

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

ghyra

02 mei 2011, 22:10

Afbeelding

hallo angel......ja de cats zijn af en toe boeven hè??? :wink: :lol:
fijn dat je ervoor gaat samen met ed..... :wink:
fijne avond.....laterrrrrrrrrrrrr
een goede nacht zonder spoken,
geen pijn en nare dromen......
tot morgen....doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

RIEKSKE

03 mei 2011, 06:51

Afbeelding
goede morgen angelique
wens je fijne dinsdag
knuf riekske
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

ghyra

03 mei 2011, 09:31

Afbeelding

goede morgen angel........wens je een stralende,zonnige
dag toe......is wel wat frisjes.......maar straks is het
warmer.......veel plezier......
tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrr
groetjes GHYRA

Angel4

03 mei 2011, 10:17

Goedemorgen lieve allemaal,

Lekker geslapen en de katten waren nu maar een beetje vervelend :-)

Het is koud maar wel heel mooi zonnig en er komt weer warmer weer aan.

Ed gaat ons huis in Lelystad binnenkort even nalopen en dan komt het te koop te staan.
We gaan dan (weet nog niet waarheen) naar een andere plaats verhuizen, de ellende en het verdriet achterlatend.
(heb een leuk huis in Arnhem en ook in Nijmegen en Limburg gezien).

Wens iedereen nog een hele fijne dag toe.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

ghyra

03 mei 2011, 21:50

Afbeelding

hallo angel...grootse plannen......
ja denk aan de toekomst gelijk heb je,
in nijmegen ook???waar precies???
ja was een mooie dag vandaag,,,,,
wat geholpen bij mijn broer,die staat ook hier op
de camping.....
wens jullie een fijne avond..later
tot morgen.....doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
:wink:
groetjes GHYRA

falcon1

04 mei 2011, 01:11

Lieve Angel en Ed,

indardaad grootse plannen... verhuizen naar Nijmegen... dicht bij Ghyra, en niet zo ver van Riekske dacht ik...
Ook voor ons (vanuit Limburg) niet zo ver...
Maar, als ik me niet vergis, kennen jullie die streek al van vroeger...
Is dit dan niet ver van de camping? Tja, eigenlijk maakt dat niet uit hé... voor mij is dat ook zo.... Misschien kan je ook nog iets op de kop tikken op de camping van Ghyra... :wink:

Ik hoop dat de katjes terug wat rustig worden... hier hebben ze ook zo hun "kuren", maar dat heeft vooral te maken met de omgeving... Ze zijn heel verschillend aan de zee dan hier in Limburg!

Nog een fijne nacht... en hopelijk morgen een rustige dag vol energie....

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Angel4

04 mei 2011, 08:31

Goedemorgen lieve allemaal,

Vandaag is Ed naar de tandarts, ik hoef pas weer in november.
Dan gaat Ed naar huis en loopt alles na want morgen komt er een makelaar.
Ja, we zijn voorzichtig bezig ons voor te bereiden op een stap de nieuwe richting in.
In Lelystad hebben we veel verdriet en ellende (het lijkt ons te achtervolgen daar) in ons leven gekregen en aangezien degene die ons erg veel pijn deden daar wonen willen wij daar niet meer zijn.
Misschien klinkt dat vreemd maar wij vinden het beter een nieuw begin te maken in een nieuwe omgeving dan het risico te lopen steeds weer de "andere" tegen te komen in Lelystad en dat daardoor de pijn blijft.
Ja Falcon en Veertje, ik ken Nijmegen best goed want Nijmegen en Arnhem liggen bijna naast elkaar en ik kwam veel in Nijmegen en vind het een hele mooie en fijne stad en doet me een klein beetje het gevoel geven terug te zijn in Rotterdam (van toen).
Ghyra, wij kijken op internet naar woningen en zagen er 2 (moeten ook rekening houden met ons buget he) in Nijmegen (geen idee meer waar) die ons wel trokken.
Arnhem ken ik als mijn broekzak, loop er doorheen met mijn ogen dicht want daar woonde ik tenslotte 29 jaar lang en heb best zin daar weer heen te gaan (als ik zeker weet dat het veilig is nu).
Ook in Limburg zagen we een leuk huis en aangezien Ed in het verleden regelmatig in Limburg kwam en het er prachtig vind zit ook dat in onze richting.
Er uiteenlopend maar wie weet waar we terecht komen.
Weet je, we hebben het hier zo naar ons zin in onze caravan, heerlijke natuur en zo lekker ons eigen leventje, zonder bemoeienissen van familie die toch alleen maar van ons verlangen dat we er alleen voor hen zijn en voor hen rennen zonder daar ooit een vriendelijk woord (integendeel) voor terug te geven dat we dit altijd wel willen.
Je mag hier het hele jaar op de camping zijn maar je mag hier niet je post aan laten komen (logisch) want anders zouden we daar voor kiezen .... heerlijk!
We kunnen onze post wel bij de zoon van Ed aan laten komen en dan hier gaan bivakeren maar nee, wij willen dat niet want het is niet toegestaan en we willen de wet niet overtreden.
Je hebt hier (en overal) zoveel huizen die heel veel land hebben wat niet gebruikt wordt en dat is jammer want als het zou mogen zouden wij wel een stukje land willen kopen of huren zodat we daar onze caravan op zouden kunnen plaatsen of zo.
Ach, dromen is leuk dus doen we dat maar.
Huren wordt te moeilijk want je moet punten hebben, lang ingeschreven staan enz. voor je een huurwoning hebt dus ook dat is geen optie.
We gaan het zien, we wachten af en zullen niets overhaast doen.

Vandaag is het 4 mei en ik wil wat bloementjes plukken en die bij dat graf van die piloot (John Burton) die hier in 1944 op het spoor werd neergeschoten met zijn vliegtuig neer gaan leggen, dat is wel het miste wat men kan doen vind ik want het is zo eenzaam daar waar hij begraven is en tenslotte was het een Engelsman die zich inzette om Nederland te redden.

We gaan (als het klopt) warmer weer tegemoet ...... fantastisch!!

Ik wens iedereen een hele fijne dag toe en tot later.

.
Groetjes,
Angel4

ghyra

04 mei 2011, 09:10

Afbeelding

goede morgen angel....ja vandaag dodenherdenking
sta er ook elk jaar even bij stil,,,,,om hier zo in
vrijheid mogen leven :wink:
jammer dat je het niet meer weet,kon ik zeggen leuke buurt of zo :wink:
ja je kent de beide steden goed......mijn vader kwam ook
uit arnhem...is daar geboren,maar weet niet welke straat
alexander straat???was vlakbij de koepel :roll:
veel succes met zoeken,hier staan ook verschillende mensen het hele jaar door.....ze hebben van die chalets heel mooi,maar moet ik eerst de lotto winnen :lol:
en dan postadres,ja heel gemakkelijk.......
maar is dan wel erg stil in de winter :lol: is niet zo mijn ding :lol:
fijne dag ..........en hoop dat jullie je huis gauw verkopen.....
doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...knuffieeeeeeeeeee
groetjes GHYRA

falcon1

04 mei 2011, 10:41

Lieve Angele en Ed,

dit wordt inderdaad weer een groot keerpunt in jullie leven, veel succes...
En inderdaad dromen en plannen makenkan leuk zijn hé!

Het is vandaag dodenherdenking in Nederland verneem ik.
Ik heb ook veel respect gehad voor diegenen die geholpen hebben onze vrijheid terug te krijgen! Ik heb bijna gans mijn leven opzoekeingen gedaan naar vliegtuigen die hier zijn neergestort... ik deed er opgravingen maar trachtte gans het verhaal terug samen te stellen. Zo was ik ook op zoek naar de bemanning of hun familieleden. In mijn dorp is een bommenwerper neergestort waarbij zes bemanningsleden de dood vonden. Enkel de piloot, een Australiër overleefde en heeft me al twee maal een bezoek gebracht. Hij had ook vele Mana-vluchten gedaan over Nderland waar hij een onderscheiding voor gekregen heeft. Maar ook andere familieleden heb ik thuis gehad vanuit Australië, Amerika en Engeland. Ik bracht hen telkens naar de begraafplaats van hun overleden familielid en voor velen was het de eerste maal! Veel ontroerende momenten meegemaakt. Van één voorval heb ik ooit zelfs een boek geschreven!
Daarom zou ik ook wat meer willen weten van de piloot die in jou buurt is neergestort. De preciese datum, dorp van het gebeuren en voor welke nationaliteit hij vloog, Amerika of Engeland (RAF). Misschien dat ik wat meer van hem kan te weten komen...

Gisteren waren de jongens van mijn leefgroep hun zeilkamp aan het regelen... Ze gaan naar Enkhuizen... Is dat niet bij jullie in de buurt?

Geniet nog samen en maak er een fijne dag van...

Liefs,

Veertje en Falcon

Angel4

04 mei 2011, 12:49

Dat klinkt heel interessant Rudy en ik heb wel wat foto's met mijn mobieltje gemaakt maar niet al te duidelijk.
Wij wonen inderdaad vlak bij Enkhuizen.
Bovenin zie je de naam die ze hem hadden gegeven als "roepnaam" Shillitoe" (dat staat ervoor) en voor de rest is het ook niet echt goed leesbaar omdat ik eigenlijk ging voor het geheel (foto, naam enz.).
Ik moet er nog heen en zal Ed vragen of hij het foto toestel mee wil nemen zodat het (hoop ik) wat groter en duidelijker kan zodat je meer informatie kunt lezen.
Wel weet ik dat hij in 1944 is omgekomen.
Vreemd vind ik ook dat er wel een geboorteplaats van hem bekend is maar geen geboortedatum dus geen idee hoe jong hij eigenlijk nog was.
Ik schat hem in op zo'n 24 jaar maar hieronder alvast een fotootje van het graf:

Afbeelding

Ghyra, we hadden twee eengezinswoningen gezien in Nijmegen (die voor ons buget in aanmerking kwamen) maar weten niet meer bij welke makelaar dat was (we vinden het wel weer hoor) maar welke wij (jawel, dat zijn wij weer) wel een heel leuk opject vinden is deze: http://www.funda.nl/koop/nijmegen/huis- ... straat-49/
Niet zegggende dat het ook inderdaad doorgaat maar het is op de een of andere manier nogal aantrekkelijk zo'n klein, oud project.

.
Groetjes,
Angel4

RIEKSKE

04 mei 2011, 15:24

goede middag angelique
grootste plannen
en zit niet stil
als je je daar niet thuis voeld zou ik ook verhuizen
wie houd je vast
ik ben ook verhuist van duitsland naar nederland
hoe ziet het eruit met ed zijn werk
heeft ie daar dan een baan angelique
gerhard kreeg hier meteen een baan door familie
en wij waren blij

ik wens je veel geluk met zoeken
liefs riekske
en hele dikke traan

ghyra

04 mei 2011, 20:32

Afbeelding

hallo angel.......dat huis is best bij mij in de buurt,
ongeveer 10min,met de auto.....is een oude buurt,
echt een heel project.......ben benieuwd naar de andere huizen :lol:
fijne avond........later
tot morgen........doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
groetjes GHYRA

falcon1

05 mei 2011, 00:30

Lieve Angel en Ed,

jullie hebben me weer een prachtige opdracht bezorgd met die foto van die verongelukte piloot...
Ik ga even wat gegevens geven:
Piloot: Flight Lieutenant Shillitoe John Burton. Heel raar, dat men zijn geboortedatum niet weergeeft... hij moet dan toch iemand speciaal zijn, want het is de eerste keer dat ik dat tegen kom!
Hij is op 6 november 1944 neergeschoten boven Lierde en is daar neergestort bij het Zilverbeekje. Volgens mijn bescheiden mening moet het toestel daar nog in de grond zitten!!! Kan je alleen maar te weten komen door rondvraag in de buurt!
Momenteel ligt hij begraven in Ermelo (Nunspeet) Gelderland op de nieuwe algemene begraafplaats: rij 2, graf 393.
Moest je ooit het kerkhof gaan bezoeken zal hij daar een witte grafsteen hebben. Die plaats is onderhouden door de Commonwealth Wargrave Commission. Ergens moet je in een gebouw of gelijk wat een deurtje vinden (als een brievenbus) waar twee boeken inzitten... een waar de bezoekers opmerkingen in kunnen schrijven en één met de namen van de begraven geallieerden. In dit laatste boek vind je maar gegevens over Shillitoe, en die zijn voor mij héél belangrijk!!!!
Op het moment dat hij is neergestort was zijn basis Grimbergen bij Brussel (wat ik elke week passeer!!!) De code op zijn vliegtuig is 9N en het toestel was een Spitfire XVI!
Nog enkele foto's;
De plaats die je bezocht hebt...
Afbeelding

Een vliegtuig van het 127e squadron... de Spitfire...
Afbeelding

Een foto van al de piloten van het 127 Squadron (sq) in Grimbergen... Hier moet John ook ergens bij staan!
Afbeelding

Maar op deze foto, ook genomen in Grimbergen, staat hij wel, rechtstaand de derde van links... Deze foto is waarschijnlijk genomen, enkele dagen voor zijn dood... (nov. 1944)
Afbeelding

Dat is wat ik "momenteel" terug vond...
Als het jullie moest lukken zou ik toch graag een duidelijk foto hebben van de plakkaat die je eerder geplaatst hebt, want dat is voor mij wel belangrijk...
Ik heb nog zoveel boeken en gegevens die ik nog even moet doorzoeken, maar die liggen aan het zeetje en kan ik nu niet raadplegen...

Ik weet niet of het jullie interesseert... maar anders is er weer wat opzoekingswerk voor jullie :wink:

We hopen dat jullie je daar goed amuseren en dat alles naar wens is...
Er wachten nog warme mooie dagen in het WE dus... genieten maar...

Nog een rustige nacht... en morgen... gezond weer op...

Liefs,

Veertje & Falcon

RIEKSKE

05 mei 2011, 07:00

Afbeelding
goede morgen angelique
kom je fijne zonnige dag wensen voor deze dag
geniet maar lekker op de camping
knuffie riekske
en hele dikke traan

reline

05 mei 2011, 07:05

Hallo Angel;

Ik vind het zo fijn dat je mee op zoek kan gaan naar wat er vroeger gebeurde.....wat het vinden van dit bordje kan tweegbrengen.

Falcon, ik heb met verbazing gelezen hoe je op zo'n korte tijd al heel wat gegevens kan vinden over die piloot.
Het kan niet anders dan dat er nu een grote drang ontstaan is om meer te weten te komen over wat ezr toen gebeurde.

Ik wens jullie veel succes! Moest het dichterbij zijn...ik zocht mee!

Angel....ik vind het heel fijn voor jullie dat het jullie lukt jullie eigen leven in handen te nemen.....dat jullie kiezen voor elkaar!

Een fijne dag voor iedereen!

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!