OM NA TE DENKEN ( vervolg ) .
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Het erkennen.Reini schreef: Maar ergens heb je wel een punt hoor: vanaf dat menselijke brein enorm slim werd , begonnen de moeilijkheden.
Niets of niemand van alle wezens die op deze aardkloot vertoeven, heeft het al zo bont gemaakt als de mens.
Maar wat doen we eraan ? We zijn zo geëvolueerd...
De rest komt vanzelf ---> zoals de evolutie vanzelf is gegaan en gaat.
Erkenning van het denkprobleem behoort eveneens tot evolutie en komt/gaat vanzelf. (zeker bij de jongere generaties)
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
je kunt nu wel schrijven over dat verrekte brain ... maar als je er maar heel weinig van hebt, waar komt het dan vandaan? Zie ook mijn vorig berichtje over die persoon met een minimen aan hersensmassa die toch als een normaal mens functioneert of wil je dat nog niet aanvaarden dat er mensen zijn met zeer weinig hersenen maar toch normaal en zelfs buitengewoon kunnen funtioneren. Ik pleit dus ook voor een volking onderzoek waarbij van iedereen een hersenscan wordt gemaakt.
Hm ... misschien moet ik het maar niet doen ... als ik mijn hoofd stoot dan klinkt het een beetje hol...
Hm ... misschien moet ik het maar niet doen ... als ik mijn hoofd stoot dan klinkt het een beetje hol...
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Dit verhaal vraagt om bewijs Janx. Net als een godsbestaan.janx schreef:je kunt nu wel schrijven over dat verrekte brain ... maar als je er maar heel weinig van hebt, waar komt het dan vandaan? Zie ook mijn vorig berichtje over die persoon met een minimen aan hersensmassa die toch als een normaal mens functioneert of wil je dat nog niet aanvaarden dat er mensen zijn met zeer weinig hersenen maar toch normaal en zelfs buitengewoon kunnen funtioneren. Ik pleit dus ook voor een volking onderzoek waarbij van iedereen een hersenscan wordt gemaakt.
Ik dacht hier op forum ergens gelezen te hebben dat dit ook weer iets is dat tot de fantasie behoort van een of andere pipo, die eens graag in de belangstelling kwam te staan met een verhaal dat kant noch wal raakt.
We mogen vooral niet lichtgelovig zijn bij al wat op internet te lezen staat.
Dat jouw hoofd een beetje hol klinkt komt omdat er te weinig grammatica
talent in zit. Kijk hierboven.
Maar ik heb dan jou muziektalent weer niet. Wacht even... ja het mijne klinkt ook wat hol.
-
Hm ... ik ben niet in de gelegenheid om van ieder een hoofdscan te laten maken. Maar zou ik dat kunnen dan zou ik eerst alle forum vrienden er onder stoppen misschien komt het bewijs dan te voorschijn.Dit verhaal vraagt om bewijs Janx. Net als een godsbestaan.
Aangaande het bewijs van een God dat is niet zo moeilijk lijkt mij. Enkel het is wel belangrijk wat men onder het woordje God verstaat.
Ik voor mij, zie al het leven als God. Niets uit gezondert behalve het lelijke denken van de mens en zijn streken die ellende teweeg brengt.
Nu als jij God ook als zodanig kunt zien dan is het bewijs reeds in je bezit.
Zo zie je maar weer .... vele zaken lijken moeilijk maar infeite is het al bij je bekend zonder dat je het beseft.
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
janx schreef:Wat is dat dan als dat "onGod" is?
Ik voor mij, zie al het leven als God. Niets uit gezondert behalve het lelijke denken van de mens en zijn streken die ellende teweeg brengt.
En hoe komt het er dan?
-
Dat ontstaat als de mens zich een bewustzijn eigen gaat maken. Kan ervaren en opslaan wat prettig of minder prettig is. Dan ontwikkeld het de wil om juist dat aangename, wat deze ooit eens heeft ervaren, weer te doen herleven. Maar dat gaat dan niet zo als moet gaan vaak en dan ontstaat daar weer uit enz. enz. Dan is het geweld ontstaan door het willen hebben ... dan is ontstaan afgunst en jaloezie ... die gevoelens worden ook opgeslagen en men kan dan ervaren wat het ene of het andere teweeg breng door de natuur wet van oorzaak en gevolg ... dan gaat men denken ... hi ... nu zijn we er denk ik ... jouw stokpaardje ... Maar juist door het vermogen on te denken kunnen we ook vaak zaken na laten omdat we weten dat het niet goed uit pakt ... nog verder ... dan besef je ook een keer dat wat jij niet fijn vind dat het misschien ook zo is voor een ander. Nu kan er een verandering optreden en dat men eerst na denkt kan het wel wat ik wil en benadeel ik niet iemand? Nog verder in je ontwikkeling wil een ander helpen om ook deze te doen inzien wat nadelig kan zijn voor welk leven dan ook. Als je ver bent dan lukt het al aardig om een normaal mens te zijn die de evolutie jouw wil laten zijn hier op deze aardkloot. Maar ik weet niet of er een diploma aan verbonden staat. hi ...Ik zet dit snel neer ... maar je komt er wel uit denk ik ... slim genoeg , vele streepjes boven mij ... geen probleem hoor. 
-
Agnete - Lid geworden op: 31 mar 2010, 11:37
WATER IN HET UNIVERSUM
Experimenten hebben uitgewezen dat wij invloed kunnen uitoefenen op de structuur van water.
Een japanner slaagde erin dit te bewijzen door eerst bezoedelde water kristallen na bevriezing te fotograferen en na beïnvloeding door gebed of meditatie = door het creëren van gedachten van liefde en dankbaarheid, opnieuw hetzelfde water - na bevriezing - te fotograferen, waarbij deze laatste prachtige harmonische formaties vertoonden.
Onze geest (niet ons brein) creëert voortdurend gedachten. De aard en de kwaliteit van onze gedachten hebben invloed niet alleen op onszelf maar ook op onze omgeving en het hele universum.
Het overwegen waard vind ik !
Onze wereld is ook de weergave van de totaliteit van de gedachten die wij met z'n allen creëren.
Ik geloof dat het tijd is dat we aandacht besteden aan het bewust creëren van goede gedachten, die een halt toeroepen aan de neerwaartse beweging van het klimaat op aarde.
Het water, de aarde, de lucht, de ether zijn bezoedeld, verzadigd van negativiteit. Is het geen tijd dat we onze verantwoordelijkheid opnemen en bewust worden van wat er aan het gebeuren is ?
Wij beleven een overgangsperiode, een samenvloeiïngstijd, we naderen het einde van een kalpa - dat gaat gepaard met chaotische toestanden, natuurrampen enz.
De kracht van onze geest, de gedachten die we creëren bepalen hoe we omgaan met de dingen die gebeuren.
Oefening baart kunst !
Hoe meer we oefenen goede gedachten te creëren, hoe meer we in staat zijn in contact te blijven met ons ware zuivere zelf (dat positief is) en hoe meer we in verbinding kunnen blijven met God, de bron van al wat goed is en de overgang naar een nieuwe tijd op de meest gunstige manier kunnen beleven.
Vele voorspellingen zijn gedaan over onze tijd - de tijd die wij NU beleven : Nostradamus - Vanga - e.a. - de Maya's wisten dingen die wij nog niet weten - er gebeurt niets nieuw - de geschiedenis herhaalt zich - en ten allen tijde zijn er speciale boodschappers geweest - allen speelden zij hun rol - wij spelen allen onze eigen rol - want we kunnen niet anders - en dat is maar goed ook - alleen als wij echt ons zelf zijn, voelen we ons goed.
Laat ons er een fijne dag van maken, met mooie positieve gedachten van liefde en dankbaarheid
Experimenten hebben uitgewezen dat wij invloed kunnen uitoefenen op de structuur van water.
Een japanner slaagde erin dit te bewijzen door eerst bezoedelde water kristallen na bevriezing te fotograferen en na beïnvloeding door gebed of meditatie = door het creëren van gedachten van liefde en dankbaarheid, opnieuw hetzelfde water - na bevriezing - te fotograferen, waarbij deze laatste prachtige harmonische formaties vertoonden.
Onze geest (niet ons brein) creëert voortdurend gedachten. De aard en de kwaliteit van onze gedachten hebben invloed niet alleen op onszelf maar ook op onze omgeving en het hele universum.
Het overwegen waard vind ik !
Onze wereld is ook de weergave van de totaliteit van de gedachten die wij met z'n allen creëren.
Ik geloof dat het tijd is dat we aandacht besteden aan het bewust creëren van goede gedachten, die een halt toeroepen aan de neerwaartse beweging van het klimaat op aarde.
Het water, de aarde, de lucht, de ether zijn bezoedeld, verzadigd van negativiteit. Is het geen tijd dat we onze verantwoordelijkheid opnemen en bewust worden van wat er aan het gebeuren is ?
Wij beleven een overgangsperiode, een samenvloeiïngstijd, we naderen het einde van een kalpa - dat gaat gepaard met chaotische toestanden, natuurrampen enz.
De kracht van onze geest, de gedachten die we creëren bepalen hoe we omgaan met de dingen die gebeuren.
Oefening baart kunst !
Hoe meer we oefenen goede gedachten te creëren, hoe meer we in staat zijn in contact te blijven met ons ware zuivere zelf (dat positief is) en hoe meer we in verbinding kunnen blijven met God, de bron van al wat goed is en de overgang naar een nieuwe tijd op de meest gunstige manier kunnen beleven.
Vele voorspellingen zijn gedaan over onze tijd - de tijd die wij NU beleven : Nostradamus - Vanga - e.a. - de Maya's wisten dingen die wij nog niet weten - er gebeurt niets nieuw - de geschiedenis herhaalt zich - en ten allen tijde zijn er speciale boodschappers geweest - allen speelden zij hun rol - wij spelen allen onze eigen rol - want we kunnen niet anders - en dat is maar goed ook - alleen als wij echt ons zelf zijn, voelen we ons goed.
Laat ons er een fijne dag van maken, met mooie positieve gedachten van liefde en dankbaarheid
Het leven is vol verrassingen.
-
martien55 - Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28
Kletskoek.Agnete schreef:WATER IN HET UNIVERSUM
Gewoon gelogen.
Water heeft helemaal geen structuur, naast de vorm van het molecuul en dat is niet "van buitenaf" te beïnvloeden.
Broodje aap verhaal.Een japanner slaagde erin dit te bewijzen door eerst bezoedelde water kristallen na bevriezing te fotograferen en na beïnvloeding door gebed of meditatie = door het creëren van gedachten van liefde en dankbaarheid, opnieuw hetzelfde water - na bevriezing - te fotograferen, waarbij deze laatste prachtige harmonische formaties vertoonden.
Deze onzin is gewoon niet wetenschappelijk.
Gewoon even Wiki gebruiken:
1. Masaru Emoto geeft zelf toe geen wetenschapper te zijn.
2. De fotografen worden geïnstrueerd om de meest plezante foto's te selecteren.
3. Er is een MILJOEN DOLLAR uitgeloofd aan de man als hij in een dubbel blind studie de resultaten kan herhalen.
Daar is nog niet op ingegaan.
4. Bij een "triple blind" study bleek de mate van mooi zijn van de behandelde kristallen zelfs iets LAGER dan de controle groep.
Hoe kan ik dat testen?Onze geest (niet ons brein) creëert voortdurend gedachten. De aard en de kwaliteit van onze gedachten hebben invloed niet alleen op onszelf maar ook op onze omgeving en het hele universum.
Zeker. Vooral om te zien of dat nou waar is of niet, zo'n uitspraak.Het overwegen waard vind ik !
Oh?Onze wereld is ook de weergave van de totaliteit van de gedachten die wij met z'n allen creëren.
Dus een flinke longontsteking van iemand in de derde wereld, of een besmetting met malaria is een gevolg van onze gedachten?
Het lijkt me zinniger wat te DOEN aan de rommel op deze aarde.Ik geloof dat het tijd is dat we aandacht besteden aan het bewust creëren van goede gedachten, die een halt toeroepen aan de neerwaartse beweging van het klimaat op aarde.
Wat is "ether"?Het water, de aarde, de lucht, de ether
De onheilsprofeten moeten het hebben van hun negatieve boodschap, zodat het gaatje dat ze als "oplossing" bieden een goede uitweg lijkt.zijn bezoedeld, verzadigd van negativiteit.
En dat is dan dat gaatje.Is het geen tijd dat we onze verantwoordelijkheid opnemen en bewust worden van wat er aan het gebeuren is ?
Misschien moeten we gewoon wat aan de rommel DOEN.
Dat van die "overgangsperiodes" is ook al in alle tijdsgewrichten gezegd. In "the sixties" gingen we het aquarius tijdperk in en zou er van alles veranderen. Dat liep wat anders.Wij beleven een overgangsperiode, een samenvloeiïngstijd, we naderen het einde van een kalpa - dat gaat gepaard met chaotische toestanden, natuurrampen enz.
Maar laten we wat aan de rommel DOEN.
Zeker in de politiek.De kracht van onze geest, de gedachten die we creëren bepalen hoe we omgaan met de dingen die gebeuren.
Oefening baart kunst !
Niks mis met positieve gedachten. Maar dat blijven dan wel GEDACHTEN. Mijn overtuiging is dat God iets heel anders is dan "gedachten". Het heeft vooral iets te maken met de AFWEZIGHEID van gedachten.Hoe meer we oefenen goede gedachten te creëren, hoe meer we in staat zijn in contact te blijven met ons ware zuivere zelf (dat positief is) en hoe meer we in verbinding kunnen blijven met God, de bron van al wat goed is en de overgang naar een nieuwe tijd op de meest gunstige manier kunnen beleven.
Herhaalt de geschiedenis zich nou of gaan we nou een nieuw tijdperk in.Vele voorspellingen zijn gedaan over onze tijd - de tijd die wij NU beleven : Nostradamus - Vanga - e.a. - de Maya's wisten dingen die wij nog niet weten - er gebeurt niets nieuw - de geschiedenis herhaalt zich -
Dat laatste is een beetje een dooddoener. Ik denk dat om "jezelf" te zijn er een hoop "geleden" in de boeddhistische zin moet worden.en ten allen tijde zijn er speciale boodschappers geweest - allen speelden zij hun rol - wij spelen allen onze eigen rol - want we kunnen niet anders - en dat is maar goed ook - alleen als wij echt ons zelf zijn, voelen we ons goed.
Misschien is je "zelf" helemaal niet zo'n fuzzy, zachte teddybeer die je er nu van maakt.
Goed plan. En dat begint dan met het ontzenuwen van de kletskoek van Masaru Emoto.Laat ons er een fijne dag van maken, met mooie positieve gedachten van liefde en dankbaarheid
Evolution is a fact of life. Deal with it.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Agnete schreef: Een japanner slaagde erin dit te bewijzen door eerst bezoedelde water kristallen na bevriezing te fotograferen en na beïnvloeding door gebed of meditatie = door het creëren van gedachten van liefde en dankbaarheid, opnieuw hetzelfde water - na bevriezing - te fotograferen, waarbij deze laatste prachtige harmonische formaties vertoonden.
Héél slimme kristallen blijken dat te zijn: ze schijnen zelfs name,n te kennen:
Wat bleek: bij het woord Hitler vervormden de kristallen maar bij het uitspreken van de naam "jezus" werden er zéér mooie exemplaren gevormd!
Dat ze daar mensen in 2011 mee "hebben": ongeloofelijk!!!
Mvg,
P.Siemons
Héél slimme kristallen blijken dat te zijn: ze schijnen zelfs name,n te kennen:
Wat bleek: bij het woord Hitler vervormden de kristallen maar bij het uitspreken van de naam "jezus" werden er zéér mooie exemplaren gevormd!
Dat ze daar mensen in 2011 mee "hebben": ongeloofelijk!!!
Mvg,
P.Siemons
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Neurobiologen beschrijven de evolutie van de hersenen als iets dat als een hutje werd opgezet, maar dat na een reeks rommelige en ogenschijnlijk toevallige verbouwingen, de pretenties van een villa wil uitdragen. Toch blijft aan tal van zaken zichtbaar en voelbaar, dat er geen architect, iemand die rationeel en efficiënt kon werken, bij deze verbouwingen betrokken is geweest.
Vooral Hughlings Jackson heeft de aandacht gevestigd op het feit dat onoplosbare conflicten tussen verstand en hartstocht terug te voeren zijn op de gebrekkige communicatie en de haperende samenwerking tussen verschillende sectoren van het menselijke zenuwstelsel. MacLean wees aan dat het vooral de verbindingen tussen de oudere en jongere delen van onze hersenen zijn die armzalig blijven, en dat bovendien de jongste en meest 'menselijke' delen van de hersenen in hun veranderende netwerken over een rijkdom en gelaagdheid beschikken waarbij de eenvoudiger bouw van de oudere delen geen aansluiting vindt.
Men is nog steeds niet echt doordrongen van het feit dat de mens weliswaar op sommige momenten en in sommige situaties in staat blijkt tot een rationeel handelen, of tot een logisch denken, maar dat de principes van rationaliteit en logica zeker niet typerend zijn voor het gebeuren binnen en tussen de gelaagde en concurrerende structuren die wij in onze hersenen aantreffen.
Kortsluitingen tussen het oude en het nieuwe worden zichtbaar als men ziet hoe de mens in zijn meer overwogen handelen dikwijls struikelt over restanten van het meer reflexmatige en instinctieve repertoire van hele of halve automatismen die in de hersenmassa gereed ligggen voor het geval er iets zal zijn dat het in actie brengt.
Verhelderend is ook wat Le-Doux over de nogal eenzijdige interactie tussen de oudere en jongere hersengebieden kon vaststellen: de amygdala, een oud gebied dat de emotionaliteit beheerst, oefent een sterkere invloed op de nieuwe corticale gebieden uit dan, omgekeerd, deze corticale gebieden kunnen uitoefenen op het emotionele gebeuren. Het aantal verbindingen dat van de amygdala in de richting van de cortex loopt is veel groter dan het aantal verbindingen dat van de cortex naar de amygdala loopt. Dat wil zeggen dat de invloed van ons verstand op onze emoties zwakker is dan de invloed van onze emoties op ons verstand. Anders: wij kunnen, bijvoorbeeld, angsten en depressies zelden overwinnen door deze belevingen te confronteren met het zakelijke argument dat hun aanwezigheid op dat moment uiterst ongewenst is.
[Naar Van Riemsdijk: “Mensbeeld”]
Vooral Hughlings Jackson heeft de aandacht gevestigd op het feit dat onoplosbare conflicten tussen verstand en hartstocht terug te voeren zijn op de gebrekkige communicatie en de haperende samenwerking tussen verschillende sectoren van het menselijke zenuwstelsel. MacLean wees aan dat het vooral de verbindingen tussen de oudere en jongere delen van onze hersenen zijn die armzalig blijven, en dat bovendien de jongste en meest 'menselijke' delen van de hersenen in hun veranderende netwerken over een rijkdom en gelaagdheid beschikken waarbij de eenvoudiger bouw van de oudere delen geen aansluiting vindt.
Men is nog steeds niet echt doordrongen van het feit dat de mens weliswaar op sommige momenten en in sommige situaties in staat blijkt tot een rationeel handelen, of tot een logisch denken, maar dat de principes van rationaliteit en logica zeker niet typerend zijn voor het gebeuren binnen en tussen de gelaagde en concurrerende structuren die wij in onze hersenen aantreffen.
Kortsluitingen tussen het oude en het nieuwe worden zichtbaar als men ziet hoe de mens in zijn meer overwogen handelen dikwijls struikelt over restanten van het meer reflexmatige en instinctieve repertoire van hele of halve automatismen die in de hersenmassa gereed ligggen voor het geval er iets zal zijn dat het in actie brengt.
Verhelderend is ook wat Le-Doux over de nogal eenzijdige interactie tussen de oudere en jongere hersengebieden kon vaststellen: de amygdala, een oud gebied dat de emotionaliteit beheerst, oefent een sterkere invloed op de nieuwe corticale gebieden uit dan, omgekeerd, deze corticale gebieden kunnen uitoefenen op het emotionele gebeuren. Het aantal verbindingen dat van de amygdala in de richting van de cortex loopt is veel groter dan het aantal verbindingen dat van de cortex naar de amygdala loopt. Dat wil zeggen dat de invloed van ons verstand op onze emoties zwakker is dan de invloed van onze emoties op ons verstand. Anders: wij kunnen, bijvoorbeeld, angsten en depressies zelden overwinnen door deze belevingen te confronteren met het zakelijke argument dat hun aanwezigheid op dat moment uiterst ongewenst is.
[Naar Van Riemsdijk: “Mensbeeld”]
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Die uitleg kan perfect kloppen.
Maar dan komt direct deze vraag op de proppen: Wie zegt dat het niet veiliger en slimmer is als emoties , angsten ons blijven regeren, boven de rede ?
Die emoties werken beschermend op de mens. Laat de instincten weg vallen en we zijn een vogel voor de kat.
Een depressie bv. geeft aan dat de mens aan rust toe is , aan andere bezigheden misschien. (medicijnen even daargelaten)
Het is niet omdat we met de rede die moeilijke toestanden weg willen , dat ze daarom niet nuttig zouden zijn.
Maar dan komt direct deze vraag op de proppen: Wie zegt dat het niet veiliger en slimmer is als emoties , angsten ons blijven regeren, boven de rede ?
Die emoties werken beschermend op de mens. Laat de instincten weg vallen en we zijn een vogel voor de kat.
Een depressie bv. geeft aan dat de mens aan rust toe is , aan andere bezigheden misschien. (medicijnen even daargelaten)
Het is niet omdat we met de rede die moeilijke toestanden weg willen , dat ze daarom niet nuttig zouden zijn.