OM NA TE DENKEN ( vervolg ) .
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ach , op den duur lijken we allemaal op oude aapjes Cappa .cappa schreef:Uw eigen gedrag niet veralgemenen, hé Reini.Reini schreef:Zodat het op den duur weet : IK sta hier voor de spiegel lelijke smoelen te trekken;![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De letters van je nick wijzen er al op....
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
De illusie om achter elk gezicht een zelf te zien is onweerstaanbaar.
We zien het signaal van bewustzijn in fonkelende ogen en stellen ons een etherische ruimte onder het schedeldak voor, verlicht door veranderende patronen van gevoelens en gedachten, geladen met intentie. Een essentie.
Maar als we gaan kijken, wat vinden we dan in die ruimte achter het gezicht?
De wrede waarheid is dat er alleen materiële substantie is: vlees en bloed en botten en hersens. Ik weet het, ik heb het gezien. Je kijkt neer in een open hoofd, ziet de hersens kloppen, ziet de chirurg plukken en porren, en je wordt absoluut overtuigd dat dat alles is wat er is. Er is daar niemand. Het is een soort bevrijding.
[Broks - “Het land van de stilte”]
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Goh...cappa schreef: Je kijkt neer in een open hoofd, ziet de hersens kloppen, ziet de chirurg plukken en porren, en je wordt absoluut overtuigd dat dat alles is wat er is. Er is daar niemand.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
In het Salpêltrière-ziekenhuis in Parijs experimenteerden dokters met een nieuwe behandelwijze voor de ziekte van Parkinson, het implanteren van een elektrode in het deel van de hersenstam dat een belangrijke rol speelt bij de motorische beheersing. Het blijkt dat stimuleren van bepaalde gebieden in de hersenstam een opvallende afname van de symptomen bewerkstelligt.
Bij één patiënt echter stimuleerden de dokters per ongeluk een gebied dat de fysieke houding aanstuurt, passend bij groot verdriet. Binnen enkele seconden nadat de stroom was ingeschakeld, zakte de patiënt onderuit in haar stoel en gleed er een chagrijnige uitdrukking over haar gezicht. Haar ogen vulden zich met tranen, en ze deelde mee aan de doktoren: 'Ik ben het leven zat, ik heb er genoeg van ... alles is zinloos.'
Toen de stroom uitgeschakeld werd verdween haar wanhoop vrijwel meteen: ze glimlachte en zei dat ze verbaasd was dat de wereld er plotseling zo somber uit had gezien.
Een mooi voorbeeld. De parkinson-patiënt stortte zonder enige externe oorzaak in doffe ellende. Dit werd niet veroorzaakt doordat zij iets droevigs ervoer of droevige gedachten had, maar door een elektrische prikkel die alleen de fysieke houding die bij droefheid past opwekte. Deze prikkel was voldoende om haar brein met krachtige, droevige beelden te vullen.
Vroegere herinneringen aan werkelijk bedroevende situaties, en de daarbij passende reacties van haar lichaam, compleet met hangende schouders en opwellende tranen, zaten samen opgeslagen in haar brein. En dus werd ze toen de elektroden de bijbehorende houding opwekten alsof ze een marionet was, overspoeld door deze herinneringen die overeenkomstig de elektrische prikkel haar kijk op de wereld veranderden, en had ze zelfs binnen enkele seconden de wil om te leven verloren.
[Naar: Op reis door je brein – Stephen Johnson]
Bij één patiënt echter stimuleerden de dokters per ongeluk een gebied dat de fysieke houding aanstuurt, passend bij groot verdriet. Binnen enkele seconden nadat de stroom was ingeschakeld, zakte de patiënt onderuit in haar stoel en gleed er een chagrijnige uitdrukking over haar gezicht. Haar ogen vulden zich met tranen, en ze deelde mee aan de doktoren: 'Ik ben het leven zat, ik heb er genoeg van ... alles is zinloos.'
Toen de stroom uitgeschakeld werd verdween haar wanhoop vrijwel meteen: ze glimlachte en zei dat ze verbaasd was dat de wereld er plotseling zo somber uit had gezien.
Een mooi voorbeeld. De parkinson-patiënt stortte zonder enige externe oorzaak in doffe ellende. Dit werd niet veroorzaakt doordat zij iets droevigs ervoer of droevige gedachten had, maar door een elektrische prikkel die alleen de fysieke houding die bij droefheid past opwekte. Deze prikkel was voldoende om haar brein met krachtige, droevige beelden te vullen.
Vroegere herinneringen aan werkelijk bedroevende situaties, en de daarbij passende reacties van haar lichaam, compleet met hangende schouders en opwellende tranen, zaten samen opgeslagen in haar brein. En dus werd ze toen de elektroden de bijbehorende houding opwekten alsof ze een marionet was, overspoeld door deze herinneringen die overeenkomstig de elektrische prikkel haar kijk op de wereld veranderden, en had ze zelfs binnen enkele seconden de wil om te leven verloren.
-
Gast
He, dat gevoel bekruipt me ook, telkens als ik de postings van antoon lees.cappa schreef:In het Salpêltrière-ziekenhuis in Parijs experimenteerden dokters met een nieuwe behandelwijze voor de ziekte van Parkinson, het implanteren van een elektrode in het deel van de hersenstam dat een belangrijke rol speelt bij de motorische beheersing. Het blijkt dat stimuleren van bepaalde gebieden in de hersenstam een opvallende afname van de symptomen bewerkstelligt.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
We weten toch al langer dat elke emotie , of vaardigheid, of zintuig , of talent, of geloof, zit opgeslagen in welbepaalde plekken in het brein.
Mensen wier "geloofsplek " iets beter ontwikkeld of doorbloed is, zouden op die manier religieuzer zijn en dat ook volhouden.
Andere ervaringen kunnen er waarschijnlijk wel op inspelen zodat veranderingen mogelijk zijn.
Vooral de rede moet goed ontwikkeld zijn, scheelt al heel wat om tot een gezond oordeel in staat te zijn.
Mensen wier "geloofsplek " iets beter ontwikkeld of doorbloed is, zouden op die manier religieuzer zijn en dat ook volhouden.
Andere ervaringen kunnen er waarschijnlijk wel op inspelen zodat veranderingen mogelijk zijn.
Vooral de rede moet goed ontwikkeld zijn, scheelt al heel wat om tot een gezond oordeel in staat te zijn.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Ik wilde even laten weten dat mijn nieuwe heup het goed doet , alleen nog wat oefenen met krukken . Zitten gaat al beter , dus kon ik even op Forum een kijkje nemen . Heb nog veel leeswerk in te halen hier , dus hou ik mij nog een tijdje aan de stille kant . Veel liefs aan allen . EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Fijn Ebenhaezer dat het goed gaat. Dit mede dankzij de wetenschap en haar nieuwschierigheid hoe het menselijklichaam werkt en je eigen lichaamsvermogen om te willen herstellen. Bleuvelvet denkt dat de wetenschap in meerderheid narigheid brengt, zie haar postings, maar dit van jou is dus een zeer positive bijdrage van de wetenschap dacht ik zo.
Een snel herstel gewenst!
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Fazal schreef:Welcome back ebenhaezer, al zijn we het praktisch altijd, verre van eens.
Bedankt FAZAL , weet je , als we allemaal dezelfde gedachten zouden hebben , zou dat toch ook wel een beetje eentonig zijn , niet ? ( lol ) . Vr. gr. EB.
-
janx schreef:Fijn Ebenhaezer dat het goed gaat. Dit mede dankzij de wetenschap en haar nieuwschierigheid hoe het menselijklichaam werkt en je eigen lichaamsvermogen om te willen herstellen. Bleuvelvet denkt dat de wetenschap in meerderheid narigheid brengt, zie haar postings, maar dit van jou is dus een zeer positive bijdrage van de wetenschap dacht ik zo.
Bedankt JANX , het was een hele ervaring , daar ik plaatselijke verdoving verkoos , kon ik alles horen ( 2 maal zagen ) , en een beetje voelen ( een geklop met een hamer of zo iets ) , dat gaf mij zo'n grote bewondering voor wat de geneeskunde kan presteren ! Maar die kundigheid hebben ze toch te danken aan de Heer , die hen die wijsheid gaf door een dosis gezonde hersenen . En natuurlijk speelt de meewerking van het lichaam een grote rol . Ik ben in elk geval heel dankbaar voor de chirurg die het mocht doen .
Ik heb de posting van Bleuvelvet gelezen , en ik ben het wel met haar eens ; persoonlijk weiger ik ook elke vaccinatie , omdat ik overtuigd ben dat een gezond lichaam uitgerust is om zelf een ziekte te bestrijden en te overwinnen , maar men moet het wel de tijd gunnen . Ook dat is een geschenk van God .
Ook is het bekend dat elke uitvinding op geneeskundig gebied , hoe mooi en nuttig ook , te maken krijgt met eerzucht en vooral geldzucht , vandaar de vele foute berekeningen en onjuistheden . Toch moet ik ook zeggen , dat de kunde van dokters een genade van God is , voor allen die geen vertrouwen hebben in hun eigen lichaam en ook niet in God .
Ik heb ook die TV. uitzending gezien , over ' het einde der tijden ' , maar ik hoorde ook die dame die op 't eind verklaarde , dat NIEMAND weet wanneer de Heer komt , alleen de Vader , zegt de Bijbel . Dit zijn valse profeten , en daar ben ik het absoluut mee eens .
M. vr. gr. EBENHAEZER .
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Laatst gewijzigd door janx op 26 mei 2011, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.