Katana's hoekje nr 3

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Volhouden zolang als het nog kan

Stop er mee
5
18%
Merci katana
5
18%
Volhouden zolang als het nog kan
18
64%

Totaal aantal stemmen: 28

air

21 mei 2011, 12:06

Ja maar Fazal, je kan toch niet verlangen dat ik het over verpleegsterkes ga hebben...Chippendales akkoord maar verpleegsterkes.
Maar ik gun het 'manvolk' dat klein fantasietje! :wink:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

katana

21 mei 2011, 12:06

Fazal schreef:Gisteren een oud collega ontmoet. 30 jaar elkaar niet gehoord noch gezien.
Dachten van elkaar, die is er niet meer!?
Maar meneer is nu 83 en nog altijd bezig met judo, heeft al 10 jaar zwarte gordel.
Gaat nu zelfs met volle motivatie voor 1ste dan.
Geloof het of geloof het niet, maar het is wèl wààr. :!:

Een andere goede vriend is nu 80 geworden, doet nog elke dag aan fitness, rijdt nog steeds met gemak 100 km en meer met de fiets, en duwt op de fitnessbank nog altijd 100 kg boven het hoofd. En neen, niet uit prestatiedrift, wel simpelweg om fit te blijven. Als hij wil duwt hij zwaarder, maar domme uitdagingen gaat hij niet aan.

Dus Katana! Vooruit met de geit! Vooruit met dat zwaard! :wink:
Ook jij, hebt nog vele jaren voor de boeg.
Die twee hierboven hebben in hun leven nochthans ook al een en ander meegemaakt.
Maar ja, wie niet eigenlijk!? :?
Beste Fazal,

Bedankt hoor voor je opmontering , heeft me goed gedaan
:)
Zopas op mijn hometrainer 20 km afgelegd ,is maar een habbekrats in vergelijking met uw vrienden , maar ja ..
Dat mijn zwaard nergens te bespeuren is , doet mij pijn aan 't hart 8)
Dank ook de overige voor hun steun ' merci' , alleen uit Diest komt er niets , maar ja , iedereen zijn vrijheid en vriendschap :o
Had er al aangedacht ' katana's hoekje' te sluiten , stel het maar uit , er zijn nog vrienden hier en dat sterkt mij......
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

21 mei 2011, 12:19

air schreef:Ja maar Fazal, je kan toch niet verlangen dat ik het over verpleegsterkes ga hebben...Chippendales akkoord maar verpleegsterkes.
Maar ik gun het 'manvolk' dat klein fantasietje! :wink:
Maar ik gun dat vrouwvolk ook die fantasietjes hoor air, Chippendales incluis. :wink:

air

21 mei 2011, 12:50

mercikes Fazal! :lol: :lol:

katana

22 mei 2011, 10:51

De Zevende dag vandaag .

Kijk al uit naar Wouter Beke , de jonge gast uit Leopoldsburg , met zijne uitleg , is wel wat meer dan er aan den toog van DIest , ergens op de grote markt wordt overwogen :lol:

katana

23 mei 2011, 11:59

deredactie.be Dronken majoor naar huis na doodsbedreigingen

Het gaat om een lid van de militiare staf in Kunduz,in het woelige noorden van Afghanistan.
Op 13 mei maakt de Belgische majoor 's nachts amok in een Duitse dranktent 'Talibar' enzv...

Het is weer een Waalse officier natuurlijk , hoe hoger de rang , hoe crapuleuzer 8)

Choerrel

23 mei 2011, 12:06

Katana,
Ik heb een druk weekend achter de rug. Vandaar dat er uit Diest geen reactie kwam. Nen taaie rakker zoals u slaat zich overal door.
Maal nog maar enkele kilometers af op uw hometrainer ... ik doe het tevoet.
Fazal

23 mei 2011, 12:45

Ik heb jaren niet per fiets gereden, maar vorige week heb ik toch nog een nagelnieuwe fiets gekocht. Men heeft mij aangeraden om met korte afstandjes te beginnen. Awel ..., gisteren heb ik mijn eerste 10 'meterkes' gedaan. Vandaag zullen het er 20 worden, en morgen (misschien zelfs) 30. Zodoende hoop ik na een jaartje of 10, opnieuw te kunnen fietsen alsof ik nooit anders heb gedaan. Geduld is toch een schone deugd nietwaar!? 8)

Nee jongens, geloof dat allemaal maar liever niet. Ik heb de voorbije week tijd toch al zo'n kleine 50 km op een hoopje gereden. Ik voel het wel aan mijn achterwerk en in mijn benen, en last but not least, aan mijne portemonnee, want zo'n simpel stadsfietsje heeft mij toch algauw zo'n 700 eurootjes gekost. Een batterijfiets vond ik iets te duur.
Zal mij nog spijten vrees ik. :?

En maak mij nu aub niet jaloers omdat er hier sommigen misschien wel 100 km (of meer) per dag rijden. Misschien was het wel een of andere forum-dame die mij gisteren voorbij is gereden, het was alsof ik stil stond verdorie. :oops:
Maar geen nood, binnen een maandje of zo, haal ik haar wel in. :P
Het zal in ieder geval wel tand(wiel) bijten worden.

air

23 mei 2011, 13:07

:lol: :lol:
Gast

23 mei 2011, 13:23

Fazal,

Dat lijkt me een goed idee, leren fietsen?

'k zou willen dat ik het ook zo goed kon als Air?

Reini

23 mei 2011, 13:30

Fazal , een batterijfiets is iets voor watjes of zieke mensen.
Doe gewoon je ding en forceer je niet. Waarom moeten mannen altijd zo nodig iemand voorbij kunnen gaan?
Beter wat méér kilometers op de lange duur dan je gaan uitputten 1 x per week . Conditie verbetert vanzelf door het te doen.
Fazal

23 mei 2011, 13:34

Pedaal links naar beneden duwen, stuur ook naar links om het evenwicht te behouden, hetzelfde maneuver naar rechts, en dan weer onmiddelijk terug naar links enz. enz. ...!
En ... als je erbij neervalt, dan ... heb je het niet goed gedaan! :? :wink: :D :D :D

Reini

23 mei 2011, 13:39

Fazal schreef:Pedaal links naar beneden duwen, stuur ook naar links om het evenwicht te behouden, hetzelfde maneuver naar rechts, en dan weer onmiddelijk terug naar links enz. enz. ...!
En ... als je erbij neervalt, dan ... heb je het niet goed gedaan! :? :wink: :D :D :D
Vraag aan uw fietsenhandelaar zijwieltjes om te beginnen; vallen is niet goed op onze leeftijd. Heb er eentje gekend op het forum die er een bekkenbreuk aan overhield....
Fazal

23 mei 2011, 13:42

Natuurlijk beste Reini, dat weet ik wel.
Ik ben trouwens niet zo prestatie-gericht. :wink:
Ik fiets voor mijn plezier en voor niets anders.
Het moet dan nog goed weer zijn, met name, niet te koud of te warm, en liefst niet teveel wind.
Maar ik ben toch blij dat ik nu toch weer een fietsje heb.
Ik bewoog de laatste jaren véél te weinig en had bijna geen conditie meer.
En nu kan het weer. Binnenkort fiets ik mijzelf voorbij.
Op mijn gemak en niet te strak. Soepel en zonder krak. 8) :wink: :D

Reini

23 mei 2011, 13:45

Zo moet het Fazal , geen macho- of macha- gedrag voor ons. :wink: