PETROS
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
petros --
Afbeelding binnen halen (1280x1024) , telkens je tevredenbent op OK klikken , Transparant is daar een witgrijs blokjes vlak
In de bovenste balk op Image > Op Image size klikken > Als je het zicht wil behouden EERST een vinkje plaatsen in Constrain Proportions > In Width je maat invullen (480) > OK
In de bovenste balk > File > Save to my computer (opslaan)
In de gereedschapsbalk (linkerzijde) heel onderaan staan twee zwarte pijlen links = terug , rechts = verder > Een maal terug
Ik herhaal (Image) de afmeeting maar 600 i.p.v. 480
In de bovenbalk Filters > Blur > Radiale blur aanvinken , hier is het spelen en vinkjes verzetten , je krijgt telkens een uitzicht , zie ook dat cirkeltje in je voorbeeld foto
Ik herhaal (Image) nu op Canvas size klikken > vinkje plaatsen in Constrain Proportions , in het vakje van width tel je de breedte van je kader bij (600+30 =630) > Je maat wordt met een transparante vergroot > Onderaan in je gereedschapsbalk kan je een kleur maken (klik op het zwarte vakje) maak je kleur door dat wit cirkeltje te verschuiven en dan de pijltjes naast de kleurenbalk te verschuiven > Zoek de verfpot en klik in je transparant balk
Je mag nu alles een beetje naar rechts slepen (eens je het gewoon bent hoeft het niet)
In de bovenste balk File > Open from my computer > afbeelding binnen halen
Ik herhaal (Image) nu op Canvas size klikken > vinkje plaatsen in Constrain Proportions , in het vakje van width tel je de breedte van je kader bij (480+30 = 510) > Je kader kleuren
In de bovenste balk Select > Select All
In de bovenste balk Edit > Copy
Klik op je grote afbeelding
In de bovenste balk Edit > Paste
Indien je verhoudingen niet naar je zin is > eenmaal terugpijl
Op je kleine foto klikken en daar je foto naar wens verkleinen en weer Select All > Edit , Copy > naar de grote foto gaan > Edit , Paste
Opslaan
Wanneer je verspringt van afbeelding (ik moet eigenlijk lagen zeggen) zie je rechts de laag staan , de gekleurde is die , die geselecteerd is of beter die waar je op dat ogenblik mee aan't werken bent
Nu kan je weer eens alles naar wens verkleinen , Ik weet ook niet of dat de echte werkwijze is , ik probeer maar wat
Ik hoop maar dat het een beetje duidelijk is en anders TOET ! toet ! toet !je weet wel he , en niet komen toeteren 5 minuten voor en na mijne slaap want dan moet ik mijne make-up nog doen
en lipstick

Afbeelding binnen halen (1280x1024) , telkens je tevredenbent op OK klikken , Transparant is daar een witgrijs blokjes vlak
In de bovenste balk op Image > Op Image size klikken > Als je het zicht wil behouden EERST een vinkje plaatsen in Constrain Proportions > In Width je maat invullen (480) > OK
In de bovenste balk > File > Save to my computer (opslaan)
In de gereedschapsbalk (linkerzijde) heel onderaan staan twee zwarte pijlen links = terug , rechts = verder > Een maal terug
Ik herhaal (Image) de afmeeting maar 600 i.p.v. 480
In de bovenbalk Filters > Blur > Radiale blur aanvinken , hier is het spelen en vinkjes verzetten , je krijgt telkens een uitzicht , zie ook dat cirkeltje in je voorbeeld foto
Ik herhaal (Image) nu op Canvas size klikken > vinkje plaatsen in Constrain Proportions , in het vakje van width tel je de breedte van je kader bij (600+30 =630) > Je maat wordt met een transparante vergroot > Onderaan in je gereedschapsbalk kan je een kleur maken (klik op het zwarte vakje) maak je kleur door dat wit cirkeltje te verschuiven en dan de pijltjes naast de kleurenbalk te verschuiven > Zoek de verfpot en klik in je transparant balk
Je mag nu alles een beetje naar rechts slepen (eens je het gewoon bent hoeft het niet)
In de bovenste balk File > Open from my computer > afbeelding binnen halen
Ik herhaal (Image) nu op Canvas size klikken > vinkje plaatsen in Constrain Proportions , in het vakje van width tel je de breedte van je kader bij (480+30 = 510) > Je kader kleuren
In de bovenste balk Select > Select All
In de bovenste balk Edit > Copy
Klik op je grote afbeelding
In de bovenste balk Edit > Paste
Indien je verhoudingen niet naar je zin is > eenmaal terugpijl
Op je kleine foto klikken en daar je foto naar wens verkleinen en weer Select All > Edit , Copy > naar de grote foto gaan > Edit , Paste
Opslaan
Wanneer je verspringt van afbeelding (ik moet eigenlijk lagen zeggen) zie je rechts de laag staan , de gekleurde is die , die geselecteerd is of beter die waar je op dat ogenblik mee aan't werken bent
Nu kan je weer eens alles naar wens verkleinen , Ik weet ook niet of dat de echte werkwijze is , ik probeer maar wat
Ik hoop maar dat het een beetje duidelijk is en anders TOET ! toet ! toet !je weet wel he , en niet komen toeteren 5 minuten voor en na mijne slaap want dan moet ik mijne make-up nog doen

-
jeloca1942 - Lid geworden op: 25 jun 2010, 22:00
hallo maatje!
hier ben ik weer ,p.ceke had er de brui aangegeven
nie met mij zei hij ,en floep gedaan

hier ben ik weer ,p.ceke had er de brui aangegeven

-
eva-sammeke - Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:39
dag Petros,
het was weer een prachtige dag vandaag. houden zo.

het was weer een prachtige dag vandaag. houden zo.

groetjes en hou jullie goed
eva
eva
-
petros -- Eureka of is dat bij mij alleen gisteren was het toch nog niet
een Nederlandstalige Sumo
Wie het nog niet heeft klikt eens op het vlagje misschien kan je het dan zo instellen

Ik ga je vraag nog eens herlezen en dan zien op te lossen
Sorry had ik al eerder moeten zeggen
De lange IMs adressen die IMs maar 1 uur vast houd kan je plaatsen in sumo
Je weet wel Links klikken op je afgewerkte afbeelding , en dan in het volgend scherm de het URLadres nemen van je afbeelding . Die worden door Sumo aanvaard
Nu kan ik niet meer de Engelse namen geven maar je kan toch een beetje zien waar het staat
In plaats van 2 foto's op elkaar te plakken kan je dat ook ineens doen door:
Bestand (File) > Importeren naar laag (Import to layer) > Vanaf mijn computer
Dus dit zijn drie foto's waar ik wat weg gegomd heb , je kan alles volgen aan de rechertzijde met welke laag je aan't werken bent zie je heel boven aan (Info Zoom) . Rechts beneden in Lagen (Layers) kan je de foto's verplaatsen in een andere volgorde zetten en door op de oog teklikken is die afbeelding tijdelijk onzichtbaar tot je de oog weer aanklikt

Wie het nog niet heeft klikt eens op het vlagje misschien kan je het dan zo instellen

Ik ga je vraag nog eens herlezen en dan zien op te lossen
Sorry had ik al eerder moeten zeggen
De lange IMs adressen die IMs maar 1 uur vast houd kan je plaatsen in sumo
Je weet wel Links klikken op je afgewerkte afbeelding , en dan in het volgend scherm de het URLadres nemen van je afbeelding . Die worden door Sumo aanvaard
Nu kan ik niet meer de Engelse namen geven maar je kan toch een beetje zien waar het staat
In plaats van 2 foto's op elkaar te plakken kan je dat ook ineens doen door:
Bestand (File) > Importeren naar laag (Import to layer) > Vanaf mijn computer
Dus dit zijn drie foto's waar ik wat weg gegomd heb , je kan alles volgen aan de rechertzijde met welke laag je aan't werken bent zie je heel boven aan (Info Zoom) . Rechts beneden in Lagen (Layers) kan je de foto's verplaatsen in een andere volgorde zetten en door op de oog teklikken is die afbeelding tijdelijk onzichtbaar tot je de oog weer aanklikt

-
YNA - Lid geworden op: 24 mar 2009, 20:34

Bedankt voor de mooie creaties !
Wel maatje, ik kan sumo zelfs niet op de pc.krijgen. Als ik op sumo openen druk staat er een chinees hoofje +loading. en daar blijft het bij, er gebeurt niks. Moet ik dan iets doen????
Ik zou er ook wel eens willen mee werken, maar het lukt dus niet.
Ik zal te dom zijn zeker.
Wees blij en geniet.
-
dag Petros,
nog een fijne avond en een rustige nacht.

nog een fijne avond en een rustige nacht.

eva
eva
-
jeloca1942 - Lid geworden op: 25 jun 2010, 22:00
Goede avond maatje ,
ik wens je een gezellige warme avond , want het is maar frisjes en héél veel wind ,en veel te droog voor bloemen en plantjes

geslaagd

ik wens je een gezellige warme avond , want het is maar frisjes en héél veel wind ,en veel te droog voor bloemen en plantjes

geslaagd

-
YNA & New-York --YNA schreef: Wel maatje, ik kan sumo zelfs niet op de pc.krijgen. Als ik op sumo openen druk staat er een chinees hoofje +loading. en daar blijft het bij, er gebeurt niks. Moet ik dan iets doen????
Ik zou er ook wel eens willen mee werken, maar het lukt dus niet.
Verdwijnd het woord Loading dan niet
Zelfs als het niet verdwijnd kan je al eens op het vlaggetje klikken (zie printscreen hier hogerop) Er zullen meerdere vlaggen verschijnen klik daar dan op het rood-wit-blauw vlaggetje of de woorden Dutch Nederlands
Haal je afbeelding binnen
Klik op Fille > Open from my computer ::: Bestand > Open vanaf mijn computer
Als dit niet lukt dan moet ik zien of er wat anders aan de hand is

-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Petros

ik was ook eens gaan kijken bij die Sumo, ik krijg wel een foto binnen maar die neemt het hele blad in beslag, ik zie niks staan van Image Size enz... dus kan ik er niet opklikken
ofwel..ken ik er niks van dat kan ook zijn

ik was ook eens gaan kijken bij die Sumo, ik krijg wel een foto binnen maar die neemt het hele blad in beslag, ik zie niks staan van Image Size enz... dus kan ik er niet opklikken
ofwel..ken ik er niks van dat kan ook zijn
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf
-
goeie morgen Petros,
er is al heel wat water gevallen vandaag maar nog niet voldoende denk ik.
laat maar komen zeg ik anders hebben in de zomer geen mooie bloemen om naar te kijken.

er is al heel wat water gevallen vandaag maar nog niet voldoende denk ik.
laat maar komen zeg ik anders hebben in de zomer geen mooie bloemen om naar te kijken.

eva
eva