Katana's hoekje nr 3
-
Fazal
En nu maar hopen dat onze Houdini dat leest.Reini schreef:
Vraag aan uw fietsenhandelaar zijwieltjes om te beginnen; vallen is niet goed op onze leeftijd.
-
air - Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Sorry Houdini maar ik vrees dat je me verwisselt met Ajoin.Houdini schreef:Fazal,
Dat lijkt me een goed idee, leren fietsen?
'k zou willen dat ik het ook zo goed kon als Air?
Mijn grootste prestatie, samen met mijn wederhelft, was van Antwerpen naar Uitdam via Amsterdam, met 1 tussenstop in Bergambacht, bepakt en gezakt met tent etc.. Vijfhonderd km op vijf dagen, we maakten een omweg om bepaalde dingen te zien, en we hadden zowel op de heenweg als terugweg zoveel tegenwind (op die Hollandse dijken grrr) dat ik er mijn buik van vol had...maar 't was niet al slecht, 'k was vijf kilo afgevallen!
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
-
Fazal
Kerdzie seg, als ik dat hier zo allemaal lees, begin ik eraan te denken om mijn gloednieuw fietske terug te verkopen.
Alhoewel, een paar kilootjes mogen er toch nog af. De rest zien we later dan wel weer.
Al fietsend in de mist, blijven we optimist tot in de kist.
Alhoewel ...!?

Alhoewel, een paar kilootjes mogen er toch nog af. De rest zien we later dan wel weer.
Al fietsend in de mist, blijven we optimist tot in de kist.
Alhoewel ...!?
-
Mathieu - Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Ik heb nog nooit een grotere partijdige kerel gezien dan den deze. Hij kan het goed uitleggen maar dat zo iets nog gesteund wordt en betaald wordt van onze belastingen kan ik niet begrijpen.Choerrel schreef:En zeggen dat dat Centrum van de Schande door ons belastingsgeld betaald wordt.katana schreef:De Zevende Dag vandaag.
Deze week werd het ' Jaarverslag Migratie 2010' van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding gepubliceerd.
Theo Francken (N-VA) debatteert er over met de direkteur Jozef De Witte( vriend van allen) van het CGKR .
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
-
Katana wens je al het goede toe, en wens je veel succes toe aanstaande maandag. Alles zal wel naar wens verlopen.katana schreef:Vandaag beslist; katana laat zich voor de eerste keer in zijn leven opereren, is voor een liesbreuk langs beide kanten.
Heb aan de chirurg gevaagd of er bloedtransfusie aan de pas kwam , zijn antwoord was 'neen' , dus moet katana geen vreemd bloed in zijn lichaam krijgen![]()
![]()
De operatie zal gebeuren op 30 mei, op maandag , een dag zoals zovele
Het gebeuren is normaal , dus hopelijk niets om ongerust te zijn , als er senioren zijn die ervaring hebben , graag raad , ook over de nazorg , een dikke merci , als er reactie komt
-
katana schreef:Bedankt beste bobby 1940 voor je goede raadbobby1940 schreef:katana ik heb het vorig jaar voorgehad , ik geef je een goede raad scheer eerst zelf al de beharing af met een scheermesje zonder zeep , en op voorhand bij de apotheeker zalf halen van het merk louis widmer ,zilvercreem repair en als je geheel wakker bent en je voelt een brandireg pijnlijk gevoel ,vraag de verpleger(ster) om de delen die niet afgedekt zijn goed in tesmeren met de zalf je zal het ommiddelijk gevoelen hde pij n zal verminderen, dat komt door de ontsmettings middelen die ze in het hospitaal gebruiken voor ze je open snijden , doet het geen pijn kun je de tube nog gebruiken voor kenen,in je handen ook goed voor je lady,voor haar gezicht en zo soepel te houden groetjes ps de tube is wel niet goedkoop ,maar ja als je pijn hebt ac
hteraf is het ook niet gezelig bobby
![]()
![]()
Graag nog een vraag; de verdoving is plaatselijk , gebeurt met een picure in de rug , is dat een pijnlijke picure
Katana, laat je niets wijs maken want de chirurg heeft daar niets mee te zien. Diegene die je die spuit geeft is niet de chirurg die opereert. Mia en ikzelf zijn alle twee geopereerd met de ruggeprik. Het enige lastigfe dat er aan is : je moet voorover geplooid gaan zitten wanneer je op je achterste zit of op je zij gaan liggen. Wat het gevoel is : niets maar dan ook niets. Indien je vroeger als jonge gast ooit een schram hebt opgelopen ontstaan door in aanraking te komen met een prikkeldraad( weideafsluiting) wel die deed veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer zeer dan dat prikje.
-
Dat kiezen is ook al niet overal meer van toepassing. Is het een operatie waar er een revalidatie op volgt opereren ze hier automatisch met de ruggeprik. Dit gezien het feit dat volledige verdoving na de operatie een zulke uitwerking kan hebben dat de revalidatie 3 à 4 dagen achteruit gezet wordt waardoor de spieren dat zo geworden zijn dat ze veel langer moeten revalideren.Houdini schreef:Katana, dat hangt af van de chirurg die de operatie doet.
Je kan kiezen tegenwoordig uit drie soorten verdovingen.
Een ruggenprik, of onder narcose of met een lokale prik. Deze laatste lokale prik wordt tegenwoordig het meest gebruikt en heeft dan ook de meeste voordelen. Er wordt dan gewoon een verdovingsmiddel in de plek gespoten die te opereren valt.
Het netje wordt ook veel gebruik door chirurgen die al veel ervaring hebben op dit gebied, dus maak je geen zorgen. De dag erna ben je al thuis.
Wél enkele weken opletten dat je je lady alles zelf laat doen, niet heffen enz…
Ze zeggen als je de haren op de benen van een man niet goed kan afscheren, is het een weerbarstige man?!
-
Fazal schreef:Beste Katana, het is nog wat vroeg, maar ik wens u nu al van harte, een spoedig en vooral een pijnloos herstel toe. Goed dat Lady er is, om een oogske in 't zeil te houden met die thuisverpleegsterkes, want er zitten er verdorie mooikes tussen. Kort gerokt, mooie benen, kortom goed gedraaid van horens en poten. (Andere ook niettemin) En dus misschien nog een goede raad: overal afblijven he Katana!!! Want dat, zou nog weleens het moeilijkste in gans die herstelperiode kunnen zijn!
![]()
Hoor ik hier een klein beetje een jaloerse ondertoon omdat onze Katana er wel gebruik van kan maken en de schrijvers zelf niet. Ik wens je alleszins een zeer spoedige volledig herstel toe en veel mooie jonge verpleegstertjes in de nabijheid. Dat is altijd beter dan een lelijk kijkende verpleger.
-
katana schreef:Beste Fazal,Fazal schreef:Gisteren een oud collega ontmoet. 30 jaar elkaar niet gehoord noch gezien.
Dachten van elkaar, die is er niet meer!?
Maar meneer is nu 83 en nog altijd bezig met judo, heeft al 10 jaar zwarte gordel.
Gaat nu zelfs met volle motivatie voor 1ste dan.
Geloof het of geloof het niet, maar het is wèl wààr.
Een andere goede vriend is nu 80 geworden, doet nog elke dag aan fitness, rijdt nog steeds met gemak 100 km en meer met de fiets, en duwt op de fitnessbank nog altijd 100 kg boven het hoofd. En neen, niet uit prestatiedrift, wel simpelweg om fit te blijven. Als hij wil duwt hij zwaarder, maar domme uitdagingen gaat hij niet aan.
Dus Katana! Vooruit met de geit! Vooruit met dat zwaard!
Ook jij, hebt nog vele jaren voor de boeg.
Die twee hierboven hebben in hun leven nochthans ook al een en ander meegemaakt.
Maar ja, wie niet eigenlijk!?
Bedankt hoor voor je opmontering , heeft me goed gedaan
![]()
Zopas op mijn hometrainer 20 km afgelegd ,is maar een habbekrats in vergelijking met uw vrienden , maar ja ..
Dat mijn zwaard nergens te bespeuren is , doet mij pijn aan 't hart![]()
Dank ook de overige voor hun steun ' merci' , alleen uit Diest komt er niets , maar ja , iedereen zijn vrijheid en vriendschap![]()
Had er al aangedacht ' katana's hoekje' te sluiten , stel het maar uit , er zijn nog vrienden hier en dat sterkt mij......
Niks van ( heb er wel niets aan te zeggen) volhouden tot in de kist zeggen ze hier. En voor zover ik kan meevolgen is dat voor onze Katana nog steeds niet voorzien de eerst volgende 20 jaar.