OM NA TE DENKEN ( vervolg ) .

hier is plaats voor alle wereldreligies

Zondervrees

26 mei 2011, 05:49

ebenhaezer schreef:[…] omdat ik overtuigd ben dat een gezond lichaam uitgerust is om zelf een ziekte te bestrijden en te overwinnen […]Wat is het verschil tussen een milde 'ingreep' als een vaccinatie en een ingrijpende vervanging van een gewricht door een stuk lichaamsvreemd metaal?
Ni Dieu, Ni Maître

Reini

26 mei 2011, 10:03

We kunnen misschien eens bekijken wat het lichaam van Ebenhaezer gaat doen als we de pest en de cholera op haar loslaten.
Begin maar al te bidden meid.

ebenhaezer

26 mei 2011, 14:43

Zondervrees schreef:
ebenhaezer schreef:[…] omdat ik overtuigd ben dat een gezond lichaam uitgerust is om zelf een ziekte te bestrijden en te overwinnen […]Wat is het verschil tussen een milde 'ingreep' als een vaccinatie en een ingrijpende vervanging van een gewricht door een stuk lichaamsvreemd metaal?

ZONDERVREES , het is een groot verschil tussen een lichaam dat door slijtage en ouderdom , een reparatie moet ondergaan , of bijv. door een accident een breuk herstel moet ondergaan , dat zijn normale omstandigheden ; terwijl een vaccinatie gegeven wordt tegen een ziekte die in opkomst is , zoals griep bijv. Dat kan een gezond lichaam zelf bestrijden . Maar nog eens , als men bang is en geen vertrouwen heeft in de natuurlijke werking van het lichaam , dan mag men dankbaar zijn voor deze oplossingen door een genadige God gegeven . die de mensen wijsheid gaf ; om dan het misbruik en winstbejag even te vergeten .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

26 mei 2011, 14:57

ebenhaezer schreef:
Zondervrees schreef:

ZONDERVREES , het is een groot verschil tussen een lichaam dat door slijtage en ouderdom , een reparatie moet ondergaan , of bijv. door een accident een breuk herstel moet ondergaan , dat zijn normale omstandigheden ; terwijl een vaccinatie gegeven wordt tegen een ziekte die in opkomst is , zoals griep bijv. Dat kan een gezond lichaam zelf bestrijden . Maar nog eens , als men bang is en geen vertrouwen heeft in de natuurlijke werking van het lichaam , dan mag men dankbaar zijn voor deze oplossingen door een genadige God gegeven . die de mensen wijsheid gaf ; om dan het misbruik en winstbejag even te vergeten .
Jazeker, dankzij dat Adam en Eva gegeten hebben van de vrucht van de boom van kennis.

Reini

26 mei 2011, 14:57

Ebanhaezer , het valt me reeds eerder op : je spreekt van een "gezond" lichaam. Inderdaad , een jong en fit mens zal zonder problemen een griepaanval overleven.
Maar is niet juist zo , dat religie er toch ook op wijst dat wij de zwakkere en de oudere moeten beschermen en goed behandelen.
Het zijn juist die mensen die met mindere weerstand kampen. En die dus door vaccinatie overleven.
Soms zijn er enkelen die een allergische reactie krijgen, dus gaan overreageren op het vaccin.
Maar dat is iets waar de wetenschap zelf weinig aan kan doen, en doet niks af aan het feit dat de meesten bescherming krijgen.
Dat de chemie er enorme winsten op maakt, weten we, maar is dit niet in alle sectoren zo?

ebenhaezer

26 mei 2011, 15:27

JANX , ja ik kan mezelf moeilijk veranderen hoor , ik ben zoals mijn levensloop mij tot hiertoe gemaakt heeft , en daar voel ik mij goed bij .
Natuurlijk ben ook ik blij , met wat de wetenchap op dit gebied bereikt heeft en nog bereiken zal , maar ik geef graag de eer en dankbaarheid daarvoor aan de Schepper God , die de mens schiep met al die mogelijkheden .
Ik ben het volledig met je eens , dat door ongezonde godsdienstwaanzin , er vreselijke dingen gebeurd zijn en nog steeds gebeuren . Maar men mag het goede met het kwade niet weggooien , bij ondervinding weet ik dat er gezond geloof bestaat , die niet blind is voor de werkelijkheid , en die door oprechtheid en liefde een hoogstaand geestelijk leven kan leiden ; voor wie God de werkelijk énige macht is die alles tot aanzijn riep .
Ik ben blij dat jij dat toch kunt respecteren en waardevol vinden .

M. vr. gr. EBENHAEZER

ebenhaezer

28 mei 2011, 16:50

Reini schreef:We kunnen misschien eens bekijken wat het lichaam van Ebenhaezer gaat doen als we de pest en de cholera op haar loslaten.
Begin maar al te bidden meid.

REINI , een mooi voorstel is dat niet , maar ik wil er toch op reageren .
Veronderstel dat de Heer zoiets zou doen , dan zal Hij daar zeker Zijn Reden voor hebben ( zie vb. Job ) .
Ik heb daar geen ondervinding van , maar wellicht zou ook ik dan gaan mopperen en mij afvragen , waarom , waarom ? Dat zou dan wel normaal zijn . Toch weet ik nu al , dat ik Hem niet zou loslaten , omdat ik vertrouw dat Hij wéét waarom , en dat Hij deZijnen liefheeft , al begrijp ik dat op dat ogenblijk niet . Later horen we dan wel hoe de vork in de steel zat , en kunnen we Hem dan alleen maar danken om Zijn Alwetendheid en Wijsheid ! . Vr. gr. EB.
Fazal

28 mei 2011, 17:55

Ik kan mij van de gedachte niet ontdoen, dat er van personen, o.a. zoals van EB, al heel veel misbruik is gemaakt.
EB schreef:Later horen we dan wel hoe de vork in de steel zat , en kunnen we Hem dan alleen maar danken om Zijn Alwetendheid en Wijsheid !
Als dat maar goedkomt!? :roll:

cappa

28 mei 2011, 19:40

ebenhaezer schreef: Bedankt FAZAL , weet je , als we allemaal dezelfde gedachten zouden hebben , zou dat toch ook wel een beetje eentonig zijn , niet ?
Inderdaad, precies binnen de JG dan. :(

janx

28 mei 2011, 19:53

Ebenhaezer schreef:Maar men mag het goede met het kwade niet weggooien , bij ondervinding weet ik dat er gezond geloof bestaat , die niet blind is voor de werkelijkheid , en die door oprechtheid en liefde een hoogstaand geestelijk leven kan leiden ; voor wie God de werkelijk énige macht is die alles tot aanzijn riep .
In principe vind ik je instelling niet verkeer, je wilt het goede, liefde en zoals je zeg, je hebt vertrouwen dat het leven zinvol is. Ik koppel dit wel los van bijbelse schrijfsels die de mens angstig wil maken en daardoor wil binden aan het instituut die misbruikt maakt van hun volgelingen. Dus blijf doorgaan met je eigen instelling die velen nog niet kunnen bevatten waarom je het doet. En de je toegezonden oppervlakkige lol en kretologieëen en het schimpen hebben geen inhoud dus die kun je naast je neerleggen. Maar helaas is de meeste informatie zoals die nu in de bijbel staan veelal onjuist, verminkt en aangepast. Behoud alleen het goede en laat je gevoel vrij, snoer deze niet dicht met dogma's. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Henriette 2

29 mei 2011, 09:47

Om na te denken:

Moet je niet eens AF van je kortzichtige, Joods Christelijke tunnelconcepten over religie?
Er zijn ook nog andere!

http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl& ... 7&q=tantra

Reini

29 mei 2011, 11:07

Met de tantra is de westerse mens niet zo bekend Henriëtte.
Was misschien beter geweest van wél. :?
De meesten van ons zijn opgevoed in het strakke keurslijf van het katholiscisme ; seks is vooral vies en moet alleen gebruikt worden voor de voortplanting... Wordt er al ingeprent van kleinsaf aan.
In de link die Talisman aanbood staat dat, als je de religie overboord gooit, de remmingen vrij snel wegvallen.
Dat is pertinent onjuist: de opvoeding draag je je leven lang mee.
Je moet al een heel "vrije" mens zijn om daaraan te ontsnappen.
Genieten van seks is in de Kerk taboe: zij zullen het wel in jouw plaats doen, maar dan met de verkeerde partners. :evil:

martien55

29 mei 2011, 11:09

Ik heb een aantal tantra workshops gedaan.

Daar word ik :) :) :) :) van.
Evolution is a fact of life. Deal with it.

Reini

29 mei 2011, 11:33

martien55 schreef:Ik heb een aantal tantra workshops gedaan.

Daar word ik :) :) :) :) van.
Vertel Martien ! Wij oudjes hebben soms nog veel te leren, we kregen de kans niet vroeger. :) :)
Als het jeukte mochten we zelfs niet krabben, echt waar !