Nieuw hoekje voor Angel4

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

28 mei 2011, 23:01

Lieve Angel en Ed,

ik ben blij dat je steeds zo je gevoelens kan weergeven...
Hopelijk kan het je wat opluchten om het neer te schrijven. Maar je hebt de laatste tijd wel drastische (en goede) beslissingen genomen! Waarschijnlijk steeds met een dubbel gevoeL...
Maar je moet uiteindelijk een keuze maken. Ofwel ga je door met het verleden, ofwel begin je met een nieuw leven.
Het is spijtig dat je moeder je niet wil aanvaarden als haar dochter, maar ze zou toch ergens moeten begrijpen dat je ook je eigen leven moet leiden!!!!! En als ze dat niet doet is dat niet eerlijk tegenover jou. Ik zou zelfs meer durven zeggen... ze mag jou leven niet gaan beheersen!
Als ze bereid is toegevingen te doen, ok... Maar, na alles wat jullie meegemaakt hebben zou ze toch moeten weten dat jullie af en toe ook eens wat steun nodig hebben van een moeder....

Sorry Angel dat ik het zo cru schrijf, maar het is een beetje met medelijden naar jullie beiden toe. ik weet het maar al te goed... het blijft je moeder... ooit heeft ze voor je gezorgd en daar wil je wat tegenover stellen... Maar er zijn grenzen! Ze moet, als je je eigen leven hebt uitgestippeld, je loslaten en niet alles bepalend zijn voor zichzelf. Ik bedoel daarmee dat ze jou daarvoor niet mag opeisen om je weg te cijferen voor haar!
Ik vind daarom dat je een goede keuze gemaakt hebt... als het zo moeilijk wordt zou ik hetzelfde gedaan hebben... kies voor jullie eigen leven!!!

Pffff, een beetje zwaar wat ik schreef denk ik... maar het is gewoon wat "ik" denk...

Hopelijk genieten jullie nog wat van de camping en alles wat er te beleven valt... is dat ook niet belangrijk nu?
Ik hoop dat ik je nu niet meer in verwarring gebracht heb. Maar ik wens jullie toch een fijne avond en een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon

P.s.: misschien dat ik niet onmiddellijk kan antwoorden morgen, maar moeten op bezoek bij zoon...
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

falcon1

29 mei 2011, 09:24

Angel en Ed,

we komen jullie nog een fijne zondag wensen...

Angel4

29 mei 2011, 10:10

Goedemorgen lieve allemaal,

Ed ligt nog heerlijk te pitten, het is bewolkt en best koud, de kachel brand hier in ons zomerverblijf en de vogels maken mij vrolijk en de omgeving is iedere dag weer adembenemend mooi.

Riekske, kort maar krachtig en heel doeltreffend, je hebt o zo gelijk, thx.

Falcon en Veertje, inderdaad cru maar het is wel waar (de inhoud).

Ik hang niet aan mijn moeder en sinds de dood van mijn vader werd het zwaarder en zwaarder naar haar toe te gaan.

Het kan aan mij liggen hoor, dat gum ik niet uit maar ik verdroeg haar niet meer sinds ik haar zonder haar masker zag (er is toen wat gebeurd waardoor ik heel erg geschrokken ben) en hoe ze tegen mijn vader deed ...... de laatste (ongeveer) 2 á 2 1/2 jaar van zijn leven.

Ja, ik heb het verleden aan me kleven en helaas dat ik dat niet van mijn rug af kan krijgen (zo zeg ik het altijd tegen Ed omdat het zo voelt) maar het lijkt erop alsof het nu minder begint te worden.
Kiezen hoef ik eigenlijk helemaal niet want er valt niets te kiezen, ik heb jaren geleden al voor m'n eigen leven gekozen maar mijn moeder liet niet los en bleef me (zo zegt Ed dat) terug halen en gevangen zetten (geestelijk).

Wat nou toch steeds dat schuldgevoel is begrijp ik zelf ook niet.
Is het omdat ik zolang (mijn hele leven) naar mijn moeder geluisterd heb, haar "gelooft" heb in alles wat ze vertelde, misschien zelfs bang voor haar scherpe tong was?
Geen idee maar ik weet wel dat ik geen schuldgevoel moet hebben omdat ik dat niet verdien, het is onterecht want er is niets om me schuldig over te voelen.
Ik heb mijn leven lang mijn best gedaan, heb mijn ouders gesteund (al stond ik er soms helemaal niet achter wat ze deden), beschermd, alles voor hen gedaan, ze verzorgd als ze ziek waren en als één van hen in het ziekenhuis lag de andere in mijn huis genomen en verzorgt.
Kortom ..... meer dan ik heb gedaan kan niet eigenlijk, bestaat gewoonweg niet.

Ik moet dus inderdaad dat ellendige schuldgevoel van mijn rug (uit mijn hersenen) bannen.

Fijn dat ik het hier op kan schrijven en jullie mij antwoorden, advies geven .... thx.

Ik ga zo even lekker onder het genot van mijn koffie (die staat er al een dik uur) tv kijken, even lekker relaxen en hopen dat de weerman gelijk gaat krijgen en de zon er vanmiddag door gaat komen.

Wens iedereen een hele fijne dag toe en tot later.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

RIEKSKE

29 mei 2011, 10:50

lieverd heel ff in kort wij moeten nu weg
lieverd laat je leven niet meer beheersen door een moeder die zo erg cru is naar jou toe
meidje toch ga je eigen leven lijden
ik kan je zoveel vertellen
lieverd denk aan jou en ed
maak dit geluk niet stuk
sterkte
knuffel riekske
sorry ik moet weg
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

ghyra

29 mei 2011, 10:55

goede morgen angel hier komt de zon af en toe al door.....
hopelijk gaat het voor jou ook schijnen,
letterlijk en figuurlijk......
fijne dag samen.....
groetjessss.......dikke pakkerd.......en tot laterrrrrrrrrrrrrrrrr
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

falcon1

29 mei 2011, 21:12

Lieve Angel & Ed,

ik denk dat al de gevoelens die je hebt een beetje in het onderbewustzijn verder leven. Je hebt zoveel meegemaakt en je dikwijls willen verzetten terwijl het eigenlijk niet kon/mocht.
Momenteel laat je alles uit je onderbewustzijn naar boven komen en dat is niet prettig... Dikwijls zeg je wel dat het je allemaal niet meer kan schelen, en toch blijft het in je hoofd spoken. Je kan stilaan zelf bepalen hoe je met je onderbewustzijn omgaat... blokkeren of stilaan verwerken...

Ik hoop toch, ondanks het weder, dat jullie je een beetje hebben kunnen ontspannen!

Liefs,

Veertje & Falcon

falcon1

30 mei 2011, 07:17

Angel en Ed,

we komen je een fijne, zonnige dag wensen...

Raar, maar je topic is gisteravond een tijdje verdwenen... waarschijnlijk problemen bij Sennet.

Liefs,

Veertje & Falcon

RIEKSKE

30 mei 2011, 09:21

Afbeelding
goede morgen angelique
kom je zonnige dag wensen
knuffel riekske
pieker niet te veel lieverd
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Angel4

30 mei 2011, 10:06

Goedemorgen lieve allemaal,

Vandaag zou de geboortedag van mijn vader zijn geweest.
Nu hoort hij tot de mens van voorbij en leeft nog voort in de gedachten van hen die hem willen herrinneren.
Ik merk niet echt iets van deze dag want in het verleden (de afgelopen 30 jaar) gingen mijn ouders altijd per ingang van 1 mei aan boord van hun boodje en gingen een half jaar (de hele lente en zomer) varen, ik zag ze dus nooit en er was dan ook geen verjaardag (vader) en vaderdag.

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden Veertje en Falcon ......

ik denk dat al de gevoelens die je hebt een beetje in het onderbewustzijn verder leven. Je hebt zoveel meegemaakt en je dikwijls willen verzetten terwijl het eigenlijk niet kon/mocht.
Momenteel laat je alles uit je onderbewustzijn naar boven komen en dat is niet prettig... Dikwijls zeg je wel dat het je allemaal niet meer kan schelen, en toch blijft het in je hoofd spoken. Je kan stilaan zelf bepalen hoe je met je onderbewustzijn omgaat... blokkeren of stilaan verwerken...
ik hoop dan ook dat ik steeds sterker en sterker zal mogen worden zodat het me straks eindelijk niet meer kwellen zal.

Het doet me goed dat jullie me nog steeds steunen, Riekske, Ghyra, Veertje en Falcon ...... al een dik jaar lang en ik hoop dat ik jullie allen ooit in het echt mag ontmoeten want het is veel voor me gaan betekenen jullie "ontmoet" te hebben en mijn vrienden te mogen noemen.
Jullie zijn geweldige lieve mensen.

Het is heerlijk weer en Ed heeft gisteren een paar uurtjes vooruit zitten werken en vanmorgen ook heel vroeg begonnen zodat we vanmiddag lekker langs het water in Harderwijk kunnen gaan wandelen en genieten van onze vrijheid, van elkaar en de wereld die er zo fijn uitziet en aanvoelt wanneer de zon schijnt.
Lachen om die maffe ganzen die heel eigenwijs staan te kijken op stenen in het water, het musje voeren die het niet opgeeft omdat het gewoonweg brood moet hebben :-)
Het is mooi en leuk en ik hoop samen met Ed te genieten vanmiddag.

Wens iedereen een hele fijne dag toe en tot later.

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

30 mei 2011, 10:24

Angel, wie weet ooit... dat we mekaar eens kunnen zien...

Toen ik zo de laatste regels las van je schrijven hoe je je wandeling beschreef... blijkbaar bekijk je alles door een andere bril. Veel mensen zouden een algemeen beeld geven van de natuur, maar jij geniet meer van de details... de vogels, eenden en hoe die kleine wezentjes zich gedragen... Heeft ook weer veel met gevoelens te maken... Die dieren zien er onschuldig uit... genieten mateloos van het leven... geen zorgen (denk ik toch niet) en zijn altijd zo lief... Dat staat in schril contrast met wat je in het verleden allemaal schreef over die gruwelijke buitenwereld...
Het wordt ook zo mooi beschreven in de bijbel... maar het liep mis toen God de mens schiep...
Sorry, ik denk te veel denk ik... :wink:

Probeer vandaag samen met Ed ook wat te genieten van de mooie dingen om je heen... even die donkere bril opbergen en een kleurrijke opzetten...

liefs,

Veertje & Falcon

Angel4

30 mei 2011, 10:39

falcon1 schreef: Angel, wie weet ooit... dat we mekaar eens kunnen zien...

Toen ik zo de laatste regels las van je schrijven hoe je je wandeling beschreef... blijkbaar bekijk je alles door een andere bril. Veel mensen zouden een algemeen beeld geven van de natuur, maar jij geniet meer van de details... de vogels, eenden en hoe die kleine wezentjes zich gedragen... Heeft ook weer veel met gevoelens te maken... Die dieren zien er onschuldig uit... genieten mateloos van het leven... geen zorgen (denk ik toch niet) en zijn altijd zo lief... Dat staat in schril contrast met wat je in het verleden allemaal schreef over die gruwelijke buitenwereld...
Het wordt ook zo mooi beschreven in de bijbel... maar het liep mis toen God de mens schiep...

Sorry, ik denk te veel denk ik... :wink:

Probeer vandaag samen met Ed ook wat te genieten van de mooie dingen om je heen... even die donkere bril opbergen en een kleurrijke opzetten...

liefs,

Veertje & Falcon

Wilde net de pc afsluiten maar ging nog even mail kijken en las je berichtje.
Waarom weet ik niet maar ik heb nu tranen in mijn ogen maar het voelt ook goed ....... thx.

.
Groetjes,
Angel4

ghyra

30 mei 2011, 17:15

Afbeelding

goede middag......angel.......
hiern een mooie zonnige dag...
hopelijk bij jullie ook???
meid ga ervoor......geniet van de natuur en dieren......
hier ook allerlei vogels die je ,s morgens wekken :wink:
veel ganzen op het veld gezien...
wens jullie een fijne dag nog....en tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

falcon1

30 mei 2011, 19:34

Angel,

die traantjes was nu wel niet bedoeling... daarom hoop ik dat het van geluk is... dat je toch nog vele mooie dingen mag beleven.

Ik had het niet geschreven, maar God zal voor ons ook wel de natuur geschapen hebben om er van te genieten denk ik. En ik hoop dan ook van ganser harte dat jullie dat vandaag gedaan hebben!

We wensen jullie nog een fijne avond en een rustige nacht.

Liefs,

Veertje & Falcon

Angel4

30 mei 2011, 21:33

Goede avond allemaal,

Ghyra ook genoten van de beestjes :-)

Wij zijn niet naar Harderwijk geweest maar hebben de fiets gepakt en zijn een heel eind gaan fietsen.
Ed moest op de terugweg nog shag kopen en die heeft hij tegenover de Zwaluwehoeve (verwen oord) gekocht bij de Spar.
Ik ben buiten op hem blijven wachten in de schaduw van een boom en kreeg tot mijn verbazing een ijsje van een vriendelijke meneer die daar zijn auto geparkeerd had, ik mocht kiezen tussen verschillende soorten (ook chocolade ... magnum enz.) maar heb een heerlijk waterijsje (raketje) gekozen, lekker tegen de dorst :-)
Toch was ik echt wel blij terug te zijn op de camping want we hadden allebei zadelpijn gekregen in de laatste kilometer 8O
Daarna is Ed op de bank gaan slapen en ik ben heerlijk op de verranda gaan zitten, heb nog even een heel kort stukje gefietst maar ik kwam niet ver want mijn kat had net buiten de camping een jonge haas te pakken, gelukkig kwam ik er net aan, heb de fiets op de grond gegooid en ben met een stok op de grond slaand achter de kat met haar prooi aangerend tussen de struiken door (ik raakte de kat natuurlijk niet, het was alleen maar zodat ze het beestje los zou laten van de schrik).
Na 2 keer losgelaten te hebben had ik haar (de kat) te pakken, heb haar bij haar tegen de grond gedrukt en gewacht tot het kleine haasje ver weg was.
Sjaantje heb ik meegenomen naar de weg waar nog steeds mijn fiets lag (gelukkig maar) en heb haar op de bagagedrager gezet (kon ze met haar nagels het zadel vasthouden) en ben zo (fiets aan één hand, kat in de andere) naar de camping en caravan teruggelopen.
Toen zag ik pas dat ik onder de schrammen zat maar never mind, het haasje was gered.
Sjaantje heb ik even lekker gekroeld en een riempje met een belletje beloofd 8)
Dat wordt morgen dus naar Nunspeet naar de dierenwinkel 2 belletjes erbij halen (ook een voor Arie die een vogel had gevangen :? ) en een voor Sjaantje.

Die traantjes die achter mijn ogen prikte ontstonden door de zin over dat het goed was tot de mens kwam Veertje en Falcon, misschien heb ik toch niet zoveel vertrouwen meer in mensen als ik dacht 8O

Poehee .... dat was weer een heel verhaal he.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne avond toe en tot later.

.
Groetjes,
Angel4

RIEKSKE

30 mei 2011, 22:00

Afbeelding
hallo angelique
kom je ff goede nacht wensen
en denk niet al te veel in het verleden lieve schat
het maakt jou alleen maar verdrietig

fijn dat je zover fietsen was met ed
meisje ga lekker verder met ed