Katana's hoekje nr 3

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Volhouden zolang als het nog kan

Stop er mee
5
18%
Merci katana
5
18%
Volhouden zolang als het nog kan
18
64%

Totaal aantal stemmen: 28

Mathieu

28 mei 2011, 17:07

Fazal schreef:Gisteren een oud collega ontmoet. 30 jaar elkaar niet gehoord noch gezien.
Dachten van elkaar, die is er niet meer!?
Maar meneer is nu 83 en nog altijd bezig met judo, heeft al 10 jaar zwarte gordel. Gaat nu zelfs met volle motivatie voor 1ste dan.
Geloof het of geloof het niet, maar het is wèl wààr. :!:

Een andere goede vriend is nu 80 geworden, doet nog elke dag aan fitness, rijdt nog steeds met gemak 100 km en meer met de fiets, en duwt op de fitnessbank nog altijd 100 kg boven het hoofd. En neen, niet uit prestatiedrift, wel simpelweg om fit te blijven. Als hij wil duwt hij zwaarder, maar domme uitdagingen gaat hij niet aan.

Dus Katana! Vooruit met de geit! Vooruit met dat zwaard! :wink:
Ook jij, hebt nog vele jaren voor de boeg.
Die twee hierboven hebben in hun leven nochthans ook al een en ander meegemaakt.
Maar ja, wie niet eigenlijk!? :?
Dan heeft hij méér geluk dan ik. Ben voor enkele jaren ermee moeten stoopen gezien mijn rug niet meer mee wilde. Stond dan wel op zwarte gordel derde dan.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu

28 mei 2011, 17:11

Fazal schreef:Ik heb jaren niet per fiets gereden, maar vorige week heb ik toch nog een nagelnieuwe fiets gekocht. Men heeft mij aangeraden om met korte afstandjes te beginnen. Awel ..., gisteren heb ik mijn eerste 10 'meterkes' gedaan. Vandaag zullen het er 20 worden, en morgen (misschien zelfs) 30. Zodoende hoop ik na een jaartje of 10, opnieuw te kunnen fietsen alsof ik nooit anders heb gedaan. Geduld is toch een schone deugd nietwaar!? 8)

Nee jongens, geloof dat allemaal maar liever niet. Ik heb de voorbije week tijd toch al zo'n kleine 50 km op een hoopje gereden. Ik voel het wel aan mijn achterwerk en in mijn benen, en last but not least, aan mijne portemonnee, want zo'n simpel stadsfietsje heeft mij toch algauw zo'n 700 eurootjes gekost. Een batterijfiets vond ik iets te duur.
Zal mij nog spijten vrees ik. :?

En maak mij nu aub niet jaloers omdat er hier sommigen misschien wel 100 km (of meer) per dag rijden. Misschien was het wel een of andere forum-dame die mij gisteren voorbij is gereden, het was alsof ik stil stond verdorie. :oops:
Maar geen nood, binnen een maandje of zo, haal ik haar wel in. :P
Het zal in ieder geval wel tand(wiel) bijten worden.
Ik maak niemand jaloers, fiets rijden moet elkeen zelf voelen of je het aankan of niet. Maar zeker niets forceren. Ik doe, voorlopig nog met een gewone fiets met 7 versnellingen, dag dagelijks tussen de 20 en de 35 km, bij mooi weer. Dus bij regen ga ik er niet uit. Op jaarbasis heb ik me gewoon de afstand tussen de 1600 en de1800 km opgelegd en dat is haalbaar. Mijn volgende fiets gaat alleszins een electrische zijn, heb er verleden week op gereden en ik vind dat de max, dus bijna een must.

Mathieu

28 mei 2011, 17:14

katana schreef:deredactie.be Dronken majoor naar huis na doodsbedreigingen

Het gaat om een lid van de militiare staf in Kunduz,in het woelige noorden van Afghanistan.
Op 13 mei maakt de Belgische majoor 's nachts amok in een Duitse dranktent 'Talibar' enzv...

Het is weer een Waalse officier natuurlijk , hoe hoger de rang , hoe crapuleuzer 8)

Gewoon er uit smijten zo iemand. Drinken en zelfs zuipen moet kunnen op dergelijke lokatie, maar je moet ten alle tijden je verstand kunnen blijven gebruiken en dat kon die kerel blijkbaar niet.

Mathieu

28 mei 2011, 17:18

Reini schreef:Fazal , een batterijfiets is iets voor watjes of zieke mensen.
Doe gewoon je ding en forceer je niet. Waarom moeten mannen altijd zo nodig iemand voorbij kunnen gaan?
Beter wat méér kilometers op de lange duur dan je gaan uitputten 1 x per week . Conditie verbetert vanzelf door het te doen.

Dat is nu eens de flauwste zever die ik hier ooit gelezen heb. Je kan een dergelijke fiets gewoon gebruiken als een fiets, dus de batterijen volledig uitschakelen. En je kan de batterij laten meewereken als je trapt. maar als je niet trapt doet die batterij ook niets hoor, dus trappen is en blijft een must. En je moet zeker niet ziek zijn om zo iets te kopen. Mensen die problemen hebben met hun knieen kunnen daar perfect gebruik van maken. ken er verschillende die gewoon mee kunnen rijden met elkeen, wat ze niet zouden kunnen moesten ze niet een electrische fiets hebben. Maar velen hebben daar een volledig verkeerd gedacht van en denken dat de batterij de fiets voort beweegt zonder dat de bestuurder iets moet doen en dat is dus hoegenaamd zeker niet waar.

Mathieu

28 mei 2011, 17:22

Fazal schreef:Jawel hoor, ik ben tenslotte 'nog maar' 74. :wink:
Mag ik ook bij de club, ben dan wel nog een benjamin, 10 jaar jonger dan jij.?

Mathieu

28 mei 2011, 17:25

Reini schreef:Zo moet het Fazal , geen macho- of macha- gedrag voor ons. :wink:

Dat macho gedoe is aan ons niet meer besteed. En als Katana terug uit het ziekenhuis is en de nodige rust heeft gehad, zal hij weer in alle kleur gaan fungeren als baankapitein om zijn fietsgenoten veilig te begeleiden via het fietspad naar een mooi en wel gelegen terras voor de nodige comsumptie en nadien om ze zeker veilig terug thuis te krijgen.

Mathieu

28 mei 2011, 17:26

En wat staat op het programma voor de zevende dag morgen? Heb er nog niet naar gekeken.

ps : en zoals jullie wel gezien zullen hebben ben ik weer terug in het land. :wink: :wink: :wink:

Reini

28 mei 2011, 22:20

Mathieu schreef:
Reini schreef:Fazal , een batterijfiets is iets voor watjes of zieke mensen.
Doe gewoon je ding en forceer je niet. Waarom moeten mannen altijd zo nodig iemand voorbij kunnen gaan?
Beter wat méér kilometers op de lange duur dan je gaan uitputten 1 x per week . Conditie verbetert vanzelf door het te doen.

Dat is nu eens de flauwste zever die ik hier ooit gelezen heb. Je kan een dergelijke fiets gewoon gebruiken als een fiets, dus de batterijen volledig uitschakelen. En je kan de batterij laten meewereken als je trapt. maar als je niet trapt doet die batterij ook niets hoor, dus trappen is en blijft een must. En je moet zeker niet ziek zijn om zo iets te kopen. Mensen die problemen hebben met hun knieen kunnen daar perfect gebruik van maken. ken er verschillende die gewoon mee kunnen rijden met elkeen, wat ze niet zouden kunnen moesten ze niet een electrische fiets hebben. Maar velen hebben daar een volledig verkeerd gedacht van en denken dat de batterij de fiets voort beweegt zonder dat de bestuurder iets moet doen en dat is dus hoegenaamd zeker niet waar.
Gij zijt dan ook een zeveraar als ge mij woorden in de mond legt of zag neerzetten die ik nooit geschreven heb.
Natuurlijk moet je met die fiets trappen. Ziek moet je zien in een ruimere context: versleten knieën bijvoorbeeld.
Wie zo 'n fiets koopt heeft de bedoeling er gebruik van te maken, niet?
En van mij mag dat : sommige ouderen rijden graag mee met de hoop sportievelingen en kunnen dan mee door gebruik te maken van die mogelijkheid.
Maar zolang mogelijk de gewone fiets gebruiken , ook al gaat het wat trager, is mijn devies.
Ik wens Fazal dan ook veel rijgenot met zijn nieuwe bike.

katana

02 jun 2011, 10:40

Maandag geopereerd liesbreuk langs beide kanten , katana is nu terug thuis.
Weet iemand hoelang de pijn nog aanvoelt ...

Groeten katana
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

02 jun 2011, 13:27

Katana, hier een van de vele websites over liesbreuken.
http://www.heelkundeinstituut.nl/index. ... riode.html
Zo te lezen zal de pijn na de operatie nog een paar weken aanhouden, maar zou daarna, behoudens complicaties natuurlijk, dag per dag (moeten) verminderen. De ene liesbreuk, en ook de operatie, is natuurlijk weer de andere niet.

katana

05 jun 2011, 10:27

De Zevende Dag 'vandaag'

Hoe zit het trouwens met de Vlaamse regering ?

Een debat met fractieleiders in het Vlaams Parlement : Ludwig Caluwé(CD&V),John Crombez(sp-a), Kris Van Dijck(N-VA), Sas van Rouverij(Open-VLD), en Filip Dewinter( Vlaams Belang).
Fazal

05 jun 2011, 12:09

Heel goed, zoals altijd! :twisted:

katana

05 jun 2011, 13:25

Filip D , zat er maar voor spek en bonen bij :)
Fazal

05 jun 2011, 14:46

Vond ik persoonlijk, dus niet. 8)

katana

05 jun 2011, 15:11

Fazal schreef:Vond ik persoonlijk, dus niet. 8)

Persoonlijk vind ik , hij heeft gedaan wat van hem werd gevraagd.
Moest iets meer zijn 'durven zeggen dat de bezuinigingen op imigratie meer aandacht moesten hebben , niet te veel geschenken geven maar eigen volk eerst, ze hebben er voor gewerkt en toch worden veel senioren opgezadeld met een klein pensioen 8) '