OM NA TE DENKEN ( vervolg ) .
-
Fazal
En .., dan had Hij u NOG NIET gehoord!Lady Godiva schreef: zeggen dat ge vroeger op uw blote knieen 3 onze vaders en 5 rozenkransen moest bidden opdat hij u zou gehoord hebben
Maar kom, de gelovigen beweren wel dat Hij overal aanwezig is en alles ziet en hoort, maar God vergeef het mij, want ik geloof dat hélemaal niet.
Ik vermoed dat Jij wel andere dinges aan Uw heilig hoofd hebt, dan naar onnozele smeekbedes van die misbaksels van uw mensen-schepselen te luisteren.
-
Lady Godiva - Lid geworden op: 22 dec 2008, 16:46
Als hij overal en alom aanwezig is dàn had de sadist wel een kussentje onder mijn knieen mogen leggen 
En van toen (en dàt is nù toch al méér dan 60 jaar) heb ik gezworen dat de énige persoon waarin ik geloof mijn eigenste zelf is
En van toen (en dàt is nù toch al méér dan 60 jaar) heb ik gezworen dat de énige persoon waarin ik geloof mijn eigenste zelf is
De ogen van véél Vlamingen zijn uiteindelijk geopend en de traditionele partijen slagen er maar niet in om die ogen terug te sluiten !!!!
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Fazal schreef: Maar kom, de gelovigen beweren wel dat Hij overal aanwezig is en alles ziet en hoort
Maar eens een waarschuwingeske voor een naderend tsunamike, een op handen zijnde hongersnoodje, een toekomstig aardbevinkjke, een beginnend vulkaanuitbarstinkje enz. dat zit er niet in!
Dan vraagt ge u toch wel af wat ne vierkante snullemans die "befaamde god" wel moet zijn??
Mvg,
P.Siemons
Maar eens een waarschuwingeske voor een naderend tsunamike, een op handen zijnde hongersnoodje, een toekomstig aardbevinkjke, een beginnend vulkaanuitbarstinkje enz. dat zit er niet in!
Dan vraagt ge u toch wel af wat ne vierkante snullemans die "befaamde god" wel moet zijn??
Mvg,
P.Siemons
-
Fazal
Befaamd is hij wel, maar god, is die snullemans zéker niet! Enfin, zelf kan ik hem niet beledigen, want voor mij ..., bestaat hij niet!Paul Siemons schreef: Fazal schreef: Maar kom, de gelovigen beweren wel dat Hij overal aanwezig is en alles ziet en hoort
Maar eens een waarschuwingeske voor een naderend tsunamike, een op handen zijnde hongersnoodje, een toekomstig aardbevinkjke, een beginnend vulkaanuitbarstinkje enz. dat zit er niet in!![]()
![]()
![]()
Mvg,
P.Siemons
Als ik al die gelovigen moest 'geloven', dan zou hij goed zijn, INDIEN ... hij ZOU bestaan!
Het is trouwens niet god snullemans die zichzelf belachelijk maakt, het zijn 'hier' de gelovigen zelf, die hem, maar vooral zichzelf 'onsterfelijk' belachelijk maken.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Wat zo uniek is in Gods Woord , de Bijbel , is dat er over duizende jaren , nauwkeurig geregistreerde afstammingslijsten zijn opgetekend , die teruggaan tot Adam toe . Dat is iets heel unieks in de hele mensenwereld . Zo zien we ook duidelijk de afstamming van de Heer Jezus als mens , en dat bevestigt ook de waarheid over heel de bijbelse geschiedenis . Welk boek geeft zoveel informatie ?
Groetjes , EBENHAEZER .
Groetjes , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Gewoon mensenwerk Eb. Jij laat je daardoor telkens weer belazeren.ebenhaezer schreef:Wat zo uniek is in Gods Woord , de Bijbel , is dat er over duizende jaren , nauwkeurig geregistreerde afstammingslijsten zijn opgetekend , die teruggaan tot Adam toe . Dat is iets heel unieks in de hele mensenwereld . Zo zien we ook duidelijk de afstamming van de Heer Jezus als mens , en dat bevestigt ook de waarheid over heel de bijbelse geschiedenis . Welk boek geeft zoveel informatie ?
Groetjes , EBENHAEZER .
De bijbel is een samenraapsel van stukjes geschiedenis en verweven met fantasie om de mens te dwingen in een god te geloven.
Enne... er zijn nog veeeeeeel boeken met veel meer info hoor.
Jij en ik staan zelfs ergens in Amerika geregistreerd als bestaand wezen. Straf hé.
-
Gast
Begin al eens met het geslacht David waar Jezus van zou afstammen. Merkwaardig dat er twee evangelisten een verschillende genaelogische lijn geven. Zeg me eens wat de juiste is.ebenhaezer schreef:Wat zo uniek is in Gods Woord , de Bijbel , is dat er over duizende jaren , nauwkeurig geregistreerde afstammingslijsten zijn opgetekend , die teruggaan tot Adam toe . Dat is iets heel unieks in de hele mensenwereld . Zo zien we ook duidelijk de afstamming van de Heer Jezus als mens , en dat bevestigt ook de waarheid over heel de bijbelse geschiedenis . Welk boek geeft zoveel informatie ?
Groetjes , EBENHAEZER .
En uw wereld is wel zéér klein. Al eens de koningslijsten van de Egyptenaren en de Babyloniërs bekeken ? En dat zijn geen gefantaseerde lijsten zoals in het Grote Sprookjesboek. Ik wacht wel even op je antwoord welke genealogisch lijst van Jezus de juiste is. Doe het maar rustig aan.
-
Gast
Misschien kan onderstaande link je helpen de afstammigslijn van Adam tot Jezus te helpen vinden:ebenhaezer schreef:Wat zo uniek is in Gods Woord , de Bijbel , is dat er over duizende jaren , nauwkeurig geregistreerde afstammingslijsten zijn opgetekend , die teruggaan tot Adam toe . Dat is iets heel unieks in de hele mensenwereld . Zo zien we ook duidelijk de afstamming van de Heer Jezus als mens , en dat bevestigt ook de waarheid over heel de bijbelse geschiedenis . Welk boek geeft zoveel informatie ?
Groetjes , EBENHAEZER .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koningen_van_Sumer
En dan kun je gelijk ook even kijken vanwaar de 10 geboden vandaan komen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Hammurabi
En heb je ondertussen al een verklaring waarom er twee verschillende stambomen van Jezus in het N.T. staan ?
Je kan al beginnen in de hof van eden bij de boom des levens en de boom van goed en kwaad:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asherah
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Mijn vraag ging wel over afstammingslijsten TOT ADAM TOE , de schepping van de eerste mensen , het unieke dààrvan !
Natuurlijk is het mensenwerk , zo nauwkeurig hebben ze steeds de geboorten bijgehouden , niet om de mensen te dwingen in God te geloven Reini , want niemand wordt verplicht .
Daar staan idd. verschillende lijsten in de Bijbel , en uitgaande van verschillende lijnen , maar ze kloppen met de geschiedenis van toen , dat mag je zelf uitzoeken Talis , ik denk niet dat je hulp nodig hebt ! Ik heb daarvoor geen Wikipedia nodig . Je moet alleen , niet die lijsten ALLEEN lezen , maar ook de hele geschiedenis in de Bijbel ; dan pas ontdek je de juistheid .
Het is goed te merken dat velen de Bijbel alleen met stukjes kennen , vooral wat hun past , en daardoor de gehele inhoud en juistheid er van niet begrijpen .
Vr. groetjes , EBENHAEZER .
Natuurlijk is het mensenwerk , zo nauwkeurig hebben ze steeds de geboorten bijgehouden , niet om de mensen te dwingen in God te geloven Reini , want niemand wordt verplicht .
Daar staan idd. verschillende lijsten in de Bijbel , en uitgaande van verschillende lijnen , maar ze kloppen met de geschiedenis van toen , dat mag je zelf uitzoeken Talis , ik denk niet dat je hulp nodig hebt ! Ik heb daarvoor geen Wikipedia nodig . Je moet alleen , niet die lijsten ALLEEN lezen , maar ook de hele geschiedenis in de Bijbel ; dan pas ontdek je de juistheid .
Het is goed te merken dat velen de Bijbel alleen met stukjes kennen , vooral wat hun past , en daardoor de gehele inhoud en juistheid er van niet begrijpen .
Vr. groetjes , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
ter overdenking;
Leven.............- aantoonbaar ( niet aantoonbaar van waaruit )
reïncarnatie.... - niet aantoonbaar ( wel persoonlijk te ervaren )
denken...........- aantoonbaar aanwezig,( echter geen bewijs van wat denkt )
bewustzijn......- merkbaar wegens inzicht, kennis en gedrag ( geen bewijs van waaruit)
dood..............- aantoonbaar ( enkel persoonlijk te ervaren dat het alleen lichamelijk is )
eigenlijk, als je het zo ziet is veel niet duidelijk van het waaruit en waardoor betreffende het leven van een mens . En ik bedoel hiermee het wetenschappelijke vastgestelde.
Leven.............- aantoonbaar ( niet aantoonbaar van waaruit )
reïncarnatie.... - niet aantoonbaar ( wel persoonlijk te ervaren )
denken...........- aantoonbaar aanwezig,( echter geen bewijs van wat denkt )
bewustzijn......- merkbaar wegens inzicht, kennis en gedrag ( geen bewijs van waaruit)
dood..............- aantoonbaar ( enkel persoonlijk te ervaren dat het alleen lichamelijk is )
eigenlijk, als je het zo ziet is veel niet duidelijk van het waaruit en waardoor betreffende het leven van een mens . En ik bedoel hiermee het wetenschappelijke vastgestelde.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
EB
Nog een geluk dat we gedrilde soldaten hebben van jehovah, die het ons haarfijn komen uitleggen.Het is goed te merken dat velen de Bijbel alleen met stukjes kennen , vooral wat hun past , en daardoor de gehele inhoud en juistheid er van niet begrijpen .
Wie bewaakt de bewakers.
-
Gast
Helemaal niet uniek hoor, er zijn nog sprookjesboeken. Ik geef je wetenschappelijke feiten, maar dat verschil zie jij natuurlijk niet.ebenhaezer schreef:Mijn vraag ging wel over afstammingslijsten TOT ADAM TOE , de schepping van de eerste mensen , het unieke dààrvan !
O, en jij hebt ons hier steeds wijs gemaakt dat het god was die dat gedicteerd had.Natuurlijk is het mensenwerk , zo nauwkeurig hebben ze steeds de geboorten bijgehouden , niet om de mensen te dwingen in God te geloven Reini , want niemand wordt verplicht .
Ik heb het over de lijn van Jezus he EB, nie liegen! En de lijn van Jezus gaat over Jozef. Er is maar één lijn, maar welke is de juiste, dat is mijn vraag. Ik mag hieruit besluiten dat heel die waslijst op niks gebaseerd is dan wat fantasie van een bendeke geiteneukers.Daar staan idd. verschillende lijsten in de Bijbel , en uitgaande van verschillende lijnen ,
Ik niet, maar gij wel ! Ofwel zit ge hier weer te JOKKEN VOOR JEZUS ofwel hebt ge zeker hulp nodig; psychiatrische !maar ze kloppen met de geschiedenis van toen , dat mag je zelf uitzoeken Talis , ik denk niet dat je hulp nodig hebt !
Leg me dát eens uit !!! Van de stamboom van Jezus zijn er al twee verschillende lijsten, en dan heb ik het nog niet over de rest ! Hebt gij ook twee familie-lijnen van vaders zijde ? Ik kan hier dan enkel uit besluiten dat ge dan twee vaders had.Ik heb daarvoor geen Wikipedia nodig . Je moet alleen , niet die lijsten ALLEEN lezen , maar ook de hele geschiedenis in de Bijbel ; dan pas ontdek je de juistheid .
Zijt ge nu al tegen uw eigen bezig of wat ?Het is goed te merken dat velen de Bijbel alleen met stukjes kennen , vooral wat hun past , en daardoor de gehele inhoud en juistheid er van niet begrijpen .
Vr. groetjes , Talis.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
? Adam em Eva dat is een sprookjesverhaal het bevat absuluut geen waarheid en daarmee kan de afstammingslijst al niet juist zijn. Vooralsnog kun je dat niet aanvaarden maar dat komt nog wel. Gewoon door leven en niet te veel in het boek bezig zijn. Het gaat om hoe je leeft niet hoe je leest.Mijn vraag ging wel over afstammingslijsten TOT ADAM TOE , de schepping van de eerste mensen , het unieke dààrvan !
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Gast
Ach Janx, die is al jaren dood, maar weet het nog niet.janx schreef:? Adam em Eva dat is een sprookjesverhaal het bevat absuluut geen waarheid en daarmee kan de afstammingslijst al niet juist zijn. Vooralsnog kun je dat niet aanvaarden maar dat komt nog wel. Gewoon door leven en niet te veel in het boek bezig zijn. Het gaat om hoe je leeft niet hoe je leest.Mijn vraag ging wel over afstammingslijsten TOT ADAM TOE , de schepping van de eerste mensen , het unieke dààrvan !
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Eb heeft zich waarschijnlijk nooit afgevraagd hoe de lijst kon samengesteld worden.
Of konden Adam en Eva schrijven misschien??? Nooit iets van teruggevonden.
Tussen jouw eerstelingen en rebel Jezus zitten vele duizenden jaren. Die bijbel moet nogal een turf zijn zeg.
Bovendien, wetenschappers ontdekten al lang, beste Ebenhaezer, dat de eerste mensen aapachtige wezens waren; vrij primitief dus; maar dat is jou niet opgevallen met al dat geneuzel in het sprookjesboek.
Wordt toch wakker bitte.
Of konden Adam en Eva schrijven misschien??? Nooit iets van teruggevonden.
Tussen jouw eerstelingen en rebel Jezus zitten vele duizenden jaren. Die bijbel moet nogal een turf zijn zeg.
Bovendien, wetenschappers ontdekten al lang, beste Ebenhaezer, dat de eerste mensen aapachtige wezens waren; vrij primitief dus; maar dat is jou niet opgevallen met al dat geneuzel in het sprookjesboek.
Wordt toch wakker bitte.