1968/69 - 14 A werl
-
zilverkopje - Lid geworden op: 24 mar 2006, 16:03
wie was er in werl in 1968-1969 eenheid 14artillerie (met raketten met kernkoppen-honest jones of zoiets).
ben oa op zoek naar Jean Deley( kanten van oostende?) en Didier Volckaert.
met dank voor de hulp
ben oa op zoek naar Jean Deley( kanten van oostende?) en Didier Volckaert.
met dank voor de hulp
-
nonkeldi - Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
hallo zilverkopje,
ik had verleden zaterdag een oude schoolvriend op bezoek en we spraken ook over onze legerdienst en hij lag ook in werl in het jaar 68 mss zegt zijn naam U nog iets, hij noemt josé demeyere uit roeselare en woont nu te ardooie, groetjes nonkeldi
ik had verleden zaterdag een oude schoolvriend op bezoek en we spraken ook over onze legerdienst en hij lag ook in werl in het jaar 68 mss zegt zijn naam U nog iets, hij noemt josé demeyere uit roeselare en woont nu te ardooie, groetjes nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32
-
guidosan - Lid geworden op: 23 mar 2006, 11:08
Hallo,
Weten jullie dat 14A nog bestaat, ze zijn gekarzerneerd te Lombardsijde. Ikzelf was een veldartillerist van 6A te Soest, maar ben de laatste 5 jaar van mijn militaire carierre RSM geweest van 14A.
Indien jullie inlichtingen nodig hebben kan er met 14A contact opgenomen worden, ze hebben ook een website als je bij google ' daagse van de ijzer intikt kom je erop.
groetjes
Guido
Weten jullie dat 14A nog bestaat, ze zijn gekarzerneerd te Lombardsijde. Ikzelf was een veldartillerist van 6A te Soest, maar ben de laatste 5 jaar van mijn militaire carierre RSM geweest van 14A.
Indien jullie inlichtingen nodig hebben kan er met 14A contact opgenomen worden, ze hebben ook een website als je bij google ' daagse van de ijzer intikt kom je erop.
groetjes
Guido
Een prettige dag gewenst
-
stevens-willy - Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
De deze dus http://www.vierdaagse.be/guidosan schreef:Hallo,
groetjes
Guido
-
guidosan - Lid geworden op: 23 mar 2006, 11:08
Het Kwartier Lombardsijde heeft een vriendenkring opgericht. Al diegene die in het verleden ook maar iets te maken hebben gehad met dit kwartier, zij het als milicien of als actieve, alsook iedereen die in een luchtdoelartillerie eenheid hebben gediend zijn welkom in deze vriendenkring. Surf eens naar volgende website http://www.vklaql.be/
en neem een kijkje in deze uitstekend uitgewerkte site. U kunt er ook alle inlichtingen in terug vinden. Ik kreeg reeds verschillende vragen van geintresseerde personen maar verwijs iedereen hiermme naar het juist contact adres.
Groetjes en misschien tot weerzien op een van onze bijeenkomsten.
Guido
en neem een kijkje in deze uitstekend uitgewerkte site. U kunt er ook alle inlichtingen in terug vinden. Ik kreeg reeds verschillende vragen van geintresseerde personen maar verwijs iedereen hiermme naar het juist contact adres.
Groetjes en misschien tot weerzien op een van onze bijeenkomsten.
Guido
Een prettige dag gewenst
-
alcon - Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:40
Hallo zilverkopje, ben toevalig op deze site beland. Heb ook mijn legerdienst gedaan in werl bij 14A ( de vopo's) Ben op 1april 68 onder de wapens geroepen in Arlon als MPS. Ik herinner mij nog De Cock Ernest uit lokeren De Seppe en de Clay uit antwerpen de koning of zo iets uit kortrijk, dat is het zo wat. Groetjes de alcon.
op zoek naar legerkameraden van werl 68/69
-
alcon - Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:40
Hallo mannen van klas 68/69 te Werl, Leefd daar eigenlijk nog iemand van. Ben onder de wapens geroepen op 1April te arlon Als MPS. Gelieve enig teken van leven te geven. Was daar een mooie tijd in Werl. Groetjes den alcon
op zoek naar legerkameraden van werl 68/69
-
Gast
GOEDE AVOND AAN IEDER.
IK BEN MICHEL(lehcim)BAUWENS VAN ELSEGEM.
ALHOEWEL IK NIET OP JULLIE PAGINA THUIS HOOR KAN MIJN BIJDRAGE EEN HINT ZIJN VOOR ZILVERKOPJE.
IK WAS OOK VAN DE LICHTING 1968/69 EN WAS IN STÖCKERBUSCH
30TPT(honest jhon)IN DIENST QM VAN 1/7/68 T.E.M.29/6/69.
IK WAS IN TURNHOUT MAJ.BLAIRON KAMER 156 B VAN 4/6 T.E.M.
30/6/68(zie foto)-VEEL VAN DEZE MANNEN (lichting 68/69)ZIJN NAAR
WERL GEGAAN,MET UITZONDERING VAN BELLEMANS-COTTENIER-
SWERTS OF WETS EN DE 1ste OF 2é VAN DE BOVENSTE RIJ LINKS
DEZE ZIJN MET MIJ NAAR STÖCKERBUSCH GEGAAN.BALCAEN IS NAAR
DELLBRÜCK GEGAAN.
ONDERSTE RIJ-----------
EERSTE VAN LINKS MICHEL BAUWENS
TWEEDE VAN LINKS BALCAEN
VIJFDE VAN LINKS SWERTS OF WETS
ACHTSTE VAN LINKS BELLEMANS
BOVENSTE RIJ-----------
EERSTE OF TWEEDE VAN LINKS WIE IS BRAECKEVELD????
VIJFDE VAN LINKS BONTRIDDER
ZEVENDE VAN LINKS COTTENIER
LEESBARE HANDTEKENINGEN -MAAR-----WIE IS --------
CROONEN M-CLAESSENS J-BUDENAERS.
DE REST VAN DE HANDTEKENINGEN IS NIET LEESBAAR.
17 MAN OP FOTO 18 HANDTEKENINGEN,WIE WAS DE FOTOGRAAF.
IK ZAL JULLIE PAGINA BLIJVEN BEZOEKEN,DAAR IK OOK NOG
GEINTERESSEERD BEN IN HET TERUGVINDEN VAN PERSONEN VAN
KAMER 156 B.
GROETJES MICHEL(lehcim)BAUWENS

ALHOEWEL IK NIET OP JULLIE PAGINA THUIS HOOR KAN MIJN BIJDRAGE EEN HINT ZIJN VOOR ZILVERKOPJE.
IK WAS OOK VAN DE LICHTING 1968/69 EN WAS IN STÖCKERBUSCH
30TPT(honest jhon)IN DIENST QM VAN 1/7/68 T.E.M.29/6/69.
IK WAS IN TURNHOUT MAJ.BLAIRON KAMER 156 B VAN 4/6 T.E.M.
30/6/68(zie foto)-VEEL VAN DEZE MANNEN (lichting 68/69)ZIJN NAAR
WERL GEGAAN,MET UITZONDERING VAN BELLEMANS-COTTENIER-
SWERTS OF WETS EN DE 1ste OF 2é VAN DE BOVENSTE RIJ LINKS
DEZE ZIJN MET MIJ NAAR STÖCKERBUSCH GEGAAN.BALCAEN IS NAAR
DELLBRÜCK GEGAAN.
ONDERSTE RIJ-----------
EERSTE VAN LINKS MICHEL BAUWENS
TWEEDE VAN LINKS BALCAEN
VIJFDE VAN LINKS SWERTS OF WETS
ACHTSTE VAN LINKS BELLEMANS
BOVENSTE RIJ-----------
EERSTE OF TWEEDE VAN LINKS WIE IS BRAECKEVELD????
VIJFDE VAN LINKS BONTRIDDER
ZEVENDE VAN LINKS COTTENIER
LEESBARE HANDTEKENINGEN -MAAR-----WIE IS --------
CROONEN M-CLAESSENS J-BUDENAERS.
DE REST VAN DE HANDTEKENINGEN IS NIET LEESBAAR.
17 MAN OP FOTO 18 HANDTEKENINGEN,WIE WAS DE FOTOGRAAF.
IK ZAL JULLIE PAGINA BLIJVEN BEZOEKEN,DAAR IK OOK NOG
GEINTERESSEERD BEN IN HET TERUGVINDEN VAN PERSONEN VAN
KAMER 156 B.
GROETJES MICHEL(lehcim)BAUWENS

Laatst gewijzigd door Gast op 21 aug 2011, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
HALLO
ZONET VERGETEN TE VRAGEN------------
VRAAGJE AAN ZILVERKOPJE OF ZIJN VRIENDEN OP DEZE PAGINA.
WAAROM ZIJN ER MANNEN MET EEN ZWARTE MUTS OP DE FOTO
VAN KAMER 156 B
ALVAST BEDANKT VOOR HET KOMENDE ANTWOORD.
GOEDE AVOND MICHEL
ZONET VERGETEN TE VRAGEN------------
VRAAGJE AAN ZILVERKOPJE OF ZIJN VRIENDEN OP DEZE PAGINA.
WAAROM ZIJN ER MANNEN MET EEN ZWARTE MUTS OP DE FOTO
VAN KAMER 156 B
ALVAST BEDANKT VOOR HET KOMENDE ANTWOORD.
GOEDE AVOND MICHEL
-
cinemakke - Lid geworden op: 08 jun 2009, 13:07
Hallo Michel, Deze met zwarte mutsen zullen na hun opleiding zeer waarschijnlijk als chauffeur naar eenheden gaan zoals Lansiers; Jagers te paard ; Gidsen; of gepantserde genie , het kunnen ook dokerblauwe mutsen geweest zijn dat is dan de Artillerie.
En wat betreft het eten in de kazernes en kampen, De sectie menage kreeg een vast (maar klein) budget per militair en per dag. In eenheden waar veel verlof of vergunning toegekend werd kon men dus meer spenderen dan in de eenheden waar zoals in Turnhout, waar de militairen eigenlijk maar op doortocht waren en men karig omsprong met vergunningen, Ik was samen met mijn broer binnengegaan ,Ikzelf in de pantserschool te Stockem, mijn broer voor chauffeur in Turnhout. Ik had wekelijks een vergunning, mijn broer niet, en hij moest naar den BSD en ik mocht in Belgie blijven, omdat wij beiden dienstplichtig waren.
P.S. In Stockem was de opleiding zwaar, maar het eten eerste klasse.
En wat betreft het eten in de kazernes en kampen, De sectie menage kreeg een vast (maar klein) budget per militair en per dag. In eenheden waar veel verlof of vergunning toegekend werd kon men dus meer spenderen dan in de eenheden waar zoals in Turnhout, waar de militairen eigenlijk maar op doortocht waren en men karig omsprong met vergunningen, Ik was samen met mijn broer binnengegaan ,Ikzelf in de pantserschool te Stockem, mijn broer voor chauffeur in Turnhout. Ik had wekelijks een vergunning, mijn broer niet, en hij moest naar den BSD en ik mocht in Belgie blijven, omdat wij beiden dienstplichtig waren.
P.S. In Stockem was de opleiding zwaar, maar het eten eerste klasse.
-
Gast
GOEDE DAG CINEMAKKE EN WERL'NAARS
IK BEN MICHEL(lehcim)BAUWENS ELSEGEM(stöckerbusch1/7/68-29/6/69)
DANK AAN JOU VOOR HET ANTWOORD"ZWARTE MUTSEN ENZ.."
IK BLIJF JULLIE PAGINAS VOLGEN,TOT LATERS.
GROETJES MICHEL
IK BEN MICHEL(lehcim)BAUWENS ELSEGEM(stöckerbusch1/7/68-29/6/69)
DANK AAN JOU VOOR HET ANTWOORD"ZWARTE MUTSEN ENZ.."
IK BLIJF JULLIE PAGINAS VOLGEN,TOT LATERS.
GROETJES MICHEL
-
Bedankt aan iedereen die een antwoord stuurde. Spijtig genoeg slaagde ik er tot op heden nog steeds niet in hetzij Jean Deley en Didier Volckaert te lokaliseren. Hierbij nog wat meer info die ik mij herinner. Jean was bediende van de DSM (of zoiets). wij speelde samen veel basket waaruit ik mag afleiden dat hij vroeger in een club rond Oostende speelde. Dank zij hem klopte ik weinig wachten (wij gingen dan samen o.a. basketten).
Didier won een crochetwedstrijd georganiseerd in de kazerne (ik zat in de jury) en hij speelde gitaar.
Beiden zijn nu +/- 60 jaar
Wij zoeken voort.
Met dank voor iedere hulp
Zilverkopje

Didier won een crochetwedstrijd georganiseerd in de kazerne (ik zat in de jury) en hij speelde gitaar.
Beiden zijn nu +/- 60 jaar
Wij zoeken voort.
Met dank voor iedere hulp
Zilverkopje
-

ik vond nog een foto terug van Didier en mijzelf. Misschien roept dit bij sommigen herinneringen op?
zilverkopje