OM NA TE DENKEN ( vervolg ) .

hier is plaats voor alle wereldreligies

bluevelvet

31 jul 2011, 23:05

ebenhaezer schreef:Bedankt BLUEVELVET , dat heb jij heel duidelijk verwoord ! Maar als men iets niet WIL verstaan , dan ZAL men het ook niet verstaan , dat is hier zeer duidelijk . In 1Cor. 1 : 27 staat : " ... WAT VOOR DE WERELD DWAAS IS , HEEFT GOD UITVERKOREN OM DE WIJZEN TE BESCHAMEN ... "

Beste groetjes aan allen , EBENHAEZER .
talisman WIL m.i. niet verstaan want.....hij zou eens moeten toegeven dat de bijbel zich zelf verklaart.

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen dat David in de twee afstamminglijsten voorkomt, één keer als vader van Salomo en in de tweede als vader van Nathan (Nathan, zoon van David, die tevens broer is van Salomo) En daar hebben we onze TWEE geslachtslijnen één voor Josef en één voor Maria !
Wat moet men nog meer hebben ?
Gast

31 jul 2011, 23:14

bluevelvet schreef:
ebenhaezer schreef:Bedankt BLUEVELVET , dat heb jij heel duidelijk verwoord ! Maar als men iets niet WIL verstaan , dan ZAL men het ook niet verstaan , dat is hier zeer duidelijk . In 1Cor. 1 : 27 staat : " ... WAT VOOR DE WERELD DWAAS IS , HEEFT GOD UITVERKOREN OM DE WIJZEN TE BESCHAMEN ... "

talisman WIL m.i. niet verstaan want.....hij zou eens moeten toegeven dat de bijbel zich zelf verklaart.

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen dat David in de twee afstamminglijsten voorkomt, één keer als vader van Salomo en in de tweede als vader van Nathan (Nathan, zoon van David, die tevens broer is van Salomo) En daar hebben we onze TWEE geslachtslijnen één voor Josef en één voor Maria !
Oprotten !!!!

bluevelvet

31 jul 2011, 23:25

talisman schreef:
bluevelvet schreef:

Oprotten !!!!
Dat is blijkbaar de taal van een gefrustreerd iemand :roll:
Gast

31 jul 2011, 23:27

bluevelvet schreef:
talisman schreef:
bluevelvet schreef:

Oprotten !!!!
Dat is blijkbaar de taal van een gefrustreerd iemand :roll:
OPROTTEN !!!!

ebenhaezer

01 aug 2011, 15:17

Reini schreef:Wel Eb, ik moet besluiten: Talisman HEEFT onderzocht en werd daarbij niet gehinderd door een of ander geloof.
Ik denk dat iedereen met wat gezond verstand dat wel begrepen heeft.
De onzin die de believers hier uitkramen is aan de kaak gesteld, niemand gelooft BV nog. (behalve jullie: antoon, jij , wayti ...)
Ze heeft al te dikwijls gedraaid en gekeerd om haar religietje te doen kloppen.
Geloven mag, maar men mag een anders met zulke prullerijen niet lastig vallen. :roll: Tenslotte blijft de bijbel een vertelselboek.

REINI , ik weet niet of iemand die als enig antwoord nog OPROTTEN heeft , eigenlijk wel nog degelijk onderzoek KAN doen dat waarde heeft ? Bovendien is geloof geen HINDER , maar een sterke hulp voor gelovigen !
Ik denk dat iedereen met wat gezond verstand , juist zal inzien dat ware gelovigen iets hebben wat zij missen . Zo'n sterk vertrouwen en een onomstotelijke zekerheid van God en Zijn Woord , is niet mis te verstaan , en dat door millioenen gelovigen op deze planeet !
Daar zou je toch eens beter over moeten nadenken hoor ! Gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Clausewitz

01 aug 2011, 15:26

EB
Ik denk dat iedereen met wat gezond verstand , juist zal inzien dat ware gelovigen iets hebben wat zij missen .
Geloven en gezond verstand gaan absoluut niet samen.Ze zijn immers elkaars tegengestelden. Bespaar ons ook je kinderachtige schooljufraadgevingen.Gebruik je beperkte verstand om zelf eens na te denken over de infantiele charabia die je hier komt plakken.
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 02 aug 2011, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.

bluevelvet

02 aug 2011, 13:02

Reini schreef:Wel Eb, ik moet besluiten: Talisman HEEFT onderzocht en werd daarbij niet gehinderd door een of ander geloof.
De onzin die de believers hier uitkramen is aan de kaak gesteld, niemand gelooft BV nog. (behalve jullie: antoon, jij , wayti ...)
Geloven mag, maar men mag een anders met zulke prullerijen niet lastig vallen. :roll: Tenslotte blijft de bijbel een vertelselboek.
Wel, wel, ze zal weer eens iets zeggen sé :lol:

talisman lijkt bevooroordeeld, ALLES wat hij HEEFT onderzocht .... ?
Als mijnheer de bijbel wil tegenspreken komt ie m.i. automatisch in contact met een of ander geloof, volgens reini niet :roll:

En wie valt wie lastig reini ? Waarom in het HOL van de LEEUW gaan kruipen 8O Waar is je GEZOND verstand :lol:
Gast

02 aug 2011, 13:27

bluevelvet schreef:
Wel, wel, ze zal weer eens iets zeggen sé :lol:

talisman lijkt bevooroordeeld, ALLES wat hij HEEFT onderzocht .... ?
Als mijnheer de bijbel wil tegenspreken komt ie m.i. automatisch in contact met een of ander geloof, volgens reini niet :roll:

En wie valt wie lastig reini ? Waarom in het HOL van de LEEUW gaan kruipen 8O Waar is je GEZOND verstand :lol:
OPROTTEN.

Reini

02 aug 2011, 19:17

Bv tikte verward:

Als mijnheer de bijbel wil tegenspreken komt ie m.i. automatisch in contact met een of ander geloof, volgens reini niet

Ik vraag me af, of geschiedenis zou moeten samengaan met bespreking van een religie.
Kan je de wereldoorlogen niet bespreken zonder godsdienst erbij te betrekken? Ik dacht van wel.
Maar met bezeten mensen kan je geen fluit aan vangen. Alles wordt misbegrepen blijkbaar en door een gekleurde bril bekeken.

ebenhaezer

02 aug 2011, 19:58

Ho ho , er is blijkbaar niets nieuws onder de zon .

" ... EN GIJ ZULT DOOR ALLEN GEHAAT WORDEN OM MIJNS NAAMS WIL . MAAR WIE VOLHARDT TOT HET EINDE , DIE ZAL BEHOUDEN WORDEN . " (Marc.13 : 13).

Het is altijd al zo geweest , dit is geen uitzondering op dit forum , maar wel heel spijtig ; het zou veel aangenamer zijn , als er wat meer aanvaarding en begrip zou zijn ! Elkaars standpunt op een gelijkwaardige wijze aanvaarden , met het oog op vrijheid van keuze , en wetende dat er nu eenmaal veel verschillen zijn in onze wereld . Daar pleit ik voor als deelnemer op dit Seniorennet .

Veel liefs aan allen , EBENHAEZER .

Paul Siemons

02 aug 2011, 20:03

Ebenhaezer schreef: Elkaars standpunt op een gelijkwaardige wijze aanvaarden , met het oog op vrijheid van keuze , en wetende dat er nu eenmaal veel verschillen zijn in onze wereld . Daar pleit ik voor als deelnemer op dit Seniorennet .

Dan moogt ge hier niet vertellen dat ze rijp zijn voor het zothuis:

...een aanhanger van een moordenaarsbende vraagt hier om "gelijkwaardig te worden aanvaard"!!!!!!!!!!!!!!

8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
Gast

02 aug 2011, 20:08

ebenhaezer schreef:Ho ho , er is blijkbaar niets nieuws onder de zon .

" ... EN GIJ ZULT DOOR ALLEN GEHAAT WORDEN OM MIJNS NAAMS WIL . MAAR WIE VOLHARDT TOT HET EINDE , DIE ZAL BEHOUDEN WORDEN . " (Marc.13 : 13).

Het is altijd al zo geweest , dit is geen uitzondering op dit forum , maar wel heel spijtig ; het zou veel aangenamer zijn , als er wat meer aanvaarding en begrip zou zijn ! Elkaars standpunt op een gelijkwaardige wijze aanvaarden , met het oog op vrijheid van keuze , en wetende dat er nu eenmaal veel verschillen zijn in onze wereld . Daar pleit ik voor als deelnemer op dit Seniorennet .

Veel liefs aan allen , EBENHAEZER .
Dus: Volharden in je psychopatische uitlatingen.

Reini

02 aug 2011, 20:11

Pure plantrekkerij !

ebenhaezer

03 aug 2011, 10:39

Reini schreef:" ... EN GIJ ZULT DOOR ALLEN GEHAAT WORDEN OM MIJNS NAAMS WIL . MAAR WIE VOLHARDT TOT HET EINDE , DIE ZAL BEHOUDEN WORDEN . " (Marc.13 : 13).

Pure plantrekkerij !

De waarheid doet altijd pijn REINI , maar het zij u vergeven ! Je moet maar eens goed nadenken over wat men de Heer Jezus allemaal heeft aangedaan en tenslotte ook nog die vreselijke kruisiging ! en toch verdroeg Hij dit alles in stilheid en waardigheid ! Het resultaat was overweldigend : Hij is opgestaan uit de doden , zit aan de rechterhand Gods , en brengt een emens aantal gelovigen voort hier op aarde ! Millioenen zijn gered van de eeuwige dood , en Zijn Woord wordt met duizenden ex. verspreid over de hele wereld in alle talen !
Dan vind ik het wel waard om zo'n intrieste verwijten naar mijn hoofd te krijgen ! Toch wens ik u allen Gods vrede toe ; zolang we hier met z'n allen in deze wereld zijn , moeten we er het beste van maken , en dat wil ik best . Liefs , EB.

Reini

03 aug 2011, 10:47

Men deed dat ook anderen aan Ebenhaezer.
De kruisiging was niet alleen voor ene Jezus van Nazareth .
Velen voor hem en na hem ondergingen hetzelfde lot. Een vreselijke folterdood inderdaad.
Maar wie tegen het Romeinse regime was en actie ondernam, werd aanzien als terrorist en op die manier geliquideerd.
Geen doetjes die Romeinen. Geweld en onderdrukking was de kracht waarmee ze zulk groot rijk konden stichten.