kazerne majoor blairon Turnhout

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

bobby1940

02 aug 2011, 15:29

legsin maar dan moet er heel veel selder in zijn
lehcim:

02 aug 2011, 16:00

ja bobby 1940 heel veel selderij,ik ben het met jou eens,'tis maar dat we zouden moeten zijn zoals de wijn" hoe ouder die word hoe beter die word"

cinemakke

02 aug 2011, 22:54

Hallo mensen met kamferfobie,
Het gebruik van kamfer in de koffie was ten strengste verboden gezien het problemen van medische aard kon veroorzaken, en wat dacht je van het probleem van de gehuwde beroepsmilitairen, aan geboortebeperking mocht het leger ook al niet doen.
En wat betreft de vetogen op de koffie, Ik weet niet of de koffie voor het Belgische leger, groen werd aangekocht en dat ze zelf voor het branden zorgden. Wel weet ik zeker dat er vetstoffen worden gebruikt bij het branden van koffie, omdat de groene bonen anders zouden verbranden en volledig onbruikbaar worden, mogelijk een beetje teveel vetstof gebruikt.
lehcim:

02 aug 2011, 23:38

JA CINEMAKKE,kijk of misschien heb je al gekeken op
kamfer/defensie forum belgisch leger/defensie forum be
daar zijn de kamferfobiesten van de tegenwoordige tijd ook goed aan het
kamferen,het is het lezen waard.
lehcim :

03 aug 2011, 11:48

weer ikke michel(lehcim)bauwens
ja cinemakke en flupke 2,ik heb dat koffie gedoe enkel aangesneden
omdat onze blairon krant stil lag van 18/2/2010.het is niet mijn bedoeling
diensten,mensen of rangen te shockeren.jou verhaal over ongebrande
koffie is ook leerrijk,ik had er geen kennis van.
groetjes michel
lehcim:

05 aug 2011, 14:55

Goede namiddag vanwege michel lehcim
Aan flupke 2 en cinemakke.
Zoals vermeld in mijn bericht van 2 Aug 2011,zie hier mijn mening over de
leger koffie.
Ten eerste-voor de lichtingen van de jaren 50 en er vòór
'HIER TEMT MEN LEEUWEN' en ook hun krolsheid.
Ten tweede-voor de lichtingen vanaf de jaren 60
'HIER TEMT MEN LEEUWEN' maar niet hun krolsheid.
Bij deze dank ik alle personen die hebben bijgedragen,alsook de personen
die nog zullen bijdragen,voor hun verhalen over de legerkoffie.
Het zijn enkel de afwezigen die ongelijk hebben,denk ik.
Ik wense jullie een zonnige namiddag en tot schrijfs.
Groetjes Michel.
lehcim:

10 aug 2011, 14:33

Goede namiddag vawege Michel B.
In mijn bericht van 1Aug.2011 wou ik het ook over koeken hebben,zo begon Davang met het verhaal"terug naar de kazern in ganzen stap".
Ja hoor dat zijn ook koeken.Zo had Cottenier C. en ik,na ons aller eerst
uurtje dril,het niet meteen in de voeten om op stap te marcheren,daarom moesten we beiden,een ronde op het parade plein Blairon,in achterwaarts
marche.Meer koek hervaring heb ik niet,ik heb maar een dikke drie weken
in Turnhout geweest.

davang

10 aug 2011, 16:21

lehcim schreef:Goede namiddag vawege Michel B.
In mijn bericht van 1Aug.2011 wou ik het ook over koeken hebben,zo begon Davang met het verhaal"terug naar de kazern in ganzen stap".
Ja hoor dat zijn ook koeken.Zo had Cottenier C. en ik,na ons aller eerst
uurtje dril,het niet meteen in de voeten om op stap te marcheren,daarom moesten we beiden,een ronde op het parade plein Blairon,in achterwaarts
marche.Meer koek hervaring heb ik niet,ik heb maar een dikke drie weken
in Turnhout geweest.
We moesten eens met 5 personen een hangar uit borstelen waar er van die landings vaartuigen stonden in de kazerne te Brugge...maar met een tandenborstel,hebben gewoon niets gedaan,geen kat die ons kwam controleren...
Wat niet al lachend kan gezegd.....
lehcim:

10 aug 2011, 18:47

Zeg eens Davang kun jij als afsluiter geen goei kamfermop uit je potten
halen?Koffie in het leger,Zeemeeuw,ik ga hem naar jou verwijzen,daar
die op zoek is naar tegengif,gif krijgen we al genoeg in ons lijf zonder
achter te zoeken.Hocus pocust hem een dieet van bio selderij soep uit
je mouw,voor jou als kok,geen probleem.

Fokke

10 aug 2011, 21:11

Toen ik in 1961 soldaat was in Siegen op de Wellersberg hoorde ik zeggen dat één van de keukenmannen cachot had gekregen omdat hij met den aftrekker in de soep geroerd had. Ik vond dat geen terechte straf en eigenlijk stom van die kerel! Wie roert en nu met een aftrekker in de soep?
Ter verduidelijking: Ik kende toen alleen het woord "aftrekker" in de betekenis van "een aftrekker om een flesje bier te openen"... :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
lehcim:

10 aug 2011, 22:13

Ha Fokke,jou verhaal,twee in eens,goed man,koeken in het cachot en
een aftrekker zonder kamfer,hahaha,lachen is gezond.
Ge brengt mij op ideeën,was er een jail in den Blairon?

Fokke

10 aug 2011, 22:32

lehcim schreef:Ha Fokke,jou verhaal,twee in eens,goed man,koeken in het cachot en
een aftrekker zonder kamfer,hahaha,lachen is gezond.
Ge brengt mij op ideeën,was er een jail in den Blairon?
Er was een jail in Blairon, en die is er nog maar zijn ze aan het afbreken. Ik heb er één keer in geslapen toen ik van wacht was (2 uur op, 2 uur slapen en 2 uur stand by). Die twee uur dat we mochten slapen gingen we op die houten brits van het cachot liggen. Geloof het of niet maar ik heb toen goed geslapen! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
lehcim:

11 aug 2011, 17:35

Fokke,zelf je koeken mogen kiezen,dat was pas luxe,en dan nog goed
geslapen op de brits,was er misschien ook een vip-jail :D
Tarzan

11 aug 2011, 17:36

Fokke schreef:Toen ik in 1961 soldaat was in Siegen op de Wellersberg hoorde ik zeggen dat één van de keukenmannen cachot had gekregen omdat hij met den aftrekker in de soep geroerd had. Ik vond dat geen terechte straf en eigenlijk stom van die kerel! Wie roert en nu met een aftrekker in de soep?
Ter verduidelijking: Ik kende toen alleen het woord "aftrekker" in de betekenis van "een aftrekker om een flesje bier te openen"... :lol:
Ik heb jaren geen soep meer gegeten omdat ik eens de keuken binnen kwam en de koks de KATTEN uit de soep aan het scheppen waren !!!

:roll: 8O

Fokke

11 aug 2011, 18:11

lehcim schreef:Fokke,zelf je koeken mogen kiezen,dat was pas luxe,en dan nog goed geslapen op de brits,was er misschien ook een vip-jail :D
Bij mijn weten was er geen speciale jail voor die van de Staf-cie... :lol: