ik dacht altijd... mij kan dit niet overkomen

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

16 aug 2011, 20:51

Labores,

ik kom je nog veel sterkte wensen... ik hoop dat het je een beetje lukt.
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

fabieke

16 aug 2011, 22:04

Sterkte voor jullie alletwee !
Fabieke
als iedereen een ander een beetje helpt dan wordt de wereld mooi

zien

16 aug 2011, 22:26

Dag Lieve Aatje ,

Wat ben ik geschrokken toen ik je mailtje las ,
Ik ken je ook zo goed van lang geleden,niemand begrijpt je verdriet enkel zij die het meegemaakt hebben.
Je weet ondertussen waarschijnlijk ook dat Jacques er niet meer is,volgende zondag is het 8maanden geleden en nog kan ik er niet over spreken.Ben voor jou echt blij dat je het van je kan afschrijven,ik kan het met de beste wil niet.Heb mijn boske zo noemde ik hem altijd tot de laatste snik thuis helemaal alleen verzorgt.
Het lege gevoel die kilte het verdriet als je nu thuis komt ,klinkt misschien raar maar ben blij dat ik ons hondje nog heb ,want die houd me ...... recht.In de hoop dat ik ze nog wat kan houden (ze wordt zaterdag 14jaar) anders....
En dat is voor mij een troost,lieve Aatje ,ja ik blijf je zo noemen want zo ken ik je het best ,ik hoop uit de grond van mijn hart dat je heel veel steun bij je kinderen kan vinden en je zus .
Heel veel liefs en kom zeker terug ,

Zientje.
Werk op laptop Windows 10
service Pack 2,geheugen (Ram) bits 64 besturingssysteem.
Leef in harmonie met jezelf,dan leef je in harmonie met de wereld

labores

16 aug 2011, 23:55

Dag lieve Zien..
wat ben ik blij jou te horen zientje, en ja wat hebben we in tussentijd veel meegemaakt he! op dit moment heb ik het ook ijskoud, morgen is hij al een maand dood en nog denk ik " straks komt hij hier binnen gestapt" ik heb hem ook tot de laatste snik verzorgd en er voor gevochten , maar het heeft niet mogen zijn. zientje wat is ons leven op die paar jaren tijd dooreen geschud he! eerst Jacueske dan jan van caroline dan mama van melleke dan mijn man zijn beste vriend die een jaar jonger was dan hij die is ook 6 maanden geleden overleden en dat stopt maar niet. keer op keer blijf je met die emotie zitten, mijn kinderen steunen mij zoveel ze kunnen, mijn zussen kan ik altijd op rekenen.Je weet dat ik lessen heb gevolgd van psp en daar trek ik mij een beetje aan op. Zientje ik ga je een dikke knuf geven.. wil jij Famke ook een knuf geven .
Aatje (labores)

falcon1

17 aug 2011, 00:39

Labores,

ik lees dat je de laatste tijd heel wat te verwerken kreeg... Ik wens je heel veel sterkte om dit allemaal te verwerken... We leven met je mee...
Zientje... ook voor jou... ik weet dat je het nog steeds enorm moeilijk hebt... en veel steun hebt aan je keizerinnetje...
Hopelijk toch een rustige nacht voor jullie...

zien

17 aug 2011, 14:15

Afbeelding
Dag Lieve Aatje,
kom je een dikke smak geven.
Versta je heel goed ,en geloof me 'ergens' houden ze ons wel in het oog, moet je ook geloven heb het al heel dikwijls mogen ondervinden.
De eerste maanden zo was het bij mij denk je seffens word ik wakker en was het een verschrikkelijke droom .Tot je begint te beseffen ,en dat is nu bij mij ,hij komt nooit meer weer.
Z'n knuffeltjes ,z'n schouder ,z'n helpen, met alles en nog wat dan begint het door te dringen het gemis vele denken dan,het komt goed met ons Zien?
Maar dan Aatje ,hoop uit de grond van mijn hart dat je dan goed wordt opgevangen en nog heel veel steun mag blijven hebben van heel je familie.
want ergens ben je toch gans helemaal alleen.
Ik heb toen met heel veel spijt mijn groep moeten opgeven,al wou Jacques het niet maar iedere minuut aan de pc was er te veel aan geworden voor mij.Ik zelf heb 2 super lieve vriendinnen, over gehouden ,de rest zijn kennissen.
Aatje ,heb nog vele foto's van onze uitstappen aan het bekijken geweest wat waren ze bij momenten ongelooflijk leuk wat een plezier hadden we niet.Hou je psp maar goed vol en creatief bezig blijven, Jacqueske heeft het mij geleerd en ja daar mis ik hem nu ook weer in.
Heb nu op het forum een lieve groep gevonden,
"In 't koffie - en theehuisje"Veertje en Falcon ,super lieve leden maar ook nu even veel verdriet daar.

Ja waar niet he meiske.

Lieve Aatje,hou je sterk en laat je traantjes maar vloeien niet in houden meid ,

hele dikke knuffel .

Liefs Zientje

falcon1

17 aug 2011, 19:37

Zientje, dat heb je heel mooi geschreven...
Ik denk dat je nu heel veel betekent voor labores! Daarom dat ik hier ook even was...
De pijn die je hebt om een geliefde die je hebt moeten loslaten kan niemand beschrijven of begrijpen.
We kunnen met jullie wel meeleven en proberen je te steunen omdat we die rouwperiode ook hebben beleefd...
Wat moet ik zeggen... het zal je wel lukken... Nee soms is er de realiteit..; het lukt effe niet...
En dan heb je wel iemand nodig die een arm om je schouder legt om je te troosten en zegt... "kom, laat ons even opnieuw proberen..."
Wat de rest brengt zien we later wel... nu moeten we tijd maken om alles te verwerken... en daar wil ik jullie heel veel sterkte bij wensen, want er is nog een lange weg te gaan... samen met je geliefden. Zij zullen pas rust kennen als jullie dat ook hebben. En dat ga je ook voelen, zien, ervaren... maar dat is voor later...

Alvast een dikke steunknuff van ons...

Veertje & Falcon

labores

17 aug 2011, 23:36

Falco 1-veertje-zientje bedankt hoor, als jullie er niet om geven zou ik graag een brief van een van de kleinkinderen willen voorlezen, zientje jij weet het is een kleinkind dat wij met de mama hebben opgevangen, zij heeft ook al die tijd dat mijn man ziek was bij mij gelogeerd 10 maanden lang en ze is 15 jaar.. dit had ze gemaakt voor haar pepe:

Pepe, voor jou ging het sterven niet ineens.
je hebt er moedig voor gestreden,
niemand kan weten wat je hebt gevoeld
ook niet wat je hebt geleden.
maar je bent altijd sterk geweest,
je geraakte overal door.
maar nu ben je moe, en wil je rust,
Pepe je was alles voor mij
mijn vader,mijn peter,mijn beste vriend
wanneer je lachte, lachte ik ook,
je moet weten dat ik je nooit uit mijn gedachte zal wissen
want het liefst zou ik nog even bij je willen zijn
ik hoop dat je eindelijk rust hebt gevonden.
wat deed het mij pijn je zo te zien
je bent nu uit het oog,
maar niet uit mijn hart
ik denk elke dag aan je
aan hoe het was, en hoe het nu is
als ik terug denk aan onze mooie momenten
rollen de tranen uit mijn ogen
maar dat zijn dan tranen van geluk
ik weet dan ook dat je altijd bij mij zult zijn
want jij was degene die er altijd voor mij was
en toen je zo ziek was, was ik er ook voor jou
je kreeg angstaanvallen en ik kon je rustig krijgen
je lag in het ziekenhuis en toen kon je naar mij lachen
je kon niet veel meer doen maar toch gaf je mij een knuffel
Liefste pepe ik zal elke nacht eens zwaaien naar de sterren
en dan fonkeld er een sterretje en dan weet ik dat je er bent
tot ziens pepe

Dat zijn brieven die ik gans mijn verder leven zal koesteren
wat zou hij fier zijn op Finley...
knuf... Labores

zien

18 aug 2011, 10:50

Dag Aatje ,
wat een super lieve brief van je kleindochter.
Kan het geloven dat je die brief altijd zal blijven koesteren.
En als het je echt niet mee zit lees hem dan maar voor en put er steun uit,gelukkig sta je er niet alleen voor.
Lief Aatje bedankt dat wij hem mochten mee lezen,vele knuffs
en tot ziens meid.

Afbeelding

reline

18 aug 2011, 12:18

Lieve Labores,

Ik kwam net hier terecht.....heb er even geen woorden voor.
Maar wat ben ik blij voor jou dat je hier bent komen schrijven..
Dat je hier mensen leert kennen die je begrijpen, die hetzelfde meemaken en meemaakten...
Dat je hier Zientje terug ontmoet....

Zientje, ik vind het ook zo fijn voor jou Aatje hier terug te vinden...jullie gaan een enorme steun voor elkaar betekenen...

Ik las net ook de brief die je kleindochter aan haar pépé schreef....zo helemaal uit het hart gegrepen......je voelt de liefde voor haar pépé....

Lieve Labores....ben blij voor jou dat je hier bent....je hebt het nu vaak zo moeilijk....maar ik geloof vast dat dit plekske hier voor jou een houvast gaat betekenen....hier kan je telkens terecht.....gelijk wanneer.......ook op momenten dat je misschien geen uitweg ziet....altijd is er wel iemand die naar je wil luisteren.....

Een warme knuffel, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Sterrefonkel

18 aug 2011, 12:24

Labores , woorden schieten soms tekort
maar in gedachte zijn er velen met jou om het
pijnlijke verlies van je dierbare echtgenoot.
Begrijpen doet men het niet , het waarom al dat leed ,
Wens jou oprecht de kracht en sterkte om dit zware verlies .

Achter elke traan schuilt een glimlach naar een mooie herinnering .
Els 1

Afbeelding Afbeelding
Geluk is!!!!! Je verloren moed hervinden .

falcon1

19 aug 2011, 09:17

Labores,

prachtig wat Finley voor haar pepe geschreven heeft... echt, ben er zelf diep door ontroerd! Weet je, we hebben hier ook een kleinkind en ik ben er ook peter van en noemt me ook pepe. Daarom, toen ik het verhaal las over haar pepe ben ik er wel zeker van dat je lieve man hier boven verschrikkelijk trots moet zijn op jullie!!!!!

En het werk? lukt dat een beetje? Ik denk dat het misschien wel goed is dat je toch even de deur uit bent en nog wat mensen kan ontmoeten waar je wat troost kan bij vinden.
Waarschijnlijk zijn de avonden het moeilijkst... of... aan een nieuwe dag beginnen...
Mijn vaste gewoonte was om elke avond een kaarsje te branden bij de foto van mijn echtgenote en dan praatte ik met haar... omdat ik het gevoel had dat ze er toch nog ergens was... En dat heeft ze me later dikwijls ook laten aanvoelen!

Het is nu een maand geleden dat je lieve man het aardse voor het nieuwe leven heeft gekozen. Dat zijn altijd pijnlijke momenten... Dan denk je misschien... nog maar een maand geleden... moet ik dan nog zoveel verdriet verwerken, de rest van mijn leven? Ik kan je wel zeggen... er zal een tijd komen dat je je terug rustiger gaat voelen... stilaan omdat je lieve man dat zo wil... Op dat moment zal hij ook rust vinden...
Maar momenteel zul je het wel heel moeilijk hebben... dat weet ik... maar je moet er doorheen... en je moet er over vertellen!
Labores, hopelijk geraak je je dag goed door en wordt je omringd door mensen die je wat kunnen steunen...

Van ons alvast een dikke troostende knuff...

Veertje & Falcon

falcon1

20 aug 2011, 22:41

Labores,

heb je hier niet meer gezien.

Hoe kom je de dagen door? Hoe voel je je?
We leven met je mee hoor en hopen dat het je wat lukt...

We wensen je nog een rustige nacht.

Veertje & Falcon

labores

21 aug 2011, 12:56

Veertje Falcon, bedankt voor jullie steun, Sterrefonkel jij ook bedankt, en wat een mooie naam
Weet je gans de uitvaart van Guido(mijn man) stond in het teken van sterren, er werden alleen maar brieven voorgelezen van de kinderen -kleinkinderen en mij, de liedjes hebben ik en guido nog zelf gekozen, hij kon niet antwoorden maar de glimlach op zijn gezicht zegde genoeg, en het laatste liedje van Bart hermans " naar de sterren" was prachtig, zo hartverwarmend, het einde van het liedje gingen al de kleinkinderen naar voor om hun pepe een roos te schenken en riepen ze in koor "dag pepe tot ziens" toen kwamen ze bij mij een voor een, voor een knuf Ik vond het zo prachtig van klein tot groot rond de foto, echt sereen en warm ik ga het nooit meer vergeten. Ik wilde dit vertellen omdat
we bewust een uitvaart hebben gekozen die heel warm en huizelijk was met tranen en een glimlach, zoals hij het wilde. ikzelf heb nu een rust gevonden, omdat ik weet dat het voor hem nu veel beter gaat.

Falcon mag ik eens vragen hoe ik een crea die ik gemaakt heb van mijn man hier kan opzetten ! of mag dat niet.
voor al de lieve mensen hier dikke knuf.... Labores

falcon1

21 aug 2011, 23:14

Labres,

verontschuldig mij dat ik niet eerder reageerde, maar heb hier een tijdje op het domein zonder internet gezeten!
De wijze waarop je afscheid nam van je lieve Guido heeft mij diep ontoerd. Ik kan wel begrijpen dat er hierdoor een rust over je is gekomen... Je hebt alles gedaan om hem waardig afscheid van jullie te laten nemen... Daar heb ik geen woorden voor... of toch... prachtig!!!
Je zal geen enkel schuldgevoel moeten hebben... na alles wat je voor je lieve Guido hebt gedaan! Maar... toch sta je er nu alleen voor en dat is waar ik nu even mee in zit... en begrijp me nu niet verkeerd. Ik denk dat je toch af en toe de behoefte hebt om er over te praten... en had graag gehad dat je dat hier zou doen... Maar dat laat ik aan jou over...

En hier een crea van Guido plaatsen... héél graag zelfs... zodat we hem ook een beetje beter leren kennen! En niemand zal daar iets op tegen hebben!!!
Maar hoe je dat moet doen... ok, zal het proberen uit te leggen...

Je gaat naar nieuw antwoord zoals je dat doet om een tekst te schrijven. Je ziet nu daarboven "foto aan bericht toevoegen. klik hier..."
Als je dit aanklikt zie je "bladeren ..." Klik dit aan en zoek de crea van Guido die je wil plaatsen... druk "openen"
Nu krijg je een nieuw venster en druk daar " afbeelding verzenden. 1x klikken..."
Even later zie je de crea van Guido en staat er "foto correct ingeladen"
Hier klik je "klik hier om terug naar het forum te gaan.
Je zal daar een regel zien staan "Http.. img........ img" en dat is de crea van Guido.
Je kan dit even controleren door op "voorbeeld " te drukken...

Schrijf nu je tekst als gewoonlijk, en gewoon verzenden...
Pfff... een hele uitleg, ik hoop echt dat het je lukt... en zoniet... laat het dan effe weten...

We wensen je nog een fijne avond en, hopelijk, een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon

P.s.: het zou kunnen zijn dat ik de volgende dagen niet direct op je bericht reageer, want we krijgen hier het bezoek van twee sennet zussen... van het forum:In't koffie en theehuisje