ik dacht altijd... mij kan dit niet overkomen

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

zien

28 aug 2011, 11:17

Dag Aatje,

kom je een dikke virtuele knuff brengen.
Ik hoop dat je vandaag niet alleen zit,anders ga buiten meiske,heb gedaan wat je vroeg,in je mailtje .

En dat is nu één van mijn beste vriendinnekes waar ik het over had...een hart van goud vervelend dat ze het meeleest :lol: heb haar gisteren over je verteld ...alles.

Mammie ,
heel lief van je ,ook voor jou een hele dikke knuff.
Bedankt .

Falcon en Veertje ,
merciekes voor alles.

Aatje ,
met de glinterende oogjes tot hoors .
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Afbeelding
Werk op laptop Windows 10
service Pack 2,geheugen (Ram) bits 64 besturingssysteem.
Leef in harmonie met jezelf,dan leef je in harmonie met de wereld

falcon1

28 aug 2011, 22:37

Labores,

en allen die het nodig hebben... een ristige nacht...

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

reline

29 aug 2011, 06:05

Labores, Zientje, Mammie 48 en Falcon,

Het is hier nu vroeg, maandagmorgen....en ik werd weer hier naar toe getrokken.....
Zientje......ik vind het fijn je steeds beter te leren kennen....dat het je hier lukt om te praten.....dat het jullie allemaal lukt....
Ik wou dat ik jullie kon helpen.....kan eigenlijk alleen maar luisteren.....
Ik hoop dat jullie een rustige nacht hadden...
Ik denk aan jullie....
Een dikke warme knuffel!!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

labores

29 aug 2011, 07:50

Eerst en vooral, voor al de mensen op ons troosthoekje, een hele dikke maandagknuf... doet goed he zo op de morgend....
Zientje ik heb naar jou raad geluisterd en ben uit mijn bed gekomen,
zaterdag was een depridag ik had voor niks zin, afwas-koken enz... wat kon het mij schelen, in bed met de dekens over mijn hoofd was beter, de kids belde wel met de vraag:" mama hoe is !" hetzelfde antwoord van mij..
" gaat wel" ik kom er wel door.blij dat ze afgelegt hadden dan kon ik terug naar bed.en mezelf beklagen.Maar dat was toch buiten mijn dochter gerekend, s'middags stond ze hier en kwam ze me halen om bij haar te komen eten, heb dat maar gedaan, schoonzoon had een gans menu samengesteld spaanse tapas hij weet dat ik dat lust met alles erop en eraan, ik heb even moeten slikken . Zo na een uurtje we waren allemaal gezellig mooie herrineringen aan het ophalen van guido, kwam hij daar met een ruiker bloemen af die je in u een hand niet kund vasthouden, de kleintjes in koor meme dat is van pepe die heeft dat aan onze papa gezegt om te halen voor onze meme,en dochterlief " mama ik wist wel dat je in bed lag, papa heeft het gezegt en ik heb het gevoeld" de verdere middag en avond was tof ik heb mij heel goed gevoeld. zondagmorgend eerst ons Zientje een knuf weesten brengen zodat ze weet dat ik altijd voor haar klaarsta xxx s'middags kwaam mij dochter mij halen en gingen we ergens eten waar ook een show werd gegeven, zussen waren er ook en mijn geburen en weeerom was het een aangename dag, moe maar voldaan ben ik dan htuisgekomen, ponneken aan en nog wat met guido gekeuveld en dan gaan slapen, en ik ben als een blok in slaap gevallen. Zo dit was mijn wondermooie weekend . vandaag ga ik mij in de school laten inschrijven om nog lessen over de pc te leren want window's 7 is niet zo gemakkelijk en zeker als je met psp werkt.
als mijn brief te lang is " delete" dan maar hoor
liefs...Labores-Aatje

mammie 48

29 aug 2011, 08:02

Goede morgen Labores,

Ik ben eventjes komen lezen, goed van jou en de kinderen! Van hierboven heeft je man dat allemaal gevolg en wees er zeker van dat hij heel gelukkig was en heel trots op jou en de kids.
En wat die PC lessen betreft : heel goede initiatief. Het zal je avonden vullen en een verrijking zijn.
Ik wens je goed gevuld maandag (een vrije dag is niet zomaar luieren!) en een prettige werkweek.

Dikke knuffel, Nicole
je begint dingen pas te missen als ze er niet meer zijn

labores

29 aug 2011, 08:21

mammie 48 kom eens wat dichterbij... nog.. smak... dat blijft tussen ons he...
nu ga ik strijken daaaaaaaaag liefs Labores

falcon1

29 aug 2011, 13:01

Labores,

wat een prachtkinderen heb jij!!! En hoe kon Guido beter zijn liefde voor jou uitten door dit te doen via je kinderen! Als ik het zo lees is het om kippevel van te krijgen.
Maar het feit dat iedereen zo met jou begaan is zegt ook iets over jouzelf natuurlijk!

En het is en blijft toch altijd speciaal dat onze geliefden toch op een of andere manier ons helpen als we het moeilijk hebben! Iets onverklaarbaar, maar het maakt terug wat rustiger en een reden om verder te gaan, al is het met momenten verschrikkelijk moeilijk!

Dikke knuff,

Veertje & Falcon

labores

30 aug 2011, 03:07

ik ga heel stilletjes typen, het is nog vroeg. Ik kan niet slapen,heb al warme melk gedronken, een pilletje ingenomen maar slapen... mijn ogen staan nog wagewijd open, dat beloofd voor morgen.Ik zit er wat mee in mijn maag dat ik plezier heb gehad en hij dood is, vandaag ga ik mij uitsluitend over hem bekomeren.
voor al de mensen een aangename nacht.
liefs Labores :roll:

mammie 48

30 aug 2011, 06:18

Dag Labores,

Ik kon ook niet slapen, ben om 3 uur opgestaan, maar ik heb dan mijn verstand gebruikt, en ben nog enkele uurtjes gaan liggen, wel niet slapen.
Sorry dat ik me gisteren niet liet horen, ik had mijn laptop een daagje verlof gegeven.
Ik moest echt dringen mijn gras maaien en wieden en, ik durf het bijna niet zeggen, ik doe dat echt niet graag. Mijn man deed dat altijd en het met veel plezier, het was zijn hobby.
Je moet je echt niet schudig voelen omdat je plezier gemaakt hebt, ik had dat gevoel ook in het begin, want je man zou dat toch niet willen. Ik heb me dat proberen in te praten en na een tijdje kon ik opnieuw genieten, zonder schuldgevoelens. Weet je waarmee ik nu dikwijls problemen heb : als ik iets leuks meegemaakt heb, kan ik het hem niet vertellen en dat zou ik zo graag doen.
Hou je sterk vandaag hé!
Lieve groetjes, Nicole
je begint dingen pas te missen als ze er niet meer zijn

labores

30 aug 2011, 06:46

Nicole ik denk wel dat jou man het zeker zou leuk vinden iendien hij wist dat je iets fijns heb meegemaakt ! Als ik van jou was ik zou het hem vertellen, het zal jou heel veel opluchten, en misschiens krijg je een onverwacht teken, misschiens zegt die boven tegen mijn man" laat je vrouw het maar tegen Nicole vertellen" we weten het niet he Nicole !We klampen ons vast aan alles. Ikzelf zit hier weer met veel pijn en gedachten die ik uit mijn hoofd moet zetten, het is nog donker , maar voor mij mag het donker blijven, vandaag voel ik mij een hoopje ellende, ik wenste dat de dag al om was, vandaag nog papieren weg doen ik zie er tegen op.
Zo lieve meid ik ga je rustig laten genieten van jou koffietje of theetje.
knuf... Labores :roll:

reline

30 aug 2011, 06:57

Labores....
je mag je geen verwijten maken....probeer eens anders te denken....zou hij het nu niet fijn vinden dat je leuke momenten beleefde gisteren....dat je effe alles wat moeilijk is kon vergeten...wat zou je er zelf van vinden in het omgekeerde geval....
en dat wil op zulke ogenblikken helemaal niet zeggen dat je niet aan hem denkt helemaal niet, integendeel.....ik weet dat hij constant in je hoofd zit.
Ik hoop dat je met een gerust gemoed nog enkele uurtjes kan slapen...

Een dikke knuffel, Reline

PS...jullie zijn wel heel stillekes geweest...ben ook al een tijdje wakker en had niks gehoord!!
Welterusten?

reline

30 aug 2011, 07:04

Labores...ik wou dat ik je kon helpen....

Misschien helpt het denken, aan wat hij je nu op dit moment zou zeggen en aanraden, je wel!!

Ik hoop dat het je lukt en dat de dag toch niet zo donker gaat blijven!!

Liefs, Reline

labores

30 aug 2011, 08:03

Reline ik heb daar geen verklaring voor, daarjuist belde mijn oudste dochter die woond in de ardennen, dat ze een dagje verlof hebben genomen en dat ze naar hier komen voor gans de dag, oudste kleinkind komt ook mee zij is 22 jaar en heeft ook een dagje verlof gekregen, ik weet zeker dat ze daar een mooie dag van willen maken (toeval of...)
Ze wil eerst eens naar haar papa gaan(kerkhof) en daarna gaan we kijken voor een nieuwe pc voor mij,zie je Reline ik die vandaag stilletjes in huis wilde blijven met je weet wel welke gedachten, zal nu geen tijd hebben, het is alsof ze het voelen.
heel veel liefs Labores

Sterrefonkel

30 aug 2011, 08:42

Labores , Zientje , Falcon en al degene die hier zo
mooie troostende woorden kunnen toveren !!! ja ik zeg daar toveren
tegen , ik ben geen weduwe en hetgeen U allen hier beschrijven
kan ik me niet voorstellen , Hoe jullie allen zich voelen ,
Maar ik lees elk woord hier en weet dat materiale dingen niet
opkunnen tegen het persoonlijk leed dat velen hier ondergaan
Bewonder ieder van Jullie om het leed en het dragen ervan op
die sterke schouders .
Wat ik hier zo fijn aan vind , is het familiale , de warmte , de steun
het troostende die jullie elkaar geven
Mijn woorden zijn er niets tegen , en ergens voel ik me hier thuis tussen
het menselijke , het mooie aan het mens zijn
Er voor elkaar zijn .... wetende dat hier in dat mooie hoekje de steun
er is als men in een dipje zit en sterkte en troost vind in elk mooi woord
dat neergepend wordt
Ik bewonder Jullie allen. Liefs van mij aan elk ieder van Jullie
AfbeeldingAfbeelding
Geluk is!!!!! Je verloren moed hervinden .

falcon1

30 aug 2011, 09:15

Sterrefonkel, bedankt, mooi wat je schreef... hartverwarmend...

Labores... jou verhaal werpt weer herinneringen op... Ook voor mij heeft het een tijd geduurd voor ik terug van iets kon genieten... schuldgevoel.
Nu weet ik beter want uiteindelijk zal Guido jou er toe drijven om toch fijne dingen mee te maken en er na een tijd ook stilaan terug van te genieten. Maar het zal zijn tijd nodig hebben! Ik weet wat je denkt... jij genieten terwijl je lieve Guido er niet meer is. Eens komt de tijd dat je dat veel minder zal voelen, maar toch zal dat gevoel nooit helemaal verdwijnen.
Nu, als ik zeg, probeer er niet aan te denken... dat zal zeker niet lukken... het is gewoon iets dat in je op komt en in je maag zit...
Verdriet, schuldgevoel... het zijn emotionele dingen en emotioneel ben je nu wel... heel erg zelfs.
En inderdaad, hierboven wordt er nu het een en ander voor jou geregeld en ik hoop uit de grond van mijn hart dat onze geliefden hierboven de handen in elkaar slaan en jou helpen om deze moeilijke periode door te komen.

Je hebt het trouwens al ondervonden vandaag! Ik heb het gisteren nog geschreven... onverklaarbaar... maar het is zo!
Hopelijk doet het je deugd om samen met de kinderen een bezoekje te brengen aan Guido. Het zal voor jou een ontlading zijn... maar weer een stapje verder in je rouwproces...

We hopen dat je vandaag de kans krijgt om met Guido in het reine te komen en dat je schuldgevoelens verdwijnen... hij zal je dat wel duidelijk maken... door je kinderen... Vertle hem maar alles wat op je maag ligt... het zal je opluchten.

Veertje & Falcon