ik dacht altijd... mij kan dit niet overkomen

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

30 aug 2011, 09:21

Labores,

Wat ben ik blij dit te lezen....probeer van deze dag te genieten hé....weet dat Guido mee gaat genieten op zijn manier!!!

Het zal een dag worden met een lach en een traan....fijn dat je dochter en kleindochter zo overwacht komen!!!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

zien

30 aug 2011, 10:08

Dag lief Aatje,
eerst een dikke mega smak en knuff.
Ben gisteren niet op de pc geweest of toch wel ....heb wat problemen pc gehad ze zijn voorlopig van de baan.

Ik ben zo blij voor jou dat je niet in je bedje bent blijven liggen ,heb ik heel (te) lang gedaan,daarom de raad die ik je gaf maak niet dezelfde fout loop buiten en probeer zoveel mogenlijk gaatjes te vullen.We hebben voor dit leven niet gekozen maar we moeten verder, de weekenden waren en zijn nog voor mij een ramp.
Het is of Guido en Jacqueske ons in het oog houden en iemand onverwachts op pad sturen.
e hebt super lieve kinderen en schoon familie trek je daar aan op,en als ze je vragen doen nu toch zekers het verdriet en de pijn ,het leeg gevoel is nog te inmens.
Aatje ,je weet ik stuur het gevraagde naar je op even geduld want ik kom zoveel mooie werkjes van Jacqueske tegen en het doet me nu meer pijn dan de eerte maanden,maar het komt wel zene .
Aan alle lieve mensen hierzeg ik dank je wel voor de lieve woorden ,
Afbeelding
Werk op laptop Windows 10
service Pack 2,geheugen (Ram) bits 64 besturingssysteem.
Leef in harmonie met jezelf,dan leef je in harmonie met de wereld

labores

30 aug 2011, 10:31

Zientje wat ben ik blij dat ik jou hoor, en wat zou ik graag bij jou zijn om je eens ferm te knuffelen, zientje heb jij de cd van " marc aryan" zo niet ga eens naar you-tube - en type zijn naam eens in... en luisterd dan eens naar lied 1" La lettre" en lied 14 " c'est impossible" die tekst !!! prachtig gewoon, dat zijn liedjes die we gespeeld hebben voor guido ,en die hij zelf ook heeft gehoord. en zientje ik geloof ook dat ze daarboven tegen elkaar zullen zeggen " ons vrouwtjes komen er wel" met een knipoog naar elkaar.
Aan al de mensen die met ons meeleven, die zelf veel moeten verwerken,
die steek ik in een doosje slotje vast en sleuteltje verstopt in mijn hart.
dank jullie allemaal knuf........... Labores

falcon1

30 aug 2011, 23:07

Labores, Zientje, Mammie48, Sterrefonkel, Reline bedankt!

En... La Lettre van Marc Aryan... is heel ontroerend... zeker de tekst!
Ik hoor dat Zientje je met goede raad bijstaat... daarom iets wat ik zelf veel heb gedaan en mij tijdelijk wel wat geholpen heeft om toch een beetje te kunnen slapen...
Ik had al de liedjes die ik mooi vond (niet zo direct van melodie maar vooral van tekstinhoud) op een MP3 gezet en zette dat 's avonds op als ik ging slapen.
Het waren er een tiental en ze speelden steeds opnieuw. Meestal vond ik dan wel ergens mijn slaap door naar de teksten te luisteren en daardoor wat minder piekerde. Ik ga niet zeggen dat het altijd hielp, maar het hielp...
Een van de liedjes vond ik heel onroerend. Het werd gespeeld op de begrafenis en het was voor mij heel emotioneel... nu nog... Ik begon dan een potje te wenen, maar het was wel bevrijdend... het was gewoon wat ik op dat moment voelde... Ik plaats het hier even en weet eigenlijk niet of het jullie ook beroerd... Maar veel van haar liedjes kregen voor mij opeens een andere betekenis...
http://www.youtube.com/watch?v=lthy5RfBH18

Ik weet niet of ik er goed aan gedaan heb dit te plaatsen, maar je bent vrij om er mee te doen wat je wil natuurlijk...

Labores en al de anderen hier... hopelijk een rustige nacht...

Veertje & Falcon
Laatst gewijzigd door falcon1 op 31 aug 2011, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

labores

31 aug 2011, 06:02

Falcon dat zijn prachtige woorden ik hou ook van die liedjes,
maak er een fijne dag van
liefs Labores

mammie 48

31 aug 2011, 07:21

Dag Labores,
Ik vind zo de woorden niet zoals Falcon dat kan, maar ik ben het met hem eens, we moeten ons aan iets optrekken, voor de ene is het mooie muziek, voor de andere een boek, als we maar uiteindelijk in slaap kunnen vallen......

Ik wens je een fijne dag toe (mijn laptop zal waarschijnlijk opnieuw een beetje verlof krijgen, veel werk en deze namiddag naar mijn bejaarde ouders) ook aan al de andere mensen die jou steunen in "je hoekje"

Lieve groetjes, Nicole
je begint dingen pas te missen als ze er niet meer zijn

zien

31 aug 2011, 14:10

Dag Aatje,
kom je een mega dikke knuf brengen.Heb je wat kunnen slapen vannacht hoop het toch.Voor mij beginnen de nachten te beteren (slapen)heb dan ook bijna meer dan 2jaar niet geslapen.Maar het begint stilaan te lukken zet de tv minder aan in de slaapkamer.Falcon & Veertje,ben meer een durf het bijna ni zeggen een fan van...Aatje zal het nog wel weten want ik werd er dikwijls mee geplaagd op de groep.En weet je toen ze die muziek moesten draaien op de begrafenis ...kwam er geen geluid uit wat die man ook probeerde niks kwam er uit .het moest de allerlaatste zong worden ja watte. :o .Maar ook Dana mag ik graag horen hoor zeker weten.
Aatje,Sterrefonkel,Mammie,Relintje,Falcon & Veertje dikke knuffs

Afbeelding

falcon1

31 aug 2011, 22:19

Ik kom jullie allemaal een rustige nacht wensen en geef jullie daarom allemaal nog een beschermengeltje mee....

Afbeelding

reline

01 sep 2011, 01:13

Het is hier nu heel stillekes.....ik heb net alles terug herlezen.....en wat moet ik zeggen.....ik kan alleen maar beamen wat Sterrefonkel zegde.....

Je voelt hier zoveel warmte...zoveel liefde....er zijn voor elkaar...het is hier gewoon fijn....ik voel me hier ook gewoon thuis.

Labores.....ik ben heel blij dat ik Guido leerde kennen via dat speciale plaatje dat zoveel voor je betekent....

Dat jullie elkaar hier toevallig allemaal ontmoeten.....ik heb er geen woorden voor.

Ik maakte persoonlijk niet mee waar jullie nu doormoeten, maar we zijn er ons heel goed van bewust dat van het ene moment op het andere het leven plots helemaal kan veranderen.

IK was er efkes niet....
Marc Aryan heb ik genoteerd.....ik ga die liedjes morgen opzoeken en beluisteren.....

Bij ons zijn de liedjes van Dana Winner ook zo belangrijk geworden.....
Nog niet zolang geleden was enkel de melodie voor mij belangrijk, maar toen ontdekte ik de teksten.
Enkele weken geleden is een biezonder vriend gestorven...het is sindsdien dat ook Franske Dana Winner ontdekte......toen heeft verschillende dagen bepaalde muziek van Dana opgestaan.....andere konden we niet verdragen...

Ik hoop dat jullie momenteel allemaal de slaap hebben kunnen vatten en bezig zijn aan een goeie nachtrust......

Een dikke knuffel, Reline

labores

01 sep 2011, 07:40

goede morgend lieve mensen, reline ik ben ook blij dat ik hier ben terecht gekomen, en het is waar in wat een korte tijd slaat gans je leven om. nu ga ik zeuren, maar ik mis mijn man verschrikkelijk iedere keer als ik zijn foto passeer wrijf ik eens over zijn gezicht, en wens hem ook een goede morgend. En Falcon muziek verzacht veel , maar als ik nu naar de muziek luisterd van hem dan ben ik toch de rest van de dag emotioneel.
zo lieve mensen ik ga mij aankleden, en eens beginnen aan de huishoudelijke taken. Ik denk aan jullie daarom een stevige morgendknuf...
liefs Labores

reline

01 sep 2011, 09:15

Goeiemorgen allemaal,
Labores....dit hoekje leren kennen is van onschatbare waarde....ik heb al zo vaak ondervonden dat je, als er iets heel moeilijk is, kunnen praten met mensen de enige oplossing is opdat alles wat lichter zou worden, lichter om dragen....
Ik stel mij wel vaker voor...hoe zou het zijn als je niemand had....

Ook voor ons is die muziek emotioneel, zeker toen, maar tranen breken ook spanningen.....

Ik ga er ook invliegen.
Zondag wordt ons jongste kleindochtertje gedoopt en het doopfeestje is hier bij ons....wij hebben de plaats en het gerief voor meerdere personen...het worden er waarschijnlijk 26...
We wilden het buiten laten doorgaan, maar De Boosere voorspelt net die dag fiks onweer...
We zien wel...het is nog zover niet!

Ook een dikke knuffel....fijn dat de zon er is!!!

falcon1

01 sep 2011, 12:28

Labores,

zeuren doe je nooit hoor!!!! We zijn blij dat je af en toe hier wat komt schrijven en dat moet je ook doen als er nood aan hebt!
Het is normaal dat je je steeds emotioneel voelt als je de foto van Guido passeert. Je moet ook veel tegen hem praten... het geeft nog even het gevoel dat hij er nog is. Weet je, ik denk dat iedereen dat nog voor de rest van zijn leven gaat doen! Rouwen bestaat uit twee dingen... leren omgaan met het verlies van je lieve man, hem een nieuw plaatsje geven in je leven en anderzijds terug proberen de levensdraad voor jezelf op te nemen. Dat laatste is het moeilijkste en verschilt van persoon tot persoon...
Momenteel zal het waarschijnlijk leven zijn van dag tot dag...
En omdat rouwen een heel emotioneel proces is (dat zich vooral onbewust in je hoofd afspeelt) gaat alles heel anders werken... vooral met veel schuldgevoelens tot gevolg... bang dat je iets verkeerd doet tegenover je lieve Guido... hij moet nu de volle aandacht krijgen! Daarom dat het je nu ook niet lukt om je goed te voelen... Misschien even... om dan later daar terug schuldgevoelens rond te krijgen...
Maar als het je kan gerusstellen... die gevoelens blijven niet zo intens... Na verloop van tijd worden ze minder intens... maar echt weggaan doen ze nooit.
Dit persoonlijk en hangt af van wat je verder wil in je leven...
Ik hoop dat je je dag goed doorkomt en probeer vooral met "iets" bezig te zijn wat je zinnen even kan verzetten...
Dikke knuff...

Veertje & Falcon

labores

01 sep 2011, 17:31

Reline ik ga je enorm veel plezier wensen met jullie doopfeest, bij ons werden ook alle feesten gegeven, normaal in september is er een mosselfeest om het einde van de vakantie te vieren en het begin van het nieuwe schooljaar, ik wilde het eerst niet doen maar de kinderen staan erop om de traditie verder te zetten, dus gaan we dat doen, met de kinderen kleinkinderen zussen en lieve schoonbroers hopelijk is het goed weer dan kunnen we nog wat genieten van de tuin. Falcon je hebt volkomen gelijk, emosioneel is het " ups en down" ik steek er eens een foto bij zodat je een gezicht op de naam kund plakken.
liefs Labores
Afbeelding
ps: toen waren we 43 jaar gehuwd verleden jaar, wat gaat alles zo snel

zien

01 sep 2011, 20:00

Goede avond Aatje,
Wat een mooie foto van jou en Guido , zo ken ik jullie en jou zekers.
Al wat ze je aanbieden moet je nemen Aatje ,ook al heb je moeilijke dag doen ,je zal zien die uurtjes gaan je goed doen.Eén stoel zal leeg zijn maar Guido zou niet anders willen dan dat je meegaat ,en je zal zien dat je in gezelschap van familie toch nog plezier kan maken.
Aatje ,
dikke smak, en tot hoors lieve schat ,
en doe je zussen de groetjes.

Liefs Zientje & Famke.

falcon1

01 sep 2011, 20:59

Labores, mooie foto, bedankt!
Inderdaad, je mag nu eigenlijk geen tradities gaan doorbreken. Het zal natuurlijk wel anders beleefd worden, maar alles zal nu de "eerste keer" alleen zijn. Vooral nu zal het erg moeilijk zijn, maar het zijn ook vooral de kinderen die jou wat gezelligheid willen bieden en dat moet je hen ook gunnen. Anders gaat alles afgeschaft worden en ga je de volgende jaren er misschien spijt van hebben en opgesloten worden in je eigen wereldje.
We hopen dus dat je het feestje, samen met kinderen en familie, leuk gaat vinden...

Nog een fijne avond en rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon