Mijmeringen 3
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Yna (2x) Assa (2x) met knappe veelkleurige werkjes, ze sieren mijn topic 
Elisa die kwam wandelen doorheen de mooie natuur van het proviniaal domein van Huizingen
bo'ke die alle begrip heeft voor mijn hersentjes
rankje, si, quiero aprender espanol para el projecto de la escuela de Cajamarca en Peru para aydar los ninos trabajadores, pero es muy difcil ( het kapje dat boven n van espanol en ninos moet staan vind ik niet op het toetsenbord). Van andere ppt'kes zal de eerste tijd niet veel in huis komen vrees ik
fijn dat je er was!
bo'ke bracht een heel bijzonder gedicht, gevoelig en diepgaand, een gedicht dat warmte brengt voor de medemens,
.....dan weet ik,
mijn vriend,
dat de kracht van jouw woord
elk moment van leed en pijn
doet vergeten......
als dat niet mooi is
heel fijn om het hier te plaatsen bo'ke!
Morgenstern brengt een herfstboeket met de groeten van haar en ook van Herman
Al wat ik hier mocht bekijken en lezen bracht veel vreugde met zich mee, een zeer grote dankjewel aan iedereen
Een fijne zondag met liefst zonnige- maar regengroetjes, hou de warmte binnen en in het hartje.
gustilpe
Elisa die kwam wandelen doorheen de mooie natuur van het proviniaal domein van Huizingen
bo'ke die alle begrip heeft voor mijn hersentjes
rankje, si, quiero aprender espanol para el projecto de la escuela de Cajamarca en Peru para aydar los ninos trabajadores, pero es muy difcil ( het kapje dat boven n van espanol en ninos moet staan vind ik niet op het toetsenbord). Van andere ppt'kes zal de eerste tijd niet veel in huis komen vrees ik
bo'ke bracht een heel bijzonder gedicht, gevoelig en diepgaand, een gedicht dat warmte brengt voor de medemens,
.....dan weet ik,
mijn vriend,
dat de kracht van jouw woord
elk moment van leed en pijn
doet vergeten......
als dat niet mooi is
heel fijn om het hier te plaatsen bo'ke!
Morgenstern brengt een herfstboeket met de groeten van haar en ook van Herman
Al wat ik hier mocht bekijken en lezen bracht veel vreugde met zich mee, een zeer grote dankjewel aan iedereen
Een fijne zondag met liefst zonnige- maar regengroetjes, hou de warmte binnen en in het hartje.
gustilpe
Laatst gewijzigd door gustilpe op 09 okt 2011, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Nele en Assa fijn dat jullie er waren, knappe werkjes
Week van het Bos - 9 tot 16 oktober 2011
Natuurpunt viert dit jaar ‘Het Internationaal Jaar van de Bossen. Hiermee willen ze overal ter wereld en voor iedereen het bos in de kijker zetten. Uiteraard doet de Week van het Bos mee! Bos zonder grenzen is de slogan waarmee we dit jaar van 9 tot en met 16 oktober het bos in trekken. Het wordt een editie om U tegen te zeggen.
Het Agentschap voor Natuur en Bos (ANB) en de Vereniging voor Bos in Vlaanderen (VBV) serveren in samenwerking met Natuurpunt en tientallen lokale organisatoren meer dan tweehonderd activiteiten. Je kunt er kennis maken met het belang van bossen en natuur in ons dagelijks leven. Allesbehalve een ver-van-je-bed show!
De Week van het Bos staat dit jaar ook in het teken van educatie. Neem een kijkje op de www.weekvanhetbos.be. Naar aanleiding van het Internationaal Jaar van de Bossen maakte fotograaf-ecoloog Yann Arthus-Bertrand een kortfilm waarin de ontbossingsproblematiek op een zeer toegankelijke manier en met prachtige beelden wordt uitgelegd: Van Bossen en Mensen. Op de website kan je Nederlandstalige versie van de kortfilm downloaden (met ondertitels of Nederlandstalige stem). Goodplanet ontwikkelde een posterset met indrukwekkende foto’s en informatie over allerlei bosthema’s: het bos: een levende gemeenschap. Via de website kan je de posters downloaden. Ook dit jaar kan je via de website gratis campagnekranten boordevol informatie bestellen. Je ontdekt er waarom bossen zo belangrijk zijn en daarom broodnodig beschermd moeten worden.
Sinds vele jaren worden de bossen in mijnn buurt druk bezocht door scholieren
met tentoonstelling en educatief programma in de tent
Aan iedereen een fijne avond,
gustilpe
Week van het Bos - 9 tot 16 oktober 2011
Natuurpunt viert dit jaar ‘Het Internationaal Jaar van de Bossen. Hiermee willen ze overal ter wereld en voor iedereen het bos in de kijker zetten. Uiteraard doet de Week van het Bos mee! Bos zonder grenzen is de slogan waarmee we dit jaar van 9 tot en met 16 oktober het bos in trekken. Het wordt een editie om U tegen te zeggen.
Het Agentschap voor Natuur en Bos (ANB) en de Vereniging voor Bos in Vlaanderen (VBV) serveren in samenwerking met Natuurpunt en tientallen lokale organisatoren meer dan tweehonderd activiteiten. Je kunt er kennis maken met het belang van bossen en natuur in ons dagelijks leven. Allesbehalve een ver-van-je-bed show!
De Week van het Bos staat dit jaar ook in het teken van educatie. Neem een kijkje op de www.weekvanhetbos.be. Naar aanleiding van het Internationaal Jaar van de Bossen maakte fotograaf-ecoloog Yann Arthus-Bertrand een kortfilm waarin de ontbossingsproblematiek op een zeer toegankelijke manier en met prachtige beelden wordt uitgelegd: Van Bossen en Mensen. Op de website kan je Nederlandstalige versie van de kortfilm downloaden (met ondertitels of Nederlandstalige stem). Goodplanet ontwikkelde een posterset met indrukwekkende foto’s en informatie over allerlei bosthema’s: het bos: een levende gemeenschap. Via de website kan je de posters downloaden. Ook dit jaar kan je via de website gratis campagnekranten boordevol informatie bestellen. Je ontdekt er waarom bossen zo belangrijk zijn en daarom broodnodig beschermd moeten worden.
Sinds vele jaren worden de bossen in mijnn buurt druk bezocht door scholieren
met tentoonstelling en educatief programma in de tentAan iedereen een fijne avond,
gustilpe
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Lieve Gustilpe,
Ondanks je drukke leven kwam je nog verscheidene keren op bezoek in mijn topic. Dank je wel.
Ik bewonder je moed en doorzetting met het leren van een toch moeilijke taal.

Voor een heelkunde die mijn zus in Brugge moest ondergaan,
zijn we enkele dagen met haar meegeweest.
We hebben toen een tochtje gemaakt, op die mooi Damse vaart.
Het was een heerlijke, zonnige dag.
Lieve groeten voor jou en je gezin.
ria
Ondanks je drukke leven kwam je nog verscheidene keren op bezoek in mijn topic. Dank je wel.
Ik bewonder je moed en doorzetting met het leren van een toch moeilijke taal.
Voor een heelkunde die mijn zus in Brugge moest ondergaan,
zijn we enkele dagen met haar meegeweest.
We hebben toen een tochtje gemaakt, op die mooi Damse vaart.
Het was een heerlijke, zonnige dag.
Lieve groeten voor jou en je gezin.
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
Ria,
hopelijk gaat alles goed met jouw zus en ook terug beter met jou!
Mooie foto van de Damse vaart, bedankt om hem hier te plaatsen!
Neske,
ja het is in november dat het baby'tje zal komen, we wachten met spanning hopend op een goede afloop.
Een kader met dieptezicht, knap bedankt!
Norman,
ik mag hier genieten van nog meer kleurige vlinders, bedankt.
Hoeveel soorten zouden er zijn?
Yna,
Een schaal met bloemen, doet mij denken aan de kindjes van het schooltje in Roemenië, ze beschilderen bordjes om die te verkopen.
Mooie gele rozen, zo had ik er in mijn tuin, nu uitgebloeid, fijn dat je er was!
Assa'ke,
izie ik hier een cavia'tje? Lieflijk hé, in Peru eten ze zo'n diertjes, ze kweken heel vlug zo hebben de mensen vlees, voor ons lijkt dat eigenaardig, maar daar is men dat gewoon. Ook op het schooltje in Cajamarca worden ze gekweekt om een betere voeding te kunnen geven aan de kindjes.
bedankt om het hier te komen plaatsen!
Aan iedereen een rustige avond,
gustilpe
hopelijk gaat alles goed met jouw zus en ook terug beter met jou!
Mooie foto van de Damse vaart, bedankt om hem hier te plaatsen!
Neske,
ja het is in november dat het baby'tje zal komen, we wachten met spanning hopend op een goede afloop.
Een kader met dieptezicht, knap bedankt!
Norman,
ik mag hier genieten van nog meer kleurige vlinders, bedankt.
Hoeveel soorten zouden er zijn?
Yna,
Een schaal met bloemen, doet mij denken aan de kindjes van het schooltje in Roemenië, ze beschilderen bordjes om die te verkopen.
Mooie gele rozen, zo had ik er in mijn tuin, nu uitgebloeid, fijn dat je er was!
Assa'ke,
izie ik hier een cavia'tje? Lieflijk hé, in Peru eten ze zo'n diertjes, ze kweken heel vlug zo hebben de mensen vlees, voor ons lijkt dat eigenaardig, maar daar is men dat gewoon. Ook op het schooltje in Cajamarca worden ze gekweekt om een betere voeding te kunnen geven aan de kindjes.
bedankt om het hier te komen plaatsen!
Aan iedereen een rustige avond,
gustilpe
-
Norman12 - Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00
.
Beste Gustilpe
Ik weet niet of ik in herhaling val , maar , ken je dit van Annie ?
ANNIE M. G. SCHMIDT
Er waren eens drie meneren
heel deftig en heel oud,
die wilden gaan kamperen,
kamperen in het woud.
Ze lazen om te beginnen
alvast het weerbericht.
Ze kochten een tent van linnen
en helemaal waterdicht.
Zij vonden een woud vol bomen,
het was er guur en koud,
de regen viel in stromen,
het was een heel woest woud.
Ze zaten te rillen daarbinnen,
daarbinnen in die tent.
Je moet zoiets nooit beginnen
als je oud en deftig bent.
De drie oude meneren
werden verkouden en hees.
Toen kwamen er drie beren,
die roken mensenvlees.
De beren waren schrander
en trokken meteen van leer.
Ze zeiden tegen elkander:
Zeg, lust jij oude meneer?
Ze gooiden met boze snuiten
de hele tent opzij.
De meneren kropen naar buiten
en riepen: Heb medelij!
O, beren, hebt genade,
wij zijn zo deftig en oud!
Wij doen hier toch geen schade?
Wij zitten gewoon in het woud.
De beren zeiden: Ach, vrinden,
zo erg was het niet bedoeld!
Wij zullen u niet verslinden.
Wij zijn alweer bekoeld.
Toen zaten ze met z'n zessen
gezellig onder een boom
en dronken een glaasje bessen,
en noemden elkander: Oom.
De deftige, oude meneren
zijn weer terug, alle drie.
Zij denken nog vaak aan de beren,
met liefde en sympathie.

Beste Gustilpe
Ik weet niet of ik in herhaling val , maar , ken je dit van Annie ?
ANNIE M. G. SCHMIDT
Er waren eens drie meneren
heel deftig en heel oud,
die wilden gaan kamperen,
kamperen in het woud.
Ze lazen om te beginnen
alvast het weerbericht.
Ze kochten een tent van linnen
en helemaal waterdicht.
Zij vonden een woud vol bomen,
het was er guur en koud,
de regen viel in stromen,
het was een heel woest woud.
Ze zaten te rillen daarbinnen,
daarbinnen in die tent.
Je moet zoiets nooit beginnen
als je oud en deftig bent.
De drie oude meneren
werden verkouden en hees.
Toen kwamen er drie beren,
die roken mensenvlees.
De beren waren schrander
en trokken meteen van leer.
Ze zeiden tegen elkander:
Zeg, lust jij oude meneer?
Ze gooiden met boze snuiten
de hele tent opzij.
De meneren kropen naar buiten
en riepen: Heb medelij!
O, beren, hebt genade,
wij zijn zo deftig en oud!
Wij doen hier toch geen schade?
Wij zitten gewoon in het woud.
De beren zeiden: Ach, vrinden,
zo erg was het niet bedoeld!
Wij zullen u niet verslinden.
Wij zijn alweer bekoeld.
Toen zaten ze met z'n zessen
gezellig onder een boom
en dronken een glaasje bessen,
en noemden elkander: Oom.
De deftige, oude meneren
zijn weer terug, alle drie.
Zij denken nog vaak aan de beren,
met liefde en sympathie.

-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Gustilpe,
'k heb gekeken en gelezen
en van de natuur geproefd
met een smaak dat ik er zou
willen van blijven smullen.
een lieve groet
bo'ke
'k heb gekeken en gelezen
en van de natuur geproefd
met een smaak dat ik er zou
willen van blijven smullen.
een lieve groet
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Gustilpe,ik wens je een gezellig weekend
Ik begrijp dat die kindjes eten nodig hebben,maar nooit gedacht dat ze Caviat'jes kweken om die te doden voor eten,zo kleine beestjes
en sorry dat ik hier zit telachen,ik dacht dat het een dikke muis was,
Rapke zou schrijven assa zet je zonnebril af,wat ben ik toch een dom kieken hé

Groetjes.. Assa
Ik begrijp dat die kindjes eten nodig hebben,maar nooit gedacht dat ze Caviat'jes kweken om die te doden voor eten,zo kleine beestjes
en sorry dat ik hier zit telachen,ik dacht dat het een dikke muis was,
Rapke zou schrijven assa zet je zonnebril af,wat ben ik toch een dom kieken hé

Groetjes.. Assa
Groetjes van assa
-
Norman,
dat gedichtje van Annie G.M. Schmidt kende ik niet, fijn om het hier te plaatsen.
bo'ke,
de natuur op zijn herfsts mooi maar in mijn buurt altijd de moeite, dichtbij Brussel en toch zo groen en weids.
Assa,
sinds dit schooljaar is er een nieuwe workshop in het schooltje in Peru, tuintjes aanleggen en caviaatjes kweken, zo kunnen de kinderen een beter middagmaal krijgen op school.
heel blij jullie hier te mogen zien! Heel veel dank!
Jaarmarkt in Ternat
Feest voor jong en oud!
Maar eveneens een promotiekans voor de ISDO-projecten (Internationale Samenwerking en Duurzame Ontwikkeling) gesteund door de gemeente Ternat.
Met de verschillende projecten onder één tent, we begonnen onze stand recht te zetten om 7:00, twee aaneen te sluiten tenten moesten opgesteld, tafels uitgeladen en open geplooid, grote hekkens geplaatst waar we een grote banier en voor elk project 15 foto’s konden ophangen, aldus 75 stuks.
De grote slogan bovenaan (8 meter) is gemaakt naar het voorbeeld van: een roos is een roos is een roos…… en bevatte de sleutelwoorden van elk project:
Maher in India is de toeverlaat voor de vrouw in nood is analfabeet zoals het kind in Burkino Faso is een dorpsschool de kans op een beter leven in Afrika is rijst en regenwater de redding van Gungu in Congo is ver van het Andesgebergte in Peru is Manthoc de beste school voor werkende kinderen en is de naaimachine de toekomst voor de meisjes van Idiofa in Congo is koffie uit Peru eerlijke handel in de Wereldwinkel van Ternat.
De verantwoordelijken van de verschillende projecten hadden bij de foto’s korte bijhorende teksten gemaakt, die lagen te rusten in een mandje. De bedoeling was kinderen naar de stand te lokken, ze mochten een tekst uit het mandje halen en op zoek gaan naar de bijhorende foto, met een paar wasspelden hingen ze de tekst eronder, slaagden ze in de opzet of hadden ze hulp nodig, ze werden beloond met een fiarTrade snoepje.
Niet enkel kinderen maar ook sommige volwassenen namen enthousiast deel of hielpen hun kinderen de juiste tekst bij de juiste foto te plaatsen.
Ondertussen waren alle artikelen uit de diverse landen uitgestald op de tafels en was de verkoop volop aan de gang.
Aan de bezoekers werd koffie en chocoladetruffels aangeboden terwijl de kinderen chocolademelk konden drinken alles FairTrade natuurlijk.
Het mooie weder lokte veel volk, onze projecten kregen de volle aandacht en dra was ik uitverkocht!

dat gedichtje van Annie G.M. Schmidt kende ik niet, fijn om het hier te plaatsen.
bo'ke,
de natuur op zijn herfsts mooi maar in mijn buurt altijd de moeite, dichtbij Brussel en toch zo groen en weids.
Assa,
sinds dit schooljaar is er een nieuwe workshop in het schooltje in Peru, tuintjes aanleggen en caviaatjes kweken, zo kunnen de kinderen een beter middagmaal krijgen op school.
heel blij jullie hier te mogen zien! Heel veel dank!
Jaarmarkt in Ternat
Feest voor jong en oud!
Maar eveneens een promotiekans voor de ISDO-projecten (Internationale Samenwerking en Duurzame Ontwikkeling) gesteund door de gemeente Ternat.
Met de verschillende projecten onder één tent, we begonnen onze stand recht te zetten om 7:00, twee aaneen te sluiten tenten moesten opgesteld, tafels uitgeladen en open geplooid, grote hekkens geplaatst waar we een grote banier en voor elk project 15 foto’s konden ophangen, aldus 75 stuks.
De grote slogan bovenaan (8 meter) is gemaakt naar het voorbeeld van: een roos is een roos is een roos…… en bevatte de sleutelwoorden van elk project:
Maher in India is de toeverlaat voor de vrouw in nood is analfabeet zoals het kind in Burkino Faso is een dorpsschool de kans op een beter leven in Afrika is rijst en regenwater de redding van Gungu in Congo is ver van het Andesgebergte in Peru is Manthoc de beste school voor werkende kinderen en is de naaimachine de toekomst voor de meisjes van Idiofa in Congo is koffie uit Peru eerlijke handel in de Wereldwinkel van Ternat.
De verantwoordelijken van de verschillende projecten hadden bij de foto’s korte bijhorende teksten gemaakt, die lagen te rusten in een mandje. De bedoeling was kinderen naar de stand te lokken, ze mochten een tekst uit het mandje halen en op zoek gaan naar de bijhorende foto, met een paar wasspelden hingen ze de tekst eronder, slaagden ze in de opzet of hadden ze hulp nodig, ze werden beloond met een fiarTrade snoepje.
Niet enkel kinderen maar ook sommige volwassenen namen enthousiast deel of hielpen hun kinderen de juiste tekst bij de juiste foto te plaatsen.
Ondertussen waren alle artikelen uit de diverse landen uitgestald op de tafels en was de verkoop volop aan de gang.
Aan de bezoekers werd koffie en chocoladetruffels aangeboden terwijl de kinderen chocolademelk konden drinken alles FairTrade natuurlijk.
Het mooie weder lokte veel volk, onze projecten kregen de volle aandacht en dra was ik uitverkocht!