Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Helena van Troje

12 okt 2011, 13:36

Gisteren voor de tweede keer met de nieuwe psy gaan praten. Ik heb de indruk dat ik geluk heb en dat het gaat vlotten. Ze gaat nu even met verlof, wat ik haar van harte gun. Hopelijk gaat het zonder hulp tot ze weer is.

Ook gisteren, naar de opera geweest met mijn twee cavaliers, oudste zoon en echtgenoot, een fijne avond, gevolgd door een heel goede nachtrust, beetje overslapen zelfs vandaag.

Vandaag dagje niks moet, alles mag...

reline

12 okt 2011, 20:38

Lieve Helena....

Je straalt nu een zekere rust uit.

Het is heel fijn voor jou dat je in jou omgeving weer iemand gevonden hebt met wie je kan praten, die je kan helpen om de goeie richting uit te zwemmen.....het moet klikken tussen jullie en dat is blijkbaar zo....

En dan een avond met twee cavaliers naar de opera.....jou avond kon niet meer stuk....en je geniet nu nog na van die fijne momenten hé.

Ik ging nog nooit naar een opera.....wij wonen nogal ver van de stad en 's avonds zijn we er niet graag....
Vroeger keek ik wel heel graag naar operettes op tv....en hier een plaatselijk toneel....

En vandaag..."een dagje "niks moet, alles mag"...was hier ook een beetje zo.....
In de namiddag een boek beginnen lezen en erbij in slaap gevallen en ik ga meteen tomatensoep afwerken en straks nog een lekker bord soep...ook rare uren hé....moet kunnen...

Ik wens je nog een fijne avond en een rustige nacht....

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Helena van Troje

13 okt 2011, 10:48

Reline als je van rare uren spreekt om iets te doen, daar ben ik tegenwoordig kampioen in.

Vroeger zou ik ook nooit naar een opera gegaan zijn. Ik heb dat voor de eerste keer gedaan toen ik bij een wedstrijd twee kaarten gewonnen had, heel dure nog wel parterre op de vierde rij...Ik dacht dan altijd in termen van: een paar schoenen voor de kinderen, een anorak, weet ik veel.
Nu krijg ik van de kinderen terug wat ik voor hen heb gedaan...

Vandaag "al" twee maand geleden of "nog maar": je kan het op twee manieren bekijken...

Oma-C

13 okt 2011, 12:49

Hi Helena,
Een bloemetje om je dag wat op te fleuren.(ondanks :oops:)
Afbeelding
Reeds 2 maanden denk je nu, en soms denk je nog maar 2 maanden :?
Eigenlijk gaat het snel al je je een beetje kan goedvoelen.
Anders duurt de tijd oneindig.
Ik hoop dat je een beetje de draai kan vinden,
het weer is nu ook iets beter en dat helpt hé.
Een donderdagse HUG, en een bakske moed van hieruit.
Groetjes en tot....
Oma-C :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

reline

13 okt 2011, 15:00

Helena hier ook kampioen erin hoor.....
We hebben hier altijd de tijd genomen zoals die kwam wegens onregelmatige uren...geen vaste dagen, ook geen vaste uren...en dat vind ik wel heel fijn...is een beetje 'leven als God in Frankrijk'.....

Wie weet komt er dan bij ons ook nog een keer een opera, of eerder een musical...zou ik wel eens heel graag life meemaken....

Wij gaan niet op reis....maar de twee keren dat we ergens ver weg waren was Tenerife en New York...ook gewonnen...en elke keer het heel tof gehad....

Vandaag een speciale dag....zoveel denken aan het hoe en waarom, aan alles van deze twee maanden, al wat zo moeilijk was, aan het fijne, de hulp van de kinderen..hoe ze je in de watten leggen op tijd en stond....hoe ze er ook zijn met een luisterend oor.....dit topic en nog zoveel meer.....in te vullen door jezelf....

Ik wens je een rustgevende dag toe...het lijkt of de zon die hier komt piepen er speciaal is voor jou!!!
Geniet ervan....ze wordt schaars en we hebben ze zo nodig!!

Liefs, Reline

falcon1

15 okt 2011, 11:20

Lieve Helena,

ben blij voor jou dat je een goede psychologe gevonden hebt.
Ze zal je zeker helpen en u terug wat lichtpunten aangeven die het leven wat draaglijker moeten maken...
Gelukkig heb je ook nog de kinderen die jou bij staan.

Tja, twee maanden... het kan eeuwigheid lijken en toch nog zo vers... maar naarmate de tijd vordert zal dit gevoel wel wat over gaan.
En om eerlijk te zijn... het leven dat ik vroeger had is nu, na bijna 5 jaar, niet meer teruggekomen. Je zal je moeten voorbereiden op een nieuw leven, met je lieve man die je in je hart draagt.
Hopelijk lukt het je een beetje dit weekend.
We willen je toch veel sterkte wensen...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

falcon1

17 okt 2011, 12:06

Lieve Helena,

Heb je het nog zo druk? Hoe staat het met de opruim van het huis van je moeder?
We komen je nog een fijne dag wensen...

Liefs,

Veertje & Falcon

Oma-C

17 okt 2011, 12:20

Hallo Helena, :)

Alles een beetje rustig? Hoe gaat het met je :roll:
Nog altijd druk in de weer met de opruim van Oma'huis:?
Je hebt toch wel een beetje ven het goede
weekend kunnen genieten hoop ik?

Een dagelijks knuffel en lieve groetjes,
Oma-C :wink:

Helena van Troje

17 okt 2011, 14:50

Vrijdag, zaterdag, de hele zondag alles oké en dan weer terug helemaal onderuit...niet geslapen vannacht, heb het nog zes uur zien worden..
we zijn er nog niet bijna me dunkt en dan lle dappere mensen die je overal tegenkomt, awel, ik heb geen goesting om braaf en dapper te zijn vandaag.

Volgend weekend hoop ik dat we nog gaan verder opruimen, nu was het de beurt aan mijn huis en tuin...

falcon1

17 okt 2011, 19:36

Lieve Helena,

ik weet nu eigenlijk niet goed meer wat zeggen...
Fijn dat je zo'n goed weekend hebt gehad, maar dan zo de voeten onder je weggehaald worden... dat kan heel pijn doen...
Je dnekt dat het allemaal een beetje lukt en dan wordt je met het feit geconfronteerd dat het helemaal niet lukt...
En toch... aan zo'n dingen mag je je verwachten.. Maar het mag je echt niet helemaal ontmoedigen...
Denk nog eens aan je 5 puntjes! Op zo'n moeilijk moment zal het je blijkbaar niks zeggen, maar je hebt ze wel nodig om verder te gaan!
En wat bedoel je met al die dappere mensen???? Dat ben jij toch ook!!!! Zo zien veel mensen jou ook hoor... wij inbegrepen!!! Als je ziet wat je allemaal hebt meegemaakt en uit welk diep dal je moet komen... jij bent dan wel héél dapper!
En je kan gewoon niet vermijden dat je af en toe het heel moeilijk hebt... maar toch blijf je vechten...
Goed dat je even wat rust hebt ingebouwd, al is het maar om thuis wat dingen te doen op je eigen tempo!
Hopelijk ga je deze nacht toch een rustige nacht tegemoet.
En je moet maar weten... de tijd staat niet stil en er is een spreekwoord dat zegt... tijd heelt de wonden... (niet de littekens natuurlijk)

Liefs,

Veertje & Falcon

Oma-C

18 okt 2011, 12:35

Dag Helena,

Ik kan eigenlijk niks toevoegen aan wat falkon hier neerschrijft :?
Alleen dat ik samen met jou de zware weg meestap.
Ik heb m'n rugzak volgeladen met veel geduld en veel moed
Ik hoop dat je er wat van kan gebruiken :wink:
Nog een dinsdagse knuffel en we blijven vechten.
Afbeelding
Lieve groetjes

Oma-C

Helena van Troje

19 okt 2011, 00:04

Ik ben dus nog een keertje naar mijn "puntjes" gaan kijken en heb een klapke met mezelf gedaan en de dag is redelijk rustig verlopen.

Dochter gebeld, tante (zus van mijn moeder) heeft gebeld, een vriendin heeft gebeld, net of iedereen dacht ineens tegelijk aan me.

Op naar de nacht en een volgende dag...

falcon1

19 okt 2011, 00:19

Lieve Helena,

goed dat je die puntjes voor ogen houdt!!!
Ik ben blij dat het wat gelukt is vandaag... en vergeet vooral niet... als de nood het hoogst is, is de redding nabij...

Hooop nu echt dat je een rustige nacht gehad hebt...

Liefs,

Veertje & Falcon

reline

19 okt 2011, 20:51

Lieve Helena,
we zijn er nog niet bijna me dunkt en dan lle dappere mensen die je overal tegenkomt, awel, ik heb geen goesting om braaf en dapper te zijn vandaag.
Ben blij dat je dit kwam zeggen en je gewoon alles over je heen liet komen.

Hoe gaat het je nu?

Ik merkte gisteren nog een heleboel bloemen in de tuin die niet bevroren waren en heb ze bijeen gebracht in een bloemstukje.....
Ik heb helemaal geen aanleg om zoiets te maken , maar ik vond het geheel van kleuren zo mooi dat ik het hier wil delen....

Ik hoop dat je er ook een beetje van kan genieten....

Misschien heb je ook nog bloemen in je tuin....
Afbeelding

Liefs Reline

Oma-C

19 okt 2011, 22:02

Nog even een avondknuffelke Helena,
en hopelijk kan je goed slapen. :roll:
Goed dat je de puntjes in gedachten houdt
neem het verder maar zoals het komt.
De ene dag is de andere niet :?

Groetjes,
Oma-C