Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

22 okt 2011, 17:19

Wat bloemen kunnen doen.....
En nu hebben de rozen nog zoveel meer waarde gekregen door het weten dat ze voor jullie zoveel betekenen....

Schoonzusjesdag.....tof dat zulks in jullie familie kan....en die eurootjes teveel.....als je echt blij bent met de dingen die je kocht is het alles dubbel en dik waard!

Vandaag heel waarschijnlijk aan het werk samen met de kinderen in het huis van je moeder....waarschijnlijk ondanks dat sommige dingen heel moeilijk kunnen zijn beleef je ook andere dingen die waardevol zijn....het samen eten , de babbels over vroeger....en ik ben blij dat net vandaag ook de zon van de partij is!! En morgen ook!!! Geniet ervan als het kan!

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Helena van Troje

22 okt 2011, 21:01

Het leek net een uitdragerij of een antiekwinkel of een veiling in de living. We zijn best wel opgeschoten vandaag. De hele slaapvleugel is leeg: de drie slaapkamers de twee badkamers, het toilet...

De keuken is ver uitgemest, het oudst ding verviel in 1985!!!!

Er is veel uitgedeeld en weggegooid, maar er is nog heel veel!

Inderdaad er is veel stilletjes geweest, maar er is ook gelachen met wat we overal opdiepten. Veel discussie was er niet, ieder wat wils...

De koffer met verkleedkleren geraakt wel voller en voller...

Bah, ik zit met een neus en een keel vol stof, hoest, hoest, hoest....

Er zijn ettelijke emmertjes naar de composthoop gedragen met de meest onmogelijke combinaties van voeding. het was een heel slechte zomer om dingen te bewaren en veel is beschimmeld geraakt omdat we ook niet de hele tijd kunnen verluchten en stoken....

Morgen de weerbots? ik hoop van niet.

Oudste is witte viooltjes en een mooie witte chrysant gaan planten op het graf van oma oma.

falcon1

22 okt 2011, 21:23

Lieve Helena,

net zoals Reline zegt... rozen kunnen wel iets héél speciaal hebben... zeker voor vrouwen :wink:
Vroeger had ik ook een grote tuin, maar zal dat verhaal later eens doen...

Moest toch effe lachen (sorry) toen ik las van je "schoonzusjesdag" en de nieuwe kleren die je kocht. We hebben net hetzelfde meegemaakt... Op een zeker moment deden we niks dan nieuwe kleren kopen... zou ook ergens bij het rouwen horen. Maar soms echt niet normaal... :evil:

Toen mijn huis werd leeggemaakt vonden we ook veel spullen die "serieus" over datum waren. Ik herinner me nog dat toen ik voor de eerste maal mijn eigen maaltijd moest klaarmaken er maar één van de 4 vuren werkte op de kookplaat. We aten altijd op het werk...

Maar je hebt blijkbaar toch wat meegemaakt tijdens het leegmaken van het huis van je moeder... En die mensjes konden alles gebruiken hé, en weggooien stond blijkbaar niet in hun woordenboek!

Of je morgen de terugslag krijgen of niet hangt een beetje van jezelf af denk ik. Misschien is het een hoofdstuk dat je moet leren afsluiten... zo zit het leven nu eenmaal in elkaar...

Nog één vraagje... Je hebt het nu al enkele malen over je "jongste" die blijkbaar toch heel begaan is met je lieve man en zijn oma... Wie is hij eigenlijk en hoe oud is hij? Is het misschien een gevoelige jongen? Ik ken hem niet, maar moet hem wel bewonderen!

Ik ga nu afsluiten want we hebben twee kleinkindjes op bezoek van 2 jaar... en dat was toch best vermoeiend...

We wensen je nog een fijne avond en hopelijk kan je je toch nog even ontspannen...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

dewill

22 okt 2011, 21:53

Dag Helena ,

Het huis van moeder leegmaken, het is iets van het pijnlijkste dat er bestaat denk ik.
Ik had het ook voor zo een tien jaar geleden maar het staat mij nog kraakhelder voor de geest.
Mijn broer en zus vonden dat ze dat aan mij , de zogzegd sterkste en minst gevoelige konden overlaten .
Ik kan je echter verzekeren dat ieder stuk, elk voorwerp van mijn moederke dat ik in de vuilnis moest stoppen een héél diepe kras in mijn ziel maakte . Ik had als stoere jongen dan ook nooit aan mijn lief moederke durven bekennen hoe intens graag ik haar zag , hoe ik haar altijd bewonderd had en hoeveel ze voor mij betekende . Ik steek nu eenmaal zo in elkaar , kan er ook niks aan doen , enkel bij wijlen mijn echtgenote kon ik mijn verdriet tonen en die is er nu ook niet meer.

Beste Helena , ik bewonder jou dat jij dat allemaal aandurft en ik wens je verder héél veel sterkte in jou intens moeilijke rouwverwerking .

Groeten , dewill

falcon1

22 okt 2011, 22:40

Beste Dewill,

ik heb het nogmaals gezegd in jou topic, volgens mij ben je dus wel een gevoelig persoon... en dat mag je ook wel laten zien!
We bewonderen jou ook allemaal!

Helena,

ook voor jou wensen we heel veel sterkte...

Liefs,

Veertje & Falcon

Helena van Troje

22 okt 2011, 23:21

even mijn kinderen voorstellen
oudste zoon: 39 gehuwd
dochter: 37 gehuwd 3 kinderen
middelste zoon: 33 gehuwd 1 kindje
jongste zoon: 29 single

schatten, alle vier, ieder op zijn manier
de kleinkinderen ook schatten zijn 11,10,6 en 1/2 jaar oud

ja, ik mag me rijk noemen

reline

23 okt 2011, 00:02

Helena...door alles wat je vertelde zie ik een heel warm gezin....

Fijn dat ze er vandaag bij waren....zijn ze morgen weer van de partij?
Samen met hen het huis opruimen is het beste dat je kan doen....door het kunnen praten en lachen , kortom, door zo samen te zijn...is de beste manier om er tegenaan te kunnen.....
Moest je het morgen of op een ander momennt toch even moeilijk krijgen...denk aan de fijne momenten van vandaag

Liefs, Reline
Laatst gewijzigd door reline op 23 okt 2011, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Helena van Troje

23 okt 2011, 12:08

Dag iedereen,

Vandaag is het voor iedereen rustdag hebben we gezegd!
Ons moeke wou ook nooit dat we op zondag veel werkten bij haar.

Rustdag is betrekkelijk heb ik hier en daar gehoord, want ja, de ene moet nog werken voor het werk, de andere heeft hetzelfde probleem: projecten die klaar moeten zijn tegen een bepaalde tijd, kinderen die naar de jeugdbeweging moeten en wat nog allemaal...

Morgen komt ook nog langs hé omaC. ;-)

Ja, we hebben een warm gezin denk ik. Hoeveel mensen dat al gezegd hebben de laatste tijd! Misschien is dat duo hier boven of waar ze ook zijn of niet zijn, daar voor een stuk verantwoordelijk voor?

Dankjewel voor jullie "luisterlezen" en nog een heel zonnige zondag gewenst verder.

Oma-C

23 okt 2011, 13:01

Hallo Helena,
Zoals gezegd, ben er een paar dagjes ertussenuit geweest
maar ik ben er terug om te kijken hoe het met je gaat :)
Je hebt het druk gehad met opruimen zo t zien,
ja, er komt wat boven al je alles moet 'verhuizen' of 'opruimen' :roll:
Bij ons zullen ze ook wel dingen vinden die wij bijhouden
waarvan ze later zeggen 'hoe kwamen ze erbij dat te bewaren' :wink:
En ja, 't is waar, je hebt een prachtig gezin,
die met jou begaan zijn, en natuurlijk hebben ze hun werk
en verplichtingen maar als he even kan,
dan zijn ze er wel voor je hé :wink:
Koester de liefde van je gezin en de kleinkinderen,
het is goud waard. Jij, je man en oma-oma zijn voor hen
ook altijd goed geweest.
'Die Twee daarboven' zoals jij zegt, zitten daar
zeker voor iets tussen ze hebben het voorbeeld gegeven.
Geniet van een beetje rust vandaag,
Nog een warme knuffel en geniet van je aankopen :wink:
Het troost ook een beetje, al die nieuwe spulletjes.
Lieve groetjes,
Oma-C :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

23 okt 2011, 13:26

Hey Helena,

bedankt om je gezinnetje even voor te stellen... ook een hele bende als die op bezoek komen :wink:
Tja, die hebben allemaal hun bezigheden hé... ook op zondag blijkbaar...
Maar het is denk ik inderdaad een warm gezin als ik hoor dat ze je altijd verder helpen volgens hun mogelijkheden.
En inderdaad... je wordt ook wel geholpen die door die twee hierboven, daar kan je wel van op aan.

Hopelijk heb je je vandaag toch wat zinnig kunnen bezig houden en niet te veel gepieker hoop ik.

We wensen je nog een fijne zondag.

Liefs,

Veertje & Falcon

Helena van Troje

24 okt 2011, 20:49

Dag iedereen,

Gisteren omdat het zonnetje zo mooi scheen een wandeling gemaakt naar het park. Dat viel een beetje tegen.
Ofwel had ik mijn conditie overschat, ofwel de lengte van de wandeling onderschat. Als een mens dan nog de kans ziet uit verstrooidheid de verkeerde uitgang te nemen, dan loop je nog wat langer rond dan voorzien. Gelukkig zijn er banken in het park en is er onderweg naar huis een tussenstop gebeurd bij zoon en kindje. Hij was de nieuwe man, want mama moest op haar werk zijn. Het is toch een schatje hoor dat jongste kleinkind, maar een wakker ding. Er moet van alles gebeuren of hij is niet tevreden. Nog een beetje en hij kan zitten zonder steun... Hij is nu vijf maand.
Ben benieuwd hoe we het er gaan vanaf brengen aan zee woensdag.
Het ziet er naar uit dat we goed weer gaan krijgen.

Het was toch weer effe slikken toen ik het gedachtenis prentje zag staan bij hen op de schouw met bloemetje en kaarsje. Ook dat van ons moeke staat er bij.
Ik kan voorlopig dat van haar nog geen plaatske geven.
Maar ook dat komt nog wel zeker. Niet alles tegelijk.

Vandaag de voortuin in orde gebracht voor de winter, de lavendel gesnoeid, hole, alleen gekund, zonder hulp en zonder ongelukken, een beetje schots en scheef, maar het kan er mee door.

Als we terug thuis zijn kan ik de bloembollen in de grond steken. Nooit gedacht dat ik zo graag in de bloementuin werkte.
Er staan nog altijd een paar rozen aan de struiken. De dahlia's zijn nu weg, de gladiolen al langer, de begonia's zijn ook uitgedaan en de afrikaantjes eveneens. Buurvrouw zal blij zijn, want di zet die niet graag. Heu zo een goedkope en gemakkelijke bloemen, die zaai ik zelf, dus dat kost niks, nadat ik het zaad heb verzameld van de uitgedane struikjes.
Ik hoop maar één ding dat is dat ik naarmate ik meer ervaring krijg in de tuin, wat minder pijn ga hebben na gedane arbeid.

De labo-uitslagen tot hiertoe hebben gelukkig nog niets slecht uitgewezen, nu maar verder staaltjes binnenbrengen en hopen dat ook die negatief zijn na twee weken en na drie weken en dat de bloeduitslag aan het einde van de rit ook goed is. Dan kunnen we de klachten op het "sintemedunkt" steken...

Ga nog wat puzzelen en gazetteke lezen.

falcon1

24 okt 2011, 21:52

Lieve Helena,

een grote wandeling gedaan die wat uit de "voet" gelopen is... misschien niet zonder reden want zo ben je toch ook nog eens bij zoonlief en kleinkind beland...
Je zegt 5 maanden oud... het plezante moet dan zeker nog komen... Wij hebben nu kleinkind van bijna 2 jaar... echt een lieveke... en kan genieten van oma en pépé...

Blijkbaar heb je (of krijg je) ook nog groene vingers! Toch wel plezant als je dat allemaal kan hé! En kijk zeker maar uit naar het voorjaar (de winter slagen we effe over) om te zien hoe je alles in de hand hebt! Je man zal fier zijn als hij je tuintje ziet!

En volgende week enkele dagen naar het zeetje... Naar waar ga je? Helaas zullen wij dan naar Limburg vertrekken want Veertje heeft vanaf dan verlof en gaat dan met mij mee... samen met onze 4 poezen...
We hopen echt dat die dagen aan zee je een beetje kunnen ontspannen... het is je gegund. En inderdaad... het zal dan mooi weer zijn. Trouwens, hier was het de laatste dagen echt zalig!
Morgen vertrek ik ook voor mijn werk naar Limburg en vrijdag gaan we samen naar daar.

Helena, we wensen je nog een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon

gerarda

25 okt 2011, 01:04

Helena ik moest even lachen in al ons verdriet ,toen ik uw verhaal las over uw bloemen. Ik zelf ben ook een slechte tuinierster. Toen mijn man in het ziekenhuis lag zei hij mij , ge moet iemand nemen om de tuin te doen. We hebben wel maar een klein tuintje maar proper met wat bloemen en planten.
maar hij zal het zich wel herinnert hebben dat ik vroeger in onze grote tuin eens om hem te verassen omdat hij geen tijd had om in de tuin te werken dat ik zijn tomaten uitgetrokken had omdat ik dacht dat het onkruid was. er gingen daar kleine groene bolletjes aan maar heel veel groene takken en bladeren , maar voor mij was dat dus onkruid.
Ja ik heb feitelijk nooit graag in een tuin gewerkt maar ik moest het nadien ook nooit meer doen ook. :oops: :D
Maar nu doe ik wel mijn best en houd ik hem proper zonder af te breken.
En als ik twijfel kan ik het aan mijn schoondochter vragen. dat is iemand met groene vingers zoals men zegt .

Groetjes Gerarda

Bout1

25 okt 2011, 19:51

Helena,
jij hebt zeker en vast je portie verdriet dit jaar wel gehad... In zo'n korte tijd je man èn je moeder verliezen.
Veel werk in het huis van je moeder, zo te lezen... En zoveel herinneringen dan eh.
Toch fijn dat het gedenkprentje van je man op de schouw stond bij je zoon.
Wij zijn elk (de 4 kinderen) 2x bij onze pa gaan slapen toen ons ma pas overleden was. Wat doe je dan, pa ging vroeg naar bed want de dokter had een half slaappilletje voorgeschreven. Die ging om 21u slapen, viel bijna in slaap in zijn zetel. Dus hem dan samen met mijn ventje (die is ook blijven slapen) hem naar de slaapkamer gebracht. Tussendoor wel dikwijls gaan zien want gerust ben je dan niet.
Heb veel foto's van vroeger bekeken, veel geweend ook.
Ik wens je nog veel sterkte, Helena. Groetjes, Bout1

Oma-C

26 okt 2011, 17:25

Hallo Helena,
Je zal al aan 't zeetje zijn,ik hoop dat de herinneringen niet
'te overweldigend' zijn :oops: en dat je er toch van kan genieten.
Het weer ziet er goed uit, natuurlijk is 't geen zomer meer
maar droog en zonnig, dan is het aan zee altijd aangenaam,
met een goeie jas aan natuurlijk :wink:
Het gezelschap helpt je wel als het even wat moeilijk wordt.
Fijn dat je de tuin nog netjes hebt kunnen maken en
dat je 't graag doet, jouw tuinman daarboven zal het graag zien :)

We zien het wel als je terug bent, tot in den draai zeggen wij hier :wink:

Groetjes,
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink: