Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dag iedereen,
Ik las daarnet even in het hoekje labores.
Er kon geen groter verschil zijn met de manier waarop in haar gezin haar man herdacht werd op 1 november dan hier bij mij...
Gisteren in de tuin gewerkt.
Vandaag begonnen, maar het lukte niet. Heb weer pas om half vier voor het eerst een oog dichtgedaan vannacht. Een van de vele zussen van Hugo belde gisteren op om te vragen hoe het was. O jee, verkeerde vraag, verkeerd moment. Tranen met tuiten geweend weeral eens. Als dat zo verder gaat dan ga ik nog eens via spoed aan de baxter moeten tegen uitdroging. Grapje.
Dinsdag komen een paar nichtjes op bezoek. En, volgende zondag als alles goed blijft gaan dan heb ik mijn bezigheid want dan komt klein manneke voor de hele dag vanaf elf uur bij mij. Ik hoop dat het goed weer is en dat ik er mee kan gaan wandelen. Wat heeft onze zoon verdriet dat grootvake, Hugo, niet met zijn zoon heeft kunnen spelen en hem vertroetelen gelijk hij met de drie andere kleinkinderen heeft gedaan.
We zullen trachten een goed grootmoeke te zijn voor hem. Maar ik denk wel dat we vrienden zijn tot hiertoe.
Eindelijk mijn leesbril teruggevonden. Hij lag bij de confituurpotten in de berging of all places...
Nog een fijne zondagavond aan allen
Ik las daarnet even in het hoekje labores.
Er kon geen groter verschil zijn met de manier waarop in haar gezin haar man herdacht werd op 1 november dan hier bij mij...
Gisteren in de tuin gewerkt.
Vandaag begonnen, maar het lukte niet. Heb weer pas om half vier voor het eerst een oog dichtgedaan vannacht. Een van de vele zussen van Hugo belde gisteren op om te vragen hoe het was. O jee, verkeerde vraag, verkeerd moment. Tranen met tuiten geweend weeral eens. Als dat zo verder gaat dan ga ik nog eens via spoed aan de baxter moeten tegen uitdroging. Grapje.
Dinsdag komen een paar nichtjes op bezoek. En, volgende zondag als alles goed blijft gaan dan heb ik mijn bezigheid want dan komt klein manneke voor de hele dag vanaf elf uur bij mij. Ik hoop dat het goed weer is en dat ik er mee kan gaan wandelen. Wat heeft onze zoon verdriet dat grootvake, Hugo, niet met zijn zoon heeft kunnen spelen en hem vertroetelen gelijk hij met de drie andere kleinkinderen heeft gedaan.
We zullen trachten een goed grootmoeke te zijn voor hem. Maar ik denk wel dat we vrienden zijn tot hiertoe.
Eindelijk mijn leesbril teruggevonden. Hij lag bij de confituurpotten in de berging of all places...
Nog een fijne zondagavond aan allen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Dag Helena,
Wie zoekt die vindt hé, je zal daar wel in de buurt geweest zijn
anders komt die bril daar niet,
vergeten?
ik ken er ook alles van.
Je hebt ook veel aan je hoofd.
Ik kan begrijpen dat je zoon het jammer vindt dat grootvake
niet met de kleinzoon kan spelen zoals ze graag hadden,
Een mens heeft niet te kiezen in het leven
Maar grootmoeke zal wel met het ventje optrekken
als ze de kans krijgt hé
En later over grootvake vertellen? Hij wordt zeker niet vergeten.
Die telefoontjes zijn niet te vermijden natuurlijk, als niemand ooit vraagt 'hoe het gaat' moet je ook wenen
da's een hele normale reactie, ik hoop dat je met de nichtjes
eens goed kan praten
Ik wens je nog een fijne maandag, hier is de zon van de party
maar het is koud
dat zijn we nog niet gewend
tot later nog eens en een warme knuffel.
Aan Dewill,reline,falcon en Veertje, ook een aangename dag,
maak er het beste van en iedereen veel sterkte
Allen een knuffel en een pakketje moed.
Groetjes ,
Oma-C
Wie zoekt die vindt hé, je zal daar wel in de buurt geweest zijn
anders komt die bril daar niet,
ik ken er ook alles van.
Ik kan begrijpen dat je zoon het jammer vindt dat grootvake
niet met de kleinzoon kan spelen zoals ze graag hadden,
Een mens heeft niet te kiezen in het leven
Maar grootmoeke zal wel met het ventje optrekken
als ze de kans krijgt hé
En later over grootvake vertellen? Hij wordt zeker niet vergeten.
Die telefoontjes zijn niet te vermijden natuurlijk, als niemand ooit vraagt 'hoe het gaat' moet je ook wenen
da's een hele normale reactie, ik hoop dat je met de nichtjes
eens goed kan praten
Ik wens je nog een fijne maandag, hier is de zon van de party
maar het is koud
tot later nog eens en een warme knuffel.
Aan Dewill,reline,falcon en Veertje, ook een aangename dag,
maak er het beste van en iedereen veel sterkte
Allen een knuffel en een pakketje moed.
Groetjes ,
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Helena,
dat slaaptekort zal je ook wel geen deugd doen...
Misschien toch aan de dokter iets vragen ter bevordering van de slaap... je gaat anders oververmoeid geraken...
Fijn dat je kleinzoon op bezoek krijgt. Hij zal van jou zeker wel leren wie opa geweest is... daar ben ik zeker van! Kan ook begrijpen dat je zoon er onder lijdt...
En morgen ook bezoek... hopelijk kan je daar je hartje ook even luchten!
Wat die leesbril betreft... jij hebt meer geluk dan ik... die van mij is nog steeds zoek
Helena, het is nu mooi weer... tracht er op een of andere manier van te genieten...
Dikke knuff (trouwens voor iedereen hier)
Liefs,
Veertje & Falcon
dat slaaptekort zal je ook wel geen deugd doen...
Misschien toch aan de dokter iets vragen ter bevordering van de slaap... je gaat anders oververmoeid geraken...
Fijn dat je kleinzoon op bezoek krijgt. Hij zal van jou zeker wel leren wie opa geweest is... daar ben ik zeker van! Kan ook begrijpen dat je zoon er onder lijdt...
En morgen ook bezoek... hopelijk kan je daar je hartje ook even luchten!
Wat die leesbril betreft... jij hebt meer geluk dan ik... die van mij is nog steeds zoek
Helena, het is nu mooi weer... tracht er op een of andere manier van te genieten...
Dikke knuff (trouwens voor iedereen hier)
Liefs,
Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Beste allemaal,
En als een mens dan eindelijk eens goed diep slaapt is er een onnozelaar die het nodig vindt om te telefoneren zo om en rond half vier vannacht. Ik was niet rap genoeg wakker genoeg om de telefoon op te pakken. Uiteraard doodongerust, want ja, wat kan er allemaal verkeerd gaan bij god weet wie?
Onze buren zijn niet meer van de jongste en de gezondste.
Je weet nooit bij de kinderen.
Ons tante nonneke is ook al in de tachtig, maar dat zag ik nu niet gebeuren dat die nonnekes zouden bellen.
Soit, er was niks mis bij de buren, oef, en de kinderen buiten onze dochter hebben al allemaal iets laten weten.
Ben nog maar eens op papierenjacht geweest. Op de HVW vonden ze het zelf nogal dom dat ze een brief moesten bijhouden over hetgeen ze zelf in hun computer hebben staan.... Gelukkig hebben die hun zaakjes best in orde, want het waren zij die tenminste zijn blijven uitbetalen. Mijnheer Quickie zou best eens eerst zijn hand in eigen boezem steken en eens kuis houden in zijn fgov administratie djeezes...Heel veel miljarden besparing denk ik.
Dan eindelijk deze namiddag potgrond in ophefbare zakjes gevonden.
Een deel van de honderden bloembollen zijn geplant. Alweer reden voor een huilbui. Niet lang voor zijn opname in het ziekenhuis heeft hij nog alle bollen gekuist, gesorteerd en getekend: narcissen: geel, groot, klein//hyacinten gemengd//krokusjes wit en paars//tulpen voortuin: rood//tulpen: rood-wit gevlamd//tulpen wit,rood,wit-rood//blauwe druifjes...
Morgen doen we verder met de narcissen en de tulpen...
Dus bijna de hele dag van als ik wakker ben buiten bezig geweest.
Als er nu vannacht iemand durft bellen, o jee....
En als een mens dan eindelijk eens goed diep slaapt is er een onnozelaar die het nodig vindt om te telefoneren zo om en rond half vier vannacht. Ik was niet rap genoeg wakker genoeg om de telefoon op te pakken. Uiteraard doodongerust, want ja, wat kan er allemaal verkeerd gaan bij god weet wie?
Onze buren zijn niet meer van de jongste en de gezondste.
Je weet nooit bij de kinderen.
Ons tante nonneke is ook al in de tachtig, maar dat zag ik nu niet gebeuren dat die nonnekes zouden bellen.
Soit, er was niks mis bij de buren, oef, en de kinderen buiten onze dochter hebben al allemaal iets laten weten.
Ben nog maar eens op papierenjacht geweest. Op de HVW vonden ze het zelf nogal dom dat ze een brief moesten bijhouden over hetgeen ze zelf in hun computer hebben staan.... Gelukkig hebben die hun zaakjes best in orde, want het waren zij die tenminste zijn blijven uitbetalen. Mijnheer Quickie zou best eens eerst zijn hand in eigen boezem steken en eens kuis houden in zijn fgov administratie djeezes...Heel veel miljarden besparing denk ik.
Dan eindelijk deze namiddag potgrond in ophefbare zakjes gevonden.
Een deel van de honderden bloembollen zijn geplant. Alweer reden voor een huilbui. Niet lang voor zijn opname in het ziekenhuis heeft hij nog alle bollen gekuist, gesorteerd en getekend: narcissen: geel, groot, klein//hyacinten gemengd//krokusjes wit en paars//tulpen voortuin: rood//tulpen: rood-wit gevlamd//tulpen wit,rood,wit-rood//blauwe druifjes...
Dus bijna de hele dag van als ik wakker ben buiten bezig geweest.
Als er nu vannacht iemand durft bellen, o jee....
-
dewill - Lid geworden op: 14 okt 2007, 18:28
Dag Helena en Forumvrienden ,
Mijn bewondering hoor , Helena , naast de dagelijkse problemen inherent aan het overlijden van jou twee geliefden ook nog eens met potgrond zeulen en bloembollen , nog geoogst en gesorteerd door jou lieve Hugo , planten in de tuin daar is meer dan een grote dosis moed voor nodig .
Pas alsjeblief op dat je de lat voor jezelf niet te hoog legt , dat verlangt niemand van jou .
Hier gisteren en vandaag in de kille grijze novembermist , ik kan bij dergelijk weer niet buiten en daar wordt ik een heel klein beetje ‘misttroostig’ van . Heb er vandaag dan maar een was en plasdag van gemaakt. Hopelijk is het zonnetje hier morgen ook terug van de partij !
Met warme knuffel en dito groet voor iedereen ,
dewill
Mijn bewondering hoor , Helena , naast de dagelijkse problemen inherent aan het overlijden van jou twee geliefden ook nog eens met potgrond zeulen en bloembollen , nog geoogst en gesorteerd door jou lieve Hugo , planten in de tuin daar is meer dan een grote dosis moed voor nodig .
Pas alsjeblief op dat je de lat voor jezelf niet te hoog legt , dat verlangt niemand van jou .
Hier gisteren en vandaag in de kille grijze novembermist , ik kan bij dergelijk weer niet buiten en daar wordt ik een heel klein beetje ‘misttroostig’ van . Heb er vandaag dan maar een was en plasdag van gemaakt. Hopelijk is het zonnetje hier morgen ook terug van de partij !
Met warme knuffel en dito groet voor iedereen ,
dewill
-
Voor iedereen hier een goeie warme sterkteknuffel
en een hele emmer vol moed
Helena, hopelijk een goeie nacht met veel rust, en geen telefoon
Waarschijnlijk verkeerd verbonden maar je bent wel
wakker dan:( en maar denken wie het kon geweest zijn
Dan die papierwinkel? 'Quikie' zou dat toch allemaal 'vereenvoudigen'??
En het tuinwerk, ja, grootvake had daar z'n plezier aan
alles netjes te doen, eens de plantjes te zien zijn
is het weer even een emotioneel moment, dat is telkens zo.
Maar het is toch de moeite als je dan ziet hoe alles doorgaat
Groeien, bloeien, afsterven en weer terug .....elk jaar weer:roll:
Een lieve groet aan allen
Slaap lekker en tot morgen
en een hele emmer vol moed
Helena, hopelijk een goeie nacht met veel rust, en geen telefoon
Waarschijnlijk verkeerd verbonden maar je bent wel
wakker dan:( en maar denken wie het kon geweest zijn
Dan die papierwinkel? 'Quikie' zou dat toch allemaal 'vereenvoudigen'??
En het tuinwerk, ja, grootvake had daar z'n plezier aan
alles netjes te doen, eens de plantjes te zien zijn
is het weer even een emotioneel moment, dat is telkens zo.
Maar het is toch de moeite als je dan ziet hoe alles doorgaat
Groeien, bloeien, afsterven en weer terug .....elk jaar weer:roll:
Een lieve groet aan allen
Slaap lekker en tot morgen
-
mamacalypso - Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Dag Mamacalypso ,
Fijn om jou opnieuw te horen, hoe gaat het tegenwoordig nog met jou ?
Indien jij dat wenst wil ik wel dit hoekje openhouden maar ik denk dat jij , ook als recent rouwende om overleden echtgenoot , heus wel in het hoekje van Helena welkom zou zijn .
Ik ken jou nu ongeveer 10 jaar via diverse fora denk ik en ik leerde jou , ondanks jou ietwat losbollig aandoende schuilnaam , kennen als een uiterst intelligente , fijngevoelige en bovenal medevoelende vrouw met een warm hart voor haar medemensen die nu helaas ook nog aan het zoeken is om het verlies van haar geliefde te verwerken .
Daarom durf ik je aanraden om eens in het warme hoekje bij Helena en haar vrienden aan te kloppen , ik ben er bijna zeker van dat een warm onthaal jou daar wacht .
Groet , dewill
Goede avond allen hier
Eventjes een beetje uitleg over mijn ((losbollig aandoende)) schuilnaam.Wel dat is van het begin dat ik op het internet kwam piepen en had mijn zonen dan voor alles nodig.zij wilden mij laten kennismaken met ICQ en ik had natuurlijk een schuilnaam nodig.Maar de meeste waren altijd al in gebruik en ik werd het stilaan moe.Mijn jongste zoon was ergens calypso,dus zei ik zet er mama voor en laat ons eens kijken.En ja deze naam bestond nog niet en dus is het nog altijd op elk forum ik kom mamacalypso gebleven.
Fijn om jou opnieuw te horen, hoe gaat het tegenwoordig nog met jou ?
Indien jij dat wenst wil ik wel dit hoekje openhouden maar ik denk dat jij , ook als recent rouwende om overleden echtgenoot , heus wel in het hoekje van Helena welkom zou zijn .
Ik ken jou nu ongeveer 10 jaar via diverse fora denk ik en ik leerde jou , ondanks jou ietwat losbollig aandoende schuilnaam , kennen als een uiterst intelligente , fijngevoelige en bovenal medevoelende vrouw met een warm hart voor haar medemensen die nu helaas ook nog aan het zoeken is om het verlies van haar geliefde te verwerken .
Daarom durf ik je aanraden om eens in het warme hoekje bij Helena en haar vrienden aan te kloppen , ik ben er bijna zeker van dat een warm onthaal jou daar wacht .
Groet , dewill
Goede avond allen hier
Eventjes een beetje uitleg over mijn ((losbollig aandoende)) schuilnaam.Wel dat is van het begin dat ik op het internet kwam piepen en had mijn zonen dan voor alles nodig.zij wilden mij laten kennismaken met ICQ en ik had natuurlijk een schuilnaam nodig.Maar de meeste waren altijd al in gebruik en ik werd het stilaan moe.Mijn jongste zoon was ergens calypso,dus zei ik zet er mama voor en laat ons eens kijken.En ja deze naam bestond nog niet en dus is het nog altijd op elk forum ik kom mamacalypso gebleven.
lieve groetjes,mamacalypso
-
Dag Helena en Forumvrienden ,
Hopelijk heeft bij jullie vandaag het zonnetje mogen schijnen , letterlijk en ook een beetje figuurlijk .
Hier opnieuw mist en kou de ganse dag .
Mist , kilte , het hoort bij de tijd van het jaar maar het werkt ongelooflijk slecht op mijn gemoed .
Steeds opnieuw gaan mijn gedachten naar het ongeluk nu reeds bijna een jaar geleden : een matcha van 20 in haar Roover die al gsmmend mijn vrouw doodreed en doodgemoedereerd aan de politie verklaarde dat zij even verstrooid was .
Die matcha die het zelfs niet nodig vond om zich te verontschuldigen bij mij en mijn familie toert ondertussen vrolijk verder rond .
Zelf haar verzekeringsinspecteur was tevreden dat zij MAAR een huisvrouw had doodgemaakt wat de te betalen schadevergoeding miniem zou houden …
Ik weet dat het niet mag maar soms wordt ik door dergelijke zwartgallige gedachten overmand .
Ik kom er wel terug overheen en geef jullie alvast een warme knuffel ,
dewill
Hopelijk heeft bij jullie vandaag het zonnetje mogen schijnen , letterlijk en ook een beetje figuurlijk .
Hier opnieuw mist en kou de ganse dag .
Mist , kilte , het hoort bij de tijd van het jaar maar het werkt ongelooflijk slecht op mijn gemoed .
Steeds opnieuw gaan mijn gedachten naar het ongeluk nu reeds bijna een jaar geleden : een matcha van 20 in haar Roover die al gsmmend mijn vrouw doodreed en doodgemoedereerd aan de politie verklaarde dat zij even verstrooid was .
Die matcha die het zelfs niet nodig vond om zich te verontschuldigen bij mij en mijn familie toert ondertussen vrolijk verder rond .
Zelf haar verzekeringsinspecteur was tevreden dat zij MAAR een huisvrouw had doodgemaakt wat de te betalen schadevergoeding miniem zou houden …
Ik weet dat het niet mag maar soms wordt ik door dergelijke zwartgallige gedachten overmand .
Ik kom er wel terug overheen en geef jullie alvast een warme knuffel ,
dewill
-
Goede avond, allez, bijna nacht,
Dag mamacalypso, kom er maar bij, we schuiven allemaal een stoeltje op, dan kan je ertussen. Ja, die nick dat is soms een probleem.
Dag dewill, dan woon jij in het westen des lands volgens de weermannen, want daar bleef de mist hardnekkig hangen vandaag.
Hier scheen de zon, maar het heeft tot twee uur deze namiddag geduurd eer de zon de vriesdiamantjes van het gazon heeft weggekregen.
En nog maar eens een deel bollen geplant. Morgen de tulpen nog.
Nog eens goed nadenken wat ik met de rest van de narcissen ga doen...
Het wordt hier "Keukenhof" volgens oma-c.
Zal in de lente het resultaat laten zien hier als ik tegen dan uitgedokterd heb hoe je foto's plaatst op seniorennet.
Dat je boos bent vind ik maar niet meer dan normaal. Zo een huppeltrutje met een Rover, tja, wacht tot ze zelf eens iets voorhebben...Ze was verstrooid, je moet maar durven. Ik denk dat ik na zoiets niet meer zou durven buitenkomen. Er kan niet meer wijsheid uitkomen dan dat erin zit en dat is niet veel zo te lezen... Alleen is het heel erg dat er zo een grote gevolgen zijn van die domheid. Maar, boosheid is negatieve energie, die geen zoden aan de dijk brengt. Kop op, ik heb goed zeggen, maar ik probeer ook weer verder te stappen. Met zijn tweeën altijd beter dan alleen, ook in het verdriet. Vandaag jij, morgen ik, we proberen er iets van te maken.
Ik zou zeggen ik blaas de zon jouw kant uit.

Dag mamacalypso, kom er maar bij, we schuiven allemaal een stoeltje op, dan kan je ertussen. Ja, die nick dat is soms een probleem.
Dag dewill, dan woon jij in het westen des lands volgens de weermannen, want daar bleef de mist hardnekkig hangen vandaag.
Hier scheen de zon, maar het heeft tot twee uur deze namiddag geduurd eer de zon de vriesdiamantjes van het gazon heeft weggekregen.
En nog maar eens een deel bollen geplant. Morgen de tulpen nog.
Nog eens goed nadenken wat ik met de rest van de narcissen ga doen...
Het wordt hier "Keukenhof" volgens oma-c.
Zal in de lente het resultaat laten zien hier als ik tegen dan uitgedokterd heb hoe je foto's plaatst op seniorennet.
Dat je boos bent vind ik maar niet meer dan normaal. Zo een huppeltrutje met een Rover, tja, wacht tot ze zelf eens iets voorhebben...Ze was verstrooid, je moet maar durven. Ik denk dat ik na zoiets niet meer zou durven buitenkomen. Er kan niet meer wijsheid uitkomen dan dat erin zit en dat is niet veel zo te lezen... Alleen is het heel erg dat er zo een grote gevolgen zijn van die domheid. Maar, boosheid is negatieve energie, die geen zoden aan de dijk brengt. Kop op, ik heb goed zeggen, maar ik probeer ook weer verder te stappen. Met zijn tweeën altijd beter dan alleen, ook in het verdriet. Vandaag jij, morgen ik, we proberen er iets van te maken.
Ik zou zeggen ik blaas de zon jouw kant uit.

-
Dag Helena ,
Bedankt voor het mooie zonnetje en de positieve boodschap , beiden zijn goed aangekomen .
Die bloembollen ,die nog door de liefhebbende handen van jou man verzorgd werden, terug aan de aarde toevertrouwen moet heel zwaar zijn . Het zal ook heel ontroerend zijn als ze jou in het voorjaar met hun bloemenpracht zullen bedanken .
Ondertussen is het hier buiten al flink aan het vriezen zie ik . ik ga nu nog een poging doen om even te vertoeven in de ' wijngaard des Heren '
Warme knuffel , dewill
Bedankt voor het mooie zonnetje en de positieve boodschap , beiden zijn goed aangekomen .
Die bloembollen ,die nog door de liefhebbende handen van jou man verzorgd werden, terug aan de aarde toevertrouwen moet heel zwaar zijn . Het zal ook heel ontroerend zijn als ze jou in het voorjaar met hun bloemenpracht zullen bedanken .
Ondertussen is het hier buiten al flink aan het vriezen zie ik . ik ga nu nog een poging doen om even te vertoeven in de ' wijngaard des Heren '
Warme knuffel , dewill
-
Goeiemiddag lieve forumvrienden,
Hier had het goed gevroren vanmorgen, alles was wit,
de auto's de daken
jaja, de tijd is er,
maar we zijn het nog niet gewoon, goed dat de zon erbij is
dat voelt beter dan dat grijze weer
Helena, jouw tuin zal weer prachtig zijn, al die mooie kleuren
alleen moeten we nog even de winter door.
Nog een goeie maand en de dagen lengen weer 'leve de optimisten'
Hopelijk ben je niet wakker gebeld vannacht
en heb
je goed geslapen na je noeste arbeid
Dewill, efkes een dipje,
ik kan begrijpen dat het af en toe
als een filmke door je hoofd spookt
't s niet niks
En schaamtegevoel kennen velen niet tegenwoordig
Als ze zelf iets voorhebben staan ze te roepen
en met de armen in de lucht 'ocharme'
Ik wens je een betere dag vandaag en hoop dat de zon
ook bij jou wat schijnt, de winter is nog lang.
Je mag niemand iets toewensen, maar soms vind ik dat moeilijk
mamacalypso, een fijne dag voor jou ook, en kom er maar
bij in de groep, vele handen maken licht werk hé
Ik ga naar de dokter, heb nog een paar prikjes tegoed,
pneumokokken en tetanus, altijd uitstellen is niet goed
dus hup met de geit
dan is het voorbij.
Allen een warme knuff en tot vanavond,
dan kom ik nog eens piepen.
Groetjes en sterkte aan allen
Oma-C.
Hier had het goed gevroren vanmorgen, alles was wit,
de auto's de daken
maar we zijn het nog niet gewoon, goed dat de zon erbij is
dat voelt beter dan dat grijze weer
Helena, jouw tuin zal weer prachtig zijn, al die mooie kleuren
alleen moeten we nog even de winter door.
Nog een goeie maand en de dagen lengen weer 'leve de optimisten'
Hopelijk ben je niet wakker gebeld vannacht
je goed geslapen na je noeste arbeid
Dewill, efkes een dipje,
als een filmke door je hoofd spookt
En schaamtegevoel kennen velen niet tegenwoordig
Als ze zelf iets voorhebben staan ze te roepen
en met de armen in de lucht 'ocharme'
Ik wens je een betere dag vandaag en hoop dat de zon
ook bij jou wat schijnt, de winter is nog lang.
Je mag niemand iets toewensen, maar soms vind ik dat moeilijk
mamacalypso, een fijne dag voor jou ook, en kom er maar
bij in de groep, vele handen maken licht werk hé
Ik ga naar de dokter, heb nog een paar prikjes tegoed,
pneumokokken en tetanus, altijd uitstellen is niet goed
dus hup met de geit
Allen een warme knuff en tot vanavond,
dan kom ik nog eens piepen.
Groetjes en sterkte aan allen
Oma-C.
Laatst gewijzigd door Oma-C op 17 nov 2011, 16:38, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Goeie avond lieve vrienden
De prikken zitten erin en ik kan er weer een paar jaar tegen
Heb er niks van gevoeld zoals gewoonlijk
de griepprik had ik al gekregen, dus hoop ik maar
dat ik de winter goed doorkom
Ik kom jullie nog een nachtzoen geven en een beetje moed
hopelijk kunnen jullie goed slapen, en gaat er
geen telefoon bij Helena
Een goeie verjaardag voor morgen,
(al zal het niet écht fijn zijn vrees ik)
Toch veel sterkte en moed, je familie zal ook wel aan je denken.
Dewill, bedankt,
maar ik kan alleen maar proberen helpen,
en meepraten omdat ik het zelf heb meegemaakt
Ik weet hoe erg en lastig het allemaal is, ik wou alleen dat ik
méér kon doen dan hier alleen maar wat moed geven
Ik ben content dat je er steun aanhebt, ik wil mijn
helpende schouders er mee onder te zetten, zodat jullie er weer
een beetje bovenop geraken
en daar gaan we de tijd voor nemen
Elk 'alleenzijn' hoeft geen 'eenzaamheid' te zijn
Ik hoop dat ik echt een beetje steun kan geven
reline en mamacalypso, voor jullie ook een fijne avond
Allemaal een dikke knuffel en slaapwel.
Oma-C
De prikken zitten erin en ik kan er weer een paar jaar tegen
Heb er niks van gevoeld zoals gewoonlijk
de griepprik had ik al gekregen, dus hoop ik maar
dat ik de winter goed doorkom
Ik kom jullie nog een nachtzoen geven en een beetje moed
hopelijk kunnen jullie goed slapen, en gaat er
geen telefoon bij Helena
Een goeie verjaardag voor morgen,
(al zal het niet écht fijn zijn vrees ik)
Toch veel sterkte en moed, je familie zal ook wel aan je denken.
Dewill, bedankt,
en meepraten omdat ik het zelf heb meegemaakt
Ik weet hoe erg en lastig het allemaal is, ik wou alleen dat ik
méér kon doen dan hier alleen maar wat moed geven
Ik ben content dat je er steun aanhebt, ik wil mijn
helpende schouders er mee onder te zetten, zodat jullie er weer
een beetje bovenop geraken
en daar gaan we de tijd voor nemen
Elk 'alleenzijn' hoeft geen 'eenzaamheid' te zijn
Ik hoop dat ik echt een beetje steun kan geven
reline en mamacalypso, voor jullie ook een fijne avond
Allemaal een dikke knuffel en slaapwel.