werewoef schreef:Talis komt hier te zeggen dat , wat datgene waarin hij gelooft niet relevant is .
IN DEZE DISCUSSIE NIET RELEVANT IS. ( zie je het nu beter WW ? )
Das natuurlijk onzin . Van al die jaren dat ik Talis hier meemaak, heeft hij nog nooit op elk vlak geconfirmeerd waarin hij juist gelooft of van welke strekking , religie of orde hij eigenlijk is .
Ik hou me hier enkel bezig met wat bewijsbaar is.
Het zou de discussies in elk geval ten goede komen . We hebben dus het raden ernaar . Vermits ik vermoed dat hij geen radicale atheist is en zijn voorliefde uitgaat naar de kleitafels en de overleveringen van de Sumerische beschaving , zou ik meer gaan zoeken in het gedachtegoed van Zoraster of misschien wel Seth .
Tja, dat is ook de herkomst van de Abrahamistische religies, he WW. Maar dat is niet mijn voorliefde hoor, dat zijn maar één van de bronnen van de Bijbel zie je.
En als ge wil weten waar Paulus de mosterd gehaald heeft moet je wel degelijk Zoroaster, Mithras en Dionysus passeren. Maar daar moet jij je niet mee bezig houden. Veel te moeilijk om vatten. Heb ik weer eens gemerkt hoe je tegen het Tomas evangelie aankijkt.