Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Oma-C

23 nov 2011, 13:36

Voor alle forumvrienden ;)
Een aangename dag, grijs en vochtig, 't heeft hier
al een beetje geregend, heel fijn maar nat :?

Dag Helena, ik vind dat zo'n klok een rustgevend getik geeft.
en dan het bim-bam-geluid, mooi.
Geniet ervan 't is een mooi erfstuk :wink:
't Amusement bij de schoolvriendin, een fijne babel kan deugd doen.

Hallo Dewill,ons 'varkentje is gewassen' hahaha
en op pc ben ik ook maar een'bleuke' ik doe m'n best
en wat je graag doet is geen opgave.
Ik wens je veel sterkte, 't is niet aangenaam
al die herinneringen die boven komen, maar dat is normaal,
ooit ga je zonder pijn terugdenken en kijken naar die foto's :?
Maar voorlopig moet je erdoor, helaas :oops:
Een 'sterkte-hug' en een pakketje moed
om al die "eerste keren" door te komen.

Voor Helena en Dewill en al wie hier langskomt een aangname dag.
Groetjes :wink:
Oma-C
Laatst gewijzigd door Oma-C op 04 feb 2012, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bout1

23 nov 2011, 19:06

Maria-Helena, da's helemaal dezelfde klok als die wij gekocht hebben op de boedeldag van mijn nonkel :) . Ze staat hier in de hall, mijn nonkel had een veel grotere hall maar toch staat ze hier goed.

Helena van Troje

23 nov 2011, 19:29

ha Bout hier staat ze ook in een kleiner ruimte dan bij ons thuis in R. maar ze klinkt hier veel mooier en voller...ook toeval hé

falcon1

24 nov 2011, 21:11

Lieve Helena,

wat een prachtklok!!! (en zie de kerkstoel er ook naast staan).
Ik had ook zo'n Big Ben... maar na een tijdje hoor je die inderdaad niet meer....
Je schrijft dat je je wat rustiger voelt... Weken terug heb ik dat nog eens geschreven dacht ik (maar weet niet meer bij wie) dat er een moment gaat komen dat je stilaan innerlijke rust gaat krijgen... En dat wil zeggen dat je stilaan door je geliefde wordt "losgelaten"... Iets heel raar, maar daar moet je maar eens over nadenken...
En dat voelen de kinderen blijkbaar ook, want ze zoeken blijkbaar toch wat meer contact.
Helena, je lieve man (en wij ook natuurlijk) zijn fier over jou dat je stilaan je eigen weg bent ingeslagen...
En als het dan toch wat moeilijk wordt kan je het hier altijd neerschrijven hé :wink:

Dewill, ook voor jou veel bewondering. Je ziet dat de kinderen en kleinkinderen je toch nog altijd heel erg nodig hebben. En ik weet het maar al te goed... de eerste keer alleen....
En foto's van vroeger bekijken, ik kan me goed voorstellen dat het soms pijn kan doen... Maar toch, het is iets verwerken wat het verschrikkelijkste moment van je leven is... en dat vraagt tijd... veel tijd... Ik denk niet dat er een remedie bestaat tegen dat immense verdriet...

Zo, we wensen jullie allemaal nog een fijne avond en rustige nacht.
Nog even bij vertellen dat ik het nog enorm druk heb maar toch zoveel mogelijk tracht langs te komen...

Nog een dikke troostknuff,

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Helena van Troje

25 nov 2011, 16:07

Beste allemaal,

Gisteren een mottige dag gehad.
Hoe kwam dat nu weer zo ineens?
Ik was kwaad op ons moeder met al hare rommel die ze jaren en jaren heeft bijgehouden, ik versta dat hoor, maar ja, wie moet nu de rommel opruimen, het oud papier woog te zwaar, de dozen vielen open en alles ging verkeerd....

Ik ben dan maar gestopt als het oud papier uit de voeten was, had natuurlijk nog geen tijd gehad om deftig te eten, ben toch mar naar een vriendin gepeddeld met mijn fietske, die heeft me naar mijn voeten gegeven dat ik meer haar op mijn tanden moet hebben en tegen mijn zus zeggen dat ik best wel alle administratieve dingen wil doen, maar niet meer heffen en sleuren aan al die bocht en dat het hoog tijd wordt dat ik mezelf ga verwennen...

Die kent mijn zusje niet goed...

Soit het is er weer eens af.

Groetjes van een vies gezinde Helena met spierpijn van hier tot ginder achter en een humeur om U tegen te zeggen.... :oops:

gerarda

25 nov 2011, 16:18

Helena ik vind uw klok ook prachtig hoor.En als familiestuk is dit zeker een mooi pronkstuk waar ge een goed gevoel bij hebt hé.
Ik denk dat uw moeder en grootmoeder blij zouden zijn dat het in de familie gebleven is.

Ik hoor dat ge het ook een beetje moeilijk hebt gehad. Ik ook deze morgen.
Ik moest naar de radiologie en het was niet in een ziekenhuis maar privé. En het was ook daar waar ik met mijn man de laatste keer samen naartoe geweest zijn en dat hij dan s'avonds met die uitslag dringend binnen moest ik de spoed.
Ik kan mij goe inhouden om niet te wenen bij de mensen , maar daar kwamen de tranen zomaar . gelukkig was ik met de secretaresse alleen en ben ik dan naar het toilet gegaan om te bekomen.

veel moed voor u en een aangenaam week-end

Gerarda

falcon1

25 nov 2011, 17:55

Lieve Helena,

zoals jij dat beschrijft zie alles zo gebeuren...
Genoeg is genoeg en trop is te veel hé! Je hebt al zoveel te verwerken en die opruim is er blijkbaar wel teveel aan.
Ik herinner me nog toen ik mijn huis heb leeggemaakt hoe ik toen heb afgezien... ik was er ook kapot van... Maar toch ben ik er nu overheen (na 4 jaar)
Gelukkig heb je je hartje nog even kunnen luchten bij je vriendin.
Maar wees gerust... aan alles komt een eind... en dan zal je terug wat rust kennen. Trouwens, is het nog veel?

Doe het het vandaag maar wat rustiger aan en doe deze avond eens iets wat je kan ontspannen...

Liefs,

Veertje & Falcon

Helena van Troje

25 nov 2011, 21:38

Heel de bureau en de bibliotheek daarin nog en een heel grote kast met servies: glas, zilver, porselein... :( :( :( :( :roll: :roll: :roll:
ik ben zoooooooooooooooo moe moe moe!!!!!!!!!!!!!!!

dewill

25 nov 2011, 21:52

Dag beste Forumvrienden en dag Hh ( humeurige Helena ) ,

Bedankt voor de mooie woorden en voor de steun .

Hh , het zou mij niet verwonderen dat jou zus je met opzet , maar goedbedoeld , eens een adrenaline stoot bezorgd . Die verrekte spierpijn is volgens mij goed voor de rust in het koppeke denk dat jou zus mijn mening deelt …

Life ain’t easy … , dat leven niet makkelijk is, daar wordt ik aan herinnerd telkens als ik mijn favoriete song van bzn beluister en ik denk dat alle vrienden hier regelmatig mee geconfronteerd worden .
Nu ik besef dat ik er voor de rest van mijn leven alléén doorheen moet , ervaar ik deze wijsheid méér dan mij lief is .

Het grootouder feest op de school van mijn kleinkinderen was een succes maar ik heb de ganse duur ervan doorgebracht met een enorme krop in mijn keel .
Er overkwam mij ook iets heel vreemd : nadat mijn kleindochter ( eerste kleuterklas ) mij met een zoen had verwelkomd kwam een zwart , met kroezelhaar gezegend klasgenootje , dat mij in mijn rolstoel al de ganse tijd had zitten bekijken, mij spontaan omhelzen en zoenen tot verbazing van mezelf en de overige aanwezigen , ik wist niet waar ik het had want ik had dat kereltje nog nooit gezien!

Vandaag kuisdag en winkeldag deze eenvoudige bezigheden vergen net genoeg van mijn concentratie om niet te denken aan ...

Met ne warme dikke knuffel aan allemaal , ook aan ons humeurig maatje dat wij allemaal zo graag terug even zouden laten glimlachen ondanks haar vermoeidheid ,

dewill

Oma-C

25 nov 2011, 21:58

Dag Helena,

Alweer een moeilijke dag, ja 't zal de laatste niet zijn
en als je al zo moe bent dan voel je alles nog beter natuurlijk :roll:
Je zou tegen je zus moeten kunnen zeggen dat het teveel wordt
zij heeft alleen haar moeke verloren, jij hebt er twee
te verwerken hé :oops:
Ja, praten is nog altijd het beste en niet alles zomaar
slikken omdat ze toevallig je zus is, jij voelt jezelf, toch?

Een warme sterkte-knuffel en probeer goed te slapen,
dat heelt al een beetje de moeheid :?
En haar op je tanden, 't ja... dat kan je niet zaaien hé :oops:
Slaaplekker en tot.....

Groetjes,
Oma-C

Helena van Troje

25 nov 2011, 22:03

jamaar, cyberoma, nu moet ik toch lachen zenne! dus dewill ik kan het nog hoor! Haar op mijn tanden zaaien, neen, dat kan ik niet :lol: :lol: :lol:

Schattig dat ventje met zijn krullebolleke, dewill

ik heb ook zo een ervaring met het petekind van mijn dochter. dat vent is wel al dertien, mar altijd als ik hem zie is hij super bezorgd en voorkomend voor mij. Goed hartje, hopelijk blijft hij zo :)

dewill

25 nov 2011, 22:11

Sakkerse Oma-c ,

Alweer ben ik achterover gevallen van jou uitspraak : haar op je tanden kan je niet zaaien !!!
Voor diegenen die er te veel van hebben heb ik hier wel nog een oude tondeuse om het te maaien .

:D :D :D Ddewill

Oma-C

26 nov 2011, 17:56

Goeie zaterdagavond aan alle lieve forumvrienden :wink:

Dag helena, blij dat je eens kon lachen,:)
Ja je weet ik heb wel meer 'rare' uitspraken van
m'n moeder meegekregen en ze blijven meegaan :lol:
Ze komen ook geregeld van pas zoals nu weer.
Ze wou zeggen 'je hebt dat of je hebt dat niet'
'haar op je tanden' dat zal je wel begrepen hebben :wink:
Zo'n zaadjes zouden wel van pas komen af en toe!

Dag Dewill,jij kon er ook mee lachen, goed zo,
alle middelen zijn goed om je humeur op te krikken :)
Dat de kindernamiddag je een krop in de keel bezorgde
kan ik best begrijpen, al de emotie's komen weer boven
en de herinneringen :oops:
En zo lief, dat kleine krullekopke dat je kwam troosten
Onbewust voelen sommige mensen je verdriet aan,
zelfs zo'n klein kindje :(
Er zijn te weinig mensen die nog spontaan een troost-hug
willen of kunnen geven :oops: Alsof dat niet gemeend zou zijn.

En ik heb ook nog een tondeuze op overschot
Wie ze kan gebruiken laat maar weten :lol:
Veel sterkte gewenst

Voor al wie hier nog voorbijkomt: een sterkteknuffel,
een aangename avond en een goeie nachtrust voor straks :wink:
Lieve groetjes en tot later...
Oma-C :wink:

falcon1

26 nov 2011, 18:47

Lieve Helena,

je bent blijkbaar toch tot het uiterste gegaan... En dat, moe zijn, herinner ik mij ook nog levendig. Maar ik denk ook wel dat je je zuster even bij de arm moet nemen en vertellen dat het even niet meer lukt.

Dewill, toch mooi wat krullebolleke deed bij jou. Ergens moet het toch een reden gehad hebben hé... Maar ik kan me voorstellen dat het een hartverwarmertje moet geweest zijn!
Maar nog niet wanhopen hé... er volgt nog een leven... en ik vind dat je het heel goed doet!!!!

Oma C, ik vind al wat je schrijft zo treffend... ikzelf put er ook steeds veel wijsheid uit...

Ik wens iedereen nog een fijn weekend...

Liefs,

Veertje & Falcon

gerarda

27 nov 2011, 06:47

Helena van Troje schreef:Beste allemaal,

Gisteren een mottige dag gehad.
Hoe kwam dat nu weer zo ineens?
Ik was kwaad op ons moeder met al hare rommel die ze jaren en jaren heeft bijgehouden, ik versta dat hoor, maar ja, wie moet nu de rommel opruimen, het oud papier woog te zwaar, de dozen vielen open en alles ging verkeerd....

Ik ben dan maar gestopt als het oud papier uit de voeten was, had natuurlijk nog geen tijd gehad om deftig te eten, ben toch mar naar een vriendin gepeddeld met mijn fietske, die heeft me naar mijn voeten gegeven dat ik meer haar op mijn tanden moet hebben en tegen mijn zus zeggen dat ik best wel alle administratieve dingen wil doen, maar niet meer heffen en sleuren aan al die bocht en dat het hoog tijd wordt dat ik mezelf ga verwennen...

Die kent mijn zusje niet goed...

Soit het is er weer eens af.

Groetjes van een vies gezinde Helena met spierpijn van hier tot ginder achter en een humeur om U tegen te zeggen.... :oops:

jaja Helena goed van u maak u gerust maar eens kwaad.
Maar ik moet wel zeggen dat ik blij ben dit te horen. Ik had veel dingen op de zolder staan waaronder nog veel opzet van mijn schoonmoeder dat ik uit respect voor mijn man niet wilde wegdoen. En als hij overleden was heb ik die zolder een mooi een beurt gegeven. En veel ding naar het kringloopcentrum gedaan.Nu is het een plezier om mijn zolder te stofzuigen en zo zullen de kinderen van mij niet veel werk hebben om dit te moeten doen.

Ik ga nà de winter weer eens mijn ronde doen.

Groetjes Gerarda