Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Oma-C

30 nov 2011, 20:29

Goeienavond lieve forumvrienden.

Mooie verhalen en een mooie foto, :?

Helena,een paar mooie, aangename dagen gehad, :) fijn is dat,
en vandaag goed bezig geweest? de laaste 'zonnige dag
eer december begint. Het zal nog vroeger donker zijn nu
Maar op het eind van de mand beginnen de dagen terug te lengen :)
Nog een warme knuff en tot de volgende keer :wink:

Dag Dewill, mooi de foto, en dat vaasje,:roll: zo iets fijn
en handwerk,mooi dat je dat nog kan voor je vrouwke proficiat :wink:
En de thuisverpleegster gaan klikken bij de dokter :roll:
't zal mssn toch voor je goed zijn dat ze het deed.
Bij dat al zal je huisarrest en platte rust krijgen, beterschap gewenst.

Alle forum-vrienden die 't kunnen gebruiken;
een knuffelke en veel sterkte.
Nog een goeie nachtrust, en morgen is weer een andere dag.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

30 nov 2011, 22:20

Goeie avond forumvrienden... ben terug thuis...

Helena,
het is wel fijn te lezen dat je je zo hebt vermaakt... dat zijn toch weer enkele lichtpuntjes in je verwerkenig. Je hebt zo veel moeilijke momenten gekend, maar je hebt nu toch ook wel ervaren dat er soms ook momenten zijn dat je je kan ontspanne en eens kan lachen zonder er schuldgevoelens over te hebben!
Ik zou zeggen, doe zo verder meisje, eens zal het je wel lukken!

Dewill,
ik moet toch ook altijd lachen op de manier waarop je steeds schrijft, al weet ik ook wel dat je het niet gemakkelijk hebt.
Maar dat vaasje vind ik ook wel heel prachtig gedaan. Ik ben ook wel blij dat je een foto gemaakt hebt van de begraafplaats van je vrouw. Dan weten we tenminste ook waar je steeds naar toe gaat.

Oma C,
ik vind het enorm fijn hoe je de mensen op troost steeds tewoord staat. Het geeft steeds een gerust gevoel. Ondanks alles wat je hebt meegemaakt vind ik jou een prachtmens met het hart op de juiste plaats. Jij wordt stilaan een uniekum op deze aardbol!

Ik heb daarstraks een lugubere ontdekking gedaan. We hadden vandaag met de jongens van mijn leefgroep een wandelin gedaan bij ons in de buurt en passeerden plots de plaats waar Ronald Janssen die twee jonge mensen heeft omgebracht... echt een kippevelmoment!

Afbeelding

We wensen iedereen nog een fijne avond en een rustige nacht... en voor morgen... carpe diem...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Helena van Troje

30 nov 2011, 22:44

Goede avond iedereen,

Dank voor de bemoedigende woordjes.
Dewill een fijn beroep: meubelmaker houtbewerker.
Gezien mijn thuisstad vroeger M meubelstad heette, heb ik toen ik jonger was nog heel veel handwerk gezien. Mijn grootmoeder stamt uit een familie van "sculpteurs" gelijk ze in het schoon M.s zeggen. Mijn groottante, haar zus, kreeg bij haar huwelijk van de broers meubelmakers een slaapkamer volledig met de hand gemaakt (wil ik zeggen niet in de fabriek) bed, nachtkastje, luster, lavabomeubel, kast, tot het houdertje voor de nachtemmer toe!!!!
Alles tot in de details bij elkaar behorend.

Gezien Hugo wilde verast worden en uitgestrooid kan ik nergens naartoe.
Het graf van ons moeke is een kilometer of vijftien hier vandaan. Oudste had er heel mooie bloemen op geplant, bleek dat zulks niet mocht. Wij hadden de verordening niet gezien dat er geen putten mochten gegraven worden in de grond....Heu ze zullen blijven staan of de burgemeester en schepenen zullen ze eigenhandig moeten gaan uitgraven.

Vandaag was het weer even slikken. De band van de kruiwagen heeft het weer begeven. Moest terugdenken aan de keer dat Hugo voor drie maanden in het ziekenhuis heeft gelegen. Dan waren het de lentewerken in de tuin en de band van de kruiwagen begaf het ook. 1.3(= middelste zoon) ging dan maar een nieuwe kopen, die het ook begaf, naar de auto 5 om de band op te pompen.
Soit verleden tijd, moet ik dat nu iedere keer zeggen om mezelf op te krikken of is het toegelaten daar even bij stil te staan?

Oh man vannacht was het weer mis:sluizen open, pijn, pijn, pijn overal.
Om half vier dan toch maar een pijnstiller ingenomen. Ik heb niks, zegt de dokter, alleen maar heel veel verdriet....

De laatste bloembollen zijn geplant. Ik wou het gras nog even afrijden om van de bladeren op het gazon vanaf te zijn, maar dat zal voor een andere keer of niet meer deze herfst zijn....Ik vind in de tuin werken plezant, maar ik vraag me toch echt af hoe Hugo dat nog allemaal gekund heeft op het laatste... Niet aan denken?

Morgenavond ga ik naar de eerste van drie avonden van "Vormingplus" over rouwen. We zien wel wat het wordt. Is alleen wat laat gedaan naar mijn goesting. 22.30 uur en dan nog met de fiets door het stad naar huis, niet echt mijn ding. En in onze autoluwe stad parkeer je tegen exorbitante prijzen met de wagen.De randparking is ook geen optie want dan moet ik zeker door donkere straatjes alleen en te voet.

Tot morgen iedereen.

falcon1

01 dec 2011, 09:06

Lieve Helena,

groot gelijk dat je die bloemen laat staan op het graf van je moeder... ze begrijpen blijkbaar niet dat het voor de overblijvende ook een vorm is van het uitten dat je iemand heel graag ziet en erg mist...

Mijn vrouw was vroeger ook steeds bezig in de (veel te grote) tuin. Alleen het zware werk was voor mij. Nadien werd het mij ook allemaal te veel en het was meer afzien dan genieten... Maar ik deed het nog voor haar, alhoewel ze er niet meer was...

En de dokter kan misschien wel eens gelijk hebben... Er wordt wel eens gezegd dat iemand pijn heeft van verdriet...
Het spijtige is dat je het allemaal alleen moet dragen... ondanks alle troostende woorden...

Ik hoop echt dat je wat meer te weten komt over rouwen in de vormingsavonden van "vormingplus". Er zal je daar zeker wat duidelijk worden wat rouwen allemaal inhoud. Misschien dat je er ook wat "lotgenoten" kan ontmoeten...

We wensen je in elk geval nog een fijne dag...

Liefs,

Veertje & Falcon

Helena van Troje

01 dec 2011, 14:00

Daarnet een telefoontje gekregen. Mijn moeders' beste vriendin is vanmorgen overleden. Weeral een schakeltje uit het verleden weg.

falcon1

01 dec 2011, 14:06

Lieve Helena,

Was het iemand die jij ook goed kende?
Inderdaad, weer iets uit het verleden dat wordt ontnomen, wens je veel sterkte.

Oma-C

01 dec 2011, 14:34

Een goeie donderdagnamiddag alle lieve forumvrienden :wink:

Een grijze één december, ja... we staan er voor en we moeten er door
de winter bedoel ik, en de rest zeker ook :oops:
De winter is dan nog de minst moeilijke :?

Dag Helena
, weer een persoon uit je leven weg, als we
ouder worden gebeurt dat regelmatig natuurlijk :roll:
ik wil je mijn medeleven betuigen :?
Goed dat je naar de bijeenkomst gaat, dan zie je
dat je zeker niet alleen bent, en hoe anderen het doen
om hun verdriet en miserie te verwerken.
Ze weten waar het over gaat en je ontmoet mensen
met hetzelfde gevoel dat jij nu hebt.
Ik hoop dat je er moed uit schept.
Mijn man is ook (op zijn vraag) uitgestrooid, ik heb hier
mijn fotohoekje waar ik altijd een paar verse bloemetjes bijzet.
Hij zei dat zo: "ik wil je niet zien komen huilen op het kerkhof,
en hier thuis hebben we samen plezier aan de bloemen"
Ik had al foto's staan van lieve overledenen, vandaar.
Hij kende m'n hoekje al.

Dag Dewill, ik bewonder mensen die met hun handen
mooie dingen kunnen maken. Het heeft een méérwaarde vind ik :wink:
En je vrouwtje zal het met de glimlach bekijken van daarboven.
En veel rusten met je voet, verzorg jezelf goed.

Dag falcon en veertje, weer thuis, het is ook telkens
een ferme verplaatsing hé :roll:
Het zal wel een kippenvel-moment geweest zijn als je voorbij
zo'n herdenkingsplaats komt bbbrrr :oops:
Vreselijk wat mensen sommige familie's zomaar aandoen.
En als ouder.... maak het maar mee :roll: :oops:

En merci voor de pluimen niet nodeg :oops:
maar ik word ergens verplicht om dit te doen,
ik weet ook niet waarom, maar topics als deze
daar moet ik tegen vechten om er niet te gaan schrijven.
Ik beperk het wel, want ik neem er teveel van mee.
ik ben er 's nachts soms mee bezig als ik wakker lig.
Dan begint m'n molentje weer te draaien :oops:
Da's voor mezelf ook niet goed.

Ik ga nu een vers-zelfgebakken broodje wegbrengen
naar m'n zoon en sch-dochter, die komen vanavond
thuis van een mooie vakantie naar New Zealand :)
3 weken zijn vlug voorbij, maar ze hebben het toch gehad
Ze zullen weer veel te vertellen hebben :lol:
Dat is dan weer de mooie kant van het leven,
maar ze hebben het ook allemaal meegemaakt,
daarom genieten ze als ze kunnen (sorry dat ik het hierbij zet) :oops:

Aan allen een goeie knuffel en veel sterkte,
Hou jullie warm en droog, en tot later

Groetjes,
Oma-C :wink:

dewill

01 dec 2011, 22:05

Goede avond Forumvrienden ,

De pijn die Helena beschrijft kennen wij waarschijnlijk allemaal en we weten dat er geen pijnstiller voor bestaat .

Volgende week, een jaar geleden , op 8 december 16,50 uur stond de wereld voor mij stil . Ik kan momenteel haast aan niks anders denken dus vergeef mij als ik hier even geen berichten meer plaats .

Een dikke warme knuffel voor jullie allen , dewill

falcon1

01 dec 2011, 22:35

Hey Dewill,

ik begrijp je volledig dat 8 december een hele moeilijke dag gaat worden voor jou. Maar ik zou het wel erg vinden dat je daarom niet meer zou langs komen. In tegendeel! Gedeelde smart is halve smart... je moét vertellen over je verdriet!
We maken het allemaal mee... die speciale dag... zelfs na zovele jaren...
Maar je mag er nu zeker niet alleen mee zitten.
We wensen je de volgende dagen in elk geval heel veel sterkte!
Nog één vraagje... ik heb dat bij iedereen hier al gedaan denk ik... maar hoe heette je lief vrouwtje?

We wensen je nog een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon

Oma-C

02 dec 2011, 14:18

Dag Dewill,

Juist zoals falcon zegt: je moet het van je afschrijven,
het is niet goed als je in een hoekje alleen gaat treuren,
Ik wil je héél veel sterkte wensen en ik hoop dat je volhoudt. :roll:
We weten hoe jij je voelt en we weten na zoveel tijd ook dat
we erdoor geraakt zijn met steun van anderen.
Hierbij een schepke moed en héél veel sterkte :?
Afbeelding
Lieve groetjes,
Oma-C

falcon1

03 dec 2011, 00:42

We komen jullie allemaal een rustige nacht wensen en hopelijk een weekend dat toch een beetje rust en Licht in je hart mag brengen...
Daarom deze kaars...

Afbeelding

Liefs,

Veertje & Falcon

gerarda

03 dec 2011, 09:03

Helena ik denk er ook dikwijls aan. Toen mijn zuster stierf in 2009 wren daar nichten dat we weer eens zagen zoals zo dikwijl enkel op begrafenis.
ls we daar zo samen zaten dacht ik ben hier nu de jongste van onze generatie. Twee maand later was een van die nichten ook weg en in tussen haar broer ook. ja ik vind het triestig. Hoewel we elkaar niet zoveel zagen ,we volgden elkaar toch op.Het is een raar gevoel dat ik bijna nog alleen overblijf 'als ik niet vroeger ga natuurlijk) maar dat draaid allemaa door mijn hoofd.
Wat ik ook ondervind zoals gij die weer een huilbui sessie gehad heeft. Het blijft maar duren hé. ik heb nog nooit van iemand zolang verdriet gehad. Kunnen zeggen dat ge een lieve man gehad hebt is wel plezant maar er afscheid van nemen doet veel pijn.
Het is goed dat we dit forum hebben dat we met mensen kunnen praten die allemaal hetzelfde meegemaakt hebben.

Helena ik wens u nog veel sterkte, en denk toch dat ge er nog moet zijn voor uw kinderen. Ze zeggen het wel niet maar het is zeker zo.
Verleden week had mijn zoon een ongeluk met zijn brommer, gelukkig had hij enkel schaafwonden.Maar mijn schoondochter moest naar hem en terzelfdertijd om de kinderen naar de muziekschool. Dus een telefoontje naar bomma (ik dus ) ma ik heb uw hulp nodig en dan beseft ge dat ge er moet zijn.

Groetjes en een knuffel sterkte voor u Gerarda

Oma-C

03 dec 2011, 15:45

Voor alle lieve vrienden hier

Een stevige, warme, droge knuffel en héél veel sterkte
tijdens de donkere dagen die nu komen
Ik denk aan jullie. :?
Afbeelding
Nog een goed weekend en lieve groetjes.
Oma-C

falcon1

04 dec 2011, 21:15

Lieve Helena,

ben je het weekend een beetje goed doorgekomen?
Laat ons hopen.
Ik elk geval een dikke nachtknuff en nog een fijne week.

Liefs,

Veertje & Rudy

Helena van Troje

04 dec 2011, 23:50

Zaterdag niet erg in mijn talloor geweest: diarree en misselijk.Geraakte heel slecht op dreef. Rustig aan dan maar, het brandt niet.
Vandaag naar Intra Tuin geweest met dochter en schoonzoon en bij hen gegeten vanmiddag en vanavond. Zelf met de wagen, maar met begeleiding van schoonzoon, naar hen gereden en in de donker in de regen weer naar huis...

Morgen naar de begrafenis van ons moeke haar vriendin. Ja, ik heb ze heel goed gekend deze mevrouw en ze ook heel graag gezien. Ze hoort bij mijn leven zoals ons moeke bij mijn leven hoorde. Ik ken ze al van toen ik een kleine baby was. Ze werd 91 maar de laatste jaren kende ze niemand meer.